Урок "Гумористична казка.Микола Носов "Як Незнайко складав вірші"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для третьокласників за підручником О. Я. Савченко.
Перегляд файлу

Літературне читання

3 клас

Тема. Гумористична казка.  Микола  Носов  «Як  Незнайко складав вірші»

  Мета.Розкрити гумористичний характер творів; вправляти учнів у добиранні рим, виразному читанні прозових творів; роз­вивати творчі здібності, уяву, фантазію, учнів; виховувати взаємоповагу в стосунках із ровесниками та старшими, вміння критично оцінювати свої здібності та роботу; любов до книг.

Хід уроку

І. Організація класу. Рефлексія

Читання вірша вчителем

Як приємно, друзі, що у нашій мові є слова чудові:

Теплі і добренькі — різнокольорові.

Злі слова й холодні — темнокольорові.

Зростаймо, любі діти, серед добрих слів,

Серед шепоту дібров і рідних гаїв,

Щоб талант і щастя кожен з вас зустрів.

  •              Культурною і вихованою вважають людину, яка під час спілкування ви­являє повагу до співрозмовника, у своєму мовленні вживає слова ввічливості. Гадаю, кожен із вас теж прагне бути таким. Це зовсім нескладно, а в житті всім завжди буде приносити тільки радість і бажання спілкуватися з вами.

ІІ. Мовленнєва розминка

-      Підготуємо свої ротики до уроку.

1. Складання чистомовки

  •              Доповніть чистомовку римованими рядками

Рі-рі-рі — зростайте у ... (добрі).

Лі-лі-лі — діточки мої ... (малі).

Ші-ші-щі — не тамуйте зла в ... (душі).

Та-та-та — хай панує ... (доброта).

  •              Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні,римовані.)
  •              Що таке рима? (Римаце співзвучність закінчень слів у віршованих рядках.)

2.Вправляння у промовлянні скоромовки

  •              Повправляємося у промовлянні скоромовки про лінькуватого Жоржика. Будьте уважні, один із рядків скоромовки потрібно буде доповнити словом- римою.

 

 

Жоржик  лежить, лежебока,

З лежебокою морока.

Женя каже: — Не лежи!

Жито жати поможи!

Жоржик каже: — Дуже жалко, 

Жалко, Женечко, лежанки.

Що ж, де будете ви жати?

В житі зможу я лежати.

Ну й дружок, одна морока!

Не дружок, а... (лежебока).

Треба нам його провчити,

Працювати слід навчити.

Став він відмовлятись,

Словами кидатись...

 

Не слова, а небилиці!

Хлопче, та невже отак годиться?

  •            Як ви вважаєте, чи можна своїх друзів так закидати небилицями?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Гра «Хто краще?»

Конкурс на краще виразне читання вірша А. Костецького «Дивна звичка».

2.Відповіді на запитання

-    Який настрій у вас викликав цей вірш?

-    Що турбувало батьків хлопчика?

-    Чи можна назвати цей вірш гумористичним?

-    Які рими видались тобі смішними, несподіваними?

 3.Гра «Маленький поет»

Конкурс на кращі власні віршовані рядочки.

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

     Повідомлення теми, мети уроку

— Це сталося в чудовому казковому містечку, про яке написав відомий російський письменник Микола Носов. У цьому містечку ми познайомимося з одним таким дружком, який складав небилиці про своїх друзів, та матимемо нагоду дізнатися, до чого призвела його творчість.

Читання анаграм

тикКві лькаПілю шайкоПоспі йкоЗна айкоНез

  •             Розгадавши анаграми, ви зможете дізнатися імена героїв казкового опо­відання, уривок з якого ми будемо сьогодні читати. (Квітик, Пілюлька, Поспішайко, Знайко, Незнайко)

V.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Вступне слово вчителя

  •             Написав цю казку російський письменник Микола Носов. У дитинстві він мав багато мрій. Хотів стати музикантом — чудово грав на скрипці. Захоп­лювався хімією і плекав надію бути відомим хіміком. Та після закінчення школи вступив до художнього інституту і став актором. А потім здивував сам себе — подарував світові книгу з казковим містом, де назавжди поселилися малюки-коротульки: Знайко — найголовніший малюк, Пулька — відомий мисливець, Тюбик — художник, Пілюлька — лікар і багато інших. Та найкумедніший серед них — Незнайко.

Незнайко весь час брався за певні справи, але ніколи не доводив їх до кінця. І, звісно, через це у нього нічого не виходило. Сьогодні ми дізнаємося про те, як Незнайко вчився складати вірші. Ознайомимося із першою час­тиною казки «Як Незнайко складав вірші».

2.Опрацювання першої частини казки Миколи Носова «Як Незнайко

складав вірші» (до слів «Головне—здібності мати»)

1)Первинне читання

  •            У кого Незнайко вчився складати вірші?

2) Словникова робота

Робота в парі

  •            Потренуйтеся в читанні стовпчиків слів. Значення яких слів для вас є незрозумілим? Хто може їх пояснити?

Здібний підібрати

зробитися дивлячись

здивувався підборіддя

закінчуються по-справжньому

 

3) Самостійне читання тексту учнями

-     Які ще незрозумілі чи незнайомі слова зустрілися вам у тексті?

4) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

  •               Ким раніше хотів стати Незнайко?
  •               Де жив поет Квітик? 
  •               Як насправді звали Квітика?
  •               Як Квітик пояснив Незнайкові, що таке рима?
  •               Як зрозумів його Незнайко?
  •              А як би ви пояснили, що таке рима?
  •               Які незвичайні слова придумав Незнайко? Як він їх пояснив?
  •               Прочитайте уривок тексту, де описано, як «думав» Квітик.
  •               Що Квітик уважав головним у складанні віршів?

5) Робота над ілюстрацією (с. 176)

  •               Подивіться на малюнок. Якими зобразив художник коротульок?
  •              Чи можна за зовнішнім виглядом сказати щось про риси характеру Кві­тика і Незнайка?

6) Читання уривка тексту за особами

3. Опрацювання другої частини казки М. Носова «Як Незнайко складав вірші» (с 177-179)

1) Первинне читання

  •               Про кого Незнайко прочитав вірші?

2) Словникова робота

  •               Швидко знайдіть і прочитайте слова по порядку за номерами.

(5)Говориться. (6)Вигадуватимеш. (1)Бурмотів. (4)Проковтнув. (2)Пе­рестрибнув. (3)Зацікавишся. (7)Нісенітниця. (8)Цілісінький. (9)Заспокоїтись. (10) Знущання.

3) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

  •              Прочитайте уривок, де описується, як Незнайко складав вірші. Що це вам нагадує?
  •               Що Незнайко повідомив друзям?
  •               Як відреагували на його вірші Знайко, Поспішайко і Якосьбудько?
  •               Чому їм не сподобалися вірші?
  •               Що сказав Незнайко на своє виправдання?
  •              Зверніть увагу на імена героїв казки. Про які риси характеру вони свідчать?
  •              Чи мав рацію Квітик, що вірші складати просто: головне, щоб була думка й рима?
  •               Як ви гадаєте, що ще потрібно для складання віршів? (Відповіді дітей.)

4) Вправи на швидкість читання

  •              Знайдіть і прочитайте абзаци, у яких є слова «Нарешті вірш був го­товий», «Ніколи я холодної праски не ковтав», «Треба припинити це зну­щання!», «...не сердьтеся на мене».             

5) Читання тексту за особами

6) Творча робота в групах

  •               Спробуйте скласти про героїв казки такі віршики, які їм сподобалися б.

7) Висновки з прочитаного

  •               Чи зрозуміли ви, що потрібно для того, щоб складати вірші?
  •               Чого навчає цей твір?
  •              Який схожий твір ви читали в другому класі? Хто його автор? (П. Гла­зовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»)

8) Робота над прислів'ям (с. 180).

  •           Прочитайте прислів’я.
  •           Як ви його розумієте?
  •           Кого з героїв казки воно стосується?

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Гра «Продовж речення»

  •           Сьогодні на уроці я дізнався...
  •           Сьогодні на уроці я навчився...
  •           Сьогодні на уроці я намагався...
  •           Найкраще мені вдалося...

VІІ. Домашнє завдання

Перечитайте текст (с., 175—179). Намалюйте ілюстрацію до одного з епізодів.

 

 

 

Глава вторая. Как Незнайка был музыкантом. Приключения Незнайки и ...

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
2009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку