Добірка матеріалів, які можна використати для того, щоб реалізувати завдання шостого тижня навчання – допомогти дітям усвідомити себе і свою родину як частину Батьківщини, виховувати повагу до українських воїнів-захисників України, формувати шанобливе ставлення до державних символів України та української історії.

6 тиждень осені – майже її середина. На цьому тижні ми святкуємо День захисника України і День Українського козацтва. Тому саме час розповісти малечі про героїв, що захищають нас, пояснити, що таке Батьківщина, і чому родина та Батьківщина міцно пов’язані.

Розповідаючи першокласникам про Батьківщину і рідний дім, можна використати пропоновані вірші.

ДО НАС ЖУРАВЛИК ПРИЛІТАВ
До нас журавлик прилітав,
Він гарні віршики читав
Про синє небо і весну,
Про Чорне море і Десну,
Про Україну – рідний край...
Ти ще раз, друже, прилітай!
І.Січовик

СОНЯЧНИЙ ДІМ
Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім – це моя Україна!»
А. Німенко

МАТИ
Перше слово – Мати,
Друге – Україна.
Так учився розмовляти
Я, мала дитина.
Кожне слово пахне,
Мов листочок м’яти.
Та, мов квітка короваю,
Пахне слово Мати.
Кожне слово світить
Гранями рубіна,
Але сяє, наче сонце,
Слово Україна.
Д. Павличко

ЯК НЕ ЛЮБИТЬ ТОЙ КРАЙ
Як не любить той край,
Де вперше ти побачив
Солодкий дивний світ,
Що ми звемо життям,
Де вперше став ходить
І квіткою неначе
В його теплі зростав
І усміхавсь квіткам!
В. Сосюра

ДОБРИДЕНЬ ТОБІ, УКРАЇНО МОЯ!
Струмок серед гаю, як стрічечка.
На квітці метелик, мов свічечка.
Хвилюють, маюють, квітують поля
Добридень тобі, Україно моя!
П. Тичина

МОЯ УКРАЇНА – ЦЕ ПІСЕНЬКА МАМИ...
Моя Україна – це пісенька мами,
Розлогі лани колосяться хлібами,
Вишневі садочки, лелеки на хаті.
Купають ставочки хмарки пелехаті.
Моя Україна – то мамина ласка,
Червона калина, бабусина казка.
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя…
Я кращої в світі країни не знаю.
Л. Савчук

ПРО УКРАЇНУ
Я тримаю у руці
Кольорові олівці.
Хочу я намалювати
Кримські гори і Карпати.
Степ і пагорби Дніпрові,
І озера, і діброви,
І веселку, і калину,
Чорне море і Дунай –
Все це наша Україна,
Наш чудовий рідний край!
Н.Зарічна

ПРАПОР
Синій, як море, як день, золотий –
З неба і сонця наш прапор ясний.
Рідний наш прапор високо несім!
Хай він, уславлений, квітне усім!
Гляньте, на ньому волошки цвітуть,
Гляньте, жита в ньому золото ллють.
З жита й волошок наш прапор ясний.
З неба і сонця, як день весняний.
О. Олесь

ЦЕ МОЯ УКРАЇНА
Зацвітає калина,
Зеленіє ліщина,
Степом котиться диво-луна,
Це моя Україна,
Це моя Батьківщина,
Що, як тато і мама, одна.
А. Камінчук

ПЕРШЕ СЛОВО
Коло, риску, закарлючку
На папері пише ручка.
Все з’єдналось загадково,
І з’явилось перше слово.
Здогадались, яке саме?
Наймиліше в світі – «мама».
І. Січовик

ДИВО-ТАТУСЬ 
Як весняне сонечко усміхалась донечка.
В оченятах сяяли щастя промінці.
Тішилася донечка, що її долонечка,
крихітна долонечка, в татовій руці.
Щебетала донечка про жучка та сонечко.
З татком не боялася навіть павука.
Бо у світі цілому малюку несмілому
так спокійно й затишно в тата на руках.
І радів за донечку місяць у віконечку,
на краєчок ліжечка стиха він присів.
Побажав маляточкам – хлопчикам й дівчаточкам –
мати добрих, лагідних диво-татусів.
Л. Вознюк

ТАТКО І МАТУСЯ 
А у мого татка широченні плечі:
зручно тут сидіти, видно вдаль малечі.
Дужі та міцнющі татко руки має.
Він мене високо вгору підкидає.
А в матусі ручки лагідні й тепленькі,
пригортають ніжно до свого серденька.
Усмішка ласкава, очі волошкові,
сповнені терпіння, доброти, любові.
Як візьму за руки татка і матусю,
то нічого в світі з ними не боюся.
Л. Вознюк

СКОРОМОВКА 
Наш Андрійко вищий Гната,
За Андрійка вищий тато.
А за тата татів тато.
А за татового тата
Вища, мабуть, тільки хата.
В. Хитрук

Іздавна до нас дійшла народна мудрість у вигляді прислів’їв та приказок. Давайте запропонуємо нашим учням поміркувати над тим, що означає те чи інше прислів’я, чому воно нас вчить, який сенс ховається у ньому. Діти можуть на власний розсуд обирати прислів’я і пояснювати їхнє значення. Або можна влаштувати змагання між командами, щоб визначити, хто більше наведе розгорнутих пояснень. Чи об’єднати дітей по двоє і запропонувати кожній парі свої прислів’я для обговорення із наведеного переліку.
  • Батьківщина – мати, умій за неї постояти.
  • Без Батьківщини немає людини.
  • Бережи Вітчизну, як око, і вона тебе завжди берегтиме.
  • Будь-кому мила своя країна.
  • Україна – мати, за неї треба головою стояти.
  • Всяка пташка своє гніздо знає.
  • Грудка рідної землі дорожча за золото.
  • Додому і кінь жвавіше біжить.
  • Жити – Вітчизні служити.
  • За морем тепліше, та вдома миліше.
  • За народ і волю віддамо життя і долю.
  • За своїм краєм серце болить.
  • Кожен край має свій звичай.
  • Кожному мила своя сторона.
  • Людина  без Батьківщини  –  як  соловей без пісні.
  • Людина без Вітчизни як соловей без пісні.
  • Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.
  • Наша слава – Українська держава.
  • Не бувши на чужині, не оціниш по-справжньому рідної землі.
  • Рідна земля – мов колиска золота.
  • Рідна земля і в жмені мила.
  • Та земля мила, де мати народила.
  • У рідному краю і сонце ясніше світить.
  • У своїй хаті й кутки помагають.
  • Удома і стіни допомагають.
  • Усюди добре, а вдома найкраще.

 Як розповісти малечі про захисників України? Використайте ці відеоролики, представлені в мережі інтернет, для того, щоб візуалізувати образи захисників України, зробити їх ближчими до дітей: «Лист солдату»«День захисника України» .

Стати у пригоді можуть матеріали і рекомендації, розроблені Українським інститутом національної пам’яті: щодо відзначення 14 жовтня Дня захисника України, до Дня захисника України, до відзначення Дня захисника України у загальноосвітніх навчальних закладах«14 жовтня в історії України. Чому День захисника України відзначаємо саме 14 жовтня?».

А ще можна скористатися досвідом колег. Бібліотека «На Урок» містить багато цікавих матеріалів.

Про матеріал: в основу цифрового кейсу, сконструйованого на підставі потижневого планування освітнього процесу, покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна. Пропоновані матеріали взято автором з мережі інтернет та упорядковано. Матеріали містять:
  • Київ (презентація);
  • Що ми знаємо про Україну? (презентація);
  • Символи України (презентація);
  • Україна – це ти (пісня);
  • Добрий ранок, Україно! (пісня).
Про матеріал: пропонована розробка має на меті дати учням уявлення про незалежність України, про її державну символіку; повинна формувати в дітей усвідомлення своєї приналежності до України; виховувати шанобливе ставлення громадян України.

Про матеріал: презентація до уроку з курсу «Я досліджую світ» для учнів 1 класів до тематичного тижня «Батьківщина» за програмою Романа Шияна. Матеріал допоможе маленьким школярам швидше запам'ятати вірш «Батьківщина» (мнемотехніка).

Про матеріал: розробка ранкової зустрічі у 1 класі (на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ) до тижня «Я і моя Батьківщина» демонструє застосування ігор «Назви місто», «Країна чудес», вправи «Мікрофон», прийомів «Щоденні новини» та «Крісло автора».

Про матеріал: ця розробка допоможе поглибити знання учнів про Україну, розширити зміст поняття «громадянин України», розвивати мовлення учнів, виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу, а також сприятиме вихованню любові до рідного краю.

Редакція освітнього проекту «На Урок» готує до публікації серію статей із добірками тематичних ігор та завдань, які можна використати як доповнення Модельної навчальної програми для першого класу впродовж відповідних тематичних тижнів.

Стежте за оновленнями нашого журналу. А також скористайтеся можливістю додати власні розробки до Бібліотеки «На Урок» або ознайомитися з напрацюваннями колег-новаторів, представленими там.

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчально-ігрового процесу протягом попередніх тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:  

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації. 
  6. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.