Презентація "Теоретичні та методичні основи роботи над виразним читанням учнів 3, 4 класів".

Про матеріал
Презентація містить інформацію про поняття виразності читання, ознаки такого читання. Розкриваються направлення роботи щодо формування навичок виразного читання; продемонстрована структура технічного, змістовного та інтонаційного читання. Звертається увага на велике значення роботи над логічним наголосом та логічними паузами. Також в презентації розповідається про умови організації роботи над виразним читанням, запропоновані тренувальні вправи та структура уроку під час роботи над виразним читанням з учнями. Робота може бути корисною на засіданнях методичних об`єднань, педрадах, для самоосвіти вчителів та студентів педагогічних вузів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕОРЕТИЧНІ ТА МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ РОБОТИ НАД ВИРАЗНИМ ЧИТАННЯМ УЧНІВ 3, 4 КЛАСІВ

Номер слайду 2

ВИРАЗНІСТЬ – це важлива вимога щодо читання учнів Виразно читати – це значить “діяти словами”, тобто впливати своєю волею на того, хто слухає; змусити його бачити текст так, як бачить цей текст або відноситься до нього той, хто читає.

Номер слайду 3

Ознаки виразного читання Добра дикція, чітка вимова звуків, відповідна динаміка, темп Вміння додержуватися інтонації питання, ствердження; додавати голосу потрібне емоційне забарвлення Вміння додержуватися пауз та логічного наголосу, які допомагають передати думку автора

Номер слайду 4

Направлення роботи щодо формування навичок виразного читання Технічне Змістовне Інтонаційне Тренувальне

Номер слайду 5

ТЕХНІЧНЕ Робота щодо формування дихання Робота щодо формування дикції Формування вмінь та навичок управляти силою голосу та швидкістю мовлення

Номер слайду 6

ЗМІСТОВНЕ ТА ІНТОНАЦІЙНЕ Інтонування знаків припинення Логічний наголос Логічні та психологічні паузи Темп та ритм читання

Номер слайду 7

ЛОГІЧНИЙ НАГОЛОС ПАДАЄ НА: Слова - поняття, явища, діючі особи, про яких в тексті говориться вперше. Слова - протиставлення. Підмет у непоширених реченнях. Слова – перечислення. Іменники в родовому відмінку при сполученні з іншими іменниками. Пояснення при дієслові. Прикметник, який стоїть після іменника. Порівняння. Звертання, які стоять на початку фраз. Слова, які виражають питання.

Номер слайду 8

ПРАВИЛА ВИДІЛЕННЯ ЛОГІЧНИХ ПАУЗ: 1.Між групами підмета та присудка. 2.Перед сполучниками. 3.Між групами пояснювальних слів.

Номер слайду 9

Умови організації роботи над виразним читанням Ретельний аналіз образів художнього твору. Демонстрація приклада виразного читання. Спирання на уяву школярів. Робота щодо мовних виразних засобів.

Номер слайду 10

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ Читання речень з відміченим логічним наголосом. (3 клас). Учні самі виділяють логічний наголос за питаннями вчителя. (4 клас). Учитель записує на дошці речення, позначає паузи, логічний наголос. Діти читають речення, передають інтонацію. У реченні з розмітками вчитель навмисно робить помилку підчас читання в інтонуванні. Дітям необхідно виправити цю помилку. Учні вирішують самостійно, які слова виділити за допомогою логічного наголосу, де зробити паузи. Потім зачитують речення. (Таку роботу рекомендується проводити в парах в 4 класі). Учитель читає речення, а учень визначає, на яке слово падає логічний наголос, де потрібно зробити паузи. Потім читають речення. Зміна значення речення за рахунок пауз.

Номер слайду 11

СТРУКТУРА УРОКУ Вправи (дихальна гімнастика, вправи щодо розвитку дикції, силу голосу). Перевірка домашнього завдання (виразне читання уривків твору, читання в особах, інсценування і т.і.). Тема та задачі уроку. Ознайомлення з новим художнім твором. Робота над твором (зміст, аналіз дій, визначення авторського та свого відношення до герою, авторські характеристики мови: “прошепотів”, “закричав”…; художньо-виразні засоби мови (епітети, метафори…)). Тренувальні вправи. Виразне читання уривків твору в особах і т. і. Підсумок уроку.

Номер слайду 12

БАЖАЄМО УСПІХІВ! ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!

ppt
Додано
4 серпня 2021
Переглядів
1075
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку