Розробка тренінгового заняття "Розвиток творчих здібностей, креативного мислення. Прийняття рішень» ( 9-11 класи)"

Про матеріал
Конспект тренінгового заняття для учнів 9-11 класів "Розвиток творчих здібностей, креативного мислення. Прийняття рішень» Вправи на розвиток творчих здібностей, креативного мислення, взаємодії у групі.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Розвиток творчих здібностей, креативного мислення. Прийняття рішень»   ( 9-11 класи)

Мета: усвідомлення креативності в собі і її розвиток. (Розвиток здатності учасників знаходити нові нестандартні (креативні) вирішення завдань; налагодження комунікативних зв'язків усередині групи.)

Тривалість заняття 45 хв.

Хід заняття

  1. Вправа «ЩО, ЗВІДКИ, ЯК?
  2. Вправа Протилежності
  3. Вправа Застосування вмінь
  4. Вправа Сплячі леви
  5. Вправа  Перетягни мотузку
  6. Підведення підсумків.

1. Що, Звідки, Як?

Учасникам, що сидять в колі, демонструється будь-який незвичайний предмет, призначення якого не цілком зрозуміло (можна використовувати навіть не сам предмет, а його фотографію). Кожен з учасників по порядку повинен швидко відповісти на три питання:

  • Що це?
  • Звідки це взялося?
  • Як це можна використовувати?

При цьому повторюватися не дозволяється, кожен учасник повинен вигадувати нові відповіді на кожне з цих питань. Найпростіший спосіб добути реквізит для цієї вправи - брати не предмети цілком (їх призначення, як правило, більш-менш ясно), а уламки чогось - такі, щоб по ним складно було зрозуміти, звідки вони взялися.

Мета вправи легка «інтелектуальна розминка», активізує швидкість мислення учасників, стимулюючи їх до висування незвичайних ідей і асоціацій.

Обговорення

Які відповіді на питання запам'яталися учасникам, видаються найбільш цікавими та оригінальними?

2. Протилежності

Учасникам пропонуються короткі описи різних ситуацій, пропонується придумати ситуації, які можна було б розглядати як протилежні запропонованим. Вправа виконується в підгрупах по 3-4 людини, час роботи визначається виходячи з розрахунку 2,3 хвилини на ситуацію. Потім представники кожної з підгруп по черзі озвучують придумані варіанти і аргументують, чому їх можна розглядати як протилежні запропонованим ситуаціям.

Для роботи можна запропонувати, наприклад, такі ситуації:

• Боксер виходить на ринг.

• Дівчина їде з гірки на роликах.

• Фотокореспондент передає до редакції знімки зі змагань.

Мета вправи

Тренування мислення «від противного» - способу пошуку рішень проблем, при якому для більш повного розуміння їх суті представляється їх протилежність. Розвиток гнучкості в сприйнятті життєвих ситуацій. Пошук неочевидних варіантів рішення.

Обговорення

Який сенс вкладався в поняття «протилежність» при виконанні цієї вправи? В яких ситуаціях придумати протилежні варіанти було легше, а в яких складніше, з чим це пов'язано? Наведіть приклади життєвих ситуацій, де може стати в нагоді підхід до вирішення проблем «від противного».

3. Застосування вмінь

Кожен з учасників називає будь - яке спортивне вміння, яким він володіє (наприклад, кататися на сноуборді або на роликах, підтягуватися на перекладині, кидати м'яч в точно заданому напрямку і т. п.). Потім інші учасники пропонують можливі варіанти застосування цих умінь - не тільки у фізкультурі і спорті, а й в інших життєвих ситуаціях. Вправа виконується в загальному колі.

Мета вправи

Вправа навчає генерувати ідеї про способи практичного застосування наявних у учасників ресурсів, сприяє підвищенню самооцінки, а також підвищує мотивацію до вироблення нових умінь і вдосконалення наявних.

Обговорення

Учасники обмінюються своїми враженнями і міркуваннями про те, які нові вміння та способи застосування їх зацікавили.

4. Сплячі леви

Сидячі учасники зображують сплячих левів: «Як відомо, леви сплять з незворушним виглядом, але з відкритими очима - раптом виявиться якась небезпека?»

Ведучий вільно рухається між ними. Його завдання - вивести сплячих з відкритими очима левів зі стану незворушності, викликати у них будь-яку емоційну реакцію. Для цього можна робити все що завгодно, крім фізичного дотику інших учасників і вживання в їх адресу образливих, нецензурних висловів.

Як тільки ведучому вдалося викликати емоційну реакцію (наприклад, сміх) у якогось з учасників, що грають ролі левів, той встає зі свого місця і приєднується до ведучого, тепер вони «термосять» інших грають уже вдвох. Коли не витримає третій учасник, він, в свою чергу, приєднується до ведучих, і т. д. Перемагає той, хто найдовше зможе, зберігши незворушність, утриматися в положенні «сплячого лева».

Мета вправи

Тренування вміння контролювати вираз своїх емоцій, зберігати незворушність навіть в тих ситуаціях, коли інші люди навмисно прагнуть вивести з цього стану.

Обговорення

Які способи саморегуляції використовували ті учасники, яким вдалося довше інших зберегти незворушність, триматись в положенні «сплячих левів»? Де в житті може стати в нагоді вміння зберігати спокій? Що важливіше: не демонструвати будь-які емоції у відповідь на те, що відбувається навколо, або взагалі не відчувати їх, внутрішньо «відключатися» від того, що відбувається?

 

5. Перетягни мотузку

Два учасники сідають спиною один до одного на відстані 2 - 3 м один від одного. Між ними по підлозі простягається мотузка таким чином, щоб її кінці перебували між ніжками стільців, на яких сидять ці два учасники. Їх завдання - по команді встати, добігти до стільця іншого учасника, сісти і смикнути мотузку. Перемагає той, хто зробить це першим.

Мета вправи

Тренування оперативності реакції, вміння мобілізувати себе для швидкого досягнення мети.

Обговорення

Учасники обмінюються враженнями, а також міркуваннями про те, які якості, крім швидкості реакції, важливі для перемоги в цій вправі.

Підведення підсумків. Рефлексія Мені сьогодні……

docx
Додано
28 липня 2020
Переглядів
1462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку