Заняття-диспут. Микола Носов «Фантазери»

Про матеріал

Мета. Ознайомити учнів відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно,висловлювати своє ставлення до прочитаного;

Розвивати навички виразного читання, пам'ять, кмітливість; вміти самостійно і творчо переказувати прочитане.

Перегляд файлу

Заняття-диспут. Микола Носов «Фантазери»

Мета. Ознайомити учнів відомим російським письменником і його твором; вчити сприймати великі за обсягом твори цілісно,висловлювати своє ставлення до прочитаного;

Розвивати навички виразного читання, пам’ять, кмітливість; вміти самостійно і творчо переказувати прочитане.

Обладнання. Карта півкуль, кліше на дошці « Я так думаю…», «Я вважаю…», анаграма, робочий зошит.

 

Хід заняття

  1. Емоційний настрій на заняття.

Діти, подивіться один на одного, усміхніться. Тепер до мене усміхніться. Ось із таким хорошим настроєм, доброзичливим ставленням один до одного ми і розпочинаємо наш урок.

– Давайте згадаємо, якими повинні бути учні на уроці? (уважними, розумними, організованими, слухняними, активними)

  1. Змістовна й мотиваційна підготовка учнів до сприймання теми.

2.1 Вправи на вдосконалення навичок читання.

        

Гра «Переплутанка»

Читання анаграм

бусавто (автобус)

Линебиці (небилиці)                нняваре (варення)

Стиплипере (переплисти)       зиморово (морозиво)

Шешбре (брешеш)                  давпрощиця (продавщиця)

Кокродил (крокодил)

 

  1. Повідомлення теми і завдань заняття

– Сьогодні ми прочитаємо дуже цікавий уривок оповідання російського письменника Миколи Носова «Фантазери» про двох хлопчиків, які дуже любили вигадувати незвичайні історії, будемо колективно обговорювати прочитане і висловлювати власні міркування, проведемо дискусію по деяких питаннях з твору.

3.1 Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом поета.

Відомий російський дитячий письменник Ми­кола Носов народився в сім’ї актора. Дитин­ство його пройшло в містечку Ірпінь неподалік від Києва, де він навчався в гімназії. У шкільні роки захоплювався музикою, хімією. Навчався в Київському художньому інституті, потім у Мос­ковському інституті кінематографістів. Майже 20 років працював режисером на студії мульт­фільмів та одночасно писав твори для дітей.

Як розповідав сам Носов, у літературу він прийшов випадково: підростав його син і по­трібно було розповідати все нові й нові казки, різні кумедні історії для нього та його приятелів-дошкільнят.

Перші оповідання М. Носова були написані весело, з гумором. Вони відразу стали надзви­чайно популярними серед юних читачів. Діти :І захопленням читають книжки: “Веселі оповідання”,’Весела сімейка”, “Пригоди Незнайка та його друзів” та інші. Герої цих творів — винахідливі, допитливі, непосидючі хлопчаки, які досить часто потрапляють у комічні ситуації.

  1. Вивчення нового матеріалу.

4.1 Виразне читання тексту за схемою «учитель + учні»

4.2 Словникова робота

4.3 Літературний диктант( робота у зошиті, з.5, с.35)

– Про що розмовляли Мишко і Стасик?

– Як ви вважаєте, чому Ігор не зміг розповісти свою вигадку хлопцям?

– Чому Мишко і Стасик, які самі любили вигадувати назвали Ігоря брехуном?

– Чи можна вважати Мишка і Стасика добрими, справедливими хлопцями?

– А чи пробували ви розповідати небилиці? Як до цього ставилися ваші знайомі?

4.4 Вибіркове читання

– Знайдіть і зачитайте епізод, де друг хлопців Ігор перехитрив свою маму і сестру.

– Прочитайте, яка з їхніх вигадок вам найбільше сподобалась?

4.5 Дискусія  в стилі телевізійного ток – шоу «Я так думаю»

         Робота в групах

Учасниками дискусії є всі учні класу, яких вчитель ділить на дві групи.

1 група доводить, що вигадки хлопців це небилиці, а не брехня.

2 група доводить, що їхній друг вчинив дуже погано.

Вчитель є ведучим під час цієї дискусії, контролює перебіг дискусії, оцінює участь кожного.

4.6 Робота в парах

– А зараз пофантазуйте! Оберніться один до одного і пригадайте смішний випадок з вашого шкільного життя, можете доповнити його небилицями.

  1. Узагальнення й систематизація знань.

Навчальна гра «Додай наступне» ( робочий зошит,з.6, с.35)

Учень називає слово, яке хлопці використовували у своїх небилицях та передає естафетну паличку сусідові. Той згадує ще одне слово і передає дальше.

Н. великий,

Великий, малий,

Великий, малий, Африка…..

Вчитель слідкує за тим, хто більше з учнів запам’ятав слів з тексту.

6.Робота в зошиті.

  1. Підсумок заняття

– Хто автор оповідання з яким ми сьогодні познайомилися?

– Покажіть на карті країну в якій жив і працював Микола Носов?

– Чого вчить нас це оповідання?

– Чому чесність і справдивість є основними в поведінці кожної людини?

Завдання ерудитам

Прочитайте самостійно твір цього автора «Карасик» і поділіться з нами своїми враженнями від прочитаного.

 

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку