Урок "Вірші про світ природи"

Про матеріал
Цей урок розширює уявлення учнів про українських поетів, про їх творчість, зокрема про вірші про природу. Готуючись до уроку, діти виготовили лепбук, дізналися багато нового по темі.
Перегляд файлу

Тема: Вірші про світ природи.(1 слайд)

Мета: розширювати уявлення дітей про поезії, в яких уславлюється краса природи; розглянути захоплення рідним краєм у поезіях Ліни Костенко, Тамари Коломієць та Грицька Бойка,  розширити знання учнів про поетів та майстерність їх творів; звернути увагу на римування й образні вислови; сприяти вихованню любові до рідної землі.

Тип уроку: урок позакласного читання

Обладнання: мультимедійний супровід уроку, лепбук по темі

ХІД УРОКУ

І. Привітання (2 слайд)

- Доброго дня вам! – мовлю за звичаєм.

- Доброго дня вам! – кожному зичу я.

  Добрих людей я завжди поважаю.

 - Доброго дня вам! – щиро бажаю.

ІІ. Наш девіз (3 слайд)

Думати – швидко!

Працювати – дружно!

Відповідати – чітко!

ІІІ. Фонетична розминка (4 слайд)

Ку – ку – ку – чути голос  у … (ліску),

Чів – чів – чів – ось горобчик  … (прилетів),

Ила – ила – квітка пелюстки … ( розкрила).

Іє – іє – іє – ніжно сонечко всіх …  (гріє).

ІV. Скоромовка: гра «Дощик» (5 слайд)

Ходить дядько лютий

У валянки взутий,

Вбраний у кожуха –

І померзли вуха.

А ми на санчатах,

Хлопчики й дівчата.

З гірки так летіли –

Аж лоби попріли.

V. Гра «Плутанка» (6 слайд)

Впізнати алгоритм та прочитати речення:

Сон крас сві зем яс рі  яс

ну це лю тить ває но зіг но

VІ. Оголошення теми уроку

Слово вчителя:

- Ми прочитали багато віршів про природу. Як називається цей жанр?

Готуючись до уроку, ми створили лепбук, в якому зібрали відомості по темі.

VІІ. Робота по темі уроку

А) 1. Розповідь учнів про Ліну Костенко, її твори. ( 7, 8 слайд)

2. Робота над віршем Ліни Костенко «Бузиновий цар»

- самостійне читання вірша учнями,

- робота над змістом вірша,

- виразне читання вірша ланцюжком,

- гра «Диктор телебачення»

- робота в групах: І група – знайти рими,

                                ІІ група – відшукати уособлення,

                                ІІІ група – знайти порівняння.

3. Конкурс вивчених напам’ять віршів Ліни Костенко.

Б) 1.Розповідь учнів про життєвий і творчий шлях Тамари Коломієць, виставка її творів. (9, 10 слайд)

2. Загадка про їжака. ( 11 слайд)

В ліс ми з друзями пішли,

Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір (їжак).

3. Робота над віршем «Їжаки»

- читання вірша вчителем,

- робота над змістом вірша,

- гра «З’єднай слова» ( 12 слайд)

Плащі                      клубки

Їжаки                       грибки

Позгортались          золоті

Наросли                   веселі

- виразне читання вірша учнями,

- вправа-читання «Незнайко»

Фізкультхвилинка (13 слайд)

- Ми вже знаємо, що вірші багатьох поетів покладено на музику. У Тамари Коломієць є вірш «Гномик», який став піснею. Зараз ми її послухаємо, поспіваємо і потанцюємо.

- робота над віршем Тамари Коломієць «Капелюшник – Боровик»

В) 1. Розповідь учнів про творчість Грицька Бойка, ознайомлення з виставкою його книг. ( 14, 15 слайд)

2. Робота над віршами «Горобчики» і «Про ведмедя».

VІІ. Підсумок уроку

Використовуючи матеріал лепбука, робимо підсумок вивченого:

- Які поети писали про природу?

- Які твори  вам запам’ятались?

- Чому  поети так багато пишуть про природу?

- Що вони нам хочуть сказати цими творами?

- Сьогодні ми всі відкрили для себе багатогранний талант українських поетів. Талант мудрого, доброго слова, який народжує у наших серцях велику любов, повагу до всього прекрасного. Бо тільки любов, добро, повага мають передаватися з покоління в покоління і стають найдорожчим скарбом всього народу.

Бо любов до свого краю

                                             Я у віршах оспіваю.

                                              І тонесеньким пером

                                              Опишу і намалюю,

Все, що серденько я чую.

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку