Добірка ігор та вправ, які можна використовувати впродовж п’ятнадцятого тижня навчання у Новій українській школі.

Що таке час? Як його виміряти? З чого складається рік? Навіщо потрібен календар? На ці та інші запитання першачки дізнаються відповіді протягом п’ятнадцятого навчального тижня, який, згідно з  Модельною навчальною програмою, присвячений подорожі у часі.

Наприкінці цього тижня школярі знатимуть назви днів тижня, навчаться користуватися календарем і аналізувати зміни у природі. Діти подумки помандрують у часі, довідаються, де зимують пташки та чим відрізняються холодні й теплі кольори.

Цей тиждень передсвятковий! На першачків чекають святкові поробки та математичні ігри. А редакція освітнього проекту «На Урок» традиційно підготувала додаткові матеріали та рекомендації.

Ми, дорослі, добре знаємо, що час – це ресурс, який не відновлюється. Як його ефективно використовувати самим та навчити цьому дітей? Легко та цікаво!

Вправа «Що ти плануєш сьогодні зробити?»

Під час ранкової зустрічі запитайте у першачків:

  • Що ти плануєш  зробити сьогодні?
  • Це одна справа чи декілька?
  • Яка зі справ важливіша? Чому ти так вважаєш? Як ти дізнаєшся, що досяг мети?

Діти – це маленькі дорослі. Коли як не у початковій школі навчитися планувати свій день? Запропонуйте першачкам визначити спочатку найважливішу, а потім – менш важливу справу. Це допоможе їм стати послідовними та навчитися встигати усе: і працювати, і відпочивати.

Рефлексія. Обговоріть, як найкраще впоратися з цими справами зі списку – одразу чи розділити на дрібні кроки. «З’їсти велетенського слона» цілим чи маленькими шматочками? Докладніше з цим прийомом ви можете ознайомитися тут.

Наприкінці дня поцікавтеся, чи з усіма справами вдалося впоратися. А що завадило? Що дитина відчуває, коли розуміє, що впоралася добре? А що, коли не все встигає? Це через те, що час дуже швидко біг?

Вправа «Чарівний годинник»

А навіщо потрібен годинник? Запитайте дітей, що вони знають про годинник? Як вони користуються ним вранці? Як вони дізнаються, що час лягати спати? Запропонуйте першачкам здійснити подорож у часі за допомогою чарівного годинника. Переведіть годинник на декілька годин вперед. Запитайте: «А зараз котра година? Що ви зазвичай робите о цій порі?» Діти рухами та діями мають показати, що вони зазвичай роблять у цей час. Наприклад, коли на годиннику сьома година, вони показують рухами, як вмиваються. О котрій годині ви приходите додому? А давайте покажемо, що робимо о шостій годині вечора?

Нехай діти покажуть на годиннику, яка частина доби їхня найулюбленіша. Запитайте, яка це година та чому саме вона їм подобається, а також, чи є така, яка подобається менше та чому? А теперь покажіть, яка вам найменше подобається та чому?

Вправа «Пригадую та мрію»

Запропонуйте дітям пригадати найяскравішу подію за тиждень та намалювати її.  Потім попросіть намалювати те, про що вони мріють.
Цього тижня першачки експериментують із кольорами і порівнюють холодні та теплі відтінки. Тому для розфарбовування картинки про минуле запропонуйте застосувати холодні кольори, а для малюнка з мрією – теплі.

Загадки про час

Дивний гість прийшов на ґанок,
Ще й замовив на сніданок
Темряви і трохи ночі.
Як поїв – розплющив очі.
(День)
Що біжить без опочину,
Не стає ні на хвилину.
Не старіє, не вмирає,
А все нищить, забирає?
(Час)
Що може в один і той же час
Стояти, висіти, ходити, лежати
І казати правду?
(Годинник)
Рота не маю, а сказати знаю: коли лягти, коли встати, коли днину починати.
(Годинник)

Який годинник
Не має стрілок?
(Сонячний)
Летить над світом чорна птиця.
Усім на світі добре спиться.
(Ніч)
Сім братів, літами всі рівні, а іменами різні. Відгадай, – хто ми?
(Дні тижня)
Що за люди?
Їх перерахував -
Рік пропав.
Роки йдуть,
А вони не ростуть.
Як тих братців звуть?
(Місяці)

Святкові поробки

Цей тиждень відкриває святковий марафон – час для радості та подарунків. Ми усі любимо робити подарунки, бо дарувати навіть приємніше, ніж отримувати. А які подарунки найприємніші? Звісно, зроблені власними руками. Зробіть разом з першачками святкові поробки.
 
Робимо вітальну листівку

Яке ж свято без листівок? Пропонуємо легку та оригінальну техніку виготовлення святкових листівок. Погодьтеся, подарунок від щирого серця – це приємно, а от якщо він виконаний за оригінальною технологією – приголомшливо. Ви можете використати будь-які доступні матеріали.

Календар власного дизайну

Першачки дізналися, що таке час та з чого складається рік. Запропонуйте дітям зробити календарики власного дизайну. Візьміть аркуш А4 та розділіть на три частини. Дві верхні третини використайте для дизайну. Ви можете разом із дітьми зробити з паперу фігурки і прикрасити майбутній календар. Це необмежений простір для фантазії та творчості! На місце, яке залишилося в нижній третині аркуша, допоможіть дітям наклеїти заздалегідь роздрукований горизонтальний календар.

Декілька ідей поробок для прикрашання календаря паперовими звірятами: 

І веселими сніговичками:

Математична вікторина «Коли я буду дорослим»

Усі діти мріють стати дорослими. Зважаючи на те, які числа вже вивчили діти, запропонуйте порахувати, скільки їм буде через рік. А через три? А коли виповниться десять? А скільки років тому було чотири рочки? А щоб учням було цікаво, задійте їхню фантазію. Поєднайте приємне з корисним та пофантазуйте, що буде, коли вони підуть до другого класу або коли їм виповниться сім років.

Рефлексія «А як ти відчуваєш час?»

Запитайте в дітей, як вони розуміють час та навіщо він потрібен. Дайте дітям простір для фантазій! Нехай вони висловлюють найнеймовірніші припущення.  Орієнтовні запитання:  

  • Що ви знаєте про час?
  • Чи траплялось так, що час для вас йде дуже довго?
  • А було так, що час минав дуже швидко?
  • Чи вміє час бігати?
  • Для чого нам фото?
  • Чи можна зупинити час за допомогою фотоапарата?

Корисні матеріали до п’ятнадцятого тижня НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема:  Ідея розтяжки-напису до теми «Подорожуємо у часі» – 15 тиждень НУШ.
Автор:  Руденко Анна Сергіївна
Про матеріал: Пропонуємо зробити розтяжку-напис до теми «Подорожуємо у часі» – 15 тиждень НУШ. Кожна буква на листів А4 в форматі jpg. До розробки додано текстові документи для зручності друку в розмірах А4 і А5. Матеріали можна роздрукувати і розмістити у класній кімнаті.


Про матеріал: До вашої уваги пропонуємо один із тематичних тижнів НУШ у 1 класі – «Подорожуємо у часі», а також розробки тематичних інтегрованих занять на кожен день.

Про матеріал: Розробка інтегрованого уроку допоможе учням запам'ятати правила поведінки у громадських місцях, навчить ділитися емоціями та розумінню необхідності взаємодопомоги і підтримки. 
Про матеріал: Матеріали для запам'ятовування та вивчення пір доби. Казка О. Погинайка, загадки та прислів'я про частини доби, дидактична гра «Хто в будиночку живе?», наочний матеріал для розвитку мовлення.
 

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  10. «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  11. «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  12. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  13. «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  14. «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  15. «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  16. «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter