Пряма, непряма мова

Додано: 18 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 184 рази
13 запитань
Запитання 1

Що таке пряма мова?

варіанти відповідей

це головний член речення, граматично незалежний, означає предмет, ознака якого виражається присудком.

 головний член речення, пов'язаний координацією з підметом, що виражає дію предмета, названого підметом.

це передане дослівно чуже мовлення

форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією або станом

Запитання 2

У котрому рядку записано речення з прямою мовою?

варіанти відповідей

У народі говорили, що хліб – всьому голова.

Мама попросила сина, щоб допоміг скопати грядку.


Як хліб на столі, не болить голова так лагідно й тихо сказала бабуся.

 Дитина спитала у батька, чому у нього сумні очі.

Запитання 3

У котрому рядку правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

варіанти відповідей

«Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся», - часто говорив мені дідусь.

 «А що таке щастя?», - спитав я у матері.

Брехун сам собі ворог,- казала наша сусідка.

 «Разом із правдою ходить кривда, мій любий сину» - промовила мати. 

Запитання 4

Пряма мова супроводжується

варіанти відповідей

реплікою

власними словами


словами автора

Запитання 5

У якому реченні правильно розставлено розділові знаки при прямій мові?

варіанти відповідей

Ярославна подумала «Ніщо так не красить людину, як натхнення».

 І тихо-тихесенько я промовляла: Сон літньої ночі, мені тебе жаль…

Мудрець наполягав: «Краще слухати, ніж говорити».

 Струна бринить лагідною луною «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!»

Запитання 6

Непряма мова приєднується до слів автора :

варіанти відповідей

сполучниками підрядності

займенником

часткою

сполучником підрядності, відносним займенником, часткою

Запитання 7

Вкажіть неправильну характеристику прямої мови :

варіанти відповідей

обов"язково має при собі слова автора

характеризується завершеністю структури

неповністю зберігає лексику, синтакис та інтонацію мовця

Запитання 8

Чи можна перетворити пряму мову на непряму й навпаки?

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 9

Діалог і полілог - це...

варіанти відповідей

діалог - розмова між двома особами, полілог - монологічне мовлення

діалог - розмова кількох осіб, полілог - розмова між двома особами

діалог - розмова між двома особами, полілог - розмова кількох осіб

Запитання 10

Діалог складається з ..

варіанти відповідей

реплік

цитат

слів кожного учасника діалогу

Запитання 11

З прямою мовою є речення в рядку:

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

1,2

2,4

1,3

3,5

4,5

Запитання 12

Схемі: „П,” – а. відповідає речення:

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”. 

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені. 

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 13

Визначте, де правильно оформлено діалог:

варіанти відповідей

„Як ти учишся, Семене?” – „Трійки в табелі у мене...” – „Підтягнися, так негоже!”

– „Та у п’ятій чверті, може...”

– Як ти учишся, Семене?

– Трійки в табелі у мене...

– Підтягнися, так негоже!

– Та у п’ятій чверті, може...

– „Як ти учишся; Семене?” – „Трійки в табелі у мене...”

– „Підтягнися, так негоже!” – „Та у п’ятій чверті, може...”

– Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене... – Підтягнися, так негоже! – Та

у п’ятій чверті, може...

– Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене...

– Підтягнися, так негоже! – Та у п’ятій чверті, може...

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест