Тематична контрольна робота з укр. мови 8 клас на тему: «Просте односкладне речення. Неповні речення»

Про матеріал
Тематична контрольна робота № 4 з теми «Просте односкладне речення. Неповні речення». Узагальнити знання з теми.
Перегляд файлу

Тематична контрольна робота № 4

з теми «Просте односкладне речення. Неповні речення»

Варіант 1

І рівень

  1. Яке речення є односкладним?                    0,5б

А) це речення, у якому пропущений головний або другорядний член або кілька членів одночасно;

Б) це такий тип простого речення, організуючим центром якого є один головний член речення – підмет або присудок;

В) це мінімальна інтонаційно і граматично оформлена одиниця мовного спілкування  з обома головними членами речення.

 

  1. Яке із даних  речень є означено-особовим?                                   0,5б

А) Не рубай тої гілки, на якій сидиш.

Б) Пам’ятаю правічний спокій полів.

В) Рідний край! Дорога серцю земля батьків і прадідів наших .

 

  1. Яке із даних  речень є неозначено-особовим?                             0,5б

А) Колись волосся мили в кип’яченій воді, додаючи любисток, м’яту, ромашку, кропиву, корінь лопуха, бруньки берези, звіробій.

Б) Святковий одяг, рядна, подушки, сорочки, намисто.

В) Любіть Україну, як сонце любіть...

 

  1. Яке із даних  речень є безособовим?                                          0,5б

А) З яру тягнуло холодом.

Б) Ранок дихав морозом.

В) Розказали нам про війни та чвари.

 

  1. Яке речення із даних є неповним?                                                             0,5б

А) Тиша на Дніпрі.

Б) У тебе зараз вигляд наполоханого зайця.

В) Не місце красить людину, а людина – місце.

 

  1. Яке із даних  речень є узагальнено-особовим?                                                             0,5б

А) Вік живи – вік учись.

Б) Такого в Україні ще не знали.

В) Погуляю понад морем та розважу своє горе.

ІІ ІІІ рівень

7, 8. Випишіть із тексту називні речення. Підкресліть у них граматичні основи.        

 

Пізня осінь. Вечоріє. Сонце торкається чорного небосхилу. Гори і долини огортає чорна мла. В степу тихо, тихо. Зачаровані красою рідної природи, стоїмо на високій могилі. Дихається вільно і легко. Краса, простір, воля. Перед нами розкинулись села,  на видноколі – ліс.

 

  1.     . Зробіть синтаксичний розбір речення. Визначте, до якої частини мови належить кожне слово речення.                           1,5б

У вітряку тепер завізно і гамірно, і добре від рясноти людських очей.

11. Переробіть двоскладні речення на односкладні                   0,5 б

1. Господарі нас зустрічали хлібом і сіллю. 2. Я так люблю, мов сонце, материнську мову.

ІVрівень

12. Складіть діалог із чотирьох речень, використовуючи неповні речення.                     3 б

Вкажіть пропущений член речення, визначте його синтаксичну роль.

Тематична контрольна робота № 4

з теми «Просте односкладне речення. Неповні речення»

Варіант 1

І рівень

  1. Яке речення є неповним?                           0,5б

А) це речення, у якому пропущений головний або другорядний член або кілька членів одночасно;

Б) це такий тип простого речення, організуючим центром якого є один головний член речення – підмет або присудок;

В) це мінімальна інтонаційно і граматично оформлена одиниця мовного спілкування  з обома головними членами речення.

 

  1. Яке із даних  речень є означено-особовим?                                         0,5б

А) В повітрі тихо, холодно і морозно.

Б) Стук обмерзлого відра.

В) Любіть Україну у сні  й на яву, вишневу свою Україну...

 

  1. Яке із даних  речень є неозначено-особовим?                                  0,5б

А) Вибачайте, люди добрі, що козацьку славу так, навмання розказую, без книжної справи.

Б) Сьогодні співають нових пісень.

В) Потім із моря звуків вирізалися дзвінкі слова пісні.

 

  1. Яке із даних  речень є безособовим?                                              0,5б

А) Хвалою не нагодуєш.

Б) Навколо справді було казково.

В) учителя і дерево пізнають з плодів.

 

  1. Яке речення із даних є неповним?                                                                0,5б

А) Мені було прикро.

Б) Уже час було повернутись.

В) По однім боці хвилювалося жито. А по другім – глиняна круча .

 

  1. Яке із даних  речень є узагальнено-особовим?                                                                0,5б

А) Вересень пахне яблуками, а жовтень - капустою.

Б) Здалеку долинали звуки мелодії.

В) Здобудеш освіту, побачиш більше світу.

ІІ ІІІ рівень

7, 8. Випишіть із тексту називні речення. Підкресліть у них граматичні основи.          

 

Жнива... На току на тебе струменем ллється живе, тепле зерно. Жнива! Пахне зерном.. у полі, в селі, на кожному подвір’ї, в кожних сінях, хаті – всюди розлиті пахощі зерна. Солодкуваті, щемкі! Житня, пшенична хліборобська пора. На ланах багатоголосий гул моторів, у засіки течуть ріки молодого зерна… Молотять хліб. Духмяний хліб.

 

  1.     . Зробіть синтаксичний розбір речення. Визначте, до якої частини мови належить кожне слово речення.                              1,5б

Візьму шматочок літа, кину в воду і зварю чистим золотом сповиту не розбризкану зорю.

11. Переробіть двоскладні речення на односкладні                     0,5 б

1.Я для добрих друзів відчиняю дім. 2. Від городу пахне кріп.

ІVрівень

12. Складіть діалог із чотирьох речень, використовуючи неповні речення.                        3 б

Вкажіть пропущений член речення, визначте його синтаксичну роль.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
2.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Белокон Диана
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    2.0
doc
Додав(-ла)
Губрій Оксана
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
21527
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку