Ключові тези виступу Наталії Понежі.

Розвиток педагогічної майстерності – важлива частина роботи вчителя. Та попри те, що підвищення кваліфікації педагогів урегульоване державою, багато питань залишаються відкритими. Наталія Понежа під час свого виступу в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Підвищення кваліфікації вчителів: через самоосвіту до професійного зростання» висвітлила найгостріші моменти та способи їх вирішення.

Сертифікати є, зростання немає

«Чим це зумовлено?» – запитання, що має собі поставити кожна конкретна школа, що зіштовхнулася з проблемою відсутності професійного зростання вчителів. Лекторка навела кілька прикладів, що наштовхують на можливі рішення цієї проблеми.

  1. Відсутність мотивації або її низький рівень. При чому мотивація повинна бути внутрішньою, а не тільки зовнішньою. Учителі, які підвищують кваліфікацію, мають не просто переглядати вебінари заради сертифікатів, але й справді цікавитися темою. 
  2. Низький авторитет професії. Цього вчителі не можуть контролювати.
  3. Навантаження. Лекторка наголошує, що наразі вчителі дійсно перевантажені, а кількість робочих годин вражає.
  4. Низька заробітна плата на початку роботи. Здебільшого саме тому молоді фахівці, завершуючи навчання в університеті, не прагнуть викладати.
  5. Атестацію педагогів складно як проходити, так і проводити. Основною проблемою є те, що оцінюють учителів знайомі їм особи, рішення яких може бути суб’єктивним.

Організація збору та перевірки документів про підвищення кваліфікації

Не знаєте, як правильно спланувати роботу закладу під час збору та перевірки документів? А може, прагнете вдосконалити цей процес? Наталія Понежа запропонувала кілька дієвих лайфхаків зі свого досвіду.

  1. Розмістити на сайті школи всі нормативно-правові акти, що стосуються підвищення кваліфікації. Вони допоможуть відповісти на найрозповсюдженіші запитання педагогів.
  2. Розмістити на сайті школи документ із шаблоном клопотання про підвищення кваліфікації. Після заповнення цього шаблону вчителі можуть подати відповідне клопотання до адміністрації школи.
  3. На сайті школи можна створити форму (наприклад, гугл-форма) для збору інформації про підвищення кваліфікації. Це полегшить роботу відповідальної особи, адже дані можна автоматично трансформувати у зручну таблицю. 
  4. Школа може організувати творчі групи та проводити методичні марафони для перевірки та закріплення вчительских знань. Можна спробувати попрацювати за найпоширенішими темами (наприклад, дистанційне навчання, розвиток креативності дітей тощо). Під час таких зустрічей педагоги обмінюватимуться знаннями, навичками та досвідом.

М’які навички та тверді навички вчителя, подробиці перевірки документів про підвищення кваліфікації – все це ви можете дізнатися з виступу Наталії Понежі в межах Всеукраїнської інтернет-конференції «Підвищення кваліфікації вчителів: через самоосвіту до професійного зростання».

 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter