Розробка заняття "Подорож до лісу"

Про матеріал
Розробка заняття з дітьми молодшого віку у гуртку «Подорож до зимового лісу»
Перегляд файлу

Комунальний заклад Фастівської міської ради

«Фастівський центр позашкільної роботи»

 

Розробка заняття

«Подорож до зимового лісу»

(для дітей молодшого віку)

 

 

 

 

Підготувала керівник гуртка

«Малятко-дошкільнятко»

Петренко І.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023 р.

 

Програмовий зміст: Розвивати у дітей мислення, пам’ять, сенсорні здібності. Виховання  та  закріплення культурних навичок. Закріпити знання вихованців про диких  тварин, птахів. Розвивати пізнавальний інтерес, удосконалювати навички розповідного, описового мовлення, розвивати артикуляцію, тактильні відчуття, дрібну моторику пальців рук, логічне мислення; закріпити знання дітей про кольори, форму, ознаки пор  року.

Хід заняття

І Створення позитивного настрою.

Педагог: Ми дуже любим коли до нас приходять гості. Подивіться, скільки їх сьогодні багато. Щоранку ми говоримо один одному доброго ранку! Щоб настрій у нас був гарний.

– Давайте скажемо ці ранкові чарівні слова нашим гостям  та  один  одному.

(діти кажуть гостям)

– Доброго ранку, небо  блакитне,

Доброго  ранку , сонечко  світле

Доброго  ранку  тобі  і  мені,

Доброго ранку  всім  навкруги!

– А тепер давайте привітаємося один з одним. Можна це робити носиками, щічками, долоньками, за ручку.

Посміхнулися один одному.

ІІ Вступна бесіда.

Педагог: Діти  давайте з вами  пригадаємо, які  пори року  ми знаємо?

( міні  - презентація  «Пори року»)

– Яка зараз пора року? (ЗИМА)

– Які зміни у природі? ( Сонечко світить мало, воно  не гріє,  пташки не  співають, літають  в  пошуках їжі, холодно, йде сніг.).

Молодці!

ІІІ Сюрпризний момент.

Стук у двері. Телеграма.

– Малята давайте прочитаємо. Пише нам сорока білобока. Пише, що по  лісу  літала, новини  збирала, бідні тваринки: зайчик, білочка, їжачок, пташки дуже голодні, все засипало сніжком і треба їм допомогти. Допоможемо?

-А як ми називаємо одним словом тварин які живуть  в лісі?(дикі)

– А де живуть дикі тваринки? (У лісі) А  ви  хочете піти до лісу , та  допомогти  бідним  тваринкам?   А ось,  я  приготувала  кошик  із  гостинцями. Тож  давайте  вирушати!

– Дорога буде довгою, але цікавою. Будемо  весело іти, щоб в зимовий ліс прийти.

(запис  уривка  веселої  мелодії)

Малята, а що це? Сонечко! А чому воно таке  сумне? (Тому, що на дворі зима  і в нього не має промінчиків).

Давайте сонечку допоможемо.

Д/г “Розклади промінчики “.( музичний  супровід)

– Якого кольору сонечко? (Жовтого)

– Якої форми? (Круглої)

-Яке  сонечко  сумне  чи веселе?(сумне)А давайте допоможемо  нашому  сонечку, розкладемо  промінчики.

Бачите сонечко зраділо. Крокуємо далі.

Педагог: Діти в лісі все  засипало снігом, і для того щоб нам не заблукати, потрапити  до звірят, нам потрібно пройти по доріжці  з пеньочків. Але  ви бачите, що наші  пеньочки різнокольорові. Нам потрібно  пройти лише по синім пеньочкам, для того щоб потрапити до звірят.

 Малюки йдуть по стежинці,

Для звірят несуть гостинці.

Пострибаємо малята,

Хай зігріються ноженята.

Малорухлива  гра «Пройди по  пеньочкам»( музичний  супровід)

 

  МОЛОДЦІ! Ви гарно впорались із завданням.

Педагог: А  ось ми і потрапили до нашого  лісочку. А деж наші звірятка? Здається я когось помітила  на ялинці (загадка про білку)

Дуже, діти, я маленька

І пухнаста  і  руденька

По деревам я стрибаю

І горішки так  шукаю  (хто це? Показує  білочку)

  • Де білочка живе?(в лісі , на деревах)  Що полюбляє білочка?(горішки, грибочки)Молодці!!

 

Ой, дітки, здається  я ще  когось  помітила !!!

 Йшов   колючка у лісочок, 

 Там звернувся у клубочок,

 Натикає   на  голки 

Груші, яблука, сливки. Хто це?( їжачок)Чим  полюбляє  ласувати   їжачок?(яблучка , грибочки) Молодці!

Наші  звірятка  мабуть  почули , що ми до  них у гості  прийшли

 Довгі вуха, куций хвіст,

 По доріжці скік по скік,

 Дуже вовка він боїться, 

А ще хитрої лисиці.

 

-Хто це? (зайчик)Молодці!!! А  скажіть  мені будь  ласка  чим  полюбляє  ласувати  зайчик? (морквою)

 

А там, подивіться, далі   ще  так багато пташок, наших  друзів, вони також  зголодніли.!!! Ми про них  майже  не забули!Діти  а  пташок  потрібно  годувати  взимку? .

Д/г “Давайте птахів посадимо на дерево“. Назви пташку.

– Що це за пташка? Сорока – базіка

– Дятел – санітар, він лікує дерева.

– Це синичка – грудка жовта.

  • Голуб -поважний, горобчик – прудкий.
  • Що  полюбляють  пташки  їсти? (насіння)

 

Так, які  ви  молодці, я думаю  саме час  нам  пригостити  наших  друзів  тваринок  та  пташок   гостинцями  , які  ми  з вами їм  принесли, але вони ось  всі   змішалися. А  перед  тим  як  пригощати  наших  друзів  зігріємо  наші  пальчики  після  подорожі  по  зимовому  лісу.

Пальчикова  гра  «Зайчик»

На  землі  сніжок  лежить(плавні  рухи  руками, розвести їх над    «землею»)

Зайчик  по  сніжку  біжить(пальчикова  фігура   «зайчик»)

Мерзнуть  вушка,(згинати  і  розгинати  пальці- «вушка»)

Мерзнуть  лапки,(ворушити  всіма пальчиками, згинаючи  і  розгинаючи  їх)

Бо без  валянців  ( утворили  немовби дві  «мисочки» долонями)

Та  шапки. Ой!(двома  долонями  зобразити  над  головою  шапку: розводячи  лікті, округлити  фігуру  й  піднести  над  головою.)

Педагог: Ось  ми  і  зігрілись, саме  час  пригощати  наших  маленьких  друзів гостинцями.   Давайте   їх   розкладемо   для  кожної   тваринки  та пташок  окремо,  як  вони  це люблять  . В  червону корзинку покладемо грибочки і  горішки (для  білочки), в синю яблучка  та  грибочки (для  їжачка),  в  зелену моркву (для  зайчика), а  в  жовту  (насіння  для  пташок) 

Дидактична  гра  «Хто  що  їсть?»

Педагог: Молодці! Дітки , а скажіть  мені  будь ласка, ми розклали  з вами  гостинці,

- а які  горішки  за  розміром маленькі  чи  великі?

- а на  дотик  маленькі які?(гладенькі,)

-а великі які на дотик?( шорсткі),

-які  яблучка для їжачка  за  формою?(круглі)

-а якого вони   кольору? (зелені),

-а морквинка  довга  чи  коротка?

- яке  насіння  за  розміром ?(маленьке)

Педагог: Молодці  малята , ми з вами  гарно  попрацювали, врятували  наших  маленьких  друзів  від  голоду. І мабуть  нам  вже  час  повертатися  додому. А   повертатися  з  лісу  ми будемо  так  само  по  пеньочкам , але  не по  синім а  по  жовтим.(музичний супровід)

Малюки йдуть по стежинці,

Віддали  звірятам  гостинці.

Пострибаємо малята,

Хай зігріються ноженята.

Підсумок  та узагальнення:  Дітки  ось  і  завершилась  наша  подорож. Вам  сподобалась  наша  подорож?

  • Куди  ми ходили?(в ліс)
  • Діти  а  нагадайте  мені , яка  пора  року була у  лісі?
  • Як  називають  тваринок, які живуть в лісі,  яких ми годували?(дикі)
  • Назвіть   тваринок яких  ми з вами сьогодні  пригощали  ласощами? (білочка, зайчик, їжачок, пташки)
  • Чим  ми  пригощали  лісових  звірят  та птахів? (горішками, яблучками, морквою, грибочками, насінням)

 

1

 

docx
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку