Урок читання. О.Зима "Закляття золота й вогню"

Про матеріал
Урок проводиться у формі рольової гри "Суд над птахоловом" (другий урок вивчення твору). В рамках НУШ такий урок можна запропонувати як урок позакласного читання.
Перегляд файлу

Тема: Казка О.Зими «Закляття золота й вогню». Рольова гра «Суд над птахоловом».

Мета: Вдосконалювати навички роботи над текстом: аналізувати, виділяти головне, узагальнювати; формувати такі поняття громадянознавства, як «закон», «права», «правопорушення», «покарання»; розвивати вміння креативно мислити, доводити свою думку; формувати оцінні судження; виховувати почуття доброти та справедливості.

Обладнання: таблиця слів, секундомір, малюнки птахів, таблички для гри.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти стають у коло, передають один одному символічне серце і висловлюють побажання – очікування від уроку.

ІІ. Розчитування.

Гра «Стоп,  читайлики».

Три рази по 30 сек. заміряється темп читання уривка казки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • На минулому уроці ми познайомились з казкою «Закляття золота й вогню».
  • Де відбуваються події?
  • Назвіть дійових осіб.
  • Яких героїв ми віднесли до негативних? Яких до позитивних?
  • Чи важливо вміти оцінювати дії персонажів?

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

–Що таке правда і неправда, чому людина починає обманювати, що до цього її примушує, чому скоює злочини – ці питання здавна турбували людей. Сьогодні на уроці ми подивимось на казку з іншої точки зору. Пограємо у рольову гру «Суд над птахоловом». Спробуйте знайти аргументи як для обвинувачення, так і для захисту дій Птахолова.

V. Повторення понять з громадянознавства.

(Робота з таблицею слів)

Закон, права, правопорушення, злочин, захист, адвокат, прокурор, покарання, вирок.

VI. Рольова гра «Суд над птахоловом».

Суддя Мудра Сова:

–Слухається справа про відлов, утримання в неволі та незаконний продаж птахів громадянином Птахоловом.

Прокурор Ходитут:

 У ході слідства було виявлено ряд правопорушень і злочинів, скоєних у нашому лісі громадянином Птахоловом. Всі його дії призвели до жахливих наслідків:

1. У лісі поменшало дроздів, синиць, вільшанок і мухоловок.

2. Листя і кору дерев обсіли гусінь, тля, шашіль.

3. Дерева гинуть, весь ліс занедужав.

Наші слідчі виявили, що громадянин Птахолов, який проживає за адресою Узлісся, довга хижа без вікон, щоранку йшов до вільшаника і напинав зелені сіті. Полював зранку і після обіду – Стаття 3 «Незаконне полювання».

Невільників тримав у хижі без вікон – Стаття 5 «Утримання в неволі».

А в неділю віз птахів на базар і продавав за гроші – стаття 8 «Продаж заради наживи».

Також птахолов звинувачується  у вимаганні скарбу та невиконанні закляття – Статті 10 і 12 «Кодексу лісу. Закону добра і правди».

Ми просимо Суд винести справедливе рішення і покарати його суворо – виселити за межі нашого лісу. 

Адвокат Павук Зузука:

–Захист вважає, що нічого протиправного у діях мого підзахисного немає. Всім птахам, яких продав Птахолов в оселях людей живеться добре. Ми перевірили – пташки знаходяться у теплі, мають їжу. Їм не загрожує люта зима. У клітках їх не зачепить ні шуліка, ні яструб. А щодо грошей – то кому заборонено заробляти на життя?

Прошу Вас, суддя, виправдати мого підзахисного і звільнити прямо у залі суду.

Свідок Вогненна Пір’їна:

– Я була свідком закляття золота й вогню, яке повторював птахолов за Ходитутом,

Але після того, як Ходитут передав скарб до рук птахолова – злодій не дотримав свого слова – не випустив птахів-невільників.

Я змушена була за законом добра і правди покарати  Птахолова – спалити його дім.

Я пропоную посадити  злодія у клітку на виправний термін.

Свідок від захисту – хлопчик Коля:

–Я довго мріяв, щоб у мене був папуга. Мама змогла його придбати на базарі. І це завдяки – Птахолову. Він робить добру справу – забезпечує дітей маленькими друзями – пташечками. Прошу суд виправдати підсудного.

Свідки птахи-невільники:

1-ша

–Коли ми попадали у сіті Птахолова, у нас ламалися крильця, випадало пір’ячко, серце від страху мало не вискакувало з грудей.

2-га

 –У хатинці без вікон і дверей, у повній темряві нам було дуже страшно, і ми не знали скільки часу там провели.

3-тя

–Коли Птахолов вивозив, нас на ринок нас всі обмацували, ображали вибираючи з нас кращу.

Просимо Суд винести справедливий вирок: посадити Птахолова у клітку на виправний термін.

Суддя:

– Заслухавши обидві сторони, всіх свідків і вивчивши матеріали справи, Суд вирішив:

Визнати винним громадянина Птахолова у ряді правопорушень і назначити йому покарання у такому вигляді: запросити Лікаря сердець із казки «Для чого людині серце» і зробити примусову пересадку злого серця на добре.

VII. Підсумки уроку

– Чи збулись ваші очікування стосовно сьогоднішнього уроку? Чи сподобався урок? Чим саме? Чи діяли ми всі за законами добра і правди?

Оцінювання роботи учнів.

–Молодці! Бажаю вам на кожному кроці у своєму житті керуватися законами добра і правди.

doc
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку