Школа

Добірка уроків та матеріалів для розвитку критичного мислення учнів

Огляд методичних рекомендацій та розробок уроків для розвитку критичного мислення учнів.

Не всім трендам варто слідувати, але мода на розвиток критичного мислення є більш ніж доречною. Адже саме завдяки такому підходу забезпечується виховання мислячої та впевненої у собі людини, яка з легкістю зможе протистояти натиску недостовірної інформації та приймати правильні рішення. А починати треба з малого – з використання під час уроків методів навчання, спрямованих на розвиток критичного мислення.

В Бібліотеці сайту «На Урок» на вас вже чекають корисні методичні поради та оригінальні конспекти уроків, використавши які, ви зможете відмінно підготуватися до заняття. Великий плюс – усі матеріали підготували ваші колеги-освітяни. Отже, наведені в них прийоми та методи підтверджені на практиці!


Тема: Критичне мислення – вміле відповідальне мислення, що дозволяє людині формулювати надійні вірогідні судження
Автор: Супрун Мирослава Дмитрівна
Про матеріал: Матеріал містить методичні рекомендації, які допоможуть вчителю підготуватися до уроків. Наводяться приклади навчальних методів, за допомогою яких школярі зможуть засвоїти ази критичного мислення. Також міститься конспекту уроку читання для 4 класу, розробленого з урахуванням вікових особливостей учнів.


Тема: Практичне застосування стратегій критичного мислення як засіб формування компетентностей молодших школярів
Автор:  Демчук Лідія Степанівна
Про матеріал: Інтернет-семінар, у якому презентовані цікаві рекомендації для застосування методів критичного мислення на практиці. Мета заняття – розвиток у дітей молодшого шкільного віку навичок критичного сприйняття та аналізу інформації. Автор розповідає про власний досвід та наводить приклади найбільш успішних навчальних методик, на основі яких можна побудувати структуру уроку.


Тема:  Створення колажу із зображень. Вплив реклами на свідомість та вчинки людей
Автор:  Пиріг Валентина Петрівна
Про матеріал: Інтегрований урок з інформатики та основ здоров’я для 4 класу. Ключовою метою заняття є необхідність дітей критично сприймати інформацію, яку вони отримують з реклами.


Тема:  Критичне мислення на уроках англійської мови
Автор: Калінська Галина Вікторівна
Про матеріал: Методичний посібник, який стане у нагоді вчителям англійської мови і не тільки. Автор розкриває поняття критичного мислення та наводить приклади методів, що можуть бути успішно використані на уроках англійської мови. Також додається приклад уроку з використанням сучасних навчальних методик та технологій.


Тема: Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету
Автор: Торговицький Олександр Олександрович
Про матеріал: Конспект уроку з інформатики для 5 класу, присвячений проблемі поширення недостовірної інформації в інтернеті. Особливий акцент зроблено на критеріях оцінювання матеріалів з мережі.


Тема: Вірші Наталі Забіли
Автор: Гетьман Валентина
Про матеріал: Урок-фантазія з навчання грамоти в 1 класі. Під час заняття застосовуються методи для формування критичного мислення, доступні та зрозумілі учням початкової школи.


Тема: Що я знаю про права людини?
Автор: Мегельбей Марина Миколаївна
Про матеріал: Урок з правознавства для 9 класу, покликаний розвинути базові навички, в тому числі і критичне мислення. Під час уроку використовуються навчальні методики, що дозволяють учням поліпшити вміння аналізувати правові процеси та навчитися відстоювати власну думку.


Бажаєте поділитися власним педагогічним досвідом розвитку критичного мислення у школярів? Тоді обов’язково додавайте матеріали до Бібліотеки сайту, та отримайте шанс на перемогу в конкурсі вчителів!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.

  1. Чехова Анжела Юріївна
    Дякую за такий сучасний акцент у великому просторі освітньої тематики. Спасибі і за те, що ділитеся спостереженнями й напрацюваннями наших колег. Хотілося б, тим не менш, щоби автори розробок хоч яку-небудь увагу приділяли авторам зазначених методик розвитку критичного мислення, бо складається враження, що новаторськи ідеї, які ми досить продуктивно запозичуємо, існують самі по собі. Віддамо шану таким особистостям, як Едвард Боно, батько методу шести капелюхів, Кауро Ішікава, який придумав "фішбоун", Аделаїда Крепсі, авторка поетичного прийому "сенкан", Д.Боган та Т.Естес, розробники методу "Insert", Дж.Родарі, творець "кіл на воді", Л.Осборн, автор "асоціативного куща" або "кластеру" (методики гронування), Б.Блум, розробник однойменних піраміди, кубика й ромашки. Погодьтеся, без популяризації цих імен та плодів їх невтомних роздумів наші особисті напрацювання в сфері розвитку критичного мислення й учнівської творчості нічого не варті.
    • Цукор Любов Володимирівна
      Доброго дня! Зерно правди у Ваших словах є. Дуже прикро, але часто вчителі самі не знають, чию методику використовують. Погано, що не вказані першоджерела, але дозвольте не погодитись, що особисті напрацювання нічого не варті. Навпаки, добре, що почали використовувати нові техніки, це на користь дітям. А з часом, можливо, все буде, як треба - і всі розробки писатимуть з нуля, і вказуватимуть авторів методик)