Комунальна установа «Центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Первомайської міської ради Харківської області
Комунальний заклад «Первомайський ліцей №5
Первомайської міської ради Харківської області»
АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ І РУХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЧЕРЕЗ МОЖЛИВОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ
«НА УРОК» В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
м. Первомайський 2024
Комунальна установа «Центр професійного
розвитку педагогічних працівників»
Первомайської міської ради Харківської області
Комунальний заклад «Первомайський ліцей №5
Первомайської міської ради Харківської області»
АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ І РУХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЧЕРЕЗ МОЖЛИВОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ
«НА УРОК» В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
м. Первомайський 2023
Рекомендовано методичною радою комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Первомайської міської ради Харківської області (протокол № 5 від 26.10.2023 року).
Рецензент:
Заболотня С.П., заступник директора з навчальної роботи комунального закладу «Первомайський ліцей №5 Первомайської міської ради Харківської області», спеціаліст вищої категорії
Автор – укладач:
Ковалик О.Б., вчитель фізичної культури комунального закладу «Первомайський ліцей №5 Первомайської міської ради Харківської області», спеціаліст вищої категорії
Активізація пізнавальної і рухової діяльності на уроках фізичної культури через можливості Освітнього проєкту "На урок" в умовах дистанційного навчання. – м. Первомайський, 2024. 35 с.
Анотація
Посібник містить стислі теоретичні відомості та ряд інтерактивних вправ, створених за допомогою освітнього проєкту «На урок», каналу YouTube, професійного сайту вчителя фізичної культури Kovalyk.ua. Матеріали можна використовувати на різних етапах уроку фізкультури, в умовах дистанційного та офлайн навчання.
Запропоновані онлайн ресурси допоможуть вчителям розширити діапазон сучасних способів навчальної взаємодії з учнями, сприятимуть активізації пізнавальної діяльності школярів в сфері фізичного виховання.
Матеріали посібника призначені для вчителів фізичної культури.
ЗМІСТ
ВСТУП……………………………………………………………………………. 4
РОЗДІЛ 1. УРОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ, ЯК ОСНОВНА ФОРМА ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ……… 6
РОЗДІЛ 2. АКТИВІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ЗАСОБАМИ ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ «НА УРОК»…………………………………………………………. 10
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………. 16
ГЛОСАРІЙ……………………………………………………………………….. 17
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………… 19
ДОДАТКИ………………………………………………………………………… 20
Додаток А…………………………………………………………………… 20
Додаток Б…………………………………………………………………… 25
ВСТУП
Сьогодні процес навчання представляє собою роботу з великою кількістю інформаційних джерел, розібратися в яких без знань та умінь важко. Та й, крім того, як жити учнівській молоді в інформаційному світі без спеціальної підготовки? Вже визнано у всьому світі, що навчальні заклади мають навчити учнів критично ставитися до інформації, яку надають мас – медіа3. Одним із шляхів долучення учнів до повноцінного осмислення медійної інформації є МЕДІАОСВІТА5 – освіта засобами й на матеріалі різних медіа. Медіаосвіта5 відкриває великі можливості для розвитку дитини, її інтелектуального і творчого потенціалу, здібностей, самостійного мислення. Медіаосвіта5 дозволяє людям реалізувати їх право на свободу висловлювання і право на отримання інформації, що є не тільки перевагою для особистого самовдосконалення, а й сприяє міжособистісній участі в суспільстві, формує в людях демократичне громадянство й політичну поінформованість. Людство постійно розвивається. До того ж темп змін невпинно пришвидшується. І для людини, і для країни стає дедалі важливіше вміти реагувати на ці зміни, щоб не залишитися осторонь прогресу. Це насамперед стосується міжособистісного спілкування. Коли мова йде про масове, то тут зміни ще разючіші. Ми спостерігаємо появу нових медіа, які використовують технології, що ще вчора здавалися казковими. Нашу добу не даремно називають інформаційною. І справа тут не тільки в тому, що значна частка національного багатства сучасних країн створюється в сфері інформаційних технологій. Сучасна людина для успішної життєдіяльності не може бути осторонь інформаційних потоків. Але головна складність нині не в тому, щоб отримати певну інформацію, а в тому, щоб визначити, яка інформація потрібна. Величезний надлишок інформаційної пропозиції призводить до того, що люди ризикують «потонути» в інформаційному морі. До цього додається загроза повірити брехливій інформації. На жаль, багато сучасних медіа не перевіряють достовірність оприлюднених даних, нормою стало використання численних маніпулятивних технологій, спрямованих на безпідставне формування позитивного іміджу замовників, або на очорнення їхніх конкурентів. Особливе значення грамотна робота з інформацією має, коли йдеться про дітей та підлітків. У них немає ще життєвого досвіду, вони ще схильні до сліпого наслідування привабливих образів. Але це зовсім не означає, що треба ховатися в мушлю та ізолюватися від інформаційних потоків. Тепер таке і не можливо. Треба вміти працювати з інформацією. Медіареволюція лише починається. Але часу на освоєння медіаграмоти4 в наш час немає. Тому ми, педагоги та батьки, маємо це робити разом з нашими дітьми, разом з ними пізнавати ази медіа, разом створювати медіапродукцію, разом знайомитися та критично осмислювати медіатексти, відео матеріали. Це значно урізноманітнить як форми навчальної діяльності, так і форми сімейного дозвілля та спілкування, сприятиме творчості педагогів та учнів. Матеріал посібника орієнтований на вчителів фізичної культури, тренерів-викладачів, керівників гуртків та секцій із метою підвищення професійної майстерності, фахового зростання та модернізації змісту фізичного виховання з підвищення ефективності його впливу на розвиток організму учнів, оптимізацію їхньої рухової активності й мотивацію щодо здорового способу життя.
І РОЗДІЛ. УРОК ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ, ЯК ОСНОВНА ФОРМА ВПЛИВУ НА РОЗВИТОК ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ТА ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.
Досвід моєї роботи вчителя фізичної культури комунального закладу «Первомайський ліцей №5 Первомайської міської ради Харківської області» направлено на підвищення професійної майстерності, фахового зростання та модернізації змісту фізичного виховання з підвищення ефективності його впливу на розвиток організму учнів, оптимізацію їхньої рухової активності й мотивацію щодо здорового способу життя. Фізична культура є територією творчості у медіапросторі КЗ «Первомайський ліцей №5». Розкриваючи поняття «фізичне виховання»10 у сучасному просторі та звертаючи увагу на форму навчання (дистанційна) заняття потребують орієнтації на: – вироблення якісно нової особистості, що усвідомлює значення збереження фізичної та інтелектуальної індивідуальності на всіх етапах навчання; – створення освітнього середовища, що стимулює фізичну активність особистості; – інтенсивне включення механізмів фізичного виховання до занять різної спрямованості за вподобаннями школярів; – впровадження додаткових форм роботи з фізичного виховання10; – формування стійкості до асоціальних впливів щодо виникнення шкідливих звичок. В умовах модернізації сучасної освіти постала нагальна потреба виховувати здорову націю, саме збереження та зміцнення здоров’я молодого покоління є одним з головних завдань соціальної програми. Фізична культура як складова загальної культури використовує комплексний підхід до формування фізичних якостей і навичок, удосконалює фізичну та психологічну підготовку до активної життєдіяльності, формує пріоритети оздоровчої спрямованості фізичних вправ та забезпечує загальний розвиток особистості. Освітній простір8 країни перейшов на дистанційне навчання. Не виключенням стало й фізичне виховання. Вчителі терміново опановували новітні технології, набула актуальності організація самостійної роботи з фізичного виховання. В умовах карантинних норм та викликах вимог воєнного стану постала гостра проблема організації фізкультурної діяльності, оскільки весь свій час учні витрачають на розумову діяльність. Тому, крокуючи за вимогами сьогодення виникла потреба у переформуванні форм роботи, щодо проведення уроків фізичної культури. Основні показники стану фізичної культури в суспільстві – це рівень здоров’я і фізичного розвитку людей, ступінь використання фізичної культури у сфері виховання та освіти. В загально-соціальному плані фізична культура являє собою широку область творчої діяльності по створенню фізичної готовності людей до життя (зміцнення здоров’я, розвиток фізичних здібностей і рухових навичок). В особистісному плані фізична культура – це міра і спосіб усебічного фізичного розвитку людини. Таким чином, для забезпечення ефективного функціонування системи фізичного виховання школярів в умовах карантинних обмежень, сучасних викликів військового становища у нашій країні виникає гостра проблема пошуку новітніх оптимальних та ефективних систем фізичного виховання у збереженні та підтримці здоров’я учасників освітнього процесу засобами фізичної культури в умовах дистанційного навчання. Медіаосвіта5 для вчителя фізичної культури має свою важливу роль і багато корисних переваг:
Сучасні виклики життя в умовах радикальної мінливості українського суспільства та переходу 100% на дистанційне навчання у період воєнного стану нашої країни вимагають від вчителя перепрограмувати та допомогти учню через засоби спілкування у соціальних мережах, освітніх платформах підтримувати та зберігати стан свого здоров’я, поліпшувати та вдосконалювати фізіологічні можливості та фізичні якості, подолати психологічний бар’єр. Іншими словами виховувати не тільки тіло а й моральний дух учня. Але ж ми усі розуміємо, що фізкультура вдома, це зовсім інше. Це не урок у спортивній залі, де вчитель заздалегідь підготував інвентар, підлаштував місце для проведення занять та вчителя немає поруч, коли він може підказати, підкоректувати помилки, підстрахувати і підтримати словом та своїм досвідом і знаннями. Тому протягом останніх років, я, як вчитель фізичної культури впроваджую у процес фізичного виховання сучасні інноваційні технології засобами ресурсів соціальних мереж. Опановуючи тим самим територію творчості, яка являє собою невід’ємну складову частину медіапростору6 комунального закладу «Первомайський ліцей №5 Первомайської міської ради Харківської області». А саме записую з колегами відео комплексів, руханок для занять вдома у період дистанційного навчання1 та висвітлюю їх через канал YouTube на своїй власній сторінці @user-ib9ui2tv7o. Комплекси підлаштовані для занять вдома. З предметами та без. Виконуються під музичний супровід розвиток та таймер. Вони включають в себе: вправи підготовчої частини, коли треба підготувати себе до навантаження; основну частину, яка ділиться на «демонстрацію вправи», коли учень знайомиться з технікою виконання вправи і відпочиває та «виконання вправи», коли її виконують; заключна частина – вправи на відновлення. При створенні комплексів та руханок вправи підібрані відповідно до вікових особливостей учнів та адаптовані під учнів з урахуванням розподілу учнів на медичні групи з фізичної культури (кожний вчитель виконує вправу з різною амплітудою та спрощеним виконанням) (додаток А.). Наприклад:
«Булінь» (фото 11) , «Зустрічний» (фото 12) і т. д. (додаток А.1). На сьогоднішній день інформаційно-комунікаційні технології2 є важливим компонентом освітнього процесу, і учитель, який іде в ногу з часом, повинен використовувати їх у своїй роботі.
Завдяки освітньому проєкту9 «На урок» вчитель має «…можливості для обміну досвідом, професійному саморозвитку та вдосконалення знань учнів і батьків усієї країни в онлайн – просторі для формування розумного й успішного покоління». За допомогою освітнього проєкту9 «На урок» вчитель відчуває власну значимість, адже кожен з нас у рамках проєкту може оприлюднити власні професійні доробки або використати напрацювання колег. Освітній проєкт9 «На урок» для вчителів допомагає:
На особистій сторінці вчителя є розділи:
Основними особливостями роботи з освітнім проєктом «На урок» є інструменти, які дозволяють вчителю створювати (додаток Б):
У освітньому проєкті «На урок» є такі «Нові інструменти» (мал. 2, додаток Б):
Штучний інтелект14 запропонує перелік ідей для проєктної роботи на будь-яку тему.
Штучний інтелект запропонує перелік ідей для цікавих завдань на будь-яку тему. Завдання та вправи (мал. 3, додаток Б):
Штучний інтелект створить тестові завдання з однією правильною відповіддю. Для уроку (мал. 4, додаток Б):
Штучний інтелект згенерує текст для слайдів презентації за вказаним джерелом інформації.
Штучний інтелект14 створить таблицю на основі зазначеного джерела інформації.
Штучний інтелект створить флешкартки за обраною темою.
Штучний інтелект допоможе знайти цікаві аргументи та мотивувати вчити тему
Штучний інтелект запропонує перелік ідей для проєктної роботи на будь-яку тему.
Штучний інтелект запропонує перелік ідей для цікавих завдань на будь-яку тему. Організація роботи (мал. 5, додаток Б):
Штучний інтелект створить чекліст на задану тему. Робота з медіа3 (мал. 6, додаток Б):
ШІ згенерує зображення у притаманному йому стилі за заданою темою.
Штучний інтелект озвучить для вас вказаний текст.
АІ трансформує скан-копію чи фото сторінки в текст, який редагується.
ШІ відтворить у текстовому форматі зміст відео за наданим посиланням.
Штучний інтелект допоможе видалити тло із будь-якого зображення. Чат (мал. 7, додаток Б):
Штучний інтелект надасть відповіді щодо змісту текстового файлу.
Штучний інтелект надасть відповіді щодо змісту YouTube-відео.
Штучний інтелект створить симуляцію розмови із видатним діячем. Розумний пошук (мал. 8, додаток Б):
Штучний інтелект створить добірку найбільш відповідних зображень за запитом.
Штучний інтелект знайде корисне YouTube-відео за вашою темою.
Формує добірку цікавих та корисних матеріалів відповідно до запиту.
Формує добірку цікавих та корисних матеріалів для роботи в класах НУШ. Інші інструменти (мал. 9, додаток Б):
Штучний інтелект допоможе зробити переклад обраною мовою. За допомогою освітнього проекту «На урок» вчитель підвищує свою професіональну кваліфікацію за напрямками:
Використання сучасних інтернет-ресурсів та технологій – запорука успішної взаємодії зі школярами та колегами. Залучення ресурсів ІКТ у роботу допоможе краще мотивувати школярів до навчання. Складові напряму:
Матеріали, що висвітлюють ідеї НУШ, допоможуть учителям початкової та середньої школи підвищити власну майстерність і дізнатися про нові прийоми та інструменти. Складові напряму:
Матеріали цього напряму знайомитимуть педагогів зі світовими тенденціями, які постійно зазнають трансформації, та новітніми прийомами в українській освіті. Складові напряму:
Вчительська та учнівська медіаграмотність4 – ключове уміння у сучасному світі, оскільки це ключове уміння особистості в сучасному світі. Матеріали напряму покликані допомогти вчителям підвищувати рівень власної медіаграмотності та доступно пояснювати проблемні питання школярам. Складові напряму:
Використовуючи ресурси освітнього проєкту «На урок» мною було створено близько 50 онлайн тестів для учнів за різними модулями навчання, класом, видом спорту, наприклад: «Баскетбол. Правила гри», «Олімпійські ігри», «Футбол. Правила гри» (додаток Б.1), «Гімнастика», «Легка атлетика», «Туризм», «Здоровий спосіб життя» тощо (додаток Б.2). Ці онлайн тести можна роздруковувати, ділитися з колегами, працювати з ними під час уроку «у реальному часі», використовувати, як флеш карту, задавати, як домашнє завдання.
Особиста сторінка вчителя на освітньому проекті «На урок».
Учень, який отримав посилання на тест, одразу після проходження, отримує свій результат.
Вчитель також бачить результат учня у розділі «Результати тестувань» де вказано: рейтинг учня за дванадцяти бальною системою та у відсотковому відношенні, скільки правильних відповідей чи неправильних, скільки часу витрачено на проходження тесту. При створенні тесту вчитель проявляє свою творчість та креативність. За допомогою цікавих відповідей, малюнків, карток мотивує учня до навчання. Має змогу редагувати свої тести, ділитися ними. Використовувати тести колег.
Питання з онлайн тестування за модулем «Туризм».
А в свою чергу освітній проєкт «На урок» мотивує вчителя, нагороджуючи різнорівневими сертифікатами та подяками за створення онлай тестів, конспектів уроків, роздаткового матеріалу (мал. 1, додаток Б.3), презентацій, сценарієв, тощо. Використання такого навчального середовища, як освітній проєкт «На урок», створює умови для розвитку дитини, значно підвищує інтерес учнів до навчання в цілому, активізує пізнавальну діяльність школярів, за яких кожен учень відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність.
ВИСНОВКИ
Виходячи з вище зазначеного, робимо такий висновок, що - фізична культура, набуває більшої цінності як ефективний чинник профілактики захворювань, відновлення порушених функцій, збереження та підвищення дієздатності організму, тобто оптимізації фізичного стану навіть під час кризового становища у суспільстві. Фізична культура – одна з областей соціальної діяльності, у якій формується і реалізується соціальна активність людей та вона відображає стан суспільства в цілому, служить однією із форм прояву його соціальної, політичної і моральної структури. Медіаосвіта5 ж розкриває багато нових можливостей і для самих педагогів, для застосування креативного підходу в організації освітнього простору. А з професійної точки зору впровадження медіаосвіти допомагає модернізувати професійне навчання за допомогою сучасних медіазасобів, використання яких характерне й для багатьох інших професій. Завдяки професійному сайту вчителя фізичної культури Kovalyk.ua ділюся досвідом роботи, своїми наробками та навчальними матеріалами, що поширює медіапростір творчості вчителя. З учнями спілкуюся за допомогою zoom конференцій, viber, facebook, електронної пошти. Оцінювання, домашні завдання та відео матеріали до уроків учні отримують у електронному щоденнику «Нові знання» https://nz.ua/. Медіареволюція лише починається. Але часу на освоєння медіаграмоти4 в наш час немає. Тому ми, педагоги та батьки, маємо це робити разом з нашими дітьми, разом з ними пізнавати ази медіа, разом створювати медіапродукцію, разом знайомитися та критично осмислювати медіатексти, відео матеріали. Це значно урізноманітнить як форми навчальної діяльності, так і форми сімейного дозвілля та спілкування, сприятиме творчості педагогів та учнів.
ГЛОСАРІЙ
Дистанційне навчання1 — сукупність інформаційних технологій та методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі.
Інформаційно-комунікаційні технології 2 – це сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, зберігання, опрацювання, передачі та подання інформації, що розширює знання людей і розвиває їхні можливості щодо керування технічними та соціальними проблемами.
Ме́діа3 або ме́дія (англ. media, від лат. medium — посередник) — засоби передавання, зберігання та відтворення інформації, призначені для її донесення крізь просторові, часові чи інші перепони.
Ме́діагра́мотність, медійна грамотність4 (англ. media literacy) — рівень медіакультури, досягнений медіаосвітою, що стосується вміння користуватися інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти реальність від її віртуальної симуляції — розуміти реальність, сконструйовану медіаджерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи контролю, які вони культивуют.
Медіаосвіта5 — частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою масмедіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп'ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій.
Медіапростір6 (англ. Media space) — це «електронні умови, в яких групи людей можуть працювати разом, навіть якщо вони не знаходяться в одному й тому ж місці водночас. В медіапросторі, люди можуть створювати в реальному часі візуальні та звукові середовища, які охоплюють фізично розподілені площі. Вони також можуть контролювати запис, доступ та відтворення зображень і звуків з цих середовищах.
Міжособистісне спілкування7 — це передання інформації в будь-якій формі між двома людьми, від особи до особи.
Освітній простір8 – це педагогічна реальність, у якій відбувається зустріч, взаємодія, осмислення і пізнання особистістю (подія) оточуючих її елементів-носіїв культури (освітнього середовища), що забезпечує суб'єктивацію і прогресивний розвиток об'єктів (фігурантів і предметів). Освітній проект9 – це форма організації самостійної пізнавальної діяльності учнів, що має комплексний характер та спрямована на отримання освітнього продукту відповідно до пізнавальних інтересів, потреб, мотивів, результатом якого є професійне самовизначення учнів та їх самореалізація.
Фізи́чне вихова́ння10, (фізвиховання) — система заходів спрямованих на фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму, навчання основним життєво важливим руховим навичкам та вмінням, зв'язаних знаннями для майбутньої успішної професійної діяльності.
Фізи́чна культу́ра11, фізкультура, руханка — складова частина культури, пов'язана з системою фізичного виховання, організації спорту, спеціальних наукових дослідів, технічних засобів, потрібних для фізичного виховання і спорту, громадської та особистої гігієни, раціональної організації активного відпочинку тощо.
Чат12 (розм.) — вебсторінка, сайт або додаток мобільного пристрою для спілкування в інтернеті за допомогою клавіатури (або голосового набору тексту) у реальному часі.
Чекліст13 – це список, який містить ряд необхідних перевірок під час тестування програмного продукту.
Шту́чний інтеле́кт14(ШІ, англ. artificial intelligence, AI) — розділ комп'ютерної лінгвістики[джерело?] та інформатики, який швидко розвивається, і зосереджений на розробці інтелектуальних машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1.Навчальна програма «Фізична культура для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи» розроблена відповідно до вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Автори: Т.Ю. Круцевич та інші. Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 №664.
2.Наказ МОН від 28.03.2022 № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні».
3.Лист Міністерства освіти і науки України з роз'ясненнями щодо дистанційної форми роботи під час правового режиму воєнного стану № 13463-22 від 15.03.2022р.
4. «Освіта України в умовах воєнного стану», інформаційно – аналітичний збірник: С. Шкарлет (загальна редакція), А. Вітренко, В. Рогова, О. Костюченко, МОНУ, Київ – 2022р.
5. Бойко А., Мас – медіа для молодіжної аудиторії: комунікативний аспект (на прикладі журналу «Отрок. UA») А. Бойко, Д. Філоненко // Вісник Київського Національного університету ім. Т. Шевченка. Сер. Журналістика. – К., 2008. – Вип. 16. – С.25-28.
6. Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти (Затверджено Наказ Міністерства охорони здоров’я України 25 вересня 2020 року № 2205) [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1111-20#Text
Електронні ресурси:
7. Освітній проєкт «На урок» https://naurok.com.ua/ 8. Нові знання – Електронні щоденники та журнали https://nz.ua/ 9. YouTube канал Ковалик Олена @user-ib9ui2tv7o 10. Професійний сайт вчителя фізичної культури http://kovalyk.at.ua/
Додаток А. Каталог відео матеріалів для уроків фізичної культури.
І. В’язка туристських вузлів. 1.1. «Прямий» https://youtu.be/zWNTmhMJb34?si=WApvKDXVBD2ZuodO 1.2. «Вісімка» https://youtu.be/DdwVaPTQxWM?si=T-HZ3YjUwrKTkzrt 1.3. «Зустрічний» https://youtu.be/Oo0uxyiMC6c?si=0jvUaJlPM3jppSJw 1.4. «Схоплюючий» https://youtu.be/vdB-JFgLf5A?si=SB6El0Q7UT0mBVa7 1.5. «Булінь» https://youtu.be/Mnn6-RI59CU?si=HM7Vqv1Bg9f2k9YP 1.6. «Стремено» https://youtu.be/EHKBxeOIppQ?si=qHHPF8O5xlvNCt5U
ІІ. Комплекси вправ без предметів. 2.1. Комплекс вправ розвитку силових якостей https://youtu.be/lkOq_sgYelg?si=vRXufuxaVeFxEonu 2.2. Комплекс вправ "Minute Cardio - HIIT To The Beat Workout" https://youtu.be/aFFBtWLauN4?si=MCVLtXeh8JgytEg_ 2.3. Комплекс вправ для занять вдома Workout Advanced HIIT https://youtu.be/GQBPLdceXqc?si=UuND40k6fQ9ATER0 2.4. Комплекс вправ для занять вдома Step Workout https://youtu.be/o-Dsh0GQW80?si=GYWwbug7dPc1HU3L 2.5. Комплекс вправ для занять вдома CARDIO HIIT Workout https://youtu.be/J0bvNVdQAa8?si=xcVKwR1G-3nRbu9m 2.6. Комплекс вправ для занять вдома під час дистанційного навчання https://youtu.be/C4GBkZX4s3k?si=NZn_3YVu3EjUNgVP 2.7. Коплекс вправ кардіо https://youtu.be/wcOYCJywduE?si=8hBhF6ZGumlaQbXk 2.8. Комплекс вправ для розвитку сили за системою Табата https://youtu.be/JyEWqJG209s?si=WUALAR3e8n8ANqAq 2.9. Дистанційне навчання за Табата https://youtu.be/VspZ8_17acU?si=XndYy-zTceUBzJpE
ІІІ. Комплекси вправ з предметами: 3.1. Комплекс вправ за системою Табата з гантелями https://youtu.be/syuLebE58ME?si=ZW926gq4Rx1nUmda 3.2. Табата варіант 5 https://youtu.be/nr8pj-gpWP0?si=K-aWThiDlzzERo3a 3.3. Комплекс вправ для занять вдома Medicine Ball HIIT Workout https://youtu.be/qFUO93I9APE?si=fkPJrYusJXWKl_xK 3.4. Комплекс вправ зі скакалкою "FULL BODY Skippingrope Band Workout (Strength Training)" https://youtu.be/wDOQIjqNgX4?si=-x8XEh3Qb6pd7tL4 3.5. Комплекс для занять вдома з гантелями Minute Full Body Dumbbe https://youtu.be/Q-IcCsw7K-Y?si=XLmefvjzznwclsCD
ІV. Комплекси вправ та руханки для учнів початкових класів: 4.1. Руханка «Дежавю» https://youtu.be/ha-nukB1Lls?si=fEQyJy0UVuK4vMlA 4.2. Руханка «Порічка» https://youtu.be/zpbcmJzyzbo?si=zIoNTQJIMJZ0GG2g 4.3. Руханка «Небо» https://youtu.be/GT1Xz9nX9Q0?si=WIXThynmcvcogVlY 4.4. Руханка з м'ячем "Літай... як на крилах..." https://youtu.be/d6Aohpll9Hw?si=cJXqLF-GDDPm69Tw 4.5. Руханка «Виконуй, як ми! Виконуй, краще нас!» https://youtu.be/v_1uj-WO-GA?si=Zu6Fk48jjaaPlO11 4.6. Руханка «Рухайся разом з нами!» https://youtu.be/q3V06YXBtMg?si=0bpyzl9w28HObhxL 4.7. Фізкультура вдома «Ми з України…» https://youtu.be/SKfV6XIYSZ4?si=wauaRP9VhHtbuf1z 4.8. Руханка «Ракета» https://youtu.be/72Z1kVa4piQ?si=6q7aSwXBYSOzc3fL 4.9. Весела руханка «Булька» https://youtu.be/OGjkwYhR_58?si=np3jal2hXgEtlD-D 4.10. Комплекс вправ під час дистанційного навчання https://youtu.be/4U9auUugZNQ?si=6leyB7zLESNrxEMT
V. Уроки фізкультури: 5.1. Урок фізкультури для учнів 6х класів https://youtu.be/jFhYTWM6-dE?si=X_n1PGyGXwkaxMN6 5.2. Урок з легкої атлетики для учнів 5-7х класів https://youtu.be/1jum2cRmjzI?si=qD9-eiMN6TbtsGEK 5.3. Урок з легкої атлетики для учнів 9-11х класів https://youtu.be/VAHwZEOhUZ0?si=vazz3OQ9Hb0s9-sX 5.4. Урок з легкої атлетики для учнів 9х класів https://youtu.be/6uMWUM_r0xw?si=OscgTq_gP-p_Iwwt 5.5. Урок з легкої атлетики для учнів 11 класів https://youtu.be/TVRHeVCNl0E?si=8dmXyDCkm84f8QP2 5.6. Урок з легкої атлетики для учнів 7х класів https://youtu.be/DEYMl1aPiiE?si=eQ8q5H8orOknvk7P 5.7. Урок з легкої атлетики для учнів 5х класів https://youtu.be/VVOGmTXmWIc?si=3zStwWfDxuFgBUwU 5.8. Урок фізкультури під час дистанційного навчання https://youtu.be/4Ihd2fY6fyw?si=7l4zYrZScPeIbK3c 5.9. Урок фізкультури загальна фізична підготовка https://youtu.be/RBnv7_4oLJI?si=AOa9C3gR1bfAETPY 5.10. Урок з модулю "Легка атлетика" під час дистанційного навчання https://youtu.be/WTxJRprCUvA?si=alHCg81SKiyY0092 5.11. Класифікація легкої атлетики https://youtu.be/vSOM2VXFLgc?si=pxZfcLsQkFAqFcQD
VІ. Напрям з виховної діяльності: 6.1. Міжнародний день спорту на благо розвитку та миру https://youtu.be/1NzJvmSRi2Q?si=u-KN5I84IaXKGSYB 6.2. День фізкультури та спорту https://youtu.be/_5c2gB4U8yQ?si=aXDpiyPfyR1x7TaR 6.3. Найбільше багатство - здоров'я https://youtu.be/ZD_yC6vRnbU?si=-OeBZ4_ODNOqvOMa 6.4. Олімпійський тиждень у КЗ "Первомайський ліцей №5» https://youtu.be/3x_NR1xTBVY?si=bxE1vD8lU2bNUA1J 6.5. 22-23 вересня 2023 року святкуймо #BEACTIVE DAY в Україні https://youtu.be/kG0z5ucfrUI?si=Y5MVk4iBvX0CgvCl 6.6.Олімпійський тиждень 2023 https://youtu.be/2q9ySQ9EUaY?si=ngrhaL8ARpYTD8w0
Додаток А.1. Комплекси вправ для занять фізичною культурою.
Фото 1, 2 «Комплекс вправ для занять вдома «Step Workout».
Фото 3,4 «Комплекс вправ «Minute Cardio - HIIT To The Beat Workout».
Фото 5, 6 «Урок фізкультури під час дистанційного навчання – загальна фізична підготовка».
Фото 7, 8 «Руханка «Порічка».
Фото 9, 10 «Руханка «Рухайся разом з нами».
Фото 11. «В’язка туристських вузлів. Фото 12. «В’язка туристських вузлів. Булінь». Зустрічний».
Додаток Б Особливості роботи з освітнім проектом «На урок».
Малюнок 1. Помічник вчителя.
Малюнок 2. Нові інструменти.
Малюнок 3. Завдання та вправи.
Малюнок 4. Для уроку.
Малюнок 5. Організація роботи.
Малюнок 6. Робота з медіа.
Малюнок 7. Чат.
Малюнок 8. Розумний пошук.
Малюнок 9. Інші інструменти.
Додаток Б.1.
Ключ до тесту 1. г (1 балів) 2. б (1 балів) 3. а (1 балів) 4. в (1 балів) 5. в (1 балів) 6. в (1 балів) 7. б (1 балів) 8. г (1 балів) 9. г (1 балів) 10. в (1 балів) 11. а (1 балів) 12. в (1 балів)
Додаток Б.2. Каталог онлайн тестів для уроків фізичної культури на освітньому проєкті «На урок».
І. Тести з модулю «Туризм»: 1.1. «Туризм» для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/turizm-2568122.html 1.2. «Туризм» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/turizm-2567819.html 1.3. «Туризм» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/turizm-2567625.html
ІІ. Тести з модулю «Футбол»: 2.1. «Футбол. Тактика гри» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/taktika-gri-u-futbol-2223376.html 2.2. «Футбол. Тактика гри» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-taktika-gri-2436751.html 2.3. «Тактика гри у футбол» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/taktika-gri-u-futbol-2223968.html 2.4. «Футбол. Тактика гри» для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-taktika-gri-2436559.html 2.5. «Футбол. Правила гри» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-pravila-gri-2386041.html 2.6. «Футбол. Правила гри» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-2181179.html 2.7. «Футбол. Правила гри» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-pravila-gri-2385973.html 2.8. «Правила гри у футбол» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-2267481.html 2.9. «Футбол. Правила гри» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/modul-i-futbol-1-2181159.html 2.10. «Футбол. Правила гри» для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/futbol-pravila-gri-2385888.html 2.11. «Технічні прийоми гри у футбол» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/tehnichni-priyomi-gri-u-futbol-2281621.html 2.12. «Технічні прийоми гри у футбол» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/tehnichni-priyomi-gri-u-futbol-2268365.html 2.13. «Технічні прийоми гри у футбол» для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/tehnika-gri-u-futbol-2267673.html
ІІІ. «Здоровий спосіб життя»: 3.1. «Здоровий спосіб життя» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/zdoroviy-sposib-zhittya-1994864.html 3.2. «Здоровий спосіб життя» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/zdoroviy-sposib-zhittya-1994664.html 3.3. «Здоровий спосіб життя» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/zdoroviy-sposib-zhittya-1994089.html
ІV. Тести з модулю «Баскетбол»: 4.1. «Баскетбол. Правила гри» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/basketbol-1929763.html 4.2. «Баскетбол. Правила гри» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/basketbol-1929711.html 4.3. «Баскетбол. Правила гри» для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/basketbol-1929737.html 4.4. «Баскетбол» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/basketbol-1929643.html 4.5. «Стрітбол» для учнів 5х класів https://naurok.com.ua/test/stritbol-2105458.html 4.6. «Стрітбол» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/stritbol-2105550.html 4.7. «Стрітбол» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/stritbol-2106660.html 4.8. «Стрітбол» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/stritbol-2106077.html
V. Тести з модулю «Гімнастика»: 5.1. «Гімнастика» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/gimnastika-1875081.html 5.2. «Гімнастика» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/gimnastika-1879761.html 5.3. «Гімнастика» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/gimnastika-1880397.html 5.4. «Художня гімнастика» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/hudozhnya-gimnastika-1811592.html 5.5. «Художня гімнастика» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/hudozhnya-gimnastika-1804490.html 5.6. «Художня гімнастика» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/hudozhnya-gimnastika-1804824.html 5.7. «Спортивна гімнастика» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/sportivna-gimnastika-1794083.html 5.8. «Спортивна гімнастика» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/sportivna-gimnastika-1790757.html 5.9. «Спортивна гімнастика» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/sportivna-gimnastika-1791182.html
VІ. Тести з модулю «Легка атлетика»: 6.1. «Види метань» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-metan-1708603.html 6.2. «Види метань» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-metan-1708369.html 6.3. «Види метань» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-metan-1709835.html 6.4. «Види стрибків» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-stribkiv-1684533.html 6.5. «Види стрибків» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-stribkiv-1687341.html 6.6. «Види стрибків» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/vidi-stribkiv-1687571.html 6.7. «Легка атлетика – бігові види» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/legka-atletika---bigovi-vidi-1666531.html 6.8. «Бігові види легкої атлетики» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/bigovi-vidi-legko-atletiki-1666961.html 6.9. «Бігові види легкої атлетики» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/bigovi-vidi-legko-atletiki-1667252.html 6.10. «Легка атлетика» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/urok-z-modulyu-legka-atletika-3-dlya-uchniv-7h-klasiv-1451818.html 6.11. «Легка атлетика» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-3-dlya-uchniv-9h-klasiv-1447159.html 6.12. «Легка атлетика» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-dlya-uchniv-11h-klasiv-1427987.html 6.13. Тест з модулю «Легка атлетика» для учнів 5х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-dlya-uchniv-5h-klasiv-1423231.html 6.14. Тест з модулю «Легка атлетика» №2 для учнів 5х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-2-dlya-uchniv-5h-klasiv-1423400.html 6.15. Тест з модулю «Легка атлетика» №3 для учнів 5х класів https://naurok.com.ua/test/urok-z-modulyu-legka-atletika-3-dlya-uchniv-5h-klasiv-1451577.html 6.16. Тест з модулю «Легка атлетика» для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-dlya-uchniv-7h-klasiv-1432552.html 6.17. Тест з модулю «Легка атлетика» №2 для учнів 7х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-2-dlya-uchniv-7h-klasiv-1428127.html 6.18. Тест з модулю «Легка атлетика» для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-dlya-uchniv-9h-klasiv-1425466.html 6.19. Тест з модулю «Легка атлетика» №2 для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-2-dlya-uchniv-9h-klasiv-1425315.html 6.20. Тест з модулю «Легка атлетика» №3 для учнів 9х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-3-dlya-uchniv-9h-klasiv-1446840.html 6.21. Тест з модулю «Легка атлетика» №2 для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-2-dlya-uchniv-11h-klasiv-1427284.html 6.22. Тест з модулю «Легка атлетика» №3 для учнів 11х класів https://naurok.com.ua/test/test-z-modulyu-legka-atletika-3-dlya-uchniv-11h-klasiv-1455515.html
VІІ. «Олімпійські ігри»: 7.1. «Олімпійські ігри» для учнів 6х класів https://naurok.com.ua/test/olimpiyski-igri-1626240.html 7.2. «Олімпійські ігри» для учнів 8х класів https://naurok.com.ua/test/olimpiyski-igri-1626358.html 7.3. «Олімпійські ігри» для учнів 10х класів https://naurok.com.ua/test/olimpiyski-igri-1628340.html
Додаток Б.3.
Малюнок 1. Роздатковий матеріал.
Малюнок 2. Роздатковий матеріал. |
1