ТЕМА: Історії зі шкільного життя. Лариса Вахніна. Кордон

Про матеріал

Мета: продовжити формування в учнів навичок правильного, свідомого, виразного читання; навчати аналізувати прочитаний твір; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; учити розрізняти справжніх друзів, бути добрими, чуйними.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Робота над скоромовкою

Ішла баба дубнячком.

Зачепилась гапличком,

Сюди смик, туди смик —

Одчепися, мій гаплик.

2. Мовленнєва зарядка

— Як гуде джміль?

— Прилетів комарик.

— Дмухнемо на кульбабу.

— Замовкнемо!

Перегляд файлу

Літературне читання

Урок 3.

ТЕМА: Історії зі шкільного життя. Лариса Вахніна. Кордон

Мета: продовжити формування в учнів навичок правильного, свідомого, виразного читання; навчати аналізувати прочитаний твір; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати зв'язне мовлення; учити розрізняти справжніх друзів, бути добрими, чуйними.

Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.     МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.     Робота над скоромовкою

Ішла баба дубнячком.

 Зачепилась гапличком,

 Сюди смик, туди смик —

 Одчепися, мій гаплик.

2.     Мовленнєва зарядка

— Як гуде джміль?

— Прилетів комарик.

— Дмухнемо на кульбабу.

— Замовкнемо!

3.     Розпитування за складовою таблицею

III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

— Назвіть автора і твір.

  3 соловейком позмагатись

Захотіли птахи всі. (Степан Жупанин «У лісовій музичній школі»)

  А людина виростає —

їздить! Плаває! Літає! (Володимир Фетисов «Хто чого вчиться»)

  Хай сяє, мов небо, наш зоряний клас. (Марія Чумарна «Хто сьогодні зірка в класі?»)

IV.    ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Про які школи читали на попередньому уроці?

— Хто в них навчається?

— Сьогодні прочитаємо історію зі шкільного життя.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАННЯ ЛАРИСИ ВАХНІНОЇ «КОРДОН» (с. 9-70)

 Тільки справжній друг може допомогти подолати недоліки в поведінці, справедливо підкаже вихід із незручної ситуації.

— Чи можуть бути друзями хлопчики і дівчатка?

— Послухайте оповідання Лариси Вахніної «Кордон».

1.     Читання оповідання вчителем

2.     Перевірка первинного сприймання

— Назвіть головних дійових осіб оповідання.

3.     Словникова робота

Нишпорить — шукає.

Кордон — межа, рубіж; лінія, яка щось розділяє.

Читання «луною» за вчителем слів: звертається, повелося, дівчиськом, нишпорить, самісінький.

гумка                       дошка                             нишпорить

пенал                       крейда                            викликала

ручка                       риска                              блискучий

зошит                       парта                              дівчисько

Діти читають напівголосно слова першого і другого стовпчиків.

— Як можна назвати одним словом слова першого стовпчика? (Навчальне приладдя)

— У другому стовпчику назвіть слово з м'яким приголосним. (Крейда) Слова третього стовпчика учні читають «луною» за вчителем.

4.     Гра «Блискавка»

— Назвіть «зайве» слово.

Учитель демонструє картку протягом 3 секунд, 

парта                        сіла

парта                        сила

карта                        сіла

парта                        сіла

Фізкультхвилинка

5.     Читання тексту учнями за логічно завершеними частинами

Колективний поділ тексту на три частини.

6.   Характеристика дійових осіб оповідання з елементами вибіркового читання

— Де відбуваються події?

— Як Наталя звертається до Сашка?

— Які ввічливі слова вживає?

— Про яку рису характеру дівчинки це свідчить?

— Як повелася Наталя, коли помітила, що у Сашка немає ручки?

— Чому вона вчинила саме так?

— Чи хотіла вона сваритися з Сашком?

 Якою була Наталя? (Доброю, увічливою, делікатною, розумною, кмітливою)

— Як Сашко говорив з Наталею?

— Як він називав дівчинку?

— Навіщо намалював на парті кордон?

— Чому Сашко так ставився до Наталі?

— Чи заслуговувала вона на таке ставлення?

— Яким був Сашко? (Грубим, упертим)

— Чи взяв Сашко ручку, яку поклала Наталя?

— Чи відразу він витер кордон?

7.      Робота за малюнком

 Розгляньте малюнок. Знайдіть абзац, що відповідає малюнку. Чим різняться вирази облич Сашка і Наталі?

8.    Робота в групах. Складання власної кінцівки оповідання

VI.   ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався урок?

— Хто з дійових осіб прочитаного твору сподобався, а хто — ні? Чому?

— Що є повчального в цих оповіданнях?

— Школа — це не лише уроки, а й людські стосунки.

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати. Дібрати до оповідання «Кордон» свій заголовок.

 

1

 

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку