Тематична контрольна робота № 4
з теми «Просте односкладне речення. Неповні речення»
Варіант 1
І рівень
А) це речення, у якому пропущений головний або другорядний член або кілька членів одночасно;
Б) це такий тип простого речення, організуючим центром якого є один головний член речення – підмет або присудок;
В) це мінімальна інтонаційно і граматично оформлена одиниця мовного спілкування з обома головними членами речення.
А) Не рубай тої гілки, на якій сидиш.
Б) Пам’ятаю правічний спокій полів.
В) Рідний край! Дорога серцю земля батьків і прадідів наших .
А) Колись волосся мили в кип’яченій воді, додаючи любисток, м’яту, ромашку, кропиву, корінь лопуха, бруньки берези, звіробій.
Б) Святковий одяг, рядна, подушки, сорочки, намисто.
В) Любіть Україну, як сонце любіть...
А) З яру тягнуло холодом.
Б) Ранок дихав морозом.
В) Розказали нам про війни та чвари.
А) Тиша на Дніпрі.
Б) У тебе зараз вигляд наполоханого зайця.
В) Не місце красить людину, а людина – місце.
А) Вік живи – вік учись.
Б) Такого в Україні ще не знали.
В) Погуляю понад морем та розважу своє горе.
ІІ ІІІ рівень
7, 8. Випишіть із тексту називні речення. Підкресліть у них граматичні основи. 2б
Пізня осінь. Вечоріє. Сонце торкається чорного небосхилу. Гори і долини огортає чорна мла. В степу тихо, тихо. Зачаровані красою рідної природи, стоїмо на високій могилі. Дихається вільно і легко. Краса, простір, воля. Перед нами розкинулись села, на видноколі – ліс.
У вітряку тепер завізно і гамірно, і добре від рясноти людських очей.
11. Переробіть двоскладні речення на односкладні 0,5 б
1. Господарі нас зустрічали хлібом і сіллю. 2. Я так люблю, мов сонце, материнську мову.
ІVрівень
12. Складіть діалог із чотирьох речень, використовуючи неповні речення. 3 б
Вкажіть пропущений член речення, визначте його синтаксичну роль.
Тематична контрольна робота № 4
з теми «Просте односкладне речення. Неповні речення»
Варіант 1
І рівень
А) це речення, у якому пропущений головний або другорядний член або кілька членів одночасно;
Б) це такий тип простого речення, організуючим центром якого є один головний член речення – підмет або присудок;
В) це мінімальна інтонаційно і граматично оформлена одиниця мовного спілкування з обома головними членами речення.
А) В повітрі тихо, холодно і морозно.
Б) Стук обмерзлого відра.
В) Любіть Україну у сні й на яву, вишневу свою Україну...
А) Вибачайте, люди добрі, що козацьку славу так, навмання розказую, без книжної справи.
Б) Сьогодні співають нових пісень.
В) Потім із моря звуків вирізалися дзвінкі слова пісні.
А) Хвалою не нагодуєш.
Б) Навколо справді було казково.
В) учителя і дерево пізнають з плодів.
А) Мені було прикро.
Б) Уже час було повернутись.
В) По однім боці хвилювалося жито. А по другім – глиняна круча .
А) Вересень пахне яблуками, а жовтень - капустою.
Б) Здалеку долинали звуки мелодії.
В) Здобудеш освіту, побачиш більше світу.
ІІ ІІІ рівень
7, 8. Випишіть із тексту називні речення. Підкресліть у них граматичні основи. 2б
Жнива... На току на тебе струменем ллється живе, тепле зерно. Жнива! Пахне зерном.. у полі, в селі, на кожному подвір’ї, в кожних сінях, хаті – всюди розлиті пахощі зерна. Солодкуваті, щемкі! Житня, пшенична хліборобська пора. На ланах багатоголосий гул моторів, у засіки течуть ріки молодого зерна… Молотять хліб. Духмяний хліб.
Візьму шматочок літа, кину в воду і зварю чистим золотом сповиту не розбризкану зорю.
11. Переробіть двоскладні речення на односкладні 0,5 б
1.Я для добрих друзів відчиняю дім. 2. Від городу пахне кріп.
ІVрівень
12. Складіть діалог із чотирьох речень, використовуючи неповні речення. 3 б
Вкажіть пропущений член речення, визначте його синтаксичну роль.