Ключові тези виступу Дар'ї Демчук-Маригіної.

«Дитина  –  це дзеркало, що транслює оточення. Так само школярі транслюють нас, учителів, на яких учні можуть рівнятись або ні»,  –  зазначила Дар’я Демчук-Маригіна під час виступу в межах виступу на Інтернет-конференції «Виховання та розвиток успішної особистості».

Які вони – середньостатистичні вчителі?

Як виглядає середньостатистичний український учитель? Цим питанням активно зацікавилися журналісти, вони ж провели цікаве дослідження. Згідно з ним, середньостатистичний викладач – це заміжня жінка 36-45 років. Вона надає перевагу діловому стилю одягу, завжди охайна. 

Ось кілька найцікавіших цифр статистики:

  1. Гендерний показник. 94% учителів жінки і лише 6% – чоловіки.
  2. Вікова ознака. Майже половина педагогів (40%) у віці 36-45 років. І лише 6% викладачів  –  у віці до 25 років. Учителі 26-35 років складають 24%, а 45 років і старше – 30%.
  3. Стиль одягу. 36% викладачів-чоловіків обирають стиль smart casual на роботі, а от серед учительок його прихильниць удвічі менше. Натомість 64% викладачок обирають діловий стиль та майже ніколи – спортивний. У той час як спортивний одяг до вподоби аж 14% чоловікам учительської професії!

Навіщо це? Щоб розуміти, якими уявляють собі вчителів школярі.

Поширені стереотипи про педагогів

«Іноді я бачу у своїх учнях риси викладачів нашої школи»,  –  говорить лекторка. І це не дивно! Адже школярі проводять дуже багато часу з учителями.

Утім, стереотипи про вчителів часто заважають учням сприймати педагогів реалістично. А це дуже важливий момент – школярі ніколи не братимуть за приклад стереотипний образ учителя. 

Чому? Розгляньмо поширені упередження.

  • Викладачі мають працювати 24/7 та демонструвати лише професійну частину свого життя. Хіба з такого вчителя діти захочуть брати приклад? Варто показувати інші сторони свого життя – і діти побачать у вас цікаву особистість.
  • Молодим викладачам немає сенсу брати участь у конкурсах, адже у них замало досвіду та знань з методики викладання. Це ейджизм, тобто дискримінація за віком! І, звичайно, неправда. Часто можна побачити навіть протилежне: молоді спеціалісти дуже подобаються учням, оскільки пропонують нові ідеї та краще розуміють молодь.

Скаутинг та школа: ідеї для запозичення

Як умотивувати учнів брати приклад з учителя? Запозичити ідеї можна зі скаутингу!

Скаутський рух  –  молодіжний рух за підтримки дорослих, мета якого підтримувати фізичний, розумовий і духовний розвиток молоді.

Тобто дорослі у скаутингу, як і вчителі у школі, виступають у ролі керівників та кураторів.

Які ідеї зі скаутського руху може запозичити вчитель?

1. Лідери груп ніколи не змушують скаутів щось робити

Вони радше виступають у ролі наставників та своїм прикладом вказують на правильні дії. Звичайно, повністю відмовитися від вказівок викладачі не можуть. Але спробуйте мінімізувати примус у взаємодії з учнями, тоді ви побачите якісну зміну їхнього ставлення до навчання!

2. Лідер групи підказує скаутам та підтримує їхні починання

Так, учителі дорослі, досвідчені та професійні, але це зовсім не означає, що потрібно постійно бути серйозними! Навіть навпаки  –  покажіть дітям, що ви «в темі». Наприклад, дивитеся такі ж серіали та підтримуєте їхні захоплення. Це вмить підкупить школярів.

3. Лідери груп власним прикладом демонструють зацікавленість у темі та залученість у спільну діяльність

Разом із групою лідери-скаути виконують проєкти, проводять дослідження та експериментують. Беручи з них приклад, педагоги також можуть активно демонструвати захоплення своїм предметом. І що головніше  –  спільно зі школярами виконувати завдання на уроці, проводити досліди та проєкти!

Бажаєте отримати більше лайфхаків зі скаутінгу для вчителів? Радимо переглянути виступ Дар'ї Демчук-Маригіної в межах інтернет-конференції «Виховання та розвиток успішної особистості».

 
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter