Урок інтегрований на Тему: Чого хочеш – не купиш, а хочеш продати – не продаси.

Про матеріал

Тип уроку:інтегрований урок - дослідження.

Мета читання:Формувати уміння проводити елемен­тарну дослідницьку роботу на задану тему. Ознайомити з оповіданням І.Січовика "Таємнича хвороба". В ході уроку забезпечити міжпредметні зв'язки між читанням і основами здоров я .

Мета основ здоров'я : Ознайомити учнів з ознаками здоров'я;факторами, які впливають на здоров'я; з причинами виникнення хвороб та методами їх запобігання. В ході уроку довести, що людині під силу приборкати хворобу і стати здоровою. Сприяти вихованню потреби у здоровому способі життя.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка інтегрованого уроку,

проведеного в 3 класі

Тема: Чого хочеш – не купиш,

 а хочеш продати – не продаси.

 

Тема:    Чого хочеш - не купиш, а хочеш продати - не продаси.

Мета читання:   Формувати уміння проводити елемен­тарну дослідницьку роботу на задану тему. Ознайомити з оповіданням    І.Січовика "Таємнича хвороба". В ході уроку забезпечити міжпредметні зв'язки між читанням і основами здоров’я.

Розвивати загально навчальні уміння та навички: аналізувати матеріал, розчленовуючи його на головне та друго­рядне, проводити узагальнення та на його основі робити висновки.

Мета основ здоров’я : Ознайомити учнів з ознаками здоров'я;

факторами, які впливають на здоров'я; з причинами виникнення хвороб та методами їх запобігання.

В ході уроку довести, що людині під силу приборкати хворобу і стати здоровою. Сприяти вихованню потреби у здоровому способі життя.

Тип уроку:             інтегрований урок - дослідження.


Обладнання:

 

                              портрети Македонського,

                             Наполеона Бонапарта, Суворова,

                                 схеми для антиципації прислів'їв, лист хлопця,

                                модель оповідання, список опорних слів.

І. Оголошення теми, завдань уроку та мотивація учбової діяльності.

-Діти, сьогодні на уроці ми поговоримо про ... спробуйте відгадати самі,
прочитавши тему нашого уроку:

Чого хочеш - не купиш, а хочеш продати - не продаси ? (здоров'я).

- Правильно, сьогодні на уроці ми говоритимемо про здоров'я.

1.Розповідь вчителя.

Для чого кожна людина повинна знати, що таке здоров'я? Чому українці вважаються однією з самих здорових націй? Які фактори впливають на здоров'я? Чому люди зобов'язані знати ознаки хвороб? Як лікувати і як запобігти хворобам? Які існують не медичні засоби лікування?

Про все це ви дізнаєтесь на уроці, прослухавши виступи своїх одно­класників, які заздалегідь підготувались до уроку.

2.Оголошення завдань уроку.

Виступаючим слово буде надаватись за цим планом.

  1. Що таке здоров'я? Українці і здоров'я.
  2. Які фактори впливають на здоров'я ?
  3. Хвилинка аутотренінгу.
  4. Що таке хвороба, її ознаки, види хвороб.
  5. Як боротися з хворобами?
  6. Розкриття таємниці уроку.

Ви дізнаєтесь хто ці люди на портретах і яке відношення вони мають до нашого уроку.

 

 

3. Мотивація учбової діяльності.

На протязі уроку ви самостійно будете ставити собі плюси за правильно виконане завдання. Група буде заохочуватися за дружність та швидкість "капітошками". Ці крапельки ви будете збирати, накопичувати та захищати, як повинні робити це зі своїм здоров'ям.

- Але нема де правди діти: більшість людей не стежать за своїм здоров'ям, а
захворівши впадають у відчай: що робити? Куди звернутись. Ось і у вас на
партах лежать листи, які шукають свого адресата.

Прочитайте лист. Навчіться читати швидко. (Діти в групах читають лист).

4. Вправа на антиціпацію.

Здр. ст. йте ! М. не зв. ть С. шко. Я вч. сь в тр. тьому кл. сі. Вже тр. т. й д. нь я хв. р. ю. Вв. ч. рі не м. жу з. сн. ти. П. р. в. рт. юсь в л. жку всю н. ч, л. ше п. д р. н. к п.р.н.юв с. н. Що це за т. ємн. ча хв. р. ба?

Д. п. м. ж. ть б. дь л. ска!

Б. в. йте зд. р. ві.

С. нько.

(Перевірка здійснюється через читання ланцюжком . Антиціпація окремим учнем)

- Яка проблема постала перед хлопцем?

(Таємнича хвороба)

- Отже не тільки нас цікавить тема нашого уроку, але й інших хлопців та
дівчат. Тому не будемо зволікати, а приступимо до звітів про проведені
дослідження.

Слово надається 1 групі.

III. Ознайомлення з твором.

1) Вступна бесіда.

- Поки ми розбиралися з завданнями уроку Санько мабуть встиг звернутися
до лікаря.

Нагадайте, будь ласка, яка проблема постала перед хлопцем? (Таємнича хвороба)

- Чи цікаво вам взнати продовження Сашкової історії ? Це дуже просто
зробити, треба лише прочитати оповідання І. Січовика " Таємнича
хвороба"

2) Завдання до читання.

Відкрийте підручники на стор.72. Читаючи, намагайтеся не відставати від магнітофонного запису.

3) Перевірка розуміння прочитаного.

Відкрийте зошити з читання, запишіть число, тест. Перевіримо на скільки кожен з вас зрозумів зміст оповідання. Якщо моя теза співпадає зі змістом оповідання - ставте "+", якщо ні - "-".     

+1. Санько заплющив очі і промчав мимо стоматологічного кабінету .

+2. Хлопець прийшов зі скаргами на біль в спині.   

         +3. На щастя хлопець не помітив в руках лікаря інструменту що ріже чи коле .

          - 4.Так, все зрозуміло, - сказав лікар - у вас ангіна .-

           - 5.У нас телевізор новий, кольоровий. -
          + 6. Ми живемо у власному будинку.

         + 7. Лікар нервував, він не знав який діагноз поставити.

- 8. Після школи, я старанно вчу уроки.

( Перевірка здійснюється в групах. Діти звіряють відповіді зі зразком на дошці)

- Перевірте один в одного, виставте в оціночний лист оцінки: немає помилок - "5", 1-2 помилки - "4", 3-5 помилок - "З", більше 5 помилок - "2".          

      4) Визначення опорних слів.

Підкресліть опорні слова в тексті самостійно

   5)Перевірка виконання завдання.

  • Скажіть, для чого треба вміти виділяти опорні слова ? ( Щоб вчитися
    переказувати)
  • Перевірте виписані мною слова зі словами, які підкреслили члени вашої
    групи.

Напроти кожного слова ставте кількість учнів, які також обрали його. (Діти виконують)

- Прочитайте лише слова, з якими погодилися 3 і більше учнів. ( Зачитують
представники кожної групи)

   6)Робота над змістом оповідання.

  • Спробуйте поставити проблемне запитання іншій групі. (Діти
    обговорюють в групах)
  • Задаючи питання спочатку називайте групу, якій його адресуєте.
    Відповідаючи, повторюйте питання, давайте відповідь, та задавайте своє.
    Обговоріть і визначте мету оповідання.
  •                  Обговоріть в групі і визначте : яка на вашу думку ідея оповідання
    ( Погане самопочуття - причина недотримання режиму дн

  ІV. Складання моделі.

- Ви добре зрозуміли зміст тексту, справилися з виділенням опорних слів,
але найвищим етапом роботи над текстом є ... складання моделі і переказ за
нею. В групі обговоріть і складіть модель оповідання.

(Діти складають, моделі - на дошку).

  • Ви склали 6 різних моделей, допоможіть мені скласти з розсипаних слів

мо­дель оповідання " Таємнича хвороба".

( Біля дошки діти відновлюють модель)

Опорні слова Модель

Санько у поліклініці

поріг поліклініки кабінет невропатолога

кабінет уколів скарги на сон

стоматологічний встановлення діагнозу

невропатолог

лікар з бородою заспокоївся, присів                       

на що скаржишся? Читаєш?

граєш у футбол? телевізор?

сусіди сваряться?

 сплю!

V.    Домашнє   завдання.

  • Скажіть, для чого взагалі ми складаємо моделі? ( Щоб підготуватися до
    короткого переказу)
  • Але сьогодні не всі групи будуть переказувати коротко. Кожна з груп
    витягне завдання, підготує його, а потім буде звітувати. ( З групи - стисло
    переказати тест, З групи - інсценізувати діалог лікаря з хлопцем.)

( При перевірці визначається група, якій вдалося зробити це краще)

VI Підсумок уроку.

Ну от і виконані всі завдання нашого уроку. Залишилося лише розкрити таємницю уроку.

 

 

6.1 А таємницю ми розкриємо лише уважним. Ви уважно слухали

роз­повіді всіх груп? Ну тоді ви готові прочитати прислів'я, які я закодувала.
Навчіться в групах читати їх швидко і правильно.

Найбільше _ у житті _ .

 Нема _ , нічого не миле.

Людина - _ свого _.

Здоров'я не _ ні за які _ .

Хто _ , той двох _ .

 В здоровому _ ,здоровий _. Хочеш бути _ -  бігай ...

6.2 Народна мудрість створювалась і перевірялась віками, тому ми
повинні їй довіряти. Розумні вчаться на помилках, а мудрі - на чужих
помилках. Історія розповідає нам не тільки про помилкове, невідповідальне
відношення до свого здоров'я, але й про приклади приборкання хвороби.
Послухайте розповіді про Олександра Македонського, Наполеона Бона-
парта та Олександра Суворова.

Які хлопці знайшли в Енциклопедіях. - Ну от ви і зрозуміли хто ці люди на портретах і яке відношення вони мають до теми нашого уроку. А зараз спробуйте дати інтерв'ю, відповісти на такі питання:

 

  • Які почуття викликав у вас цей урок?
  • Що сподобалось, запам'яталось?
  • Що корисного винесете з цього уроку?
  • Чи хотіли б ще раз досліджувати якусь проблему?

VII . Оцінювання.

Відмічаються найкращі групи.

 

ІІ. Доповіді учнів

1.1 Здоров я - це справність усіх систем організму :

системи травлення, до якої відносяться : рот, стравохід, шлунок, тонка кишка, пряма кишка.

Система дихання: яка включає ніс, носоглотку, гортань, трахею, бронхи та легені.

Система кровообігу, нервової системи. В народі кажуть: Здоровий не знає який він багатий. Коли я здорова, в мене нічого не болить, я бадьора, весела і радісна. Я швидко та із задоволенням виконую доручення батьків.

1.2 Аби здоров'я, а все останнє нажити можна - говорили на Україні.
Щоб зберігти організм здоровим українці підтримували чистоту в оселі:
щодня підмітали її, щотижня мили, раз у два тижні білили стіни та стелю.

В українській сім'ї майже не залишалось відходів. Залишки їжі віддавали домашнім тваринам. Туалети з вигрібними ямами не ставали причиною хвороб, тому що їх розміщували далеко від криниць і стежили за чистотою.

  1. Здоров'я залежало також від особливості українського одягу, його
    простоти та гігієнічності. Судіть самі: у західній Європі одяг шили з товстої
    тканини. Його оздоблювали мереживом, золотом. Такий одяг було важко
    прати, тому в ньому жило багато бліх та вошей. Українці носили білі           бавов­няні сорочки, простий, зручний одяг, який тримали в чистоті: прали,
    прасували.
  2. Мода на величезні зачіски, які робили раз у місяць - причина
    розмноження вошей та інфекційних хвороб. В Україні носили дуже прості
    зачіски і ретельно доглядали за волоссям. Дівчата та молодиці носили косу
    або вузол. Волосся мили щотижня, споліскуючи його відварами з трав.
    Популярна серед Запорізьких козаків зачіска - "оселедець" - полегшувала у
    походах догляд за волоссям.
  3. Українська сім'я здавна користувалася лікарськими рослинами для
    підтримання здоров'я. Моя бабуся й досі взимку заварює липовий та кали­
    новий чай. Готує варення з малини, смородини. Під час епідемій грипу
    вона заставляє мене їсти цибулю, часник. " Людина - коваль свого щастя "-
    любить повторювати вона. Я теж вважаю що щастя може здобути лише
    здорова людина.

2.1 На здоров'я впливають різні фактори :

спадковість, стан навколишнього середовища, спосіб життя, медичне обслуговування.

Наприклад, деякі хвороби передаються від батьків дітям : СНІД, хво­роби серця, слабкий зір, нервові хвороби.

Українці знали : здоров'я не купиш ні за які гроші. Дбаючи про своє здоров'я, кожен українець дбає про здоров'я всієї нації.

2.2 На здоров'я впливають ще такі фактори:

  • клімат і чистота повітря;
  • склад і якість води;
  • забрудненість земної поверхні;

 

- екологічна чистота їжі.

Наприклад через воду в організм людини можуть потрапити шкідливі речовини, мікроби, віруси, вібріони. Для підтримання здоров'я треба воду кип'ятити. Запам'ятайте цю пораду, адже хто добрих порад не слуха - потім на пальці дмуха, та пізно.

2.3 Дійсно, від чистоти їжі залежить здоров'я людини, адже через
немиту їжу в організм потрапляє багато мікробів, які спричиняють,             інфек­ційні хвороби, а люди здавна знали: Ніщо не дається так дорого, як   здоро­в'я. Не випробуйте долю, стежте за чистотою вашої їжі.

2.4 Важливим фактором, який впливає на здоров'я людини є її
духовне здоров'я.

Любов, ненависть, страх і надія, радість і заздрість, доброзичливість і лють - це почуття, які відчуває людина. Людина виражає свої почуття через емоції. Вони бувають позитивні і негативні. Для здоров'я дуже корисні позитивні емоції. Але навіть радість, коли вона занадто бурхлива може зашкодити твоєму здоров'ю. Намагайтеся стримувати бурхливі емоції, особливо негативні. Розум допомагає людині контролювати свої емоції.

2.5 Душевний стан людини впливає на здоров'я, а показником            духов­ного здоров'я є ступінь готовності до нормального спілкування.
Недарма в народі кажуть:

  • Не говори що знаєш, а знай, що говориш.
  • Хто мовчить, той двох навчить.
  • Дурний язик голові не приятель. Якщо ви уникатимете конфліктів, то не
    лише здобудете любов, а й збережете здоров'я.

3.1 Розум допоможе вам справитися з поганими почуттями та негатив­
ними емоціями. Адже вони не лише шкідливі для здоров'я, а й можуть
сповільнити розумовий розвиток.

Дбайте про чистоту своєї душі. Коли на душі у вас важко, ви себе погано почуваєте, відчуваєте душевний біль, переживаєте стрес, вам не допоможуть ніякі пігулки (таблетки). У цьому вам допоможе тільки аутотренінг.

Аутотренінг - це метод психотерапії, оснований на самонавіюванні, який застосовується для зняття стресу.

Стрес - це такий стан, коли нервова система перебуває у напрузі, стресів треба уникати, тому, що вони впливають на психічне здоров'я людини.

Дівчата спробують навчити вас розслаблятися. Чий аутотренінг допоміг вам краще розслабитися?

3.2 Уявіть собі, що ви на зеленій, прохолодній травичці, біля чистого,
блискучого озерця. Ви заглянули в воду та побачили своє відображення.
Залишіть у воді свої погані думки та посміхніться відображенню. Всі м'язи
ваших ніг розслаблені. Уявіть, що босі ноги торкаються м'якої, прохолодної
травички. Прохолода розслабляє ваші втомлені ніжки. Всі негативні емоції
залишаються на траві. Трава лоскоче ваші ступні, ви відриваєте їх від трави,
але ноги знову торкаються трави, згадуючи м'яку прохолоду, яка допомогла перемогти втому.

 

3.3 Ваші очі закриті. Руки лежать вгору долоньками, щоб спіймати сонячний промінчик. Він лоскоче ваші пальчики і віддає тепло вашому тілу . Ваші руки стали легкими, м'язи розслабилися, бо тепло почало розтікатися від пальчиків вгору, даруючи всьому тілу ніжну теплоту. Ваші плечі забули про важкі портфелі, їм стало легко. Ваша шийка потягнулась, щоб краще чути гарний спів пташок. Але де ж вони? Ви повертаєте голову вправо, вліво. Де ж пташки? Підніміть голову вгору. Он вони! Ви відчули, як приємний вітерець пробіг по вашому обличчю. Першим подувом він забрав із собою погані думки, всі минулі проблеми. А другим поселив у вашій голові думки про прекрасне майбутнє. Вам здається, що ви літаєте у повітрі з пташками, співаючи гарні, веселі пісні.

4.1 Хвороба - це коли якісь органи чи системи людського організму
працюють погано.

Коли людина захворіє, то погано себе почуває, в неї піднімається тем­пература, щось болить, вона чхає або кашляє.

  • Кого болять кості, той не думає йти в гості.
  • Старому та слабому годи, як малому.
    Дійсно, коли я хворіла, за мною всі доглядали:

мама приносила молоко з маслом, тато міряв температуру.

4.2 Якщо в організм людини потрапили хвороботворні мікроби чи           ві­руси, людина може занедужати на інфекційну хворобу.

Я хворий на гепатит. Вірус гепатиту вражає печінку. Щоб уникнути цієї хвороби, треба мити руки перед їжею, не пити з чужої склянки, не жувати чужу жуйку. Якщо ви вже хворіли жовтухою, не соромтеся говорити про це лікарям, адже гепатит передається з кров'ю.

  1. Якщо в організм людини потрапили клітини, які породжують рак -
    вона хворіє на алергію, анемію чи рак. Все це "екологічні" хвороби, ними
    хворіють здебільшого люди в зонах екологічного лиха. Такою зоною стала
    45- кілометрова зона навколо ЧАЕС. Там заборонено збирати гриби,            яго­ди; купатися у річках, ловити рибу, вирощувати зерно, овочі та фрукти.
    Ми теж живемо в дуже забрудненій зоні.
  2. Захворювання нервової системи можуть спричинити психічні             хво­роби. Вони можуть передаватися по спадковості чи з'являтись внаслідок
    стресу. Весела думка - половина здоров'я - казали в народі. Отож не         засму­чуйтесь без причини. Хлопці, не лякайте дівчат - страх перша сходинка до хвороб: психічних і фізичних.

Пам'ятайте в здоровому тілі - здоровий дух.

4.5 При перших ознаках хвороби треба звертатись до лікаря. Але            кра­ще запобігти хворобі, ніж лікувати її. Щоб не хворіти, треба вести здоровий
спосіб життя. Якщо ви вибираєте його, то повинні дотримуватись режиму
дня, правильно харчуватись, уникати стресів, займатися фізкультурою.
Народне прислів'я говорить: Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в
голоді - не будеш хворіть, будеш довше жить. Не перевтомлюйтеся, частіше
відпочивайте.

 

  1. Я не згоден що людина повинна більше відпочивати. Рух – це                 здо­ров'я. Стародавні греки казали: " Якщо хочеш бути сильним, - бігай, якщо
    хочеш бути розумним, - бігай". Коті я бігаю, мої м'язи збільшуються,           міц­нішають, отже я стаю сильнішим. Перевага бігу в тому, що займаючись ним
    постава стає рівною, отже я стаю красивим. Здорова, красива, впевнена в
    собі людина з легкістю досягне вершин у навчанні, отже я - розумний.
  2. Зміцненню м'язів сприяє також така проста вправа як стрибки.
    Ловким буде той, хто оволодів м'ячем. А про заняття гімнастикою що й
    говорити. Чи відомо вам, що слово "гімнастика" походить від грецького

"гімнос" - голий. Це тому що стародавні греки робили фізичні вправи оголеними. В наш час широко розповсюджена гімнастика під музику -ритмічна. Одним з її різновидів є аеробіка. Спробуйте повторити рухи за дівчатами.

5.3 Фіз. хвилинка.

 

            Олександр Македонський - народився у 356 році до н.е. Його батька звали Філіп II. Коли Олександрові Македонському було 20 років його батько помер і О.М. став царем і почав завойовувати країни. В нього було прізьвисько - Великий. Його вчитель - Арістотель. О.М. став царем, полко­водцем, завойовником. Ось чого зміг досягти О.М. завдяки фізичним впра­вам, закалюванню та приборканню хвороб.

Напалеон Бонапарт - народився у 1769 році.

За якісь 10 років з нікому невідомого лейтенанта став спочатку генералом армії Французької республіки, а потім в 1804 р проголосив себе імперато­ром Франції. Він був розумним, освіченим, наділеним талантом полководця, завдяки праці над собою. Наполеон досягнув успіхів в боротьбі та підкоренні інших народів. Він вважав себе властелином всього світу. Над­мірна віра в свою силу переростає у психічну хворобу. Його життя стало прикладом того, що ні талант, ні воля, не зможуть допомогти тому, хто діє проти народу і думає лише про свою вигоду.

Олександр Васильович Суворов - прожив 70 років. Народився він у 1730 році, помер у 1800 році.О.В. Суворов - великий російський полководець. Усе своє життя провів у боях і походах. На карті багато міст визволених з допомогою Суворова. Але свою першу перемогу він одержав ще в дитинстві. Це була пе­ремога над своєю слабістю. Він був хворобливим, маленьким, худим, тшедушним. Але у слабкому тілі жив могучий дух. О.В. вирішив стати військо­вим і почав закаляти себе: в любу погоду скакав на коні, бігав, стрибав, плавав. Привчав себе до холоду, простої їжі. Армійське життя почав з 17 років.

 

doc
Додано
8 січня 2019
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку