Календарно - тематичне планування з літературного читання 3клас за оновленою програмою

Про матеріал

Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.

– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.

Перегляд файлу

Літературне читання

3 год на тиждень

Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.

– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.

Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться

в 2-4 класах з літературного читання

Вид перевірки

2 клас

3 клас

4 клас

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

І

сем.

ІІ

сем.

Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8

1

1

1

1

1

1

Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6

-

-

1

1

1

1

Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; у 2 класі    № 1, № 2, № 5, № 6

2

2

1

1

1

1

Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3

1

-

1

-

1

-

Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7

1

-

1

-

1

Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація

1

Загальна кількість перевірок за

 Семестр

4

4

4

4

4

5

 

І семестр

Тема уроку

Дата

Примітка

 

З НАРОДНОГО ДЖЕРЕЛА

 

 

1

Знайомимося з новим підручником “Літературне читання”.  Усна народна творчість у різних видах мистецтва. Прислів’я, приказки.

 

 

Українські народні казки

 

2

Казки про тварин. Вчинки героїв (персонажів) твору (позитивні та негативні). Казка “Їжак та заєць”.

 

 

3

Тема і основна думка казки. “Лисиця та рак”

 

 

4

Народні героїко-фантастичні (чарівні) казки, їхні особливості.. «Про Оха-чудотвора» (скорочено) (українська народна казка)

 

 

5

Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» (продовження)

 

 

 

6

 

Урок позакласного читання№1. Структурні елементи книжки. «КАЗКА — ЦЕ ДИВО, СПОВНЕНЕ КРАСИ» «Кривенька качечка» (укр. нар. казка)

 

 

Казки народів світу (6 год)

 

7

Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мише­ня» (болгарська казка)

 

 

8

Без вірного друга — велика туга. «Як серед птахів ви­никла дружба» (бірманська казка)

 

 

9

Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) Контрольна робота №1. Аудіювання (письмово) 210-230слів

 

 

10

Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка)

 

 

11

Урок позакласного читання№2. Книжки на дитячій книжковій виставці. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ «Про селянина та його пана» (французька народна казка)

 

 

12

Підсумковий урок за розділом «3 народного джерела»

 

Тема

3 ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ.

Казки зарубіжних письменників. (11 год)

 

13

Жанрові особливості творів. Доналд Біссет «Тигр і автор»

 

 

14

Герої (персонажі) героїко-фантастичних казок, їхні вчинки, мотиви поведінки. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено)

 

 

15

Настрій твору і засоби художньої виразності. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (продовження)

 

 

16

Словесний малюнок . Астрід Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха», (скорочено)

 

 

17

Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка» (скорочено), М. Познанська «Ромашка»

 

 

18

Урок позакласного читання3  Анотація, відомості про письменника/письменницю у структурі книжки. «ЗАХОПЛИВИЙ СВІТ  КАЗОК БРАТІВ ГРІММ». Якоб і Вільгельм Грімм  «Золота гуска»

 

 

19

Добро і зло в казці. Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо»

 

 

20

  Контрольна робота №2. Навичка читання мовчки

 (комбінована,(перевірка навички читання мовчки із тестовими завданнями для перевірки

розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого завдання на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного)).

 

 

 

21

Тема і основна думка казки. Іан Вайброу « Капосна книжка Малого Вовчика» с.136

 

 

 

22

Творчий переказ з доповненням (зміною) тексту . Іан Вайброу « Капосна книжка Малого вовчика»(закінч.)

 

 

23

 Урок позакласного читання№4 Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). «КАЗКИ ЗАРУБІЖНИХ ПИСЬМЕННИКІВ». Тоні Вульф «Стручкове змагання» (с.68)

Підсумковий урок за розділом «Казки зарубіжних письменників.»

 

тема

Казки українських письменників(17 год)

 

24

Видатні українські казкарі. Л. Письменна “Як зажурився веселий казкар”

 

 

25

Мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору Іван Франко «Лисичка і Журавель»

 

 

26

Повість-казка (прозовий твір, у якому мають місце кілька подій) Відмінність повісті від оповідання

 та казки. Валентина Вздульська «Прадавня лисяча магія» (уривок з повісті казки «Вертихвіст») с.83

 

 

27

 Засоби художньої виразності  та настрій читача твору . Леся Українка “Казка про Оха-чудодія”.

 

 

28

 Урок позакласного читання№5  Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). «КАЗКИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ».

 Леся Українка «Три метелики» с.124

 

 

29

 Події у творі й почуття читача/слухача.  Василь Сухомлинський  «Дід Осінник»

 

 

30

Настрій твору і засоби художньої виразності. Василь Сухомлинський  « Снігуроньчина пісня»

 

 

31

Василь Сухомлинський  « Флейта і вітер». Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору.

 

 

32

Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено) Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору.

 

 

33

Яскраві, точні, образні вислови, епітети, порівняння, метафори для характеристики персонажів, опису природи. Оксана Іваненко «Синичка» (скорочено) (напам’ять уривок з казки «По снігу…»)

 

 

34

Урок позакласного читання№6 Пошук потрібної книжки (у відкритому фонді, а також за допомогою Інтернет-ресурсів бібліотеки). (бібліотечний урок)

 

 

35

Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Василь Симоненко «Подорож у країну навпаки»

 

 

36

Акровірш (акростих) як особлива форма вірша (віршованої загадки), у якому початкові літери рядків, прочитані згори вниз, становлять слово чи словосполучення. Леонід Глібов «Хто вона?»  Анатолій Качан «Крихта хліба»

 

 

37

Головні й другорядні персонажі твору. Леонід Шиян «Пригоди Босмінки»

 

 

38

Зв’язок між заголовком і темою (головною думкою) твору. Зірка Мензатюк, «Великодня казка»,«Небилиці про рукавиці» с.107

 

 

39

Урок позакласного читання№7 Добір і читання дитячих книжок за темами. «КАЗКИ УКРАЇНСЬКИХ ПИСЬМЕННИКІВ». Мар’яна Савка «Казка про старого лева»

 

 

40

Узагальнення і систематизація знань з теми «Казки українських письменників».

Контрольна робота №4. Навичка читання вголос.

 

 

 

 

                                   Байки.  П’єси. (7 год)

 

 

41

Байка(невеликий, здебільшого віршований твір, у якому в гумористичній, алегоричній формі висміюються недоліки, негативні риси характеру, вчинки людей) . Леонід Глібов «Коник-стрибунець». (напам’ять)

 

 

42

Герої (персонажі) байок. Леонід Глібов «Коник-стрибунець». Євгенія Горєва «Зелені коники в траві». Контрольна робота №4. Навичка читання вголос.

 

 

43

Висновок-повчання у байці (мораль).

Павло Глазовий  «Кухлик»

Контрольна робота №4. Навичка читання вголос.

 

 

44

Урок позакласного читання№8 Книжки на дитячій книжковій виставці. «ПРИЙШЛА ЗИМА БІЛОВОЛОСА» Марія Познанська «Грудень»

 

 

45

П’єса (драматичний твір, написаний для вистави). Дійові особи. Леся Мовчун «Горіхові принцеси»

 

 

46

Діалоги і монологи у п’єсі. Слова автора.

Дії (картини) у п’єсі. Інсценізація прочитаного твору Леся Мовчун «Горіхові принцеси». Повторення і узагальнення вивченого  за розділом

«3 ЛІТЕРАТУРНОЇ СКАРБНИЦІ».

 

 

 

 

ІІ семестр ― (4 год на тиждень) ― 19 тижнів

п/п

Тема уроку

Дата

Стор.

 

Приміт

П’єси

 

47.

Діалоги і монологи у п’єсі. Слова автора. Олександр Олесь «Бабусина пригода»

 

112-120

Ст.чит І

 

48.

Дійові особи. Дії (картини) у п’єсі. Олександр Олесь «Бабусина пригода» (продовження). Підсумок за розділом  «П’єси».

 

112-120

Ст.чит.І

 

Світ поезії. Поетична майстерня

 

 49.

Жанрові особливості віршів (рима, ритм, настрій, мелодика, уявні картини).  Пейзаж. Павло Тичина

 « Пастелі»

 

100-102

 

50

Уособлення. Володимир Сосюра «Спокоєм повиті...»

Вірші «верлібрі». Михайло Григорів  «Грається сніг»

 

102-103

Хрестом 92-95

 

51

Епітет. Наталя Забіла «Зірочки».

 

103-104

 

 

52

Мова віршів. Милуємось вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде».   (напам’ять)

 

105-106

 

53

Епітет. Уособлення. Анатолій Качан «Гойдалка біля Дунаю».

 

Х. 42-43

 

 

54

Урок позакласного читання №9. Книжки на дитячій книжковій виставці. УСЕ МОЄ, ВСЕ ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА. М. Савка «Україна».

 

 

 

 

55

Замилування красою природи. Микола Вороний «Ущухла буря». Анатолій Качан «Після бурі»

 

106

Х. 46-47

 

56

 Контрольна робота №5. Аудіювання

 

 

 

57

Аналіз контрольної роботи.

Події у творі й почуття читача/слухача.

Тривога. Ліна Костенко «Шипшина  важко  віддає плоди». (напам’ять)

Оксана Лущевська «Пташка»

 

106-107

 

Х. 84

 

 

58

Події у творі й почуття читача/слухача.

Замилування переплітається зі смутком. Ганна Чубач «Зупинюся над рікою».

 

107-108

 

59

Події у творі й почуття читача/слухача.

Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози».

 

108

 

60

Події у творі й почуття читача/слухача.

Захоплення. Ігор Калинець «Зірка».

 

 

109

 

 

61

Підсумковий урок за розділом «Поетична майстерня».

 

109

Тема

 

Поетична збірка

 

 

х. 13-19

62

Урок позакласного читання№10  Анотація на прочитану книжку.  СВІТ ПОЕЗІЇ У ТВОРАХ  ІВАНА АНДРУСЯКА  «Пісня», «Рибалки».

 

 

х. 13-19

 

63

Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила»,  Радісний настрій. «Новину сьогодні зранку…»

 

110-111

 

64

Рима. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв…»

 

112-113

 

65

Тематика дитячих віршів. Коли твір відкриває свої таємниці. Дмитро Білоус «Щедрий вечір» .

 

114-115

 

66

Настрій зимових свят. Степан Жупанин  «На білих конях віхола…»

 

115-116

 

67.

Тематика дитячих віршів. Петро Осадчук «Стежка»

 

116-118

 

68

Поетичне слово проникливе й щире. Дмитро Павличко «Вітряк». (напам’ять)

 

118-119

 

69

Білий вірш. Дмитро Павличко «На щастя».

 

119-120

 

70

Урок позакласного читання №11 ЛЮДСЬКІ ЧЕСНОТИ У ВІРШАХ АНАТОЛІЯ КОСТЕЦЬКОГО. «У гостях»

 

48-51,126

Ст.чит ІІ

 

71

Тематика дитячих віршів. Бережімо природу. Олександр Олесь «Ялинка» (напам’ять)

 

додаток16

 

72

Тематика дитячих віршів. Володимир Коломієць «Сиве сонечко».

 

120-121

 

73

Послідовність подій у творі.  Не упусти свою жар-птицю. Володимир Коломієць «Тюхтій і Торохтій».

 

121-123

 

74

Милуємося красою світанку. Андрій М′ястківський «Курличуть хмари. Тьохкає вода…»

 

124-125

 

75

Пейзаж. Микола Вінграновський «Лазить сонечко в травах…».

 

125

 

76

Контрольна робота №6. Навичка читання мовчки (письмово)

07.03

 

 

77

Урок позакласного читання №12  Культура спілкування під час колективного обговорення прочитаних творів Т. Г. ШЕВЧЕНКО — ВЕЛИКИЙ СПІВЕЦЬ УКРАЇНИ. «І досі сниться під горою…», «Село! І серце одпочине…»

 

 

24

Ст.чит.ІІ

 

78

Аналіз контрольної роботи. Зворушливе звучання. Микола Вінграновський

«Приспало просо просеня».

 

126-127

 

 

79

Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім».

 

127-128

 

80

Підсумковий урок «Завдання з поетичної збірки».

 

128

Тема

 

Світ прози. Оповідання

 

 

129-131

 

81

Світ прози. Оповідання.  Людина і природа. Олександр Копиленко «Розбишака Чив» (скорочено)

 

129-131

 

 

82

Діалог за змістом прочитаного. Сашко Дерманський «Мрія Маляки» (уривок)

 

Х. 96-99

 

 

83

Креативність у підході до завдання. Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака»

 

Х. 88-92

 

 

84

Елементи розповіді, опису і міркування у творах. Дива в природі. Юрій Старостенко «Хто це такий?». «І трапиться ж таке…»

 

132-133

 

85

Урок позакласного читання№13  Довідкова література (дитяча енциклопедія, словники тощо). Алла Коваль «Наші менші брати»

 

 

 

86

Художні й пізнавальні особливості науково-художніх творів.  Ми з природою єдині.   Григір Тютюнник «Бушля»

 

134-136

 

87

Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» (продовження )

 

134-136

 

88

Смислові зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; епізодами твору. Катерина Бабкіна  «Мсьє Жак та квітнева риба»

 

Х. 112-117

 

 

89

Головний герой оповідання. Дружба – то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь Друг» (скороч.)

 

136-137

 

 

90

Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (скорочено) (продовження)

 

136-138

 

 

91

Головний герой оповідання. Пригоди. Микола Трублаїні «Яшка і Машка».

 

139-140

 

 

92

Урок позакласного читання№14 Дитяча періодика. Поняття «номер журналу», «рік видання», «примірник», «комплект».     Олександра Савченко «Чи любиш ти читати журнали?» 

 

16-17

С.чит.ІІ

 

93

Подія в оповіданні. Пригоди. Микола Трублаїні «Омар».

 

140-141

 

94

Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Пригоди. Микола Трублаїні «Шоколад Боцмана».

 

141-142

 

95

Тематика оповідань. Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок)

 

142-143

 

96

Контрольна робота №7. Робота з літературним твором (письмово)

 

 

 

 

97

Аналіз контр. роботи. Події, дії та вчинки персонажів твору та тема й основна думка твору. Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» (уривок) (продовження)

 

144-145

 

98

Пізнавальна наукова інформація.

Коли твір відкриває свої таємниці.  Юрій Збанацький «Лелеки».

 

145-149

 

99

 Мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору. Коли твір відкриває свої таємниці.  Галина Демченко «Лелеки». (скорочено).

 

149-151

 

 

100

Художній і науково-художній твір. Будь природі другом. Василь Чухліб «Равлик»

 

151-153

 

 

101.

Урок позакласного читання№15. Добір і читання дитячих книжок за темами. МОЯ РІДНА МОВА (УСНИЙ ЖУРНАЛ) Володимир Лучук « Найрідніші слова».

 

11-16

С.ч. І

 

102.

Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Оксана Караванська. «Вишиванка» (уривок)

 

 

Х.130-133

 

103.

Зв’язок між заголовком і темою головною  думкою) твору.  Все так цікаво навкруги. Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик»

 

153-156

 

104.

План твору (до 4 пунктів). Висловлюй свої міркування. Олег Буцень «Айстри»

 

 

156-157

Тема

 

Повість

 

105.

Повість (прозовий твір, у якому мають місце кілька подій). Відмінність повісті від оповідання.  Герої (персонажі) повістей . Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»

 

158-161

 

106.

Урок позакласного читання№16  Анотація, відомості про письменника/письменницю у структурі книжки.  МАТУСЕНЬКО РІДНА, ЦЕ ПРО ТЕБЕ СЛОВА. Марійка Підгірянка «Що я люблю»

 

28

С.ч. ІІ

 

107.

Підсумковий урок за розділом «Світ прози».

 

161

 

Світ гумористичних творів

 

108

Словесний малюнок.  Гумор у дитячій літературі. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс»

 

162-166

 

109

Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Світ дитини. Микола Носов «Витівники».

Контрольна робота№8. Навичка читання вголос.

 

 

166-167

 

 

110

Переказ твору. Микола Носов «Витівники»(продовження). 

Контрольна робота№8. Навичка читання вголос.

 

168-169

 

111

Творчий переказ з доповненням (зміною) тексту. Найкращий у світі літун, машиніст і моторист – Карлсон, що живе на даху. Астрід Лінгрен «Малий Карлсон, що живе на даху».

 

169-172

 

112

Розповідь від імені одного з героїв твору. Астрід Лінгрен « Малий Карлсон, що живе на даху».(продовження)

 

169-172

 

 

113

Зв’язок між заголовком і темою (головною думкою) твору.  Джеремі Стронг «Велике літакове змагання» (уривок із повісті «Гармидер у школі»)

 

129-136

П

 

 

114

Автор твору і його ставлення до подій в оповіданні. Джеремі Стронґ «Велике літакове змагання» (уривок із повісті «Гармидер у школі»)

 

129-136

П

 

 

115

Урок позакласного читання№17. Позатекстова інформація книжки (на обкладинці, титульному аркуші, у прикнижній анотації, передмові і т.ін.). ГУМОР У ДИТЯЧІЙ ЛІТЕРАТУРІ ВІД ГРИЦЬКА БОЙКА. «Як невдаха виступав»

 

39-43

Ст. ч ІІ

П.108

 

116

Інсценізація прочитаного твору . Гумор у дитячій літературі. А. Качан «Світова паутина», «Смішинка-веселинка».

 

П.111

 

117

Узагальнення знань за розділом  «Світ гумористичних творів». Підсумковий урок за рік.

 

173

тема

 

Поезія (вірші сюжетні, пейзажні, гумористичні, фантастичні; акровірші, вірші-загадки, вірші-скоромовки):  Тарас Шевченко, Леся Українка, Грицько Бойко, Дмитро Білоус, Микола Вінграновський,  Платон Воронько, Василь Голобородько,  Наталя Забіла, Іван Андрусяк, Ігор Калинець, Анатолій Качан, Ліна Костенко, Володимир Коломієць, Тамара Коломієць, Анатолій Костецький, Андрій Малишко, Андрій М’ястківський, Олександр Олесь, Петро Осадчук, Дмитро Павличко, Марійка Підгірянка, Олена Пчілка, Оксана Лущевська, Михайло Григорів, Вадим Скомаровський, Ігор Січовик, Іван Світличний, Микола Сингаївський, Володимир Сосюра, Павло Тичина, Ганна Чубач.

 

Байки: Леонід Глібов, Павло Глазовий.

 

Літературні казки, оповідання, уривки з повістей: Іван Франко, Леся Українка, Валентина Вздульська, Оксана Іваненко, Василь Симоненко, Вадим Скомаровський, Василь Сухомлинський, Олег Буцень, Леся Воронина, Дмитро Кузьменко, Євген Гуцало, Сашко Дерманський, Юрій Збанацький, Галина Вдовиченко, Всеволод Нестайко, Зірка Мензатюк, Василь Скуратівський, Катерина Бабкіна, Михайло Стельмах, Лариса Денисенко, Григір Тютюнник, Микола Трублаїні, Дмитро Чередниченко, Василь Чухліб, Леонід Шиян.

 

П’єси: Олександр Олесь, Леся Мовчун.

Науково-художні  твори: Оксана Іваненко, Олександр Копиленко, Юрій Старостенко, Алла

Коваль, Оксана Караванська.

 

Довідкова література для молодших школярів. Сторінками дитячих журналів.

Зарубіжна  література. Казки, оповідання, уривки з повістей, вірші: Ганс Крістіан Андерсен, Іан Вайброу, брати Грімм, Карло Коллоді, Астрід Ліндгрен, Божена Нємцова, Микола Носов, Джанні Родарі, Джеремі Стронг, Нузет Умеров

 

Літературне читання.  3 клас

У 3 класі до кола читання включені імена Василя Голобородька,  Івана Андрусяка, Михайла Григоріва, Валентини Вздульської, Василя Симоненка, Дмитра Кузьменка, Галини Вдовиченко,  Зірки  Мензатюк, Катерини Бабкіної, Лариси Денисенко, Леоніда Шияна, Оксани Караванської, Іана Вайброу, Карла Коллоді,  Джеремі Стронга, Нузета Умерова.

 

docx
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
2966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку