Урок-квест з літературного читання у 3 класі "Людина красна не словами, а добрими ділами". В. Сухомлинський "Красиві слова і красиве діло"

Про матеріал

Вдосконалюєммо навички продуктивної співпраці у команді, вчимо помічати особливості авторського вибору слів, збагачуємо активний словник учнів, розвиваємо творчі здібності, формуємо навички виявляти свої почуття та бажання наслідувати позитивні риси героїв, сприємо розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків.

Перегляд файлу

Тема:

Людина красна не словами, а добрими ділами.

В. О. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»

 

Мета:

формування ключових компетентностей:

-уміння вчитися (формування вміння контролювати свою навчальну діяльність, проявляти зацікавленість у навчанні);

-соціальна (удосконалення навичок продуктивної співпраці у команді та ініціативності);

-інформаційно-комунікативна (залучення учнів до роботи з різними джерелами інформації, здатність вирішення життєво важливих завдань);

-загальнокультурна (формування культури міжособистісного спілкування);

 

формування предметних компетентностей

-навчальна (вдосконалювати навички правильного свідомого читання, вчити помічати особливості авторського вибору слів, збагачувати активний словник учнів);

-розвивальна (розвивати вміння визначати в тексті головне, робити висновки та узагальнення, висловлювати свої думки, творчі здібності, здатність реагувати на прочитане, виявляти та усвідомлювати свої почуття, бажання наслідувати позитивні риси героїв прочитаних творів, сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих та гуманних вчинків);

-виховна (виховувати чуйність, доброту, милосердя).

 

Обладнання:

портрет В.О.Сухомлинського, презентація «Життєвий шлях В.О.Сухомлинського», маршрутний лист, підказки, скарб, картки-дерева гарних справ, пам’ятка «Чого не можна робити» (за В.О.Сухомлинським).

 

Тип уроку:

урок засвоєння нових знань

 

Девіз:

Не слова красять людину, а добрі діла.

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу

Вправа «Настрій»

-Бачу, що ви прийшли на урок з добрим настроєм. І це добре!

Гарний день починається з гарних думок. Тож хай  сьогоднішній день буде гарним. А гарні думки перетворяться у гарні справи! Хоча мій настрій зіпсований. Приготувала вам невеличкий сюрприз – скарбничку з важливою інформацією щодо нашого уроку, але, як бачу, вона зникла. Що ж робити? Допоможете знайти скарбничку?

-Тоді запрошую вас на урок-квест. Якими будемо на уроці?

К – кмітливі, красиві,

В – веселі, ввічливі,

Е – енергійні, емоційні,

С – старанні, сміливі,

Т – творчі, талановиті.

Повторення правил гри

*Квест – командна гра.

*Для квесту відведено певний час.

*Капітан відповідає за роботу команди.

*Правило піднятої руки – закон.

*Поважати всіх членів команди.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку

Вправа «Читацьке коло» (Стаємо в коло, по черзі промовляємо прислівя про читання)

*Хто багато читає, той багато знає.

*Читання – віконце у світ знань.

*Людина без книги, що криниця без води.

*Без читання нема навчання.

*Читати – багато знати.

 

-Готові до пошуку? Тоді обираємо капітана і вирушаймо в дорогу. Чим поїдемо? А може потягом? Тоді мерщій на вокзал!

- А ось і маршрутний лист. Він нам допоможе.

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ

1.Словниковий вокзал

2.Інтернет-кафе

3.Кропивницький

4.Школа радості

5.Сад творчості

6.Рідна школа

 

 

 

Словниковий вокзал

-На першій платформі бачу  картки-завдання: «байки», «вірші», «оповідання».

«Байки»: Хто є автором байки «Чиж та Голуб»? Які байки Глібова знаєте?

«Вірші»: Хто є автором вірша «Мамо, іде вже зима»? (Леся Українка).

                З якого вірша рядки «Як виросту – збудую хату…»? (Дмитро Павличко «Мрія»).

«Оповідання»:

-Чому остання картка пуста, як гадаєте?

-Так, сьогодні будемо читати оповідання і визначати його головну думку. Але ж яке? Йдемо на другу платформу.

Гра «Віднови прислівя»

*тіло, душу Шабля ранить слова, а

*за дорожчі щирого Слова частування вітання

*не Слово - вилетить - горобець, не спіймаєш

*і слово в зігріє Тепле мороз

-Поспішаймо на третю платформу. Завітаємо в інтернет-кафе, можливо там нас чекає підказка, що робити далі?

Інтернет-кафе

Перегляд презентації «Життєвий шлях В.О.Сухомлинського».

-Як вважаєте, що все це означає?

-Так, ми будемо читати оповідання, автором якого є В.О.Сухомлинський.

Сідаємо в потяг і мчимо до міста Кропивницького (Кіровоград). Чому саме туди, хто знає?

 

ІІІ.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 

Кропивницький

-Слухайте уважно, уявляйте, мрійте, думайте, запамятовуйте. Великий вплив на Василя Олександровича мав його дідусь. У нього була велика бібліотека, і він дуже любив читати онукові. При цьому очі його завжди світилися добротою. Цю доброту  увібрав у себе і Сухомлинський, який став найвідомішим педагогом, письменником. Мені дуже подобаються слова В.О.Сухомлинського: «Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний». Скільки цікавих оповідань він написав для дітей. Про ласкаве сонечко і соковиту травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини. Всі його твори  повчальні.

-Зараз і ми з вами відвідаємо чарівний світ творчості Василя Олександровича Сухомлинського. Завітаємо у Павлиську школу, школу радості, яку створив Василь Олександрович.

-Сьогодні будемо читати оповідання «Красиві слова і красиве діло». Про що йтиме мова, як гадаєте?

 

 

 

Школа радості

Словникова робота

*негода                    *ллє мов з відра

*захмарило              *мокра як хлющ

Самостійне мовчазне читання учнів. «Читаємо для себе».

-Прочитайте оповідання і подумайте, що в ньому головне?

Перевірка первинного сприйняття оповідання

Вправа «Так чи ні»

-Події, описані в оповіданні, відбувалися літнього дня?

-Маленька хатина стояла серед поля.

-Хлопці сховалися від дощу у хатинці.

-Незнайомий хлопчик заблукав.

-Справжню допомогу надав перший хлопчик.

Вправа «Мікрофон»

-Для кого була збудована хата?

-Що сталося одного разу?

-Скільки хлопчиків було у хаті?

-Що сказав кожен із них?

-Що зробив третій хлопчик?

-У яких словах висловлюється головна думка твору?

-Як гадаєте, чи навчив інших учинок хлопчика. Що віддав сорочку?

Вправа «Увага! Розшук!»

-Прочитайте слова з тексту, якими можна було б підписати малюнок.

-Прочитайте красиві слова з оповідання.

-Прочитайте слова хлопчика, на якого хотіли бути схожим.

Читання оповідання вслух. «Читаємо для інших».

-Що вразило під час читання?

-Вчинком якого хлопчика захоплюєтесь?

-Чи хотіли б ви щось змінити в оповіданні, переінакшити його? Що саме, як?

Сад творчості

Метод «Сторітелінг» (мистецтво цікавої розповіді).

*Вправа «Який я персонаж?» (учні обирають одного із персонажів оповідання і дають йому характеристику)

*Вправа «Побажання»

-Кому з героїв оповідання і які побажання дасте сьогодні?

*Вправа «Подяка»

-Кому з героїв твору можете подякувати? За що?

*Вправа «Сам собі» (учні складають есе «Що важливіше – красиві слова чи красиві діла?»)

*Вправа «Дзвінок автору»

-Що б хотіли сказати В.О. Сухомлинському? Про що б запитали?

Підказка. Відгадавши загадку, ви легко знайдете скарб.

 

Загадка. Колись давно він деревом був. А потім у класі місце здобув.                                                      На нього часто ми сідаємо, про щось усім розповідаємо. (Чарівний пеньочок)

 

 

ІV.Підсумок уроку. Рефлексія

Рідна школа

-Ось ми і повернулися в рідну школу, рідний клас. А головне – ви мені допомогли знайти потрібну скарбничку. Відкриємо її?

-А в ній ось такі деревця гарних справ, які ви сьогодні зможете висадити. А якщо будете їх поливати красивими ділами, то вони одразу приймуться і приживуться у нашому класі. Тримайте!

-А ще у скарбничці подарунок від В.О.Сухомлинського. Це 10 правил про те, чого не можна робити. Думаю, що кожному із вас вони знадобляться у житті і допоможуть.

Чого не можна робити

*Не можна ледарювати, коли всі працюють.

*Не можна сміятися над старістю і старими людьми, про старість потрібно говорити тільки з повагою.

*Не можна сперечатися з шанованими і дорослими людьми, особливо зі старшими.

*Не можна виявляти незадоволення тим, що тобі бракує якоїсь речі.

*Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі.

*Не можна робити того, що осуджують старші.

*Не можна залишати старшу рідну людину одинокою.
*Не можна збиратися в дорогу. Не спитавши дозволу і поради у старших.

*Не можна сідати до столу, не запросивши старшого.

*Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше жінка.

-І це ще не все. Головне – у цій скарбничці є список гарних справ, які можна зробити вже сьогодні.

Гарні справи

*Зробити комплімент однокласникам.

*Пригадати, кого ти образив ненавмисно та знайти спосіб виправитися.

*Допомогти товаришеві у навчанні.

*Полити квіти.

*Вимити дошку.

*Допомогти вчителю, першокласникам, малятам дитсадка, літнім людям.

*Вимити вдома посуд.

*Привітатися з усіма щиро посміхнутися.

*Прочитати оповідання В.О.Сухомлинського молодшим братикам і сестричкам.

 

 

 

-Ось і добіг до кінця наш урок. Як почуваєтеся?

-Що запамятали?

-Чим корисний цей урок?

-Що візьмете із собою у життя?

-Чого вам не вистачило?

-Чим пишаєтесь?

-Яке красиве діло хотіли б зробити сьогодні?

-Чого вчать твори В.О. Сухомлинського?

Вправа «Незакінчене речення»

-Сьогодні урок мене навчив…

-Прочитане оповідання спонукає мене…

-Вважаю, що…

-Як бачите, Василь Олександрович хотів, щоб діти зростали добрими та чуйними. Отже, читайте його твори і збагачуйте свої знання! І памятайте, що людина красива не словами, а ділами.

 

Вправа «Чарівне коло»

-Кожен має сказати, яку гарну справу зробив. А ми усі разом промовимо: «І це добре!»

 

 

V.Домашнє завдання

Скласти цікаві питання до оповідання.

Дібрати прислівя, співзвучні з темою.

Підготувати рекламу до одного з оповідань В.О.Сухомлинського.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сухоєланецька загальноосвіня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

Людина красна не словами, а ділами

 

Урок-квест з літературного читання у 3 класі

 

 

 

 

                                           Вчитель:Засядько А. В.

 

 

 

 

 

 

Чого не можна робити

*Не можна ледарювати, коли всі працюють.

*Не можна сміятися над старістю і старими людьми, про старість потрібно говорити тільки з повагою.

*Не можна сперечатися з шанованими і дорослими людьми, особливо зі старшими.

*Не можна виявляти незадоволення тим, що тобі бракує якоїсь речі.

*Не можна допускати, щоб мати давала тобі те, чого вона не бере собі.

*Не можна робити того, що осуджують старші.

*Не можна залишати старшу рідну людину одинокою.

*Не можна збиратися в дорогу. Не спитавши дозволу і поради у старших.

*Не можна сідати до столу, не запросивши старшого.

*Не можна сидіти, коли стоїть доросла, особливо літня людина, тим більше жінка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Джигирей Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
3083
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку