Додаткові матеріали, які допоможуть вчителю вдало провести 2 тиждень НУШ «Мій/наш клас».

Другий навчальний тиждень НУШ досить закономірно присвячено формуванню дружнього учнівського колективу. Якщо під час першого тижня вчитель працює з учнями, допомагаючи самоідентифікуватися і відчути себе школярем  (а не вихованцем дитячого садка, наприклад), то тема «Мій/наш клас» має підвести дітей до розуміння, що відтепер і надалі вони мають взаємодіяти один з одним та з учителем.

Важливо відчути перехід від поняття «мій клас» до поняття «наш клас» – від мого до спільного. І тут саме питання набуває більш широкого контексту. Діти усвідомлюють, що клас – це не тільки спільнота дітей, це ще й приміщення, де проводитимуться заняття. Відповідно до програми, педагог має навчити орієнтуватися в школі, кабінеті, раціонально використовувати навчальний час і простір, спілкуватися з однокласниками та підтримувати комфортні умови в класі.

Перед вчителем стоїть непроста задача допомогти школярам освоїтись у новому для них середовищі. Це стрес для дітей (як і педагога), проте кожен з них має знайти підтримку серед однокласників та у вчителя.

Більше рекомендацій стосовно роботи протягом тижня ви зможете знайти в матеріалах Модельної навчальної програми програми для 1-го класу. Ми ж пропонуємо декілька додаткових вправ для натхнення та урізноманітнення роботи під час другого навчального тижня. До речі, якщо ви потребуєте музичного супроводу для ваших уроків, шукаєте цікаві пісні чи віршики, перегляньте нашу статтю «9 пізнавально-розважальних українських YouTube-каналів для дітей».

Практичні поради

Учні почуватимуться набагато комфортніше, якщо дізнаються імена один одного. Але ходити по класу, знайомлячись, буде незручно та обтяжливо. Пропонуємо декілька простих способів тісної взаємодії у класі:

Розповідь про сусіда. Протягом першого тижня школярі так чи інакше познайомляться. Можете об'єднати учнів класу в пари, дайте дітям трохи часу на розмови. А потім попросіть представити класу один одного. Це зніме напругу в спілкуванні.

Мальовані хештеги. Ви знаєте, що таке хештег у соціальних мережах (слово чи фраза, попереду яких стоїть позначка #), його створюють для того, щоб розставити акценти та розтлумачити сенс повідомлення, разом з тим, за ними можна знайти інші повідомлення, де використано такі хештеги. Приділіть час тому, щоб діти намалювали щось про себе. Це можуть бути їхні вподобання, родина, улюблений кіт, іграшка. Малюнок може бути на суцільному папері, а може – на фрагментах. Все це скотчем прикріплюється, наприклад, до парти. На перервах діти, прогулюючись кабінетом, неодмінно роздивлятимуться малюнки та знаходитимуть щось близьке для себе. Це і сприяє зближенню класу. У якості альтернативи – діти можуть демонструвати малюнок класу, розказуючи, що на ньому та відповідаючи на запитання однокласників.

Визначте мету класу. Оскільки одним із завдань другого тижня НУШ є формування колективу, важливо сформувати мету, на досягнення якої будуть спрямовані зусилля учнів упродовж року. Це може бути задана ідея чи сформована протягом перших днів спілкування (заповнити стіну спільними фото, виростити кактуси, прочитати певні книги тощо). Останній варіант допоможе вам краще зрозуміти принципи роботи з конкретним класом, скорегувати навчальну програму.

Як зробити комфортним навчальний процес. Пам'ятка для вчителя

Повторюйте все нове для класу: розклад, правила поведінки та інші ключові моменти, важливі для адаптації школяра, стільки разів, скільки це потрібно дітям. Щойно учень відчуватиме себе комфортно у новому середовищі,впроваджувати подальші зміни стане простіше.

Будьте передбачуваними. Це важливіше, ніж кількість часу, витраченого на підготовку якихось заходів. У перші тижні важливо, щоб дитина довіряла вам і знала, чого чекати. Тому обіцянки також мають бути неодмінно виконані.

Мотивуйте дітей використовувати куточок спокою. Якщо учень відчує себе перевантаженим, дозвольте йому усамітнитися та відновити сили.

Влаштовуйте 10 хвилин тиші. Запроваджуйте культуру тиші у класі, це буде корисним, передусім, для дітей, і дозволить їм опрацювати нові знання, переживання, отримані протягом дня. Найкраще таку вправу виконувати у другій частині робочого дня.

Хваліть учнів. Задоволення від навчання починається там, де досягаються успіхи. Зробіть так, щоб ваших учнів кожен день супроводжував успіх. Кожен може чогось досягти, і дрібниця для одного - підкорення Евересту для іншого.

Не забувайте, що для дітей все є новим. І тільки від вас залежить, чи природна цікавість дитини переросте в любов до навчання. Саме ви створюєте емоційний та соціальний клімат безпеки, що робить ваш клас оптимальним місцем для навчання.

Посміхайтеся. Це один із найсильніших інструментів, яким так просто користуватися вчителю. А ефект від того тільки збільшується - поряд з людиною, яка посміхається, школярі відчувають себе більш захищеними та впевненими.

Добірка матеріалів для роботи протягом 2 тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»:

Тема: Планування ранкових зустрічей 2 тижня за модельною навчальною програмою Р.Б.Шияна
Автор: Москалік Алла Петрівна
Про матеріал: Використано посібники видавництва «Основа» – «Тематичні дні у 1 класі», «Ранкові зустрічі» та матеріали проекту «Реформування системи підготовки та професійного розвитку педагогів. Нова українська школа».


Тема: НУШ Цифровий кейс 2 тиждень «Наш клас»
Автор: Савченко Тетяна Володимирівна
Про матеріал: В основу «Цифрового кейсу» покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна. Матеріал сконструйовано на основі потижневого планування освітнього процесу з окресленням теми тижня.


Тема: Тиждень 2. Тема «Наш клас»
Автор: Трофименко Світлана Василівна
Про матеріал: Тиждень 2. Тема «Наш клас». Матеріали цього тижня допоможуть організувати учнів для ознайомлення із шкільними приміщеннями та класним середовищем. На кінець тижня діти знатимуть правила безпечної поведінки в класі, умітимуть взаємодіяти в парах і групах.


Тема: 2 тиждень 2 заняття: «Як нам стати класною спільнотою?»
Автор: Толок Ірина Олександрівна
Про матеріал: Розробка стосується роботи на одному з уроків другого навчального тижня. Матеріал структурований та повністю готовий до використання.


Тема: 2 тиждень 3 заняття: «Як нам стати класною спільнотою?»
Автор: Толок Ірина Олександрівна
Про матеріал: Розробка стосується роботи на одному з уроків другого навчального тижня. Матеріал структурований та повністю готовий до використання.


Тема: Ранкові зустрічі у НУШ. Тиждень «Наш клас». «Як знайти свою класну кімнату»
Автор: Карась Наталія Петрівна
Про матеріал: Завдання та вправи для 1-го дня другого тижня НУШ. Тематичні ігри, орієнтовні теми, питання для обговорення, які містяться у розробці, допоможуть організувати роботу на 2 тижні НУШ.


Тема: Ранкові зустрічі у НУШ. Тиждень «Наш клас». «ЯК ПОЧУВАТИСЯ КОМФОРТНО У КЛАСІ?»
Автор: Карась Наталія Петрівна
Про матеріал: Завдання та вправи для 2-го дня другого тижня НУШ. Тематичні ігри, орієнтовні теми, питання для обговорення, які містяться у розробці, допоможуть організувати роботу на 2 тижні НУШ.


Тема: Ранкові зустрічі у НУШ. Тиждень «Наш клас». «ЯК СТВОРИТИ БЕЗПЕКУ І ЗАТИШОК У КЛАСІ?»
Автор: Карась Наталія Петрівна
Про матеріал: Завдання та вправи для 3-го дня другого тижня НУШ. Тематичні ігри, орієнтовні теми, питання для обговорення, які містяться у розробці, допоможуть організувати роботу на 2 тижні НУШ.


Тема: Ранкові зустрічі у НУШ. Тиждень «Наш клас». «ЯК НАМ СТАТИ КЛАСНОЮ СПІЛЬНОТОЮ?»
Автор: Карась Наталія Петрівна
Про матеріал: Завдання та вправи для 4-го дня другого тижня НУШ. Тематичні ігри, орієнтовні теми, питання для обговорення, які містяться у розробці, допоможуть організувати роботу на 2 тижні НУШ.


Тема: Ранкові зустрічі у НУШ. Тиждень «Наш клас». «ЧОГО МИ МОЖЕМО ДОСЯГНУТИ СПІЛЬНО?»
Автор: Карась Наталія Петрівна
Про матеріал: Завдання та вправи для 5-го дня другого тижня НУШ. Тематичні ігри, орієнтовні теми, питання для обговорення, які містяться у розробці, допоможуть організувати роботу на 2 тижні НУШ.


Активна робота протягом п’яти робочих днів сприятиме більш гармонічній адаптації школярів у новому середовищі, сформує приємні враження від перебування у школі, дасть зрозуміти права та обов’язки кожного учасника навчального процесу на засадах взаємоповаги та взаємодопомоги. А третій тиждень НУШ, матеріали до якого ми оприлюднимо найближчим часом, закріпить дружні настрої в класі.


До вашої уваги серія статей, створених для урізноманітнення роботи під час проведення тематичних тижнів НУШ протягом навчального року:

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.