Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.
– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
Літературне читання
3 год на тиждень
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.
– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться
в 2-4 класах з літературного читання
Вид перевірки |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
|||
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6 |
- |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі № 1, № 2, № 5, № 6 |
2 |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3 |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7 |
– |
1 |
- |
1 |
- |
1 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за Семестр |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
5 |
І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|||
|
З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА |
|
|
|||
1 |
Знайомимося з новим підручником “Літературне читання”. Усна народна творчість у різних видах мистецтва. Прислів’я, приказки. |
|
|
|||
Українські народні казки |
|
|||||
2 |
Казки про тварин. Вчинки героїв (персонажів) твору (позитивні та негативні). Казка “Їжак та заєць”. |
|
|
|||
3 |
Тема і основна думка казки. “Лисиця та рак” |
|
|
|||
4 |
Народні героїко-фантастичні (чарівні) казки, їхні особливості.. «Про Оха-чудотвора» (скорочено) (українська народна казка) |
|
|
|||
5 |
Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» (продовження)
|
|
|
|||
6
|
Урок позакласного читання№1. Структурні елементи книжки. «КАЗКА — ЦЕ ДИВО, СПОВНЕНЕ КРАСИ» «Кривенька качечка» (укр. нар. казка) |
|
|
|||
Казки народів світу (6 год) |
|
|||||
7 |
Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська казка) |
|
|
|||
8 |
Без вірного друга — велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) |
|
|
|||
9 |
Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) 210-230слів |
|
|
|||
10 |
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка) |
|
|
|||
11 |
Урок позакласного читання№2. Книжки на дитячій книжковій виставці. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ «Про селянина та його пана» (французька народна казка) |
|
|
|||
12 |
Підсумковий урок за розділом «3 народного джерела» |
|
Тема |
|||
3 ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ. Казки зарубіжних письменників. (11 год) |
|
|||||
13 |
Жанрові особливості творів. Доналд Біссет «Тигр і автор» |
|
|
|||
14 |
Герої (персонажі) героїко-фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено) |
|
|
|||
15 |
Настрій твору і засоби художньої виразності. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (продовження) |
|
|
|||
16 |
Словесний малюнок . Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха», (скорочено) |
|
|
|||
17 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено), М. Познанська «Ромашка» |
|
|
|||
18 |
Урок позакласного читання№3 Анотація, відомості про письменника/письменницю у структурі книжки. «ЗАХОПЛИВИЙ СВІТ КАЗОК БРАТІВ ГРІММ». Якоб і Вільгельм Грімм «Золота гуска» |
|
|
|||
19 |
Добро і зло в казці. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
|
|
|||
20 |
Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки (комбінована,(перевірка навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)).
|
|
|
|||
21 |
Тема і основна думка казки. Іан Вайброу « Капосна книжка Малого Вовчика» с.136
|
|
|
|||
22 |
Творчий переказ з доповненням (зміною) тексту . Іан Вайброу « Капосна книжка Малого вовчика»(закінч.) |
|
|
|||
23 |
Урок позакласного читання№4 Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). «КАЗКИ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ». Тоні Вульф «Стручкове змагання» (с.68) Підсумковий урок за розділом «Казки зарубіжних письменників.» |
|
тема |
|||
Казки українських письменників(17 год) |
|
|||||
24 |
Видатні українські казкарі. Л. Письменна “Як зажурився веселий казкар” |
|
|
|||
25 |
Мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору Іван Франко «Лисичка і Журавель» |
|
|
|||
26 |
Повість-казка (прозовий твір, у якому мають місце кілька подій) Відмінність повісті від оповідання та казки. Валентина Вздульська «Прадавня лисяча магія» (уривок з повісті казки «Вертихвіст») с.83 |
|
|
|||
27 |
Засоби художньої виразності та настрій читача твору . Леся Українка “Казка про Оха-чудодія”. |
|
|
|||
28 |
Урок позакласного читання№5 Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). «КАЗКИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ». Леся Українка «Три метелики» с.124 |
|
|
|||
29 |
Події у творі й почуття читача/слухача. Василь Сухомлинський «Дід Осінник» |
|
|
|||
30 |
Настрій твору і засоби художньої виразності. Василь Сухомлинський « Снігуроньчина пісня» |
|
|
|||
31 |
Василь Сухомлинський « Флейта і вітер». Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору. |
|
|
|||
32 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено) Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору. |
|
|
|||
33 |
Яскраві, точні, образні вислови, епітети, порівняння, метафори для характеристики персонажів, опису природи. Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено) (напам’ять уривок з казки «По снігу…») |
|
|
|||
34 |
Урок позакласного читання№6 Пошук потрібної книжки (у відкритому фонді, а також за допомогою Інтернет-ресурсів бібліотеки). (бібліотечний урок) |
|
|
|||
35 |
Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Василь Симоненко «Подорож у країну навпаки» |
|
|
|||
36 |
Акровірш (акростих) як особлива форма вірша (віршованої загадки), у якому початкові літери рядків, прочитані згори вниз, становлять слово чи словосполучення. Леонід Глібов «Хто вона?» Анатолій Качан «Крихта хліба» |
|
|
|||
37 |
Головні й другорядні персонажі твору. Леонід Шиян «Пригоди Босмінки» |
|
|
|||
38 |
Зв’язок між заголовком і темою (головною думкою) твору. Зірка Мензатюк, «Великодня казка»,«Небилиці про рукавиці» с.107 |
|
|
|||
39 |
Урок позакласного читання№7 Добір і читання дитячих книжок за темами. «КАЗКИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ». Мар’яна Савка «Казка про старого лева» |
|
|
|||
40 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Казки українських письменників». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос. |
|
|
|||
|
Байки. П’єси. (7 год) |
|
|
|||
41 |
Байка(невеликий, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі висміюються недоліки, негативні риси характеру, вчинки людей) . Леонід Глібов «Коник-стрибунець». (напам’ять) |
|
|
|||
42 |
Герої (персонажі) байок. Леонід Глібов «Коник-стрибунець». Євгенія Горєва «Зелені коники в траві». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос. |
|
|
|||
43 |
Висновок-повчання у байці (мораль). Павло Глазовий «Кухлик» Контрольна робота №4. Навичка читання вголос. |
|
|
|||
44 |
Урок позакласного читання№8 Книжки на дитячій книжковій виставці. «ПРИЙШЛА ЗИМА БІЛОВОЛОСА» Марія Познанська «Грудень» |
|
|
|||
45 |
П’єса (драматичний твір, написаний для вистави). Дійові особи. Леся Мовчун «Горіхові принцеси» |
|
|
|||
46 |
Діалоги і монологи у п’єсі. Слова автора. Дії (картини) у п’єсі. Інсценізація прочитаного твору Леся Мовчун «Горіхові принцеси». Повторення і узагальнення вивченого за розділом «3 ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ». |
|
|
|||
ІІ семестр ― (4 год на тиждень) ― 19 тижнів
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Стор.
|
Приміт |
||||
П’єси |
|
|||||||
47. |
Діалоги і монологи у п’єсі. Слова автора. Олександр Олесь «Бабусина пригода» |
|
112-120 Ст.чит І |
|
||||
48. |
Дійові особи. Дії (картини) у п’єсі. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження). Підсумок за розділом «П’єси». |
|
112-120 Ст.чит.І |
|
||||
Світ поезії. Поетична майстерня |
|
|||||||
49. |
Жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика, уявні картини). Пейзаж. Павло Тичина « Пастелі» |
|
100-102 |
|
||||
50 |
Уособлення. Володимир Сосюра «Спокоєм повиті...» Вірші «верлібрі». Михайло Григорів «Грається сніг» |
|
102-103 Хрестом 92-95 |
|
||||
51 |
Епітет. Наталя Забіла «Зірочки». |
|
103-104
|
|
||||
52 |
Мова віршів. Милуємось вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде». (напам’ять) |
|
105-106 |
|
||||
53 |
Епітет. Уособлення. Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю». |
|
Х. 42-43
|
|
||||
54 |
Урок позакласного читання №9. Книжки на дитячій книжковій виставці. УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА. М. Савка «Україна». |
|
|
|
||||
55 |
Замилування красою природи. Микола Вороний «Ущухла буря». Анатолій Качан «Після бурі» |
|
106 Х. 46-47 |
|
||||
56 |
Контрольна робота №5. Аудіювання |
|
|
|
||||
57 |
Аналіз контрольної роботи. Події у творі й почуття читача/слухача. Тривога. Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди». (напам’ять) Оксана Лущевська «Пташка» |
|
106-107
Х. 84
|
|
||||
58 |
Події у творі й почуття читача/слухача. Замилування переплітається зі смутком. Ганна Чубач «Зупинюся над рікою». |
|
107-108 |
|
||||
59 |
Події у творі й почуття читача/слухача. Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози». |
|
108 |
|
||||
60 |
Події у творі й почуття читача/слухача. Захоплення. Ігор Калинець «Зірка».
|
|
109
|
|
||||
61 |
Підсумковий урок за розділом «Поетична майстерня». |
|
109 Тема |
|
||||
Поетична збірка |
|
|
х. 13-19 |
|||||
62 |
Урок позакласного читання№10 Анотація на прочитану книжку. СВІТ ПОЕЗІЇ У ТВОРАХ ІВАНА АНДРУСЯКА «Пісня», «Рибалки».
|
|
х. 13-19 |
|
||||
63 |
Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила», Радісний настрій. «Новину сьогодні зранку…» |
|
110-111 |
|
||||
64 |
Рима. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв…» |
|
112-113 |
|
||||
65 |
Тематика дитячих віршів. Коли твір відкриває свої таємниці. Дмитро Білоус «Щедрий вечір» . |
|
114-115 |
|
||||
66 |
Настрій зимових свят. Степан Жупанин «На білих конях віхола…» |
|
115-116 |
|
||||
67. |
Тематика дитячих віршів. Петро Осадчук «Стежка» |
|
116-118 |
|
||||
68 |
Поетичне слово проникливе й щире. Дмитро Павличко «Вітряк». (напам’ять) |
|
118-119 |
|
||||
69 |
Білий вірш. Дмитро Павличко «На щастя». |
|
119-120 |
|
||||
70 |
Урок позакласного читання №11 ЛЮДСЬКІ ЧЕСНОТИ У ВІРШАХ АНАТОЛІЯ КОСТЕЦЬКОГО. «У гостях» |
|
48-51,126 Ст.чит ІІ |
|
||||
71 |
Тематика дитячих віршів. Бережімо природу. Олександр Олесь «Ялинка» (напам’ять) |
|
додаток16 |
|
||||
72 |
Тематика дитячих віршів. Володимир Коломієць «Сиве сонечко». |
|
120-121 |
|
||||
73 |
Послідовність подій у творі. Не упусти свою жар-птицю. Володимир Коломієць «Тюхтій і Торохтій». |
|
121-123 |
|
||||
74 |
Милуємося красою світанку. Андрій М′ястківський «Курличуть хмари. Тьохкає вода…» |
|
124-125 |
|
||||
75 |
Пейзаж. Микола Вінграновський «Лазить сонечко в травах…». |
|
125 |
|
||||
76 |
Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово) |
07.03 |
|
|
||||
77 |
Урок позакласного читання №12 Культура спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів Т. Г. ШЕВЧЕНКО — ВЕЛИКИЙ СПІВЕЦЬ УКРАЇНИ. «І досі сниться під горою…», «Село! І серце одпочине…» |
|
24 Ст.чит.ІІ |
|
||||
78 |
Аналіз контрольної роботи. Зворушливе звучання. Микола Вінграновський «Приспало просо просеня». |
|
126-127
|
|
||||
79 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім». |
|
127-128 |
|
||||
80 |
Підсумковий урок «Завдання з поетичної збірки». |
|
128 Тема |
|
||||
Світ прози. Оповідання |
|
|
129-131
|
|||||
81 |
Світ прози. Оповідання. Людина і природа. Олександр Копиленко «Розбишака Чив» (скорочено) |
|
129-131
|
|
||||
82 |
Діалог за змістом прочитаного. Сашко Дерманський «Мрія Маляки» (уривок) |
|
Х. 96-99
|
|
||||
83 |
Креативність у підході до завдання. Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака» |
|
Х. 88-92
|
|
||||
84 |
Елементи розповіді, опису і міркування у творах. Дива в природі. Юрій Старостенко «Хто це такий?». «І трапиться ж таке…» |
|
132-133 |
|
||||
85 |
Урок позакласного читання№13 Довідкова література (дитяча енциклопедія, словники тощо). Алла Коваль «Наші менші брати» |
|
|
|
||||
86 |
Художні й пізнавальні особливості науково-художніх творів. Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» |
|
134-136 |
|
||||
87 |
Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» (продовження ) |
|
134-136 |
|
||||
88 |
Смислові зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; епізодами твору. Катерина Бабкіна «Мсьє Жак та квітнева риба» |
|
Х. 112-117
|
|
||||
89 |
Головний герой оповідання. Дружба – то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь Друг» (скороч.) |
|
136-137
|
|
||||
90 |
Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено) (продовження) |
|
136-138
|
|
||||
91 |
Головний герой оповідання. Пригоди. Микола Трублаїні «Яшка і Машка». |
|
139-140
|
|
||||
92 |
Урок позакласного читання№14 Дитяча періодика. Поняття «номер журналу», «рік видання», «примірник», «комплект». Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» |
|
16-17 С.чит.ІІ |
|
||||
93 |
Подія в оповіданні. Пригоди. Микола Трублаїні «Омар». |
|
140-141 |
|
||||
94 |
Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Пригоди. Микола Трублаїні «Шоколад Боцмана». |
|
141-142 |
|
||||
95 |
Тематика оповідань. Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок) |
|
142-143 |
|
||||
96 |
Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)
|
|
|
|
||||
97 |
Аналіз контр. роботи. Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок) (продовження) |
|
144-145 |
|
||||
98 |
Пізнавальна наукова інформація. Коли твір відкриває свої таємниці. Юрій Збанацький «Лелеки». |
|
145-149 |
|
||||
99 |
Мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору. Коли твір відкриває свої таємниці. Галина Демченко «Лелеки». (скорочено). |
|
149-151
|
|
||||
100 |
Художній і науково-художній твір. Будь природі другом. Василь Чухліб «Равлик» |
|
151-153
|
|
||||
101. |
Урок позакласного читання№15. Добір і читання дитячих книжок за темами. МОЯ РІДНА МОВА (УСНИЙ ЖУРНАЛ) Володимир Лучук « Найрідніші слова». |
|
11-16 С.ч. І |
|
||||
102. |
Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Оксана Караванська. «Вишиванка» (уривок)
|
|
Х.130-133 |
|
||||
103. |
Зв’язок між заголовком і темою головною думкою) твору. Все так цікаво навкруги. Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» |
|
153-156 |
|
||||
104. |
План твору (до 4 пунктів). Висловлюй свої міркування. Олег Буцень «Айстри»
|
|
156-157 Тема |
|
||||
Повість |
|
|||||||
105. |
Повість (прозовий твір, у якому мають місце кілька подій). Відмінність повісті від оповідання. Герої (персонажі) повістей . Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять» |
|
158-161 |
|
||||
106. |
Урок позакласного читання№16 Анотація, відомості про письменника/письменницю у структурі книжки. МАТУСЕНЬКО РІДНА, ЦЕ ПРО ТЕБЕ СЛОВА. Марійка Підгірянка «Що я люблю» |
|
28 С.ч. ІІ |
|
||||
107. |
Підсумковий урок за розділом «Світ прози». |
|
161 |
|
||||
Світ гумористичних творів |
|
|||||||
108 |
Словесний малюнок. Гумор у дитячій літературі. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс» |
|
162-166 |
|
||||
109 |
Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Світ дитини. Микола Носов «Витівники». Контрольна робота№8. Навичка читання вголос.
|
|
166-167
|
|
||||
110 |
Переказ твору. Микола Носов «Витівники»(продовження). Контрольна робота№8. Навичка читання вголос. |
|
168-169 |
|
||||
111 |
Творчий переказ з доповненням (зміною) тексту. Найкращий у світі літун, машиніст і моторист – Карлсон, що живе на даху. Астрід Лінгрен «Малий Карлсон, що живе на даху». |
|
169-172 |
|
||||
112 |
Розповідь від імені одного з героїв твору. Астрід Лінгрен « Малий Карлсон, що живе на даху».(продовження) |
|
169-172
|
|
||||
113 |
Зв’язок між заголовком і темою (головною думкою) твору. Джеремі Стронг «Велике літакове змагання» (уривок із повісті «Гармидер у школі») |
|
129-136 П
|
|
||||
114 |
Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Джеремі Стронґ «Велике літакове змагання» (уривок із повісті «Гармидер у школі») |
|
129-136 П
|
|
||||
115 |
Урок позакласного читання№17. Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). ГУМОР У ДИТЯЧІЙ ЛІТЕРАТУРІ ВІД ГРИЦЬКА БОЙКА. «Як невдаха виступав» |
|
39-43 Ст. ч ІІ П.108 |
|
||||
116 |
Інсценізація прочитаного твору . Гумор у дитячій літературі. А. Качан «Світова паутина», «Смішинка-веселинка». |
|
П.111 |
|
||||
117 |
Узагальнення знань за розділом «Світ гумористичних творів». Підсумковий урок за рік. |
|
173 тема |
|
||||
Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні; акровірші, вірші-загадки, вірші-скоромовки): Тарас Шевченко, Леся Українка, Грицько Бойко, Дмитро Білоус, Микола Вінграновський, Платон Воронько, Василь Голобородько, Наталя Забіла, Іван Андрусяк, Ігор Калинець, Анатолій Качан, Ліна Костенко, Володимир Коломієць, Тамара Коломієць, Анатолій Костецький, Андрій Малишко, Андрій М’ястківський, Олександр Олесь, Петро Осадчук, Дмитро Павличко, Марійка Підгірянка, Олена Пчілка, Оксана Лущевська, Михайло Григорів, Вадим Скомаровський, Ігор Січовик, Іван Світличний, Микола Сингаївський, Володимир Сосюра, Павло Тичина, Ганна Чубач.
Байки: Леонід Глібов, Павло Глазовий.
Літературні казки, оповідання, уривки з повістей: Іван Франко, Леся Українка, Валентина Вздульська, Оксана Іваненко, Василь Симоненко, Вадим Скомаровський, Василь Сухомлинський, Олег Буцень, Леся Воронина, Дмитро Кузьменко, Євген Гуцало, Сашко Дерманський, Юрій Збанацький, Галина Вдовиченко, Всеволод Нестайко, Зірка Мензатюк, Василь Скуратівський, Катерина Бабкіна, Михайло Стельмах, Лариса Денисенко, Григір Тютюнник, Микола Трублаїні, Дмитро Чередниченко, Василь Чухліб, Леонід Шиян.
П’єси: Олександр Олесь, Леся Мовчун.
Науково-художні твори: Оксана Іваненко, Олександр Копиленко, Юрій Старостенко, Алла
Коваль, Оксана Караванська.
Довідкова література для молодших школярів. Сторінками дитячих журналів.
Зарубіжна література. Казки, оповідання, уривки з повістей, вірші: Ганс Крістіан Андерсен, Іан Вайброу, брати Грімм, Карло Коллоді, Астрід Ліндгрен, Божена Нємцова, Микола Носов, Джанні Родарі, Джеремі Стронг, Нузет Умеров
Літературне читання. 3 клас
У 3 класі до кола читання включені імена Василя Голобородька, Івана Андрусяка, Михайла Григоріва, Валентини Вздульської, Василя Симоненка, Дмитра Кузьменка, Галини Вдовиченко, Зірки Мензатюк, Катерини Бабкіної, Лариси Денисенко, Леоніда Шияна, Оксани Караванської, Іана Вайброу, Карла Коллоді, Джеремі Стронга, Нузета Умерова.