Повторення та узагальнення знань по темі «Сили»

Про матеріал
Розробка уроку на узагальнення ти систематизацію знань по темі "Сили" для 9 класу. Акцент зроблено на розвитку умінь учнів застосовувати знання на практиці (обрахунок гальмівного шляху)
Перегляд файлу

 

 

ТЕМА УРОКУ: Повторення та узагальнення знань по темі «Сили»

МЕТА (КОМПЕТЕНТНОСТІ): Набуття умінь учнів застосовувати набуті учнями знання для розв’язування задач; розвиток уміння аналізувати результати і при розв’язуванні задач і вміння адаптовувати для повсякденного життя; розвиток уміння самостійно знаходити інформацію та доносити її до слухачів (шляхом підготовки проектів).

ТИП УРОКУ:

 

ЕПІГРАФИ

 

Теорії, гіпотези,

Закони й постулати

Для того й відкривалися,

Щоб їх застосувати.

 

Імлою світ було цей оповито. Хай буде світло!

І з'явився Ньютон

О. Поуп

 

 

 

Хід уроку

 

І. Розминка

Інтерактивна вправа «Розшифруй термін».

Слова зхаотично розміщеними буквами запи­сані на дошці.

Завдання: скласти за 1 хв правильно слова:

Цінреяі(інерція.)

Аіфемцдояр(деформація.)

Вшитідксь(швидкість.)

скипренорня (прискорення)

 

 

II. Актуалізація опорних знань

 

Учитель розповідає:

Приходить першокласник додому після першо­го навчального дня. Мама питає:

— Синочок, як тобі вчителька?

— Дивно, вона сама нічого не знає, про все-все у нас запитує!

 

  1. Гра «Вгадай мене».

Викликати одного учня до дошки.

На столі вчителя лежить купка карток, на яких написано:

    Характеристика взаємодії.

    Напрямлена до центру Землі.

    Прямо пропорційна масі.

    Прикладена до тіла.

    Прикладена до Землі.

    Виникає при пружних деформаціях.

    Вимірюється динамометром.

    Вимірюється в кілограмах.

    Обчислюється за формулою F= тg

    Обчислюється за формулою F = -kх.

    Вимірюється в кілоньютонах.

    Векторна величина.

    Скалярна величина.

    Змінює напрям руху тіла.

На дошці записане поняття: сила тяжіння. Учень виходить до вчительського столу і ви­бирає ті картки, які, на його думку, підходять до даного поняття. Зачитує вголос усе, що він обрав, а учні класу рецензують його відповіді. Потім пишемо на дошці наступне поняття: сила пружності.

 

2. Вправа «Логікон»

Паралельно з першим учнем по вправі 1 теж біля дошки працює ще один учень. На нього увага.

 

Заповніть порожні комірки.

Назва сили

 

Сила пружності

Сила тертя

 

Тіло

 

 

Напрям

 

Проти напряму руху  частинок

 

 

F = mg

 

 

 

Відповідь:

 

Назва сили

Cила тяжіння

Сила пружності

Сила тертя

Точка прикладання

Тіло

Тіло або частина тіла

Тіло

Напрям

До центру Землі

Проти напряму руху  частинок

Вздовж поверхні стикання проти напряму руху

Формула

F = mg

F = kx

F = μN

 

 

  1. Звіта по проектам:

-         Роль законів Ньютона в розвитку фізики

-         Сила тяжіння на планетах Сонячної системи та їх супутниках

 

Обовязково звернути увагу на вірність підготовки проекту і щоб оцінили учні.

 

III.Мотивація навчальної діяльності - перехід від проектів через цитату від Ньютона « Якщо я бачив далі від інших, то тільки тому, що стояв на плечах гігантів» і вірш

Легенда про яблуко

Сидів Ньютон собі в саду,

Відпочивав між ділом,

І от на щастя, на біду,

Тут яблуко злетіло.

Могло упасти на траву —

Нічого б не змінилось.

Так ні ж — на голову йому,

А потім вниз скотилось.

І от задумавсь Ісаак,

Хоч ще крививсь од болю,

Чому, і що, навіщо, як?

Ну, що ж поробиш —доля.

Легенда це чи, може, сон,

А чи просте везіння,

Але на світ з'явивсь закон Всесвітнього тяжіння.

(Т. Білецька)

 

 

IV.Розвязування задач

Задача №1 . Біля дошки.

При швидкості 20 м/с (72 км на год) водій починає гальмувати по горизонтальній ділянці дороги при вимкнутому двигонові (як це досягається ? – натискається педаль зчеплення і відсутня передача від двигуна на колеса) . Коефіцієнт тертя 0,2. Знайти час до зупинки, його прискорення і гальмівний шлях.

 

 

Після розвязку задачі акцентувати увагу на тому, що автомобіль не має змоги зупинитися миттєво і без гальмівного шляху. Подати статистику ДТП по Україні. Можна відео.

 

Питння до класу:

-         Як впливає на вашу думку коефіцієнт тертя на гальмівний шлях. Як його можна збільшити? Що ми маємо змогу спостерігати на практиці?

-         Як впливатиме зменшення швидкості на гальмівний шлях?

 

Самостійно учні розв’язують аналогічну задачу при швидкості 50 км на год. Озвучують результати і відповідно аналізують.

 

Задача №2.

Як залежить гальмівний шлях автомобіля від його швидкості, якщо коефіцієнт тертя між колесами і дорогою 0,5 а швидкість 50 км на год?

 

VІ.Підсумки уроку

1. Учні висловлюють свою думку про те що їм сподобалось на уроці.

2.У кінці зошита продовжуємо заповнювати та­блицю «Фізичні величини»:

 

Інтерактивна вправа «Інтерв'ю». Учитель бере інтерв'ю в учнів:

— Що ви знали з цієї теми?

— Який досвід ви здобули на сьогоднішньому уроці?

— Які запитання з цієї теми у вас виникли?

VІІ. Домашнє завдання

1. Повторити  § 

2. Прочитати  §

3.

 

РЕЗЕРВ (ПО ЧАСУ):

 

Вправа «Слова за хвилину»

Змагання на написання найбільшої кількості фізичних термінів за одну хвилину.

 

Вправа «Знайди зайве» і поясни, чому

    Трактор, човен, телевізор, літак. (Телевізор.,

    Робота, енергія, динамометр, потужність (Динамометр.)

    Джоуль,   метр,   ват,   годинник,   ньютон (Годинник.)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
25 березня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку