Урок "Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель»"

Про матеріал
Конспект уроку з літературного читання для учнів третього класу. Мета уроку. Вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, оцінювати поведінку; визначати головну думку прочитаного; інсценізувати казку; формувати навички правильного й свідомого читання; розвивати пам’ять, мислення, увагу, комунікативні навички, уміння працювати в парах, групах; виховувати доброзичливість, гостинність, порядність.
Перегляд файлу

Тема уроку. Не роби іншому того, чого сам не любиш. І. Франко «Лисичка і Журавель»

Мета уроку. Вчити учнів виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, оцінювати поведінку; визначати головну думку прочитаного; інсценізувати казку; формувати навички правильного й свідомого читання; розвивати пам’ять, мислення, увагу, комунікативні навички, уміння працювати в парах, групах; виховувати доброзичливість, гостинність, порядність.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі почули вже дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними – і хлопятка.

 

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

  1. Артикуляційна зарядка
  • Дме легенький вітерець.
  • Злизуйте з губ варення.
  • Прилетів комарик.
  • Забийте язичком гол.
  1. Робота над скоромовкою

На болоті журавель цілий день збирав щавель.

Назбирав собі на борщ, та якраз вперіщив дощ.

 

ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Гра «Знайди початок речення»

… веселий Казкар.

… бо думки дуже схожі на людей.

… дуже бояться сердитого гамору.

… він писав свої веселі казки!

… і впускає до хати тишу.

… пише сумну-невеселу казку…

 

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  • Сьогодні ми ознайомимося з казкою, автором якої є Іван Франко.

Іван Якович Франко був високоосвіченою людиною. Завдяки творам Тараса Шевченка, захопився усною народною творчістю та виявив підвищений інтерес до української мови. У літературній спадщині Івана Франка помітне місце посідають казки для дітей. Одну з найкращих своїх збірок І. Франко назвав «Коли ще звірі говорили». До цієї збірки увійшли двадцять казок. Ми ознайомимося тільки з однією казкою. Спробуйте відгадати героїв цієї казки.


 

Живу я глибоко в норі,

Руденька шубка на мені,

Сліди я вправно замітаю,

Як полювати – добре знаю. (Лисичка)

 

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс:

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. (Журавель)


  Які ключові слова допомогли вам назвати героїв казки?

 

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Опрацювання статті «Іван Франко» (самостійне читання статті)

  • Як називають І. Франка?
  • Які він писав твори?
  • Як назвав І. Франко свою збірку казок для дітей?

 

VІ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ І. ФРАНКА «ЛИСИЧКА І ЖУРАВЕЛЬ»

  1. Виразне читання казки вчителем
  • Чи сподобалася вам казка?
  • Який настрій вона у вас викликала?

 

  1. Словникова робота. Робота у парах
  • Діти, я вам роздам картки. До слів доберіть відповідні тлумачення.

Призволяйся –

Облизня спіймавши –

Зареклася –

Заприятелювали –

(Дала зарік, обіцянку не робити чого-небудь; затоваришували; пригощайся, їж; залишитися ні з чим )

 

  1. Читання казки учнями «ланцюжком»

 

  1. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання
  • Прочитайте, як Лисичка запрошувала Журавля в гості? Чи щирими були її слова?
  • Як Лисичка поводилася зі своїм гостем під час обіду? Як ви оцінюєте її дії?
  • Як Журавель пригощав Лисичку? Чому він так робив?
  • Чому розпалася дружба Лисички і Журавля?
  • Чи схвалюєте ви їхню поведінку?
  • Від чого застерігає автор у цій казці?

 

  1. Творча робота. Робота в групах

1 група. Визначте риси характеру Лисички.

(Щира, ввічлива, лицемірна, добра, улеслива, довірлива, хитра, злопамятна)

2 група. Визначте риси характеру Журавля.

(Хитрий, ввічливий, щирий, злопамятний, довірливий, лицемірний, добрий, улесливий)

3 група. Зі слів зберіть прислівя.

(Не роби іншому того, чого сам не любиш.)

4 група. Театралізація казки «Лисичка і Журавель».

5 група. Складання памятки «Буду гостинним».

Упорядкуйте памятку за послідовністю подій. Впишіть цифри в порожні клітинки.

Ввічливо зустріну гостя.

Приберу свою кімнату.

Зацікавлю гостя.

Лагідно попрощаюсь.

Запрошу друга в гості.

Приготую частування.

Приділю увагу другу.

 

  1. Робота з прислів’ями

Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

Яке частування, таке й дякування.

Не роби іншому того, чого сам не любиш.

Хто згоди хоче, той згоду має.

  Яке прислівя може бути заголовком до казки? Чому?

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

  • Чи сподобалася вам казка І. Франка «Лисичка і Журавель»?
  • Чого навчає ця казка?
  • Що вам найбільше сподобалось на уроці?

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Переказувати казку, намалювати її героїв.

 

Друковані матеріали

Літературне читання: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч.закл. / Віра Науменко. – К.:Генеза, 2014. – 176с.

Ковальчук Н. О., Настенко А. І. Літературне читання. 3 клас. І семестр (за підручником В. О. Науменко). –Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 111с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

Ресурси Інтернету

https://www.google.com.ua

http://osvita.ua

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку