Наскрізні освітні лінії – один із головних трендів сучасної освіти. Це соціально значимі надпредметні теми, які є інструментом формування у школярів уявлення про суспільство в цілому. Також вони допомагають розвивати здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях, формувати світогляд. Наскрізні змістовні лінії це:
- Екологічна безпека та сталий розвиток. Її метою є формування соціально активних особистостей, які розумітимуть екологічні проблеми та робитимуть усе можливе для збереження довкілля.
- Громадянська відповідальність. Її мета – формування відповідальних членів громади і суспільства, які розуміють механізми і принципи його функціонування, готові до співпраці та при цьому толерантні.
- Здоров'я і безпека. Її завдання – формування розуміння важливості здорового способу життя та створення довколо себе безпечного середовища.
- Підприємливість і фінансова грамотність. Основне завдання – забезпечити розуміння практичних аспектів фінісових питань, розвиток лідерських ініціатив та здатності успішно діяти у сучасному середовищі.
Наскрізні освітні лінії у початковій школі є одним з ключових компонентів програми НУШ. Їх вивчення та застосування передбачає формування наступних наскріхних умінь у школярів:
- розв'язання проблем;
- критичне мислення;
- творче мислення (креативність)
- співпраця;
- ефективне спілкування;
- розвиток власного емоційного інтелекту;
- дослідження;
- організації своєї діяльності;
- рефлексія;
- вдумливе читання.
Які інструменти розвитку наскрізних умінь обрати? Це цілком залежить від учителя та від завдань, які він ставить перед собою. У будь-якому разі головне завдання – продемонструвати дітям, наскільки важливо (а також цікаво!) не просто отримувати знання, а й використовувати їх на практиці.
Тема: Наскрізні змістові лінії Нової української школи
Автор: Олійник Андрій Вікторович
Про матеріал: У доповіді детально розповідається про наскрізні лінії, які є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів. Їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.
Тема: Презентація «Наскрізні змістові лінії при викладанні географії»
Автор: Бурим Світлана Григоріївна
Про матеріал: Теоретичний матеріал про використання наскрізних змістових ліній при вивченні курсу «Географія» (10 клас). Також у ррзробці запропоновані приклади практичного застосування цих матеріалів під час проведення уроків. Додається презентація.
Тема: Майстер-клас «Реалізація наскрізних ліній на уроках математики через цикл задач»
Автор: Домбровська Олена Олександрівна
Про матеріал: Пропонований матеріал містить задачі, через які реалізуються наскрізні лінії на уроках математики. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.
Тема: Презентація «Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках німецької та англійської мов»
Автор: Диркавець Наталія Степанівна
Про матеріал: Реалізуючи наскрізні змістові лінії на уроках іноземних мов, потрібно формувати в учнів поняття того, що людина – частина природи, а її існування безпосередньо залежить від природного середовища; а також формувати громадянську відповідальність. Структура кожного уроку потребує реалізації цих лінії: активні методи роботи (інсценізування, рольові ігри), фізкультхвилинки та хвилини релаксації, зміна діяльності.
Тема: Презентація «Особливості викладання нової навчальної програми з математики в 2018 році»
Автор: Калітка Ольга Михайлівна
Про матеріал: У навчальній програмі виокремлюються такі наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які спрямовані на формування у здобувачів освіти здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях. Презентація складається з математичних задач по наскрізним лініям. Задачі можна використовувати з 6 по 11 клас як на уроках математики так і на позаурочних заходах.
Тема: Презентація «Наскрізні змістові лінії в Новій українській школі»
Автор: Сосновська Сніжана Олександрівна
Про матеріал: Презентацію «Наскрізні змістові лінії в Новій українській школі» можна використовувати на засіданнях методичних об'єднань та педагогічних рад.У ній вміщено найголовніші відомості з реалізації наскрізних змістових ліній на уроках.
Тема: Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» на уроках хімії
Автор: Пугач Ірина Миколаївна
Про матеріал: У розробці подано практичні поради щодо реалзації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» під час проведення уроків хімії. У результаті учні знатимуть більше про екологічні проблеми сьогодення та про можливості вирішення цих проблем за допомогою хімії.
Тема: Презентація «Наскрізні змістові лінії, як засади до створення цілісної картини світу : методика реалізації на уроках фізики»
Автор: Шевченко Наталія Миколаївна
Про матеріал: У презентації пропонується готова методика з реалізації наскрізних змістових ліній на уроках фізики. Авторка розглянула кожно змістову лінії та надала практичні рекомендації щодо їх втілення.
Тема: Збірка матеріалів «Реалізація наскрізної лінії "Підприємливість і фінінсова грамотність"» на уроках іноземної мови
Автор: Воліна Оксана Іванівна
Про матеріал: Матеріал збірки розкриває питання реалізації наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» на уроках англійської мови, містить теоретичні засади і практичні приклади вправ.
Тема: Екологічна безпека та сталий розвиток - наскрізні змістові лінії предметів циклу природничих наук
Автор: Морозова Любов Миколаївна
Про матеріал: У доповіді детально розглядається наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток», а також засоби її реалізації у школі, зокрема під час вивчення курсу «Природничі науки».
Тема: Презентація «Предметна мистецька компетентність»
Автор: Савченко Тетяна Терентіївна
Про матеріал: Презентація підготовлена для виступу на методичному об'єднанні вчителів художньо-естетичного циклу з метою ознайомлення їх зі змінами, які виникли в зв'язку з прийняттям «Закону України про освіту» від 05.09.2017 р.
Тема: Використання навчальних ресурсів для реалізації наскрізних змістових ліній на уроках математики
Автор: Кондратюк Наталія Анатоліївна
Про матеріал: У пропонованому матеріалі розглядаються наскрізні лінії та можливості їх реалізації на уроках матерматики. Авторка наводить конкретні приклади завдань, які дозволять сформувати в учнів необхідні компетентності.
Тема: Педагогічна рада «Наскрізні змістовні лінії у системі виховної роботи школи як засіб інтегрованих ключових компетентностей у формуванні громадянина України»
Автор: Ярош Наталiя
Про матеріал: Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, всього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня і суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
Тема наскрізних змістових ліній неймовірно важлива, а підходи до їх вивчення – різноманітні. Тож поділіться із колегами власним досвідом, додавайте тематичні розробки до Бібліотеки «На Урок»! І, звісно, надихайтеся розробками вчителів з усієї України.
А щоб не залишатися осторонь останніх новин – підписуйтеся на наш Телеграм-канал!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.