Урок літературого читання . Тема: Світ дитини. Микола Носов «Витівники»

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Носова, розкрити гумористичний характер творів; удосконалювати навички свідомого виразного читання за особами; розвивати творчі здібності, зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

 

           Тема: Світ дитини. Микола Носов «Витівники»

Мета: ознайомити учнів з творчістю Миколи Носова, розкрити гумористичний характер  творів; удосконалювати навички свідомого виразного читання за  особами; розвивати творчі здібності, зв'язне мовлення, образне мислення; виховувати любов до художнього слова.

Тип уроку: комбінований.

                                              Хід уроку .

  1.  Організаційний момент

 

  • Вправа емоційного настрою.

Діти, ось у мене чарівна скринька, той, хто зазирне до неї, має усміхнутися собі. А тепер я хочу, щоб ви подарували усмішки своєму другові. (Учні, передаючи скриньку з рук у руки, обмінюються усмішками).

Отже, подарували усмішки один одному, тепер можемо розпочинати наш урок. Працювати ми повинні активно, дружно. Бути уважними, старанними. І в підсумку дізнаємося, корисним був наш урок чи даремним.

  • Мовленнєва розминка

1. Складання чистомовки

Доповніть чистомовку римованими рядками.

Рі-рі-рі — зростайте у... (добрі).

Лі-лі-лі — діточки мої... (малі).

Ші-ші-ші — не тамуйте зла в... (душі).

Та-та-та — хай панує... (доброта).

—Які слова ми добирали? (Як у вірші, як у пісні, римовані)

— Що таке рима? (Рима — це співзвучність закінчень слів у віршованих рядках )

  1. Мотивація навчальної діяльності. повідомлення теми і мети уроку

— Розшифруйте слово, прочитавши кожну третю літеру. Б Л В М К И С Ч Т А У І Є Ю В

Т Д Н К П И Ш Ц К І Л И

(Витівники)

—Як ви розумієте це слово?

—Доберіть до нього синонім. (Вигадники)

— Чи зустрічалися ви в житті з витівниками? Де?

 

—Отже, витівник — це організатор веселощів.

— Промовте слово витівники здивовано; з обуренням; радісно; з питальною інтонацією.

— Саме так називається оповідання російського письменника Миколи Носова

  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
  • Біографічна довідка

Початок письменницької біографії Миколи Носова був незвичайним, і письменником

він став ніби випадково: коли у нього народився син, доводилося розповідати йому багато

казок. Син підростав і вимагав нових і нових казок. Так Носов почав складати різні історії не

тільки для сина, але і для його друзів.

Одного разу Миколу Миколайовича Носова запитали, чому він став письменником:

«Дитячим письменником я став тому, що коли я виріс, мені взагалі захотілося стати

письменником. А стати письменником мені захотілося тому, що у мене було цікаве життя, і

в мене було про що розповісти людям».

Носов дуже любив спостерігати за іграми дітей, йому подобалася їхня безпосередність,

їхні фантазії, вигадки, витівки. Найперше оповідання, яке він написав своєму синочкові,—

«Витівники»,— відніс до журналу «Мурзилка». Оповідання надрукували. За цим

оповіданням пішли інші

  • Правила гігієни читання

1. Не можна читати лежачи.

2. Не слід читати, коли темно.

3. Промені світла повинні падати зверху або зліва.

4. Книгу слід тримати від очей на відстані близько 30 см.

5. Щогодини слід  давати очам перерву на 10 хв.

 

  • Опрацювання статті про Миколу Носова   с.166

Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання статті учнями

—Де народився Микола Носов?

—Які збірки оповідань зробили його відомим?

—Про які твори цього письменника ви чули?

  • Опрацювання оповідання миколи Носова «Витівники» (с. 166-168)

Гра «Передбачення».

—Як ви вважаєте, про що буде оповідання?

—Яким воно буде — сумним чи веселим?

— Чому ви так вважаєте?

  • Комбіноване читання (вчитель починає,учень продовжує)

Чи правильне припущення ви зробили?

— Чи сподобалося вам оповідання?

—Яке воно за настроєм?

— Назвіть імена головних героїв.

Фізкультхвилинка

Словникова робота.

Читання стовпчиків слів одне одному в парі

Забави               витівати

крамниці            зачинили

завісили             злякалась

витівники         забавлятися

— Серед поданих слів знайдіть спільнокореневі. (Забави — забавляти; витівники —

витівати)

—Доберіть синонім до слова крамниця. (Магазин)

4) Повторне читання тексту «ланцюжком».

Гра«Листочок» читає той учень, на парту якого впав листочок

 

Хто оповідач?

 

 

Гра «Відшукай речення за початком»

Учитель читає речення, зупиняючись, учні знаходять і дочитують його.

 

 

 

5) Робота над інтонацією

Диктор телебачення

 

Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

—Як же діти організували гру?

—Що вони зробили?

—Чому в хатці було так темно?

—Кого діти найбільше боялися?

—Що Валя сказала про вовка?

—Чи дійсно був вовк? Доведіть.

—Чому Валя відразу не сказала? Прочитайте.

—Чому діти боялися підійти до столу? Прочитайте.

—Як ви вважаєте, чому хотів навчити вас Микола Носов?

—А ви боїтеся темряви? Чому?

—Звідки беруться страхи?

—Як з ними можна впоратися?

—За що ви б могли похвалити дітей?

—За що можна їх посварити?

—Що б сказала мама, якби побачила цю картину?

8) Робота в групах.

Складання плану оповідання.

— У вас на столі є конверти. Спробуйте скласти план до оповідання. На картках

необхідно поставити номер по порядку, а в тексті знайти початок і кінцівку кожної

частини, позначивши їх олівцем.

План

1. Може бути це сірий вовк?

2.Діти читали казку «Троє поросят».

3. Так і не стали грати в «Трьох поросят».

4. Спорудження будиночка

 

 

VI. підсумок уроку

На дошці написані речення

Гра «Продовж речення»

• Сьогодні на уроці я дізнався...

• Сьогодні на уроці я навчився...

• Сьогодні на уроці я намагався...

• Найкраще мені вдалося.

 

 

 На РЕФЛЕКСИЮ

Вправа "Скринька скарг"

 Вчитель готує скриньку, аркуші паперу,  пропонує учням написати скарги щодо сприймання теми уроку і вкинути у "Скриньку скарг"

домашнє завдання

Скласти продовження оповідання, починаючи його словами «Одного разу діти знову

залишилися вдома самі...» Намалювати улюблений епізод

 

 

 

 

 Вправа «Склади слова з літер слів»

Шкарпеточка (рак, перо, шпак, точка, пара, Петро, карточка...);

горошиночка (гора, шина, шинок, риночка, корч, нори, шир...);

снігопад (нога, погін, ніс, сіно, дно, піна, сніг, сніп...).

docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
1115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку