16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок - презентація з літературного читання

Про матеріал
Розробка уроку, за темою Казка в квітні. Валентина Ткаченко "Квітень". З метою: розширювати уявлення учнів про природу рідного краю; удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; збагачувати активний словник учнів; розвивати образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до прекрасного.
Перегляд файлу

Тема. Казка в квітні Валентина Ткаченко "Квітень".  Леся Українка "Уже весняне сонце припікає". Образні засоби опису весняної природи

Мета: розширювати уявлення учнів про природу рідного краю; удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; збагачувати активний словник учнів; розвивати образне мислення, творчу уяву учнів; виховувати любов до прекрасного.

Обладнання: підручники, мультимедійний супровід до уроку, індивідуальні сигнали, записи на дошці, виставка творчих робіт учнів.

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

Встаньте, діти, посміхніться,

До сусіда поверніться,

Один одному всміхніться.

Гостей наших привітаєм

І урок наш  починаєм.

    Прочитайте хором девіз нашого уроку.

Девіз уроку:

Запитуй, добирай, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним та уважним будь!

Виразно читати  не забудь!

II. Мовленнєва розминка

Слайд 1 .

1. Розучування заклички.

     Прочитайте хором закличку.

Зозуля рябая

Сім літ не кувала.

Закуй мені в цьому літі,

Скільки житиму на світі.

  • Розкажуть закличку учні 1 ряду ( 2 ряду).

Слайд  2 .

  • Знайдіть серед поданих пташок зозулю та назвіть її номер. (5. Зозуля)

Слайд  3 .

2. Розчитування.

     Зараз ви прочитаєте уривок  оповідання  Степана Мацюцького  «В гостях у весни», дізнаєтесь  про зміни, які принесла весна та перевірите техніку читання.

Покладіть перед собою текст. Почали. (Діти читають текст одну хвилину. Вчитель слідкує за часом та індивідуально слухає окремих учнів. )

Текст:

Ще ховаються по байраках сірі брили злежаного снігу, вночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах випинаються молодими соковитими стрілами трави.

У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю у гості до самої весни. Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко і терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.

З вільшника долинає голосна пісня... Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки і тепер спішить повідомити про це ніжними трелями.

Швидкість читання:________слів на хвилину.

       Порахуйте скільки слів ви прочитали, запишіть. Підніміть зелені картки ті, хто прочитав більше, ніж раніше слів.

III. Перевірка домашнього завдання

Слайд  4.

завдання для учнів першої групи? ( Інсценізувати уривок оповідання Михайла Стельмаха "Гуси-лебеді летять".) Інсценізація.

Слайд  5.

завдання для учнів другої групи? (Підготувати по 4 запитання за прочитаним твором.)

Учні зачитують запитання.

Підсумок перевірки. Виставлення оцінок за роботу.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми та мети уроку

Слайд  6.

   Тема нашого уроку «Квітнева казка. Валентина Ткаченко "Квітень". Леся Українка "Уже весняне сонце припікає"».  Мета уроку: удосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; збагачувати  активний словник; розвивати образне мислення, творчу уяву; виховувати любов до прекрасного.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Складання та відгадування  загадки.

Слайд  7 .

— Попрацюйте в парах. Розставте рядочки так, щоб вийшла загадка.  Відгадайте її.

В нові жовті капелюшки. (4)

Зодяга в блакитні шати, (2)

Він барвінок біля хати (1)

А кульбабки поруч грушки — (3)

                                                (Квітень)

Слайд  8 .

— Квітень носить свою назву з 16 століття. Саме в цей час земля вкривається квітами. В ужитку були й інші народні назви: краснець, лукавець, дзюрчальник, водолій та апріль, що латинською мовою означає «сонячний». 

У народі є ще одна і не менш цікава назва квітня. Вона повязана з найшановнішим  на Україні птахом, який, долаючи далекі відстані, приносить на своїх крилах на Батьківщину теплу весну. Чи здогадалися, як ще називали квітень? (Лелечник).

Слайд  9 .

Недарма ж в народі кажуть: «Прилетів лелека — весну приніс здалека».

Вчитель.

  •   Квітень — повноправний господар весни. У квітні все навколо зеленіє, на полях і узліссях з’являється молода травичка,  перші тендітні квіти, дерева «одягають» зелений «одяг» і це багатьох надихає на творчість.

Слайд  10 .

  Про цей весняний місяць ми сьогодні прочитаємо вірші.

 V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

а) Опрацювання вірша Валентини Ткаченко «Квітень» (с. 165)

1. Виразне читання вірша вчителем

Прослухайте вірш. Які кольори автор побачив навколо?

— Який настрій викликав у вас вірш?

2. Словникова робота

Слайд  11 .

луки                довше                квітне

ручаї               дрібні                 розтав

дощів              безлиста             вихлюпує

потік                вільшина           заквітчатись

Прочитайте слова. Що спільне в словах першого стовпчика? (Іменники) Третього? (Дієслова)

—Доберіть синоніми до слова дрібні. (Малі , невеликі, крихітні, мініатюрні.)

— Доберіть антонім до слова розтав. (Замерз)

3. Повторне читання вірша. Гра «Я— тобі, ти — мені». Читання вірша в парі. Перший учень читає перший рядок, а другий учень — наступний (до кінця вірша).

— Які картинки ви собі уявляли чтаючі цей вірш?

4. Виразне читання вірша учнями за строфами.

5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Як ви розумієте вислів «День у квітні довше сонцем квітне»?

— Чому квітень-місяць — «справжній водолій»? Як про це сказано у вірші?

Які зміни сталися на лісовій галяві?

Що сказано у вірші про ліщину? Прочитайте.

Що поспіша зробити вільшина?

З чим порівнюється ліс?

Чому поетеса використала це порівняння?

5. Гра «Добери прикметники».

Слайд  12.

— До іменників доберіть прикметники.

Ручаї... (блакитні);

пісок... (береговий);

верби... (кучеряві);

проліски... (дрібні);

ліщина... (безлиста).

6. Гра «Диктор телебачення»

Слайд  13.

Настав час для гри «Диктор телебачення».

 — Читаючи вірш, періодично відривайте погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

7. Гра «Добери риму»

Слайд  14.

Доберіть рими до слів.

Землі — ... (кораблі);

зливи — ... (розливи);

кучеряві — ... (галяві);

заливні — ... (дрібні);

ліщина — ... (вільшина);

потік — ... (квітник).

Слайд  15.

Фізкультхвилинка

б)  Опрацювання вірша Лесі Українки «Уже весняне сонце припікає» (с. 166)

Слайд  16.

1. Виразне читання вірша учнем.

2. Словникова робота.

Слайд  17.

Плавають                                 зозулька

припікає                                   каченята

перецвітати                              черевички

одмірятиме                              пушинками

  • Прочитайте стовпчики слів на одному мовному видиху.

— Якою частиною мови є слова першого стовпчика? другого?

— Які слова мають пестливе значення?

3. Виразне читання вірша учнями.

Прочитайте виразно вірш Лесі Українки «Уже весняне сонце припікає».

Слайд  18.

4. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Чому поетеса кілька разів ужила слово вже?

— Що сказано про зозульку? Прочитайте.

— Як вона одмірятиме літа?

— З чим порівнюються каченята?

— Що сказано про сон-траву? Прочитайте.

Слайд  19.

VI. Підсумок уроку

Слайд  20.

«Мікрофон» ( інтерактивний метод)

Слайд  21.

VII. Домашнє завдання

1 група: С. 165-166 - читати виразно вірші та намалювати ілюстрацію;

2 група скласти казку про  місяць квітень.

 

docx
Додано
29 березня 2019
Переглядів
1554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку