19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок "Рідна мати моя..."

Про матеріал
Цікавий, пізнавальний урок, використано багато різних методів та форм навчання.
Перегляд файлу

Літературне читання

Урок позакласного читання

3 клас

Тема: Рідна мати моя…

Мета: продовжити ознайомлення учнів з літературними казками; формувати в учнів навички виразного, свідомого, правильного читання; розширити знання учнів  про значення матері в житті людини; сприяти розвиткові творчих здібностей учнів; виховувати шанобливе ставлення до матері, як найважливішої і найріднішої людини для кожного.

Тип уроку: урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання: малюнки на тему: «Наші мами», портрет письменниці, відеозапис фізкультхвилинки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

1. Ранкова зустріч. Привітання.

(Учні стають в коло)        «Рано-вранці всі  проснулись,.. потягнулись,.. посміхнулись,.. ну а потім гарно вмились, ..на сусіда подивились.. і сонечко привітали... «Доброго ранку»- сонечку сказали, сонячний зайчик в долоньки спіймали, сонячний зайчик нам гріє, тепліше стає, настрій чудовий він нам передає, а і ми побажаємо друзям своїм...(бажання дітей)...хороших думок і хорошого дня, щоб думка весела і радісна була »                           

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні урок позакласного читання я хочу почати з прекрасної пісні Андрія Малишка. ( Звучить запис пісні А. Малишка « Рідна мати моя»)
  • Для кого звучала ця чудова пісня?(Для матусі)
  • Наш урок присвячується матусям. І його тема: «Рідна мати моя». Ми ознайомимось із твором української письменниці Лесі Храпливої «Мама»
  1. Технологія «Асоціативний кущ»                        На дошку вивішується сонечко з промінцями, всередині якого написано слово «мама».Вчитель пропонує дітям назвати якості своїх матусь.
  • Але спочатку дайте відповідь на запитання, яка у вас матуся?

( Діти називають, вчитель записує  на дошці біля промінців)

Кохана, добра, ніжна, лагідна, красива, уважна, турботлива, працелюбна.         

  • Давайте разом  прочитаємо отриманні словосполучення.
  1. Мовна зарядка

а) Робота над скоромовкою.

Мила милитися не вмiла.
Мама мило з рук не змила.
Мама милила умiло,
Мама з Мили мило змила.   (Т. БОЙКО)

 

IІІ. Робота над темою уроку.

1. Створення «Калейдоскопу  мам».

  • Ви  принесли малюнки своїх мам. Познайомте нас із ними.
  • Яка ваша мама?
  • Що вона любить робити?
  • Ким вона працює?

(Діти по черзі виходять до дошки, називають мамине імя, коротко розповідають про неї і прикріплюють малюнок до калейдоскопу).

 

2. Опрацювання казки «Мама» Лесі Храпливої

а) Ознайомлення з портретом і біографією Л. Храпливої –Щур.

(На дошку вивішується портрет письменниці)

Сьогодні ми познайомимось з казкою видатної української  письменниці Лесі Храпливої-Щур.                                                                                                  Народилася письменниця у сім’ї вчителів на Львові. Сімнадцятилітньою дівчиною разом із батьками виїхала з України в Німеччину. Там студіювала медицину та біологію, а навчання продовжила у Нью-Йорку в Колумбійському університеті. Близько 15 років працювала у лабораторіях.                                                                                                   Переїхавши до Канади, продовжила займатися літературною, педагогічною та громадською діяльністю: викладала на курсах українознавства, організовувала суботні школи, де вчила дітей співати і танцювати, допомагала у церковних справах, опікувалася поширенням українських видань у світі, перевиданнями та пересилкою їх до шкіл та бібліотек в Україну. Часто письменниця друкувала у пресі статті на тему літератури для дітей.                                                                                                                Літературна творчість письменниці охоплює багато книжок для дітей і молоді, статті, оповідання, вірші. Чудова збірка для найменших читачів "Писанка українським дітям" .

  • Гра «Передбачення». — Прочитайте заголовок казки. Поміркуйте, про що в ній ітиметься.

б) Читання казки вчителем

-Про кого казка?(Про маму та Ліду)

-Чому Лідуся гнівалася на маму? (Тому що мама просила випити молочко)

в) Словникова робота

Нечема, вазонник, долівка.

г) Читання  учнями мовчки. Гра «Рибки»

ґ) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

- Чи правильним виявилося ваше припущення про зміст казки?

Знайдіть у тексті чому дівчинка розгнівалась на маму.

- Чи справедливим був гнів дівчинки? Чому?

-Як вона зрозуміла, що гніватися на маму не можна?

 IV. Фізкультхвилинка ( відеозапис)

V. Вправи на розвиток техніки читання

1. Гра « Не перерви ланцюжок»

Діти читають по одному реченню, намагаючись на перервати «ланцюжок».

 

2. Вправа « Вовк і заєць»

Першим починає читати Заєць. Коли він прочитає декілька слів, починає читати Вовк. Він намагається наздогнати Зайця. Гра припиняється, коли обидва учні читають одне й теж.

 

3. Вправа «Хвости»

- Я читаю вам початок речення, а ваше завдання знайти і прочитати продовження.

1.  Не руш мене! Мені твоя мама……

2. Мене твоя мама посадила у вазоник і………..

3. Лиши мене! Твоя мама прилатала мені ……

4. Мене твоя мама сама вишивала цілими ночами

 

VІ. Підсумок уроку

  • Отже, мама – найрідніша людина у світі. І скільки б вам не було років – пять чи пятдесят - вам завжди потрібна мама, її ласка, погляд, турбота.

1.Складання сенкана.

Зараз ми складемо сенкан

понський вірш, в якому  відсутня рима):

 перший рядок складається з одного слова – іменника;

 другий рядок – з 2 слів – прикметників;

 третій рядок – з 3 дієслів;

четвертий рядок – з речення ;

п`ятий рядок – одне слово – висновок, головна думка.

  • Учні, давайте кожен сьогодні прийшовши додому зробить мамі щось приємне, наприклад прочитає складений вірш.
  • Кому був присвячений наш урок?
  • Що найбільше запамяталось на уроці?
  • Яке  значення має мати у житті кожної людини?
  • Як треба ставитися до неї?

 Пестить, ніжить, і голубить

 розуміє, дуже любить.

 Я до неї пригорнуся,

 бо вона моя …  (матуся)

Домашнє завдання

1.Переказувати казку: І група – від імені Ліди; ІІ група – від імені мами .

2. Знайти прислів’я про матусю, пояснити своє розуміння цього прислів’я.

 

 

 

docx
Додано
10 травня 2019
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку