Виховна година-подорож з Хібукі " Чарівна галактика"

Про матеріал
Виховна година-подорож для учнів початкової школи є авторським напрацюванням Анни ЩЕРБИНИ, педагога-організатора, вчителя початкових класів. Це надбання буде корисним для психологів, соціальних педагогів, педагогічних працівників та вихователів дошкільної ланки, які прагнуть зробити яскравими свої заняття, хочуть підтримати здорову атмосферу в класному колективі, надати психологічну допомогу, зокрема для постраждалих від воєнних дій.
Перегляд файлу

image

 

Виховна година-подорож для учнів початкової школи

 

Тема: Чарівна галактика

Мета: розвивати  пізнавальні  процеси учнів та навички стресостійкості, формувати вміння знімати тривожність та нервове напруження, створити психологічно комфортну атмосферу, виховати позитивне ставлення до добрих справ. 

Обладнання: пес Хібукі,  космічна тарілка (додаток 1), зображення планет(додаток 2),  динозаврики «Любик», «Вчинусик», «Добрюша» (додаток

3).

Хід заняття

І.  Вступна частина

1. Привітання. (Звучить музика)

Вчитель

У світі цім є дива!

Привітаймось, дітвора!

Всім привіт, тобі й мені.

Зичу посмішки ясні!

Хай сьогодні в кожнім серці Наш урок додасть тепла Світла, радості й добра.

- Ми з Хібукі дуже раді вас бачити. Давайте подаруємо посмішки один одному, адже посмішка це найкоротша відстань між людьми, і запалимо вогник добра в наших серцях. Щоб це зробити Хібукі пропонує пограти в гру. 

Хібукі

Ми пограємо у гру Незвичайну, чарівну.

Зірочку з неба дістанем

І мерщій її запалим

2. Вправа « Сузір’я»

- Кожен з вас – зірочка. Час від часу зірочки зриваються з неба і починають рухатись. При цьому вони можуть об’єднуватися в групи із декількох зірочок. Зараз ви почнете рухатися по цій кімнаті, і час від часу я буду називати число, наприклад, три. Тоді ви повинні об’єднатися по три зірочки. Коли ви почуєте, як я плесну в долоні, то відразу роз’єднуєтеся. Коли почуєте – чотири, то знову об’єднуєтеся, але вже по чотири зірочки. Ну що ж, правила зрозумілі?  Починаймо! (Гра триває.)

 

ІІ. Основна частина

1. Гра « Чарівна тарілка»

Вчитель

-               Ви любите літати? (Так). Сьогодні ми з вами відправимося в подорож на чарівній космічній тарілці. Незвично, правда? (Так, дуже).  

Ми полетимо в Галактику, в якій є  чарівні планети. Їх назви не відомі, тому наше завдання сьогодні познайомитись з мешканцями цих чудо-планет, їх особливостями та  культурами. Тож, рушаймо!

Але в мене таке відчуття, ніби когось не вистачає. От лихо! Кого ж  не вистачає! Кого ж? (Хібукі). Так, дійсно, не вистачає Хібукі.

Хібукі.

-               Я тут, привів з собою ваших друзів – обіймак. Щоб вони разом з нами подорожували та підтримували у складних ситуаціях.

 

Вчитель

- Як добре, що ти привів багато песиків. Подорож без Хібукі була б не цікавою. Адже вони не звичайна іграшки, своїми довгими лапками пси зможуть міцно вас обійняти, а вухами вислухають кожну вашу таємницю і розповідь. Але ви й самі це знаєте.

 Тому беріть своїх обіймак і сідайте в космічну тарілку. Рушаймо!

Хібукі

Що у небі так дзижчить?

Це тарілочка летить.

Через поле, через гай,

Через море й диво-грай.

Ритуал входу в історію

Вчитель

- Погляньте на дошку – це чарівні планети. Тут на нас чекають незвичайні пригоди, бо кожна планета по-своєму чарівна. Кожна з них приведе нас до найціннішого скарбу і наділить нас чарівними можливостями, які ми отримаємо впродовж подорожі. 

Тож ми вирушаємо до першої планети.

Хібукі

Що у космосі дзижчить?

Це тарілочка летить.

    Знайомство з планетами. Планета «Любов» Вчитель

-          Перша планета –  Любов. Вона легка, рівна і гладенька. В ній живуть Любики.  

-          І щоб отримати чарівну здібність, потрібно виконати завдання від цих мешканців.

Вони надіслали нам лист. Тому швиденько його читаймо! (Діти читають лист).

Привіт діти, ми Любики, жителі планети любові, дуже хочемо з вами подружитися. Але ж ви нічого не знаєте про нашу планету, а ми про вас. Тому підготували завдання: вам потрібно дізнатися, що таке любов.

 

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

-                    Як ви розумієте слово любов? (Любов – це почуття прихильності до когось).

А що означає бути люблячим? (Це проявлення любові до когось: котика, песика, рідних). Добре, молодці!

Можливо у вас є домашні улюбленці? (Так.)

Іноді тварин називають нашими меншими братами. Вони потребують любові та уважного ставлення до себе. Любик

-                    Ой, хто це у вас? Вони дуже схожі на псів!

Вчитель

-         Привіт! Це наші Хібукі! Собаки- обіймаки, вони хороші та віддані.

-         А ти хто?

Любик

-         Я - Любик, житель планети Любов.

-         То Хібукі можна назвати вашим улюбленцем? (Так, звісно).

Вчитель

-         Приємно з тобою познайомитись. Так, Хібукі найулюбленіший.

Любик

-Діти, а ви знаєте хто може бути домашнім улюбленцем? (Кіт, пес, рибка, кролик…)

 

Вправа « Зобрази тварину» 

- Давайте уявимо, що ми всі на деякий час стали тваринками. 

Ми – маленькі кролики.

(положення навприсяд, руки зігнуті перед грудьми,  долоньки опущені  донизу).

Ми перетворилися на лисичок.

(ходимо поважно, одна рука зігнута перед грудьми, долоньку опустили донизу, другу руку відведемо назад, виконуючи змахи долонькою, ніби «замітаючи» сліди).

Раптом ми перетворилися на собачок. (переміщення на зовнішній частині стопи, руки в сторону).

 

 

Вчитель

-Молодці! Отже, якщо ви вирішили завести маленьку тваринку, то не забувайте: ви відповідаєте за неї. Піклуйтесь та оберігайте її!

Любик

-Я бачу, що ви дізналися, що таке любов. Тому можу подарувати вам чарівний скарб з нашої планети, але до кінця подорожі не відкривайте пакунок. (Любик віддає пакунок і прощається).

Вчитель

-Дякуємо Вам!  Щось ми забарились, нас чекає інша планета. Сідайте швиденько в тарілку і вирушаємо.

Хібукі

Що у космосі дзижчить? Це тарілочка летить.

 

Планета «Гарних вчинків»

(Голос з-за дверей)

- Увага – увага!  Ви прибуваєте до планети «Гарних вчинків». 

Вчитель

- Ви це чуєте? (Прислуховуються до голосу).  Це напевно жителі планети розмовляють. Скільки різних дерев росте на цій планеті!  Погляньте, яке велике дерево! 

Вчинусик

- Привіт! (Визирає з-за дерева.) Я динозаврик Вчинусик, житель планети Гарних вчинків, а це чарівне дерево.  Але от біда, наше дерево зараз спить. 

Вчитель  

- Не хвилюйтесь, ми допоможемо оживити ваше дерево. У мене є цікава вправа, саме для таких надважливих завдань. Вона пробудить кожного.

 

Вправа «Листочки»

-У кожного з вас на парті  лежить листочок. Вам потрібно пригадати свій  добрий вчинок, сказати його і прикріпити листочок. (Діти пишуть і прикріплюють аркуші до дерева).

Вчинусик

-Яка краса! Наше дерево замайоріло красою зелені. Ваше добре серце оживило його.

Це означає, що гарні вчинки завжди дають радість оточуючим. Вони, як чарівні ліки, виліковують від багатьох хвороб. Потрібно вчитися бути добрими і милосердними.

 Милосердя і доброта – як два крила, на яких тримається людство. 

На все гарне, що для нас роблять люди, слід відповідати добром. Для того, щоб іти тими шляхами, який ви обрали, необхідно дарувати людям добро, радість і при цьому не чекати віддачі.

 Тож я дам вам чарівну торбинку, яку слід відкрити, коли прибудете додому.

Вчитель

-Дякуємо вам. Бережіть себе.  А ми рушаємо до останньої планети. Тож міцно обіймайте Хібукі.

Хібукі

Що у космосі дзижчить?

Це тарілочка летить.

Планета « Добра»

-Діти, ми прилетіли. Це планета «Добра». Яка вона казкова, які фантастичні кольори та скільки квітів! Погляньте, до нас хтось біжить. Це динозаври.

Добрюша

-Привіт малята, я Добрюша. Запрошую вас до моєї Доброї планети. Адже чула від Вчинусика, що ви маєте добрі серця. Та спочатку познайомтесь з нашими правилами. 

Правила жителів плати «Добра»

Добрюша добра і смілива, Завжди в усьому правдива. Добрих справ багато маю, Всюди все встигаю. Я друзів завжди поважаю, Ніколи в біді їх не кидаю.

-Отже, правила ви  вже знаєте, тому ласкаво прошу! Я навчу Вас добру. Для цього мені потрібен ваш Хібукі.

 

Гра «Добре серце»

-Давайте обіймемо Хібукі. Розкажіть йому на вушко свій секрет. Оскільки ви знаходитесь в Чарівній Галактиці, то Хібукі стають чарівними. Хто тримає в руках пса, той в гру легко зіграє.

А тепер станьте разом з обіймаками у формі уявного сердечка. Я дам клубочок, вам потрібно буде передавати його, називаючи при цьому  позитивні якості свого сусіда. 

Під час гри ми з’єднаємо  мотузок, який покладемо на підлогу. Що нагадує вам ця фігурка, що ви відчуваєте? (Відповіді учнів)

Молодці! Дарую вам мішечок доброти, відкрийте його, коли повернетесь додому.

Вчитель

Дякуємо Вам! До побачення!

 

ІІІ. Заключна частина Вчитель

-Час іде і все минає ми в дорогу вирушаєм! Тож сідайте зручненько в нашу тарілку.

Хібукі

Що у небі так дзижчить?

Це тарілочка летить.

Через поле, через гай,

Через море й диво-грай.

Ритуал виходу з історії

Вчитель 

- Ну що ж  мої милі і хороші мандрівники, ось ми і дісталися додому. 

Тепер можна відкрити наші подарунки. (Відкривають пакунки).

Ми дізналися про найголовніші почуття: любов та добро. 

Прикладіть долоньки до серця. Відчуваєте його тепло? Це означає, що любові у наших серцях багато-багато. Давайте поширимо наше почуття любові по всій кімнаті, на всіх і на все, що в ній є.   Пам’ятайте, що добро завжди перемагає. А любов може зігріти кожного з нас.

 

Використані посилання:

1.         https://naurok.com.ua/zanyattya-mi-odna-sim-ya-za-avtorskoyuprogramoyu-kazkoviy-divogray-42855.html

2.         https://naurok.com.ua/zanyattya-charivni-zasobi-spilkuvannya-zaavtorskoyu-programoyu-kazkoviy-divogray-42890.html

3.         https://ru.freepik.com/premium-vector/cute-blue-dragoncartoon_7346966.htm#from_view=detail_alsolike

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

image 

 

Додаток 2

 

image

 

Додаток 3

 

image

 

 

pdf
Додав(-ла)
Щербина Анна
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
22 жовтня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку