28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок літературного читання в 3 класі. Тема: Оксана Лущевська «Дзвіночки»

Про матеріал

Конспкект уроку літературного читання з використання іноваційних методів розвитку критичного мислення у школярів початкової школи. Твори Оксани Лущевської рекомедовані за оновленою програмою.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок літературного читання

3 клас

Тема: Оксана Лущевська «Дзвіночки»

 

 

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хмельницький - 2018 р

Тема: Оксана Лущевська «Дзвіночки»

Мета: Познайомити учнів із творчістю Оксани Лущевської; вчити учнів свідомо, правильно, виразно читати вголос і мовчки, прищеплювати інтерес до читання, вчити висловлювати власну думку, робити висновки з прочитаного; працювати над виробленням навичок свідомого, швидкого читання;

розвивати в учнів звязне мовлення, образне мислення, допитливість, критичне мислення, пізнавальні здібності, бажання вчитися;

виховувати доброту, любов до природи рідного краю.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку:

І. Організація класу

- Діти, в наш клас завітали гості. Привітайте їх.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

- А ще у нас в гостях надзвичайно цікава поетеса, письменниця Оксана Лущевська.

- Народилась в Черкаській області, 27 лютого 1982 року, навчалась в Уманському педагогічному університеті, зараз проживає в США.

Написала надзвичайно багато творів для дітей українською мовою, перекладає українські книжки на англійську. Продовжує створювати книги, читає їх дітям у всьому світі. Пише для дітей і про дітей.

  • Поміркуйте, яку професію отримала після закінчення університету?
  • Які навички допомогли їй стати перекладачем?
  • Скільки років на даний момент?
  • Познайомимось із деякими книжками і творами цього автора… (презентація)
  • Пише письменниця віршики, скоромовки, щоб розважити дітей, і був слухняний язичок… прочитаємо деякі віршики (Про кита, краб)

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Опрацювання оповідання О. Лущевської “Дзвіночки”

1.1. Робота над заголовком

- Ми будемо знайомитись із твором «Дзвіночки»… Поміркуйте, про що може розповідатись у цьому оповіданні…

- Як ви розумієте значення цього слова? - Чи багатозначне це слово?

1.2. Асоціативний кросворд

- Що ви знаєте про про дзвіночки? Поняття, які повязані з цією рослиною запишемо у асоціативний кросворд.

Д

З

В

І

Н

О

Ч

К

и

1.3. Словникова робота

- У тексті будуть зустрічатись слова, які важливо пояснити.

Манівці

Хист

Приязний – підберіть синоніми;

  • Подивіться на ілюстрації і спробуйте самі пояснити значення слова…

Цеберко

Оберемок                                Що можна тримати в оберемку?

Грош

- Як розумієте значення слова?

Цікаво знати, що назва дрібної монети грош чеського походження, була поширена майже по всій Європі, зараз існує тільки в Польщі.

1.4. Читання оповідання естафетою.

- Зараз прочитаємо оповідання естафетою, а ви міркуйте, які запитання можна підібрати по змісту тексту. Кожна група вибере свою пелюстку і початок запитання…

1. 5. Робота з Ромашкою Блума.

- Виберіть пелюстку, … і підберіть у групі запитання до тексту…

1-ша пелюстка: Хто?, Що?, Як?, Які?, Куди? (інформація)

2-га пелюстка: Як ви розумієте…? (розуміння)

3-тя пелюстка: Чим може бути корисна? (використання)

4-та пелюстка: Чому?  (аналіз)

5-та пелюстка: Про що говорить…? Як зробити, щоб…? (синтез)

6-та пелюстка:  Доведіть, що… (оцінювання)

- Які запитання підібрали? (Діти озвучують запитання і відповідають на них)

1.6. Вибіркове читання

- Знайдіть опис подвіря пані Калини. Підкресліть зеленим олівцем…

- Зачитайте.

- Отже, яким ви побачили обістя господині?

- Чи хотіли б ви проживати у такому будинку?

- Чи зустрічались вам такі садиби?

- Як ви гадаєте, чи просто облаштувати такий квітник?

- Що потрібно робити?

1.8. Мовно-логічне завдання

-  У кожної групи частина прислів’я, поміркуйте над змістом і придумайте кінцівку:

1) У цьому дворку, як…                                          поясніть значення

2) Яке дерево, такі його квіти, які….

3) Земля наша мити, всіх … (годує)

4) Без верби та калини – нема …(України)

5) Хто людям добра бажає, той … (сам його має)

- То яке прислівя на вашу думку найкраще підійде до змісту тексту?

1.9. Характеристика головної героїні

- Знайдіть опис зовнішності пані Калини. - Підкресліть опис синім олівцем.

- Зачитайте.

- Знайдіть у тексті абзац, у якому йдеться про характер пані Калини.

- Підкресліть червоним олівцем. Зачитайте.

У 5 завданні підкресліть риси характеру, які притаманні цій жінці. Підберіть свої… - Отже, якою ви уявили квітникарку?

- Як можете ще її назвати? ( господиня, квітникарка, газдиня, господарка, добродійка, майстриня, трудівниця)

- У вас на столі є малюнки з зображенням різних квітів, виберіть тільки ті, які росли на подвір’ї пані. (Крокуси, примули, нарциси, тюльпани, фіалки, маргаритки, іриси, півонії, дзвіночки), давайте сплетемо віночок із цих квітів.

ІV. Фізкультхвилинка

  • Спробуємо відчути себе з такими чудовими рисами характеру і подарувати букетики квітів своїм однокласникам – на радість, на щастя, на мир, на добро,  починаючи словами, Пані… чи Пане..

- Які емоції викликає цей уривок оповідання? Намалюйте смайлик з відповідним настроєм під текстом на ст. 101

V. Мовно-логічне завдання

- Як ви гадаєте, яке може бути продовження цього оповідання?

V. Опрацювання другої частини оповідання

1. Читання оповідання учнями

- Послухайте, будь ласка, продовження твору, і порівняйте, чи справдились наші передбачення.

- Що стало причиною того, що квіти засохли? Позначте настрій, що викликає уривок твору…

2.  Читання оповідання «Дощиком»

-  Найбільше не вистачало землі, квітам дощу.  Прочитаємо оповідання напівголосно в різному темпі «дощиком»

3. Робота над змістом оповідання. Тестові завдання

1) Які квіти змогли вижити після посухи?

А. чорнобривці

Б. дзвіночки

В. ромашки 

2) Познач, чим керувалась героїня, вирішивши продавати дзвіночки.

А. захотіла розбагатіти

Б. набридло бути доброю для всіх

В. через бажання відновити квітники

- Дякую, я бачу ви зрозуміли зміст тексту, а тепер давайте повернемось до образу пані калини, якою вона стала?

4. Створення дерева рішень «Як може вирішити своє питання пані Калина Півник?» запропонуйте свої варіанти.

5. Створення Сенкану

- То як ви гадаєте, чому так називається текст?

- Що дзвоники означають для пані Калини?

- Давайте відкриємо свої записнички і запишемо свої враження, думки, емоції у вигляді сенкану

Дзвіночки

Прикметник, прикметник

Дієслово, дієслово, дієслово

Речення

Іменник

VI. Підсумок уроку, рефлексія

  • Діти показують свій настрій на уроці, пояснюють вибір запропонованими початками речень:
  • Я можу похвалити себе і своїх друзів….
  • Мене здивувало…
  • Мені було цікаво…
  • Мені сподобалось…

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку