Розробка уроку літературне читання " Чудові казки братів Грімм". Казка " Шипшинка"

Про матеріал
Розробка уроку "Чудові казки братів Грімм". Казка " Шипшинка"містить матеріал до уроку літературного читання у 3 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку : Чудові казки братів Грімм. Казка “ Шипшинка”

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Ми мандруємо у казку У цю радісну мить. Щоб зрозуміти як прекрасно , На світі білому жить. Хай минає дитинство у перебігу літ, Не забудеться дітям , казки лагідний світ!

Номер слайду 4

Скоромовка Котик Лапанчик , муркоче на лаві. Клава на лаві, і котик на лаві. Лагідно казку розказує Клаві.

Номер слайду 5

Прочитайте речення – прислів’я Маленькі додають казки багато розуму.

Номер слайду 6

Прочитайте анаграми МОВОЧДЮЙКА РАТІНОБУ КОНИКБОГОР КАВИРУЧКА САРУЛОНЬКА ГЛІМАУ

Номер слайду 7

Якоб і Вільгельм Грімм

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Передбачення за ключовими словами Король Королева Жаба Донечка Бенкет Чарівниці Побажання Веретено Шипшинка Принц

Номер слайду 10

Прочитайте складні слова Бідкалися Помститися Справдилися Крученими Обдаровувати Надзвичайно Дивовижними Доброчесність

Номер слайду 11

Робота в парах Веретено Не до снаги Стримить Бенкет Челядь Гончак Нетямився від радощів

Номер слайду 12

Вправа “ Доповни речення словами з тексту” І сталося так, як … У його королівстві жило… Бенкет був… Коли одинадцята… А побажання всіх… І ось того дня…

Перегляд файлу

Урок літературного читання 3 клас

Тема: Чудові казки  братів Грімм. Брати Грімм « Шипшинка»

Мета :Ознайомити дітей з видатними німецькими казкарями братами Грімм , викликати інтерес до їх творчості розширити знання учнів про літературні казки; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитані твори, висловлювати власне ставлення до прочитаного, оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву учнів; виховувати любов до художнього слова.

Обладнання: Портрети братів Грімм, виставка казок письменників, виставка книг « Казкове царство - мудре господарство»( збірка народних казок, літературних казок вітчизняних і зарубіжних авторів), карта Європи, картки зі словами.

Хід уроку

 І Організаційний момент . Розминка.

 Доброго дня ! Сідайте, будь ласка.

Ви всі прийшли на урок зі своїм настроєм .Перед вами лежать зображення сонечка.  ( слайд 1)

- Позначте настрій , з яким ви розпочинаєте урок. Щоб до кінця нашого заняття ваш настрій став  ще кращим , давайте налаштуємося на плідну працю.

 

 Психологічний настрій. Читаємо хором вірш  ( слайд2)

Ми мандруємо у казку

У цю радісну мить.

Щоб зрозуміти як прекрасно,

В світі білому жить.

Хай минає дитинство у перебігу літ,

Не забудеться дітям казки лагідний світ!

  • Ми з вами налаштувалися на позитивне сприйняття уроку, а для того , щоб він пройшов плідно нам потрібно провести розминку.

ІІ Мовленнєва розминка . Обґрунтування навчання.

 Отже, прочитаємо скоромовку у різному темпі. ( за потягом) ( слайд3)

  1. Робота над скоромовкою

Котик Лапанчик муркоче на лаві,

 Клава на лаві, і котик на лаві ,

Лагідно казку розказує Клаві.

- Який звук найчастіше зустрічається? Повторити скоромовку декілька учнів.

-   А зараз   прочитайте деформоване речення - прислів’я.

 2 Робота над деформованим реченням - прислів’ям. (слайд4)

Маленькі додають казки багато розуму.

- Як ви розумієте його зміст?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Діти, давайте пограємо у гру « Переплутанки» . Прочитайте слова , що зашифровані на екрані. ( слайд 5)

1.Читання анаграм

МОВОЧДЮЧКА                   РАТІНОБУ                          ГЛІМАУ

( Дюймовочка)                        ( Буратіно)                        ( Манглі)

КОНИКБОГОР                      КАВИРУЧКА                 САРУЛОНЬКА

( Горбоконик)                             ( Рукавичка)                 (  Русалонька)

- Яким одним словом можна узагальнити всі ці слова? ( казки)

2.» Мозковий штурм»

- Які казки вище знаєте?

 - Які бувають казки?( Народні, авторські або літературні, різних народів…)

3.Розповідь з елементами бесіди

- Від самого народження і до кінця життя нас супроводжують казки.

 Казка - це вигадана історія зі щасливим кінцем і обов’язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутні чари і різні неймовірні у звичайному житті пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним.

Казка - це світ чарівний та незвичайний,

Казка - це диво, сповнене краси.

Поринуть у казку - це ж бо цікаво,

 Це справді свято, радість для душі.

 Саме тому казки люблять і діти, і дорослі. У кожного народу є свої казки з їх особливостями - національними героями, побутом. Це один з основних жанрів фольклору.

У кожній казці є головні герої, за пригодами , яких ми спостерігаємо.

Отже, тема нашого уроку « Чудові казки братів Грімм» Казка « Шипшинка»

 - Сьогодні ми ознайомимося з творчістю відомих німецьких казкарів братів Грімм і прочитаємо одну з їхніх казок, яка має назву « Шипшинка»,

  • будемо удосконалювати техніку свідомого виразного читання; визначати дійових осіб; розвиватимемо зв’язне мовлення ,критичне мислення, увагу та пам'ять. ( слайд6)

 

ІV Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

  1. Розповідь про казкарів. Творча група учнів виступає з біографією братів Грімм.

-  Діти, я хочу запропонувати вам подорож  на батьківщину видатних казкарів братів Якоба та Вільгельма Грімм .

Учитель демонструє портрети братів Грімм.  ( слайд 7)

Учні з нашого « Довідкового бюро» підготували інформацію про казкарів і зараз вони вам її повідомлять.

 Учень 1 Країна , в якій народилися казки « Білосніжка»,» Рапунциль»,» «Бременські музиканти»,» Золота гуска» та багато інших -Німеччина. Розташована вона в Європі.( учень відшукує на карті країну і відмічає її прапорцем). Саме тут у невеликому місті Ханау, у сім’ї адвоката народилися Якоб і Вільгельм.

 

 

 Учень 2 Були вони нерозлучними братами з різницею у віці менше року . Коли Якобу виповнилося 6 років родина переїхала на батьківщину батька. Це було дуже тихе та затишне місце . І чудес тут вистачало і все було , мов у казці.

 

Учень3  Казка дитинства закінчилася , коли Якобу виповнилося 11 років і він став головою сім’ї. Залишилося тільки чекати на добру фею, яка прийде на допомогу . І цією феєю стала сестра їхньої матері, яка дала дітям освіту. Брати продовжили сімейну традицію і вступили на юридичний факультет Марбурзького університету. Життя   хлопців склалося так, що жоден з них не став юристом.

 

Учень 4 Перші казки брати записували з уст оповідачів - чиновників, селян, дворян, підготували й видали кілька збірок народних казок. Свої казки вони іноді підписували ім’ям одного з братів, пізніше стали просто  ставити два слова « Брати Грімм». Все життя казкарі  були нерозлучні. Їхні казки  читають залюбки діти  та дорослі всього світу.» Пані Метелиця»,» Горщик каші»,»Король Дроздоборід», « Снігуронька», «Попелюшка».- чудові, чарівні , прекрасні твори , які написали брати Грімм. Тому  про творчість казкарів Грімм кажуть, що це літературні казки з народу.

- Подивіться на виставку книг казкарів. Які з них ви читали?

 

  1. Опрацювання статті про братів Грімм.

- Учні читають статтю вголос» ланцюжком», відповідають на запитання.

_ Де працювали брати?

- Доведіть, що вони отримали світове визнання.

- Які кіно-чи мультфільми бачили за мотивами цих казок?

V. Робота над казкою братів Грімм « Шипшинка»

1) Опрацювання першої частини казки ( до слів: …і пряде кужіль»).

1.Передбачення за ключовими словами ( слайд8)

- А тепер уважно  подивіться на ключові слова і передбачте, про кого буде йти мова у казці.

- Король                 - Чарівниці

- королева             - побажання

- Жаба                  - веретено

- донечка             - шипшинка

- бенкет              - принц

А зараз прослухайте першу частину казки і порівняйте події казки зі своїми передбаченнями.

2)  Первинне ознайомлення  з казкою. Виразне читання частини казки вчителем та підготовленими учнями.

- Запам’ятайте дійових осіб казки, визначте, хто з них головний, а хто -другорядні.

 Зараз ви будете читати казку самостійно. У тексті вам зустрінуться слова, які важкі для читання або незрозумілі.

3) Словникова робота

- А зараз ми прочитаємо слова , які складні для читання . Для цього нам потрібно звернутися до« словничка - сундучка» ( на картках)

Читання  складних слів ( слайд9)

Бідкалися                                 лиха

Справдилися                         крученими

Обдаровувати                       надзвичайно

Дивовижними                       доброчесність

- Читання слів « луною» за вчителем, вибіркове читання хором.

4) Тлумачення малознайомих слів і виразів. ( робота в парах)

Читання слів на картках - блискавках: веретено, не до снаги, стримить, нетямився з радощів, бенкет. ( слайд 10)

- Попрацюйте в парі з сусідом по парті . Доберіть до слів, які тільки що читали, їх тлумачення із другої колонки і з’єднайте. Прочитайте утворені слова.

 Веретено                              дуже зрадів.

Не до снаги                          видніється, виглядає.

Стримить                              урочистий, багатий обід або вечеря.

Нетямився від радощів         ручне знаряддя для прядіння.

Бенкет                                  не під силу.

 Челядь                                 гончий собака.

Гончак                                   слуги.

5) Повторне читання самостійно. Гра « Бджілки» ( напівголосно).

- Чому лиха чарівниця зачарувала королівну? Перевірка первинного  сприйняття. Тестування.

1. Хто напророчив  королеві народження дитини?

А) Чаклунка;

Б) жаба;

В) король.

2. Скільки чарівниць жило у королівстві?

А) 12

Б) 10

В) 13

3. Скількох запросили на бенкет?

А)12

Б) 13

В) 9

4. Від чого зла чаклунка напророчила королівні смерть?

А) Від веретена ;

Б) Від колючки;

Від укусу комахи.

5. Яка чаклунка пом’якшила вирок злої чаклунки ?

А) десята ;

Б) дванадцята ;

В) тринадцята.

6. Якою росла королівна?

А) прекрасною, привітною, розумною;

Б) злою, жорстокою;

В)вередливою, красивою, привітною.

 

6) Фізкультхвилинка і розминка для очей.

Раз, два - всі присіли, (присісти)

Потім вгору підлетіли  (підстрибнути)

Три, чотири - нахилились,

 (нахиляння тулуба вперед)

Із струмочка гарно вмились     

(імітація умивання)

П'ять, шість - всі веселі

Крутимось на каруселі, (покрутитися)

Сім, вісім - в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли  (затупотіти)

Дев'ять, десять - відпочили

І за парти дружно сіли.

Розминка для очей. ( напишіть очима своє прізвище та ім’я , поморгайте, закрийте очі.)

7) Аналіз твору з елементами вибіркового читання

- Чому бідкалися король і королева?

- Чи сповнилося їхнє бажання? Прочитайте.

- Кого запросили на бал? Прочитайте.

- Чому не запросили тринадцяту чарівницю?

- Прочитайте, як вона помстилася королю і королеві.

- Якими чеснотами обдарували маленьку принцесу? Як про це сказано у казці?

- Чи справдилися побажання усіх чарівниць?

- Як батьки намагалися оберегти королівну від прокляття чарівниці? Прочитайте.

- Що знайшла принцеса у палаці, коли батьків не було удома?

8. Читання учнями « Ланцюжком»

9 Читання способом « Небо і земля»

- Діти ,давайте порівняємо таких дійових осіб , як  королівна  та зла чаклунка.

10 Порівняльна характеристика дійових осіб. Принцеси та злої чаклунки.

Королівна ( привітна, прекрасна, розумна, люба, добра, мила).

 Чаклунка ( зла , жорстока, образлива, пихата, мстлива).

 

11. Вправи на розвиток швидкості читання

Вправа « Доповни речення словами з тексту» ( Слайд11)

- І сталося так, як…

Коли одинадцята…

І ось того дня…

А навкруги почав..

12.Хвилинка фантазування

_ Поміркуйте, як будуть розгортатися події у казці далі ?

- Чим вона може закінчитися?

VІ. Підсумок уроку.

А тепер підведемо підсумок .  Вправа « Мікрофон»

Продовжте речення.

Мені найбільше сподобалося у першій частині  казки

Рефлексія.

Ми починали урок з визначення настрою. Який настрій у вас в кінці уроку? Позначте. Чи змінився ваш настрій ? Наш урок пройшов немарно і приніс радість від отриманих нових знань.

 VІ.Домашнє завдання

1.Прочитати першу частину казки.

2. Переказ першої частини казки.

3.Намалювати ілюстрацію до казки  ( за бажанням).

zip
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
1302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку