Тема: Україна – незалежна держава. Символи України. Гімн України.
Мета: розширити знання про державні символи України, розвивати навички читання, комунікативні уміння, уміння працювати з текстом, складати діалог, виховувати патріотичні почуття, формувати навички поводження під час урочистих подій, виховувати повагу до державних символів.
Обладнання: плакати із зображенням державних символів, Гімнн України.
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
Ось і дзвоник пролунав
Час уроку вже настав
II. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання
1. Перевірка домашнього завдання.
А) Читання вірша „Рідна хата” напам’ять. Конкурс на кращого читця.
Б) Слухання твору-враження „Що значить мова для кожного народу?”
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
Мова — то чиста криниця,
Де б'є, мов сльоза, джерело,
Мова — це наша світлиця,
Вона як добірне зерно.
Мова — державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни —
Мову, як матір, любіть!
2. Складання асоціативного куща (на підставі перших вражень ознайомлення з творами теми).
Батьківщина
пісня мама
спілкування
МОВА перлина
історія криниця
світлиця джерело держава сонце ясне
III. Повідомлення теми. „Мозкова атака”
- Що ви знаєте про Україну взагалі? ( на дошці вчитель записує відповіді учнів).
Можливі відповіді: населення 47 млн., серце Європи, найбільша ріка – Дніпро, 25 областей, столиця Київ, найвища вершина – Говерла тощо.
- Сьогодні ми будемо говорити про нашу країну, незалежну Україну, її державні символи, послухаємо гімн нашої країни, дізнаємось про його авторів.
IV. Вивчення нового матеріалу
А) Словникова робота
Референдум – голосування.
Незалежний – вільний.
Акт – документ.
Б) – Яка головна подія відбудеться у нашій країні 31 березня 2019року?
(Вибори Президента - голосування)
Б) Читання тексту з позначками ( діти читають текст самостійно та роблять позначки)
+ знаю
- не знаю
? хочу дізнатися
В) Складання таблиці „Поміч”.
+ |
- |
? |
День незалежності. Гімн. Герб. Прапор. |
Акт проголошення незалежності. Референдум.
|
Павло Чубинський. Михайло Вербицький. Герб Київської Русі.
|
Учитель нотує на дошці питання із таблиці „Поміч”, на які діти не знайшли відповіді у тексті, та пропонує створити творчу групу для їх дослідження та презентації на наступному уроці.
В) Бесіда.
- Що для вас було відомо? Про що ви дізналися вперше? Яку додаткову інформацію хотіли б отримати?
Г) Бесіда.
– Який цей текст за жанром? Чому?
- А що таке гімн? Коли його виконують? Хто автори Гімну України?
- Що ви знаєте з уроків громадянської освіти, виховних годин про Павла Чубинського?
- Що є Гербом України? Що означає цей символ?
- Чому український прапор має такі кольори?
2. Прослуховування Гімну України.
- Як треба поводити себе під час звучання Гімну країни? Чому?
V. Узагальнення та систематизація знань
Учням пропонується речення, в якому думки в скороченому вигляді.
- Додати інформацію.
24 серпня 1991 року було прийнято незалежність України.
Доповнений варіант: 24 серпня 1991 року Верховною Радою України було прийнято Акт проголошення незалежності України.
Робота в групах.
всенародний
референдум
акт НЕЗАЛЕЖНА визнана іншими
проголошення ДЕРЖАВА країнами
має
символи
V. Розвиток навичок читання
1. Читання-розвідка.
- Знайти в тексті словосполучення „княжої доби України-Русі”, слово „очевидно”, „живить”.
2. „Снігова куля”.
- Прочитати третій абзац з поступовим підвищенням голосу.
VII. Комунікативні вправи
Робота в парах.
Ситуативне завдання.
- Ви приїхали на святкування Дня незалежності однієї з європейських країн. У вас хочуть дізнатися про вашу країну. Яка розмова може відбутися між вами?
Наприклад:
- Коли проголошена незалежність України?
- 24 серпня 1991 року.
- Яким документом підтверджена ця подія?
VIII. Рефлексія «Продовжити речення…» ( учні самостійно обирають одне з трьох речень та продовжують…)
- Сьогодні на уроці мені сподобалося…
- Мою увагу привернуло …
- Мене здивувало та вразило…
IX. Домашнє завдання
Вивчити текст Гімну України напам’ять (учні отримують індивідуальні картки з повним текстом).
Для творчої групи. Підготувати повідомлення про авторів Гімну України.