Мета уроку: навчальна: навчитися раціонально організовувати робоче місце продавця; забезпечувати робоче місце необхідним інвентарем; розрізняти товарні запаси; оволодіти навиками розміщування і викладки товару на робочому місці продавця та оформлення цінників на товари. виховна: виховувати в учнів повагу до обраної професії, почуття відповідальності за доручену справу, творчого ставлення до роботи і навчання, охайності під час роботи, дотримання правил санітарії і гігієни, акуратності і зібраності при виконанні роботи. розвиваюча: розвивати самостійність та дотримання техніки безпеки під час виконання практичних завдань; розвивати пам'ять, творчі здібності, естетичний смак.
Організація робочого місця. При індивідуальній організації робочого місця кожний продавець несе індивідуальну матеріальну відповідальність за товари, обладнання, інвентар і має місце для відпуску товарів, обладнання, інвентар, товар тощо. При бригадній організації робочих місць члени бригади несуть матеріальну відповідальність за товари, обладнання, інвентар, за бригадою закріплюється відділ, секція, магазин.
Правильна відповідь: закрите. Закриті робочі місця – це така організація робочого місця, коли продавця і товари від покупця відділяє прилавок. На робочому місці виконують такі операції: показ , вибір товарів; консультування покупців; розрахунки за товарів і його пакування; надання послуг.
Робочі місця продавців повинні відповідати таким вимогам: - надавити максимум зручностей покупцю для огляду товарів; - забезпечувати раціональну організацію праці; - забезпечувати зберігання якості товарів; - надавати можливість зручно, красиво розмістити асортимент товарів та їхні запаси.
Товарні запаси Робочий запас – це товари для безпосереднього пролажу, що знаходяться на робочому місці продавця. Виставочний запас – це зразки товарів, призначений для інформації покупців про асортимент товарів, які є у продажу. Резервний запас – це товари для поповнення робочого запасу, знаходяться вони у підсобних приміщеннях магазину або у нижніх ящиках прилавків.
Розміщення товарів - це система розташування товарів у торгівельному залі за групами, підгрупами, видами, цінами з метою забезпечення гарного огляду і доступності для покупців: - нові товари розміщують у місцях, доступних для огляду; - великогабаритні і важкі товари розміщують біля виходу з торгівельного залу.
Викладка товарів. Розрізняють три способи викладки: горизонтальний, вертикальний та комбінований. При горизонтальній викладці однакові за найменуванням товари розміщують на одній або двох полицях по всій довжині обладнання. При вертикальному способі викладки товари однакового найменування викладають на полицях однієї гірки в кілька рядів зверху донизу. Комбінований спосіб поєднує горизонтальну і вертикальну викладки.