Слово «інклюзія» перекладається як «включення». Воно говорить нам про те, що кожна людина потребує уваги, соціалізації та підтримки. І люди з інвалідністю не мають бути винятком. У школі вчителі мають допомогти дітям з ООП розвивати свої потенційні можливості та відчути себе частинкою спільноти!
Є багато країн, що змогли створити якісну інклюзивну освіту: Швеція, Канада, Данія, Бельгія, ЮАР, Іспанія, США та Великобританія. Ми розповімо вам про Шведську систему для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Особливості інклюзивної освіти у Швеції:
1. За прийом до школи дітей з ООП відповідає спеціальна комісія (педагогічна рада). Вона вивчає проблеми учнів та ухвалює одне з рішень: відправити учня/ученицю до спецшколи (кожна з них диференційована за видами порушень), прийняти дитину до звичайної школи чи відправити на лікування.
2. Діти з раннім аутизмом навчаються у звичайній школі в малих групах, де на три учні з особливими освітніми потребами виділяється два вчителя та асистент.
3. Шведські педагоги допомагають адаптуватися учням, що не встигають паралельно з однолітками засвоювати знання за навчальною програмою. Для цього вчителі створюють спеціальний план індивідуальної роботи з дітьми з інвалідністю.
4. Згідно зі шведським Актом про освіту, для дітей з ООП створюються індивідуальні скорочені програми навчання, де враховується освітній потенціал учнів.
5. Наставники для школярів з інвалідністю поділяються на вчителів та спеціальних педагогів. Учителі мають проходити спецкурси, присвячені навчанню дітей з особливими освітніми потребами, а спеціальні педагоги координують рівень успішності навчання учнів з інвалідністю.
6. Деякі заняття в інклюзивних класах проводяться на принципах взаємодії та взаємонавчання. Таким чином учні обмінюються знаннями, уміннями та навичками.
7. У школах Швеції особливу увагу приділяють протидії та запобіганню дискримінації, а також вихованню соціальної згуртованості. Інклюзія має наступні лозунги: «Одна школа для всіх» та «Допомога дитині стати особистістю». У цій державі забезпечують комфортну соціалізацію та самореалізацію дітей з особливими освітніми потребами, вони аж ніяк не «люди другого сорту».
8. У Швеції перевагою освіти для дітей з ООП є гнучкість навчального процесу. Тобто педагоги можуть варіювати розклад занять, кількість предметів та склад груп.
9. Враховуючи індивідуальні здібності та можливості учнів з ООП, їм може знадобитися менше або більше часу на засвоєння навчальної дисципліни, тому вони завжди можуть повернутися до того чи іншого курсу для повторення вивченого.
Ми поділилися з вами деякими з особливостей інклюзивного навчання у Швеції. Можливо, якісь із пунктів надихатимуть вас на генерацію власних ідей, що зроблять життя дітей з особливими освітніми потребами кращим!
Як створити таку ідеальну школу в Україні? Як створити у школі простір, дружній до кожної дитини? І як працювати з дітьми з інвалідністю? Про це говоритимемо 16 липня під час інтернет-конференції «Інклюзивна освіта в умовах сучасної школи». Поговоримо про особливості підходу до роботи з дітьми з ООП та збагатимо свій педагогічний арсенал цікавими прийомами. Долучайтеся!
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.