УРОК "Україна – незалежна держава."

Про матеріал
Мета уроку розширити знання про державні символи Ураїни, виховувати патріотичні почуття, формувати навички поводження під час урочистих подій, виховувати повагу до державних символів.
Перегляд файлу

Тема: Україна – незалежна держава. Символи України. Гімн України.

Мета: розширити знання про державні символи України, розвивати навички читання, комунікативні уміння, уміння працювати з текстом, складати діалог, виховувати патріотичні почуття, формувати навички поводження під час урочистих подій, виховувати повагу до державних символів.

Обладнання: плакати із зображенням державних символів, Гімнн України.

Тип уроку: комбінований.

 

                                                 Перебіг уроку

  1. Організація класу 

Ось і дзвоник пролунав

Час уроку вже настав

 

II. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Читання вірша „Рідна хата” напамять. Конкурс на кращого читця.

Б) Слухання  твору-враження „Що значить мова для кожного народу?”

         Мова — краса спілкування,

                   Мова — як сонце ясне,

                   Мова — то предків надбання,

                   Мова — багатство моє.

                   Мова — то чиста криниця,

                   Де б'є, мов сльоза, джерело,

                   Мова — це наша світлиця,

                   Вона як добірне зерно.

                   Мова — державна перлина,

                   Нею завжди дорожіть:

                   Без мови немає країни —

                   Мову, як матір, любіть!

2. Складання асоціативного куща (на підставі перших вражень ознайомлення з творами теми).

 

                                          Батьківщина

                     пісня                                   мама

спілкування

                                               МОВА                           перлина

               історія                                                  криниця

 

  світлиця            джерело    держава       сонце ясне

 

III. Повідомлення теми. „Мозкова  атака”

           - Що ви знаєте про Україну взагалі? ( на дошці вчитель записує відповіді учнів).

Можливі відповіді: населення 47 млн., серце Європи, найбільша ріка – Дніпро, 25 областей, столиця Київ, найвища вершина – Говерла тощо.

          - Сьогодні ми будемо говорити про  нашу країну, незалежну Україну, її державні символи, послухаємо гімн нашої країни, дізнаємось про його авторів.  

 

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.   Робота над статтею  „Україна – незалежна держава”.

         А) Словникова робота

Референдум – голосування.

Незалежний – вільний.

Акт – документ.

       Б) Яка головна подія  відбудеться   у  нашій країні 31 березня 2019року?

(Вибори Президента  - голосування)

 

         Б) Читання тексту  з позначками ( діти читають текст самостійно та роблять позначки)

+      знаю

-       не знаю

?      хочу дізнатися

         В) Складання таблиці „Поміч”.

+

-

?

День незалежності.

Гімн.

Герб.

Прапор.

Акт проголошення незалежності.

Референдум.

 

Павло Чубинський.

Михайло Вербицький.

Герб Київської Русі.

 

      Учитель нотує на дошці питання із таблиці „Поміч”, на які діти не знайшли відповіді у тексті, та пропонує створити творчу групу для їх дослідження та презентації на наступному уроці.

         В) Бесіда.

        - Що для вас було відомо? Про що ви дізналися вперше? Яку додаткову інформацію хотіли б отримати?

 

  •            Фізхвилинка.

 

    Г) Бесіда.

– Який цей текст за жанром? Чому?

- А що таке гімн?  Коли його виконують? Хто автори Гімну України?

- Що ви знаєте з уроків громадянської освіти, виховних годин про Павла Чубинського?

- Що є Гербом України? Що означає цей символ?

- Чому український прапор має такі кольори?

2. Прослуховування Гімну України.

- Як треба поводити себе під час звучання Гімну країни? Чому?

V. Узагальнення та систематизація знань

  1. Самостійна робота „Написання чернетки”.

Учням пропонується речення, в якому думки в скороченому вигляді.

- Додати інформацію.

24 серпня 1991 року було прийнято незалежність України.

Доповнений варіант: 24 серпня 1991 року Верховною Радою України було прийнято Акт проголошення незалежності України.

  1. Рефлексія. Гроно.

Робота в групах.

                                           всенародний

                                            референдум

 

акт                                  НЕЗАЛЕЖНА                    визнана іншими

проголошення                  ДЕРЖАВА           країнами

 

                                                 має

                                            символи

 

V. Розвиток  навичок читання

             1. Читання-розвідка.

           - Знайти в тексті  словосполучення „княжої доби України-Русі”, слово „очевидно”, „живить”.

            2. „Снігова куля”.

         - Прочитати третій абзац з поступовим підвищенням голосу.

 

VII. Комунікативні вправи

  1. Складання діалогу за змістом прочитаного.

        Робота в парах.

        Ситуативне завдання.

     - Ви приїхали на святкування Дня незалежності однієї з європейських країн. У вас хочуть дізнатися про вашу країну. Яка розмова може відбутися між вами?

         Наприклад:

       - Коли проголошена незалежність України?

       - 24 серпня 1991 року.

       - Яким документом підтверджена ця подія?

 

VIII. Рефлексія  «Продовжити речення…» ( учні  самостійно обирають   одне з трьох речень  та  продовжують…)

-  Сьогодні  на уроці мені сподобалося…

-  Мою  увагу привернуло 

-  Мене здивувало  та  вразило…

IX. Домашнє завдання

 Вивчити текст Гімну  України напам’ять (учні отримують індивідуальні картки з повним текстом).

 Для творчої групи. Підготувати  повідомлення про авторів Гімну України. 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку