Урок "Написання прислівникових сполучень типу: раз у раз, з дня на день."

Про матеріал

Українська мова, 7 клас

Тема. НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКОВИХ СПОЛУЧЕНЬ ТИПУ: раз у раз, з дня на день.

Мета: повторити й поглибити знання учнів про прислівник; сприяти зміцненню навичок правопису прислівникових сполучень окремо та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загальнопізнавальні вміння правильно писати прислівникові сполучення з вивченою орфограмою, знаходити й виправляти помилки у правописі прислівникових сполучень; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу привернути увагу семикласників до видатних особистостей світового масштабу.

Обладнання: підручник, картки із завданнями, схема.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Перегляд файлу

Українська мова, 7 клас

 

Тема. НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКОВИХ СПОЛУЧЕНЬ ТИПУ: раз у раз, з дня на день.

 

Мета: повторити й поглибити знання учнів про прислівник; сприяти зміцненню навичок правопису прислівникових сполучень окремо та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загальнопізнавальні вміння правильно писати прислівникові сполучення з вивченою орфограмою, знаходити й виправляти помилки у правописі прислівникових сполучень; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу привернути увагу семикласників до видатних особистостей світового масштабу.

 

Обладнання: підручник, картки із завданнями, схема.

 

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Емоційне налаштування

Вчитель пропонує учням продовжити речення, використовуючи прислівники: «Сьогодні я йшов на урок…», «Надіюсь, на уроці мені буде…», «Сьогоднішній урок буду…»

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальна бесіда:

- Яку тему ми вивчаємо зараз?

- Що таке прислівник?

- Що ви знаєте про прислівник?

                                         Наводьте приклади.

 

2. Перевірка домашнього завдання

 

ІІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ СЕМИКЛАСНИКІВ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ Й ЗАВДАННЯМИ УРОКУ

- Сьогодні ви ознайомитесь із правописом прислівникових сполучень окремо та навчитесь позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил. Тема уроку – на дошці.

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1.     Колективне опрацювання схеми (схеми учні отримують на картках)

 C:\Users\Home\Desktop\92427093.jpg

2.      Творче моделювання мовних одиниць

Ø  Дібрати до слів спільнокореневі прислівники, утворивши їх за допомогою вказаних префіксів. Сформулювати правило написання прислівникових сполучень. Свої висновки зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

C:\Users\Home\Desktop\34234242.jpg

 

3.     Робота з підручником

     Опрацювання теоретичного матеріалу поданого у §

     Виконання практичних вправ

 

 

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ

1. Розподільний диктант

Ø  Записати прислівники, розподіливши їх у дві колонки: 1. Разом; 2. Через дефіс.

(Без)відома, (без)перестанку, (без)сумніву, (без)кінця(і)краю, (в)до(світа), (в)затишку, (від)тепер, (від)усюди, (во)віки, (в)решті(решт), вряди(годи), (все)одно, всього(на)всього, (в)три(дорога), (в)цілому, (в)шосте, ген(ген), давним(давно), (де)далі, день(за)днем, день(у)день, десь(то), (до)відома, (до)завтра, (до)ладу, (до)не(схочу), (до)нині, (до)ранку, (з)боку, (з)боку(на)бік, звіку(зроду), (зо)зла, (з)середини.

Ø  Поміркувати, чому прислівники, що пишуться окремо, називають прислівниковими сполученнями.

2. Дослідження-зіставлення

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

 

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ З ТЕМИ

Ø  Розподілити прислівники за написанням: до першого кросворду записати ті, що пишуться разом, до другого — ті, що пишуться окремо. У виділених рядках прочитати у словах, що вказують на особливість їх написання.

По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку.

http://notatka.at.ua/_pu/20/s50315577.jpg

 

І. ПІДСУМОК УРОКУ

1.     Підведення підсумків уроку з допомогою методу «Незакінчене речення»

«Сьогодні на уроці я навчився…»

«Труднощі у мене викликало завдання…»

«Ще потрібно попрацювати над…»

  1. Аргументоване оцінювання роботи учнів на уроці

ІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

 

 

 

Колективне опрацювання схеми

 C:\Users\Home\Desktop\92427093.jpg

 

 

 

Колективне опрацювання схеми

 C:\Users\Home\Desktop\92427093.jpg

 

 

 

Колективне опрацювання схеми

 C:\Users\Home\Desktop\92427093.jpg

 

Творче моделювання мовних одиниць

Ø  Дібрати до слів спільнокореневі прислівники, утворивши їх за допомогою вказаних префіксів. Сформулювати правило написання прислівникових сполучень. Свої висновки зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

C:\Users\Home\Desktop\34234242.jpg

 

 

 

 

 

 

Творче моделювання мовних одиниць

Ø  Дібрати до слів спільнокореневі прислівники, утворивши їх за допомогою вказаних префіксів. Сформулювати правило написання прислівникових сполучень. Свої висновки зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

C:\Users\Home\Desktop\34234242.jpg

 

 

 

 

Творче моделювання мовних одиниць

Ø  Дібрати до слів спільнокореневі прислівники, утворивши їх за допомогою вказаних префіксів. Сформулювати правило написання прислівникових сполучень. Свої висновки зіставити з теоретичним матеріалом підручника.

C:\Users\Home\Desktop\34234242.jpg

 

 

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

 

 

 

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

 

 

 

 

Ø  Переписати речення, розкриваючи дужки. З’ясувати розбіжність у написанні однозвучних слів. Назвати частини мови, до яких вони належать.

1) Кімната замкнута (з)середини — читай (з)середини розділу.

2) Видніється (в)далечині — (у)далечині моря.

3) Глянути (в) бік — ударити (в)бік.

4) Попередити (в)останнє — налити води (в)останнє відро.

5) Увести прислівник (у)перше речення — (у)перше почути.

6) Подарувати (на)пам’ять книгу — продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

7) (У)середині все тремтіло від щастя — знайти (в)середині альбому потрібне фото.

 

 

Ø  Розподілити прислівники за написанням: до першого кросворду записати ті, що пишуться разом, до другого — ті, що пишуться окремо. У виділених рядках прочитати у словах, що вказують на особливість їх написання.

По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку.

http://notatka.at.ua/_pu/20/s50315577.jpg

 

 

Ø  Розподілити прислівники за написанням: до першого кросворду записати ті, що пишуться разом, до другого — ті, що пишуться окремо. У виділених рядках прочитати у словах, що вказують на особливість їх написання.

По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку.

http://notatka.at.ua/_pu/20/s50315577.jpg

 

 

Ø  Розподілити прислівники за написанням: до першого кросворду записати ті, що пишуться разом, до другого — ті, що пишуться окремо. У виділених рядках прочитати у словах, що вказують на особливість їх написання.

По/заду, в/ранці, на/зло, по/двоє, поза/вчора, до/речі, без/краю, з/на/двору, по/малу, на/мить, з/переляку.

http://notatka.at.ua/_pu/20/s50315577.jpg

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
7822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку