28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Судове засідання."За добро добром платять. Українська народна казка "Кривенька качечка""

Про матеріал

Урок судове засідання дає можливість отримати уявлення про спрощену процедуру прийняття судового рішення та провести рольову гру – судовий процес.

Ця форма уроку приваблива тим, що в ній стикаються протилежні погляди на суть окремих питань. Вирок обґрунтовується, отже, така форма проведення заняття сприяє з´ясуванню суті проблеми. Як і на звичайному суді, тут дійовими особами є свідки, адвокати і ті, кого звинувачують.

Перегляд файлу

Судове засідання. За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка». Позитивне й негативне в казці

Мета. Вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

Групи ключових компетентностей, що формуються на уроці:

 Вміння вчитися – оволодіння знаннями, необхідними для загального розвитку особистості, способами діяльності і моделями поведінки, що враховують інтереси  і потреби інших людей; розвиток активного пізнавального інтересу.

  Громадянська компетентність - здатність  активно, відповідально та ефективно працювати і розвиватись; усвідомлювати свою належність до соціально-культурного середовища.

Соціальна компетентність - розвиток навичок взаємодії у колективі через активне спілкування з соціальним оточенням, накопичення досвіду комунікативної діяльності, толерантної поведінки, співпереживання і солідарності з іншими людьми; здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.

Компететності з ІКТ - здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел,  користуватися різноманітною довідковою літературою.

Обладнання. ПК, презентація, костюми

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

  1. Скоромовка КАЧЕНЯТА Й КАЧКА

У ставку гуськом стоять

Каченята й качка.

Каченята плюскотять,

Качка носом плюска.

III. Перевірка домашнього завдання

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми проведемо чергове судове засідання. А тому давайте розподілимо ролі і одягнемо необхідні костюми.

V. Актуалізація знань

— Що таке казка?

— Казка — це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.

  • На сьогоднішньому уроці у нас трапляться такі незвичайні чарівні пригоди. Героїня сьогоднішнього уроку буде не тільки розмовляти, а ще звернеться до суду з позовом. І ви  повинні  винести справедливий вердикт. То що, ви готові?

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

Я говорила вам  про позивача до суду. А от хто це, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно, …(качка).

2. Підготовка учнів до сприймання казки

1) Словникова робота.

— Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.

Починок — пряжа намотана на веретено.

Кужілочка — частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце — ручне знаряддя для прядіння.

Іва-діва — звертання до дівчини.

Полинули — полетіли.

Жалували — жаліли.

3. Комбіноване читання казки (починає вчитель, а продовжують учні, які гарно читають)

— Назвіть дійових осіб?

4. Перевірка первинного сприймання

Чи зустрічалися ще незрозумілі для вас слова?

— Чи сподобалася казка? Чим?

Чи сподобалась вам кінцівка казки?

5. Різновиди читання

- «Ланцюжком»  (2 абзаци);

- «буксиром» (3 абзаци);

- «пошепки» (3 абзаци);

- «тільки очима»; (2 абзаци)

- «через слово» (2 абзаци)

6. Бесіда за прочитаним

— Чому сумували дід та баба?

— Хто їм трапився у лісі?

— Що було з качечкою?

— Як учинили дід та баба?

— Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися з лісу?

— Кого помітили сусіди?

— Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?

— Як вирішили діяти?

— Чим це закінчилося?

— Як відреагувала дівчина?

— Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

7. Гра «Передбачення»

- З якою заявою звернулася качечка до суду?

- Чи справедлива її заява?

8. «Виступ адвокатів»

 «Право приватної власності є непорушним. Статтею 41 Конституції України передбачено: “Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю…Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.Ніхто не може бути протиправне позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом.Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом»

9. Вибіркове читання

— Відшукайте і прочитайте речення про те, що зробили дід та баба?

  • Чи хотіли вони заподіяти лихо качечці?

— Знайдіть речення з яких це помітно.

— З відповідною інтонацією зачитайте слова качечки.

10. Читання за особами з творчим задумом.

1 група за змістом казки.

2 група (сильніші учні) враховуючи вердикт адвокатів, змінюють поведінку діда та баби.

11. Запитання судді

- Чи справедливе звернення качечки до суду?

- Чим воно викликане?

- Чи навмисне так вчинили дід та баба?

- Що примусило їх так вчинити?

- Чи заслуговують вони покарання?Чому?

- Як би вчинили ви?

VІ. Підсумок уроку

— Яку казку читали на уроці?

— До якої групи казок можна її віднести? Чому?

— Що народ засуджує у цій казці?

— Чого нас навчає ця казка?

VІІ . Домашнє завдання

Детально переказувати казку (с. 50–53). Усно скласти характеристику дійових осіб.

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку