Новини

Як проходить освітня реформа: Уряд надав звіт

Кабінет Міністрів України надав повний звіт щодо цілей, орієнтирів та напрямів роботи, спрямованих на вирішення конкретних проблем громадян та створення умов для забезпечення позитивних зрушень у повсякденному житті українців. Нас насамперед цікавить звіт у частині діяльності МОН.

Ціль 1.1. Кожна дитина має доступ до якісної дошкільної освіти

Наразі розпочато роботу над комплексною реформою дошкільної освіти:

  • розроблено проект Концепції розвитку дошкільної освіти;
  • розроблено проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту». Він передбачає призначення керівників закладів дошкільної освіти за конкурсом, зменшення тижневого навантаження та збільшення відпустки педагогічним працівникам до 56 календарних днів, фінансову автономію, основні вимоги до забезпечення якості дошкільної освіти, а також шляхи забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
  • проведено публічні консультації з питань забезпечення якісної та доступної дошкільної освіти, результати консультацій враховано під час формування державної політики у сфері дошкільної освіти;
  • з метою проведення оцінки якості дошкільної освіти за шкалами дослідження ECERS (Early Childhood Environment Rating Scale) видано наказ МОН від 12 грудня 2019 р. № 1561 «Про організацію та проведення у 2020 році моніторингового дослідження якості дошкільної освіти з використанням міжнародної методики ECERS».

Дошкільна освіта стає більш доступною:

  • чергу на влаштування до закладів дошкільної освіти протягом 2019 року скорочено на 19,8 тис. місць;
  • хоплення дітей 3–5 років дошкільною освітою у міській та сільській місцевості становить 88 %;
  • частка 5–6 (7)-річних дітей, які здобувають дошкільну освіту в закладах дошкільної освіти становить 96,9 %;
  • Протягом 2019 року кількість дітей з особливими освітніми потребами, що навчаються інклюзивно, збільшилась на 95 %.

Довідка:

  • відкрито 17 новобудов закладів дошкільної освіти, у тому числі приватних, у яких стали доступні 1765 місць;
  • реорганізовано 51 заклад освіти із створенням дошкільних відділень (таким чином створено 1364 місця);
  • утворено 135 закладів дошкільної освіти приватної форми власності на 5874 місця;
  • реконструйовано та добудовано 37 закладів дошкільної освіти та дошкільних відділень при закладах загальної середньої освіти на 3153 місця, у пристосованих приміщеннях відкрито 28 закладів дошкільної освіти на 749 місць, додаткових груп
  • у функціонуючих закладах освіти – 236, що додатково створило 4964 місця, а також відкрито 107 груп із короткотривалим перебуванням на 1938 місць.заплановані дії

Ціль 1.2. Випускники школи є самодостатніми, творчими та креативними особистостями, які мають ґрунтовні знання та володіють компетентностями, що потрібні у сучасному світі

Робота над реформою шкільної освіти продовжується:

  • прийнято Закон України «Про повну загальну середню освіту», яким запроваджується низка новацій для всіх учасників освітнього процесу;
  • здійснено пілотний проект сертифікації педагогічних працівників;
  • за результатами пілоту оновлено процедуру проведення сертифікації вчителів;
  • розпочато роботу Служби освітнього омбудсмена (4 листопада 2019 року);
  • у 101 закладі загальної середньої освіти у 2020 році відбудеться інституційний аудит;
  • запроваджено систему супервізії – затверджено програму підготовки супервізорів та програму проведення супервізії;.
  • створено умови для покращення соціального захисту окремих категорій педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти;
  • забезпечено умови для обрання педагогічними працівниками конкретних форм, видів, напрямів та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації;
  • запроваджено окрему субвенцію «Спроможна школа для кращих результатів» у державному бюджеті, кошти якої буде спрямовано на розвиток опорних і великих шкіл;
  • внесено зміни до Державного стандарту початкової школи;
  • затверджено Стандарт спеціалізованої освіти наукового спрямування;
  • учнів та вчителів перших класів Нової української школи забезпечено ігровими наборами LEGO;
  • кількість опорних шкіл протягом 2019 року зросла на 139 закладів та складає 887;
  • упродовж 2019 року за кошти освітньої субвенції та кошти місцевих бюджетів у 778 закладах загальної середньої освіти було облаштовано внутрішні санвузли;
  • запроваджено механізм навчання при лікарнях;
  • Україна приєдналася до Декларації про безпеку шкіл;
  • 20 січня 2020 р. МОН та Британська Рада підписали меморандум;
  • 3 грудня 2019 р. опубліковано звіт за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018;
  • утворено державну установу «Український інститут розвитку освіти»;
  • вироблено чіткі механізми та алгоритми взаємодії батьків та педагогічних працівників для створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти та охорони психічного здоров’я дітей;
  • у межах створення національної системи протидії та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти МОН за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проекту відкритих онлайн-курсів Prometheus створено онлайн-курс з протидії та попередження булінгу (цькування) для освітян, на який протягом 2019 року зареєструвалося близько 100 тис. слухачів.

Крім того, розроблено проект Закону України «Про професійну освіту», яким передбачено створення єдиної системи професійної освіти, що поєднує професійну (професійно-технічну) та фахову передвищу освіту, є ефективною та відповідає потребам ринку праці.

Ми виділили найголовніші моменти, на які варто звернути увагу всім. Більше про діяльність МОН як у сфері освіти, так і заголом, можна дізнатися за посиланням.

 

 

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter