Урок –телепередача . Читання ( 3 кл. ) Тема . Олександр Олесь « Довго хмарами небо вкрите було», Максим Рильський «Дівчина» , Василь Сухомлинський «Сер

Про матеріал
Урок –телепередача . Читання ( 3 кл. ) Тема . Олександр Олесь « Довго хмарами небо вкрите було», Максим Рильський «Дівчина» , Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка» . Мета. Вчити учнів сприймати змальовані словами образи рідної землі у віршованих творах ; продовжити роботу над розвитком зв’язного мовлення дітей , її образністю, виразністю ; виховувати любов до природи , бажання її оберігати .
Перегляд файлу

. Урок –телепередача .   Читання  ( 3 кл. ) Тема .  Олександр  Олесь  « Довго   хмарами   небо  вкрите  було»,  Максим

             Рильський «Дівчина» ,  Василь Сухомлинський  «Сергійкова квітка» .

Мета.   Вчити  учнів сприймати   змальовані  словами  образи   рідної  землі

             у   віршованих  творах ;  продовжити  роботу   над розвитком  зв’язного

             мовлення  дітей ,  її  образністю,  виразністю ;  виховувати  любов  до

            природи ,  бажання  її  оберігати .

Обладнання  :  ілюстрації  пір  року

Тип  уроку :  урок – телепередача

                 Хід     уроку     

І. Організаційний  момент .

                  Ось   продзвенів  уже    дзвінок,

        Запросив  усіх  він  на  урок.

        Щоб   урок  пройшов  не  марно ,

                 Сядемо   рівно ,  гарно .

                 Вчителя  уважно   слухать будемо

                 І  знання  нові  здобудемо .

ІІ.  Перевірка  домашнього    завдання .

 1. Учитель :   - Діти , сьогодні  нас  запросили    на телебачення  до   студії  каналу  « 1+ 1»  для  проведення   конкурсу    «Кращий  декламатор  віршів».

       Новини   з   життя  класу  розповість  ведуча   каналу «1 + 1» Алла  Мазур.

Ведуча (із мікрофоном  в  руках ) : -  Шановні телеглядачі ,  сьогодні   в  нашій  студії   присутні  учні  3-Б класу  Рокитнянської   загальноосвітньої  школи  І-ІІІ  ступенів   № 1.  Вони  виховані , ввічливі    діти. Поважають  учителів , однокласників ,  дорослих. Правила  для   учнів  не  порушують , бережуть  шкільне  майно  і  підручники . З  великим  задоволенням  навчаються , беруть активну   участь  у  позакласному  житті  школи  .

Учитель : - Діти ,  вам  приємно  такі  слова  в  свою  адресу ? Подякуємо  телеведучій .

( Діти  висловлюють  слова   вдячності .)

Ведуча : -    Ми  запросили   учнів  3- Б  класу   в   нашу  студію   на   конкурс 

   « Кращий  декламатор  віршів». Вони  прибули   сюди  зі  своєю  вчителькою  Зінченко  Світланою  Семенівною .

       Шановні  телеглядачі ,   ви  також  можете  взяти  участь  у  визначенні  кращого  декламатора  віршів ,  якщо  подзвоните  нам  на  номер  515  і скажете свою думку  щодо  конкурсантів .

      Отже ,  починаємо  конкурс.  Запрошуємо  першу  пару  Доредоренко Валерію  і  Лісняк  Каріну     показати  свої  здібності.

( Ведуча  по   черзі  викликає  учасників  конкурсу  і  вони  декламують  вірш Лесі  Українки  « Мамо , іде  вже  зима» )

2. Визначення  переможця    конкурсу.

( Журі  в  складі  ведучої , класного  керівника   і  двох – трьох учнів  визначають переможця . )

Ведуча : - Ось і закінчився  наш конкурс. Переможцем  (  із  урахуванням  дзвінків  від  телеглядачів )  став (  стала ) ___________________ ..

( Ведуча  вручає   учениці    диплом  переможця   конкурсу .)

      Дякуємо  всім , хто  брав  участь  у  конкурсі , дякуємо  телеглядачам , що не залишилися  байдужими  і  взяли  участь  у  визначення   переможця .

     На  сьогодні  я  прощаюся  з  вами . До  нових  зустрічей !

ІІІ.  Повідомлення  теми  і  мети  уроку .

Учитель : -  Діти , вам  сподобалося  на  телебаченні ? Чи хочете ще тут  побути?  (Так ! )

     Сьогодні  ми  не  залишаємо  студію   каналу  « 1+1» ,  а  будемо  тут  працювати , щоб  набратися  більше   знань  і   умінь, щоб  наша  участь  у  студії  була  ще більш цікавішою  як  для  нас , так  і  для   телеглядачів

ІУ.  Вправи  для  вдосконалення  читацьких  навичок.

   1.  Мовна  гра  « Яка  пора  року».

Учитель : - Студія  кагалу «1+1»  дала  нам  завдання . Я думаю ,  ми з ним   впораємося.  Ви  повинні  за  допомогою  лише  одного  складу  назвати  пору року.

   - на ( весна ) ,  - то ( літо ) ,   -  ма  (зима)  ,   - о ( осінь )

  2.  Гра  « Впізнай  пору  року».

Голі  поля , мокне земля , дощ  полива , листя  облітає. ( Осінь)

Сонце  пече , липа  цвіте , жито  достигає . Коли  це  буває ? ( Влітку)

Сонечко  сміється ,  дощик  теплий  ллється , зеленіють дерева  і трави.(Весна)

   3. ФІізкультхвилинка .

                В  студії  ми  старанно  працювали

                І  у  силі  трохи  підупали.

               Треба  нам  трохи  відпочити,

               Щоб  сили  відновити .

               Раз -  устали ,  два -  присіли,

               Потім    вгору  знов  злетіли.

               Покрутились  на  всі  боки,

               В  танці  закружляли , мов  листочки.

               Ось  уже  ми  й  відпочили ,

               Для  роботи  сили  відновили .

У. Опрацювання  вірша  О.   Олеся  «Довго  хмарами  небо  вкрите  було».

Вчитель:  -  Ми  , діти ,  не даремно   залишилися   в  студії  каналу  «1+1». Зараз  нас  будуть  навчати , як  правильно  декламувати  вірші, де  потрібно  робити  паузу , логічний  наголос. Отже , будьте  уважні , щоб  потім   самі зуміли   так  красиво   прочитати  вірш.

     1.  Виразне  читання  вірша  вчителем .

       - Як  ви  думаєте , про  яку  пору  року  йдеться  у  вірші ? ( Про   весну)

       - Доведіть  свою  думку . ( А  сьогодні дивлюся – і  весна , і  тепло, і блакить , і повітря   весняне . )

( Діти  висловлюють  свої  думки , підтверджуючи  їх  словами  вірша .)

Учитель :  - Працівники  студії  вирішили  перевірити , чи    зможете  ви  виконати  їхнє  завдання . Я , звичайно , в цьому  не сумніваюсь . Ось це завдання .

    2.  Словникова  робота .

             вселили  - ( селиться)                           здавалося

             весняне  - ( весни )        обертаються

             живе  - ( жити )                                     наближається – ( близько )

      - Прочитайте ,  знайдіть  слова ,  в  яких  треба  перевірити  написання  букви  « е»  чи   «и»  за  правилом. Доберіть  перевірні  слова .

     - Зверніть  увагу   на  два  останні  дієслова . Яка  в них  спільна буквена  частина ? ( - ться )

     - Правильно  вимовляємо  ці  слова луною : обертаю ( ц ц а ), наближаю (ц ц а).

     -  Знайдіть  найкоротше  і найдовше  слова . ( Живе ,  наближається )

3. Читання  вірша  учнями  мовчки .

4. Робота  над  змістом вірша  з  елементами  вибіркового  читання .

Учитель : - Працівники  студії  каналу  «1+1»  будуть  ставити   вам   запитання, то  ж будьте  уважні  й відповідайте  швидко  й правильно .

     -  Як  автор   пише  про   весну ? Прочитайте  про  зміни  в природі .

( А  сьогодні – дивлюсь -  і  весна  ,  і тепло , і блакить ,  і повітря  весняне . )

     - Що  йому   здавалось ?  (  що  кричать журавлі десь  у блакиті , що несуть і  любов , і пісні )            

     -  Які  почуття  охопили поета ?  Чому  він  зрадів ? ( Поет  стояв  і радів ,що минула  зима , що  весна т наближається , літо . )

     - Прочитайте  мовчки  останній  куплет . Чи  змінився  настрій  поета ? Чому?

 ( Так , змінився . Бо  вже  сонця  ясного  нема , небо  хмарами  сизими  вкрито ,)

5. Виразне читання  вірша  учнями  вголос .

УІ.  Опрацювання  вірша М. Рильського  «Дівчина».

1. Читання   вірша  комбінованим  способом (  перші рядки  читає  вчитель , останні  два – учні ).

2.  Словникова  робота .

Учитель: - Діти ,  ми  повинні  показати  журналістам  студії  каналу «1+1»  всі  аспекти  нашої  роботи.  Для  вас  є  завдання . Подумайте  гарно  , і  ви  з ним  впораєтесь .До  поданих  слів  дібрати  спільнокореневі  слова .

Перлисті – перли , перлина ,  перлинний ;   зіткане -  ткати ,  ткаля , ткацький ; сяєво -  сяє , осяйний , сяяти.

3.Вибіркове  читання  і  робота  над  змістом .

Уявіть , що  ви   журналісти  і  хочете  взяти   інтерф’ю  в  учнів  по  прочитаному   тексту.

( Учень  з  мікрофоном  в  руках  підходить  до  учня  і  ставить  йому  запитання  , а він  дає  відповідь .)

    - Де  літали  бджілки  золотисті ?   ( Бджілки   золотисті  літали  в  квітах.)

    - Що купається  в    сяєві ? ( В  сяєві  купається  ліс .)

    - Що було  в  косах   дівчини ?  ( У  косах  дівчини  були студені  роси- перлини) .

    - Що  за  дівчина  вийшла  у  шатах  зелених ?  (У  шатах  зелених  вийшло   літо.)

    - Що  грало  в  оченятах  дівчини ? ( В  оченятах дівчини  грало   сонечко .)

УІІ. Опрацювання  оповідання  в. Сухомлинського «Сергійкова  квітка».

    1. Метод « Передбачення».

       - Як  ви  думаєте ,  про  кого  це   оповідання ? ( Про  хлопчика Сергійка .)

       - Пофантазуйте  , про що  тут  може йти  мова .

(Учні  висловлюють  свої догадки .)

    2. Слухання  оповідання , яке  читає  вчитель .

       - Про  кого оповідання ? ( Про   чотирьох  хлопчиків .)

       - Чи  здійснились  ваші  передбачення ?  ( Частково .)

Учитель : - Діти , кореспондент  студії   каналу «1+1»  хоче  побачити , як  ви  працюєте  на  цьому  етапі . То ж  будьте уважні  . 

    3. Читання  оповідання  учнями   мовчки .

    4. Вибіркове  читання . Робота  над   змістом  оповідання.

(Кореспонденти   із  числа  учнів  ставлять  запитання  іншим  учням , а  ті  відповідають )

   - Який   подарунок  отримав Петро ? ( Ножик .)

   - Прочитайте  опис  ножика .  ( Це був  чудовий ножик  з  мідною  колодочкою, а на колодочці  намальований кінь  і на ньому  вершник .)

   - Чим  хвалився  Максим ? ( Ліхтариком )

   - Прочитайте  ,  який  був  цей  ліхтарик . ( На білій ручці  його  було вирізьблено дивовижного  птаха .)

    - Що  показав  Гриць ?  ( Металевого  соловейка . )

    - Що  показав   хлопчикам  Сергійко ? ( Квітку, яка   цвіла  під  акацією. Це була прекрасна квітка . )

    - Що  відповів  Сергійко  Грицеві  на  його слова ? («А хіба   від цього  квітка стане гіршою»)

 5. Читання  тексту  в  особах .

УІІІ.  Підсумок  уроку .

Учитель: - Ось  і закінчився  наш  час перебування   в  телестудії «1+1». Ми  багато  чого  навчилися  тут .                                         

      Вам   сподобалось  працювати  в  студії ? ( Так )

  Метод  « Мікрофон»

  Я   б  хотів …

  Я  зрозумів…

Тепер я  знаю …

Мені  було  цікаво  ….

ІХ. Домашнє завдання .

      Опрацювати  тексти  О. Олеся «Довго хмарами  небо  вкрите  було» , М.Рильського  «Дівчина» , В. Сухомлинського « Сергійкова  квітка»

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку