Значущість уроку-звіту безсумнівна: це повторення вивченого матеріалу (віршів, пісень, розв'язування нетрадиційних математичних завдань, тощо), розширення світогляду дітей, розвиток артистизму, мислення, мовлення, уміння спілкуватися; виховання культури поведінки; надання кожній дитині можливості самоствердитися.
Урок-звіт.З чистого джерела народної творчості. Підсумковий урок. Перевір свої досягнення
Мета. Систематизувати, узагальнити та перевірити знання учнів за розділом «З чистого джерела народної творчості»; вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити дітей в цікавій формі показувати свої знання з теми; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати любов до художнього слова.
Групи ключових компетентностей, що формуються на уроці:
Вміння вчитися – оволодіння знаннями, необхідними для загального розвитку особистості, способами діяльності і моделями поведінки, що враховують інтереси і потреби інших людей; розвиток активного пізнавального інтересу.
Соціальна компетентність - розвиток навичок взаємодії у колективі через активне спілкування з соціальним оточенням, накопичення досвіду комунікативної діяльності, толерантної поведінки, співпереживання і солідарності з іншими людьми; здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.
Компететності з ІКТ - здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою.
Обладнання. Підручники, ілюстрації
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою
Сі-сі-сі – третьокласники усі,
Ки-ки-ки – готувались залюбки.
Ня-ня-ня – перевірять свої знання.
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Народна творчість — це людське буття,
Хвилини суму, радості й удачі.
У ній, як в дзеркалі, відбилось все життя:
Як наш народ сміється щиро й плаче…
Переплелись в ній радість і печаль,
І сподівання на добрішу долю.
І гарне й зле, що є у нас, на жаль,
Що не розвієш, наче дим, по полю.
Талант і мудрість поколінь в ній є,
І добре й зле там визначення має.
Це — українське, рідне все, своє…
Народна творчість душу розкриває.
Н.Красоткіна
V. Звіт про виконану роботу по групах
1. Гра «Знайди пару»
2. Гра «Літературна математика»
— Виконайте дії та прочитайте утворений результат.
Зуб + і – убі + ага + дка = ...
Скарб — арб + ород – д + мовк + а = ...
Усіх – іх + мі + шум – ум + ка = ...
При + кут – ут + азал – ал + ка = ...
Пас – ас + рис + ліс – с + в’я = ...
3.. Гра «Шифрувальник».
- Короткийвлучнийвислів, якиймаєповчальнезначення.
- Своєріднамовнаграгумористичногоспрямування.
- Невеличкийпоетичнийтвір, восновіякогоєзапитання.
- Коротенькийвлучнийвислів, алебезповчальногозмісту
4. Фізкультхвилинка
Раз, два , три, чотири, п’ять
Стали дружно всі у ряд.
Як зайчата пострибали,
Як ворони покричали,
Потім вгору потяглися.
Промінь сонечка дістали
І сусідові віддали.
Один одному посміхнулись,
І до урокуповернулись.
4. Театр юного актора. Інсценізація уривків з казки «Кривенька качечка» (кожна група свій уривок).
5. Гра «Хто швидше?»
1група. Казка «Кривенька качечка»
1. Що знайшли дід з бабою у лісі?
2. Що зробили зі своєю знахідкою?
3. Що дивного побачили старенькі?
4. Як вони вчинили з гніздечком?
5. Як на це відредагувала дівчина?
7. Чому вона заплакала.
8. Як вчинила дівчина зі дідом і бабою?
9. За що вони отримали таку кару?
2група. Казка Кирило Кожум’яка»
1.Скільки дочок віддав київський князь змієві?
2. Скільки бочок смоли попросив Кирило?
3.Скільки возів конопель?
4. Вага булави.
5.Скільки голубів вигодувала князівна?
6.Ким став Кирило Кожум’яка після битви?
7.Як народ віддячив героєві?
8.Хто в казці виступає утіленням зла?
9.Що подумав князь, коли побачив голуба?
VI. Підсумок уроку
— З яким настроєм завершуєте урок?
— Що було цікавого на уроці?
— Що — повчального?