Повторення. Теорія літератури. ТЕСТ
І варіант
1.Повість – це: А невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному (рідко - кількох) епізоді з життя одного персонажа Б великий епічний прозовий твір, який має розгорнутий сюжет, більшу кількість другорядних персонажів, описи зовнішності, природи В великий ліричний віршований твір, у якому зображені значні, важливі події та яскраві характери
2.Сатира – це: А невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту Б нищівне висміювання вад окремої людини чи всього суспільства В відображення смішного в характерах людей або в їхньому житті
3.Знайдіть відповідність між різновидами ліро-епічних творів та їх визначенням
Різновиди творів Визначення
1.Поезія А Ліричний, ліро-епічний, переважно віршований твір, у якому
зображені значні події і яскраві характери.
2.Поема Б Жанр ліро-епічної поезії фантастичного, історико-героїчного або
соціально-побутового гатунку з драматичним сюжетом.
3.Балада В Це художньо-образна словесна творчість, термін передусім називає мистецтво слова.
Г Ритмічно організоване мовлення, відмінне від прози.
4.Пісня – це А жанр народної творчості, епічний сюжетний художній твір усного походження Б ліричний віршований твір, який співається В захоплююча розповідь про цікаві події життя
5. Історична повість - це А твір, у якому наявні описи звитяжних сторінок історії народу, а герої служать високим ідеалам людства: гуманності, свободи та братерства
Б невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з несподіваним фіналом
В твір, сюжет якого побудований на історичному матеріалі та відтворює в художній формі певний період історії
6. Вільний вірш – це А поезія з неримованими рядками
Б співзвучне закінчення у віршованих рядках
В невеликий за обсягом, як правило, безсюжетний твір настроєвого характеру
7. У реченні «Стежка підіймалася вгору, вилась межи пнями і колодами, перелазила через високе каміння» автор використав
А епітет Б метафору В порівняння Г оксиморон
8. Драма - це А невеликий прозовий твір про якусь незвичайну подію з несподіваним фіналом Б невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру В театральна або циркова вистава з фантастично-казковим сюжетом, сценічними ефектами й трюками
9.Установіть відповідність між прізвищем автора, назвою твору та його жанром
Автор, назва твору Жанр твору
1.Василь Симоненко, «Лебеді материнства» А повість
2.Іван Карпенко-Карий, «Сто тисяч» Б поезія
3. Григір Тютюнник, «Климко» В дума
4. Богдан Лепкий, «Мишка» Г драма
5.»Маруся Богуславка» Д пісня
6. Андрій Чайковський, «За сестрою» Е новела
Є героїко-романтична повість
10.Поміркуйте й висловіть власну думку про те, який із жанрових творів справив на вас найбільше враження, прийшовся до душі. Відповідь аргументуйте, наведіть конкретні приклади.
Повторення. Теорія літератури. ТЕСТ
ІІ варіант
1. Оповідання – це А мистецтво слова, художньо-образна словесна творчість
Б літературний рід, який змальовує світ у формі дії і призначений для сценічного втілення В епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття Г невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного чи кількох персонажів.
2. Трилогія – це твір, який складається А одного твору Б двох творів В трьох творів Г шести творів
3. Новела - це А твір, у якому наявні описи звитяжних сторінок історії народу, а герої служать високим ідеалам людства: гуманності, свободи та братерства
Б невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з несподіваним фіналом
В твір, сюжет якого побудований на історичному матеріалі та відтворює в художній формі певний період історії
4. Героїко-романтична повість - це А твір, у якому наявні описи звитяжних сторі-нок історії народу, а герої служать високим ідеалам людства: гуманності, свободи та братерства
Б невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну подію з несподіваним фіналом
В твір, сюжет якого побудований на історичному матеріалі та відтворює в художній формі певний період історії
5. Верлібр – А співзвучне закінчення у віршованих рядках Б твір, у якому думки й переживання викликані суспільно-політичними подіями В поезія з неримованими рядками
6. У реченні «Гнучка, як пантера, і така ж метка, мабуть, а строга, як царівна» автор використав А оксюморон Б порівняння В епітет Г метафору
7.Установіть відповідність між жанром твору та його визначенням
Жанр твору Його визначення
1.Повість А Невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному епізоді з життя одного чи кількох персонажів
2.Оповідання Б Розповідний художній твір, що має розгорнутіший, ніж в оповідан-ні, сюжет, більшу кількість другорядних персонажів, зображує значну кількість подій
3.Роман В Великий за обсягом твір романного жанру, у якому через психоло-гію, світогляд вчинки й помисли героїв передано зміни в суспільстві й найближчому до них середовищі.
4.Соціально-психологічний роман Г Епічний прозовий твір з однією сюжетною лінією, але показом значного діапазону побутових явищ у житті певної сім’ї чи колективу Д жанр народної творчості, епічний сюжетний твір усного походження, захоплююча розповідь про події та явища (вигадані), які сприймаються і переживаю-ться як реальні.
8. Повість – це: А невеликий прозовий твір, сюжет якого заснований на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного персонажа, що став поворотним у його долі Б великий епічний прозовий твір, який має розгорнутий сюжет, більшу кількість другорядних персонажів, описи зовнішності, природи В великий ліричний віршований твір, у якому зображені значні, важпиві події та яскраві характери
9. Установіть відповідність між прізвищем автора, назвою твору та його жанром
Автор, назва твору Жанр твору
1.Ліна Костенко, «Крила» А дума
2.Михайло Стельмах, «Гуси-лебеді летять…» Б новела
3.Леся Українка, «Давня казка В історична повість
4.Любов Пономаренко, «Гер переможений» Г поезія
5.Маруся Чурай, «Засвіт встали козаченьки» Д поема
6. Іван Франко, «Захар Беркут» Е пісня
Є повість
10. Поміркуйте й висловіть власну думку про те, який із жанрових творів справив на вас найбільше враження, прийшовся до душі. Відповідь аргументуйте, наведіть конкретні приклади.
.