28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання
Ключові тези виступу Віктора Немченка.

Проєктна робота допомагає учням актуалізувати та систематизувати вивчений матеріал. Окрім того, у процесі виконання практичних завдань діти використовують знання з різних навчальних дисциплін. Учителі точно знають, як організувати проєктну діяльність у класі. А як це краще зробити в умовах карантину? Цьому питанню було присвячено виступ Віктора Немченка у межах інтернет-конференції «Навчальний рік 2020-2012: виклики та можливості».

Так, проєктна робота у звичайних умовах та під час карантину: 

  • зацікавлює дітей навчанням та демонструє його прикладне значення;
  • допомагає активізувати креативність школярів і спонукає самостійно шукати вихід із несподіваних ситуацій;
  • дозволяє в дещо спрощеній формі ознайомити дітей зі складними та суперечливими проблемами, навчає не боятися «складних» тем;
  • демонструє учням реальні можливості використання звичного інструментарію (наприклад, підручників та інтернету) для навчання та втілення у життя своїх ідей. 

Під час змішаного (дистанційного) навчання вчителі, використовуючи проєкти, стикалися з наступними проблемами:

  1. Учасникам проєктної роботи складно постійно спілкуватися між собою та ефективно взаємодіяти.
  2. Проєктна діяльність вимагає чимало часу та зусиль, але не гарантує засвоєння учнями значних обсягів інформації.
  3. Учителю може бути складно дистанційно контролювати взаємодію між дітьми (щоб вони активно працювали, дотримувались академічної доброчесності, не наражалися на небезпеку тощо).
  4. Педагогу складно об'єктивно оцінювати проєкти (насамперед колективні), які створюються в умовах дистанційної роботи.
  5. Є загроза перевантаження дітей, адже дистанційне та змішане навчання вимагає від них тривалого використання ґаджетів.

Щоби уникнути труднощів (чи мінімізувати їх) варто:

  • не перевантажувати учнів проєктною роботою;
  • якомога частіше залучати до проєктів соціальні мережі, популярні додатки тощо;
  • робити проєкти міждисциплінарними (пропонувати завдання, які поєднують матеріал суміжних дисциплін: історії та мистецтва, хімії та біології, фізики та інформатики тощо);
  • чергувати індивідуальні та групові проєкти;
  • постійно отримувати зворотний зв'язок від учнів.

Також під час дистанційної/змішаної проєктної роботи можна використовувати наступні інструменти: 

  1. Google-документи (генерація ідей, створення/обговорення текстових матеріалів, перевірка знань).
  2. Онлайн-тести «На Урок» (перевірка/актуалізація знань).
  3. Google-форми (проведення опитувань, обговорення ідей).
  4. Google-презентації (презентація результатів проєктної роботи, детальний розгляд складних тем).
  5. Trello (планування і терміни виконання роботи, обмін ідеями та корисними посиланнями, контроль на кожному з етапів).
  6. Draw.io (створення та редагування візуального навчального контенту (наприклад, графічні об'єкти), планування роботи та систематизація інформації).
  7. Thinglink (створення інтерактивних карт/таблиць/опорних схем).

Крім того, Віктор Немченко поділився ідеями для міні- та короткотермінових проєктів, що мають виховне та мотиваційне спрямування:

  • мініпроєкт про особливості початку навчального року в різних країнах;
  • мініпроєкт до Дня Незалежності України;
  • короткотерміновий проєкт-сценарій до визначних дат вересня (8 вересня – Міжнародний день грамотності, 11 вересня – День українського кіно, 15 вересня – Міжнародний день демократії, 30 вересня – Всеукраїнський день бібліотек тощо);
  • мініпроєкти з безпеки життєдіяльності, правил техніки безпеки, поведінки в умовах карантину тощо;
  • проєкти, присвячені проблемам взаємоповаги, підтримки та порозуміння між представниками різних поколінь (наприклад, як ми можемо піклуватися про старших в умовах карантину).

Наостанок Віктор Немченко презентував авторський короткотерміновий міждисциплінарний проєкт «Активніше, впевненіше, безпечніше: виходимо на дистанцію разом», який допоможе вчительській спільноті організувати успішний та безпечний навчальний процес в умовах адаптивного карантину. 

Конференція «Навчальний рік 2020-2021: виклики та можливості» тривала два дні (19 та 20 серпня). Бажаєте дізнатися більше корисної інформації, яка допоможе в організації навчання в умовах карантину? Радимо переглянути запис конференції:
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter