Судове засідання."За добро добром платять. Українська народна казка "Кривенька качечка""

Про матеріал

Урок судове засідання дає можливість отримати уявлення про спрощену процедуру прийняття судового рішення та провести рольову гру – судовий процес.

Ця форма уроку приваблива тим, що в ній стикаються протилежні погляди на суть окремих питань. Вирок обґрунтовується, отже, така форма проведення заняття сприяє з´ясуванню суті проблеми. Як і на звичайному суді, тут дійовими особами є свідки, адвокати і ті, кого звинувачують.

Перегляд файлу

Судове засідання. За добро добром платять. Українська народна казка «Кривенька качечка». Позитивне й негативне в казці

Мета. Вдосконалювати знання учнів про чарівні казки, вміння ділити текст на частини; вчити усвідомлено переказувати зміст твору; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати шанобливе ставлення до чужого майна.

Групи ключових компетентностей, що формуються на уроці:

 Вміння вчитися – оволодіння знаннями, необхідними для загального розвитку особистості, способами діяльності і моделями поведінки, що враховують інтереси  і потреби інших людей; розвиток активного пізнавального інтересу.

  Громадянська компетентність - здатність  активно, відповідально та ефективно працювати і розвиватись; усвідомлювати свою належність до соціально-культурного середовища.

Соціальна компетентність - розвиток навичок взаємодії у колективі через активне спілкування з соціальним оточенням, накопичення досвіду комунікативної діяльності, толерантної поведінки, співпереживання і солідарності з іншими людьми; здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.

Компететності з ІКТ - здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел,  користуватися різноманітною довідковою літературою.

Обладнання. ПК, презентація, костюми

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

  1. Скоромовка КАЧЕНЯТА Й КАЧКА

У ставку гуськом стоять

Каченята й качка.

Каченята плюскотять,

Качка носом плюска.

III. Перевірка домашнього завдання

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогодні ми проведемо чергове судове засідання. А тому давайте розподілимо ролі і одягнемо необхідні костюми.

V. Актуалізація знань

— Що таке казка?

— Казка — це цікава вигадана історія про події, яких не може бути в реальному житті. Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити все те, що й люди. У казках трапляються незвичайні чарівні пригоди. Казки мають повчальний характер.

  • На сьогоднішньому уроці у нас трапляться такі незвичайні чарівні пригоди. Героїня сьогоднішнього уроку буде не тільки розмовляти, а ще звернеться до суду з позовом. І ви  повинні  винести справедливий вердикт. То що, ви готові?

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота над загадкою

Я говорила вам  про позивача до суду. А от хто це, ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

В неї ноги — наче ласти,
Дзьоб плескатий, червонястий,
— Кря-кря-кря, — пливе по річці,
Їсть зерно, скубе травичку…
Ви вгадали цю босячку?
Хто це, діти? Звісно, …(качка).

2. Підготовка учнів до сприймання казки

1) Словникова робота.

— Перш ніж прочитати казку, ознайомимося зі словами, які вам, можливо, будуть незрозумілі.

Починок — пряжа намотана на веретено.

Кужілочка — частина прядки у вигляді кілка, на який намотують пряжу.

Веретенце — ручне знаряддя для прядіння.

Іва-діва — звертання до дівчини.

Полинули — полетіли.

Жалували — жаліли.

3. Комбіноване читання казки (починає вчитель, а продовжують учні, які гарно читають)

— Назвіть дійових осіб?

4. Перевірка первинного сприймання

Чи зустрічалися ще незрозумілі для вас слова?

— Чи сподобалася казка? Чим?

Чи сподобалась вам кінцівка казки?

5. Різновиди читання

- «Ланцюжком»  (2 абзаци);

- «буксиром» (3 абзаци);

- «пошепки» (3 абзаци);

- «тільки очима»; (2 абзаци)

- «через слово» (2 абзаци)

6. Бесіда за прочитаним

— Чому сумували дід та баба?

— Хто їм трапився у лісі?

— Що було з качечкою?

— Як учинили дід та баба?

— Що здивувало діда та бабу, коли вони наступного разу повернулися з лісу?

— Кого помітили сусіди?

— Чи здогадувалися дід з бабою, хто це був?

— Як вирішили діяти?

— Чим це закінчилося?

— Як відреагувала дівчина?

— Чи схвалюєте ви вчинок діда та баби? Чому?

7. Гра «Передбачення»

- З якою заявою звернулася качечка до суду?

- Чи справедлива її заява?

8. «Виступ адвокатів»

 «Право приватної власності є непорушним. Статтею 41 Конституції України передбачено: “Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю…Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.Ніхто не може бути протиправне позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом.Конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом»

9. Вибіркове читання

— Відшукайте і прочитайте речення про те, що зробили дід та баба?

  • Чи хотіли вони заподіяти лихо качечці?

— Знайдіть речення з яких це помітно.

— З відповідною інтонацією зачитайте слова качечки.

10. Читання за особами з творчим задумом.

1 група за змістом казки.

2 група (сильніші учні) враховуючи вердикт адвокатів, змінюють поведінку діда та баби.

11. Запитання судді

- Чи справедливе звернення качечки до суду?

- Чим воно викликане?

- Чи навмисне так вчинили дід та баба?

- Що примусило їх так вчинити?

- Чи заслуговують вони покарання?Чому?

- Як би вчинили ви?

VІ. Підсумок уроку

— Яку казку читали на уроці?

— До якої групи казок можна її віднести? Чому?

— Що народ засуджує у цій казці?

— Чого нас навчає ця казка?

VІІ . Домашнє завдання

Детально переказувати казку (с. 50–53). Усно скласти характеристику дійових осіб.

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку