Що таке час? Як його виміряти? З чого складається рік? Навіщо потрібен календар? На ці та інші запитання першачки дізнаються відповіді протягом п’ятнадцятого навчального тижня, який, згідно з Модельною навчальною програмою, присвячений подорожі у часі.
Наприкінці цього тижня школярі знатимуть назви днів тижня, навчаться користуватися календарем і аналізувати зміни у природі. Діти подумки помандрують у часі, довідаються, де зимують пташки та чим відрізняються холодні й теплі кольори.
Цей тиждень передсвятковий! На першачків чекають святкові поробки та математичні ігри. А редакція освітнього проекту «На Урок» традиційно підготувала додаткові матеріали та рекомендації.
Ми, дорослі, добре знаємо, що час – це ресурс, який не відновлюється. Як його ефективно використовувати самим та навчити цьому дітей? Легко та цікаво!
Вправа «Що ти плануєш сьогодні зробити?»
Під час ранкової зустрічі запитайте у першачків:
- Що ти плануєш зробити сьогодні?
- Це одна справа чи декілька?
- Яка зі справ важливіша? Чому ти так вважаєш? Як ти дізнаєшся, що досяг мети?
Діти – це маленькі дорослі. Коли як не у початковій школі навчитися планувати свій день? Запропонуйте першачкам визначити спочатку найважливішу, а потім – менш важливу справу. Це допоможе їм стати послідовними та навчитися встигати усе: і працювати, і відпочивати.
Рефлексія. Обговоріть, як найкраще впоратися з цими справами зі списку – одразу чи розділити на дрібні кроки. «З’їсти велетенського слона» цілим чи маленькими шматочками? Докладніше з цим прийомом ви можете ознайомитися тут.
Наприкінці дня поцікавтеся, чи з усіма справами вдалося впоратися. А що завадило? Що дитина відчуває, коли розуміє, що впоралася добре? А що, коли не все встигає? Це через те, що час дуже швидко біг?
Вправа «Чарівний годинник»
А навіщо потрібен годинник? Запитайте дітей, що вони знають про годинник? Як вони користуються ним вранці? Як вони дізнаються, що час лягати спати? Запропонуйте першачкам здійснити подорож у часі за допомогою чарівного годинника. Переведіть годинник на декілька годин вперед. Запитайте: «А зараз котра година? Що ви зазвичай робите о цій порі?» Діти рухами та діями мають показати, що вони зазвичай роблять у цей час. Наприклад, коли на годиннику сьома година, вони показують рухами, як вмиваються. О котрій годині ви приходите додому? А давайте покажемо, що робимо о шостій годині вечора?
Нехай діти покажуть на годиннику, яка частина доби їхня найулюбленіша. Запитайте, яка це година та чому саме вона їм подобається, а також, чи є така, яка подобається менше та чому? А теперь покажіть, яка вам найменше подобається та чому?
Вправа «Пригадую та мрію»
Загадки про час
Що може в один і той же час
Рота не маю, а сказати знаю: коли лягти, коли встати, коли днину починати.
(Годинник)
Який годинник
(Сонячний)
Летить над світом чорна птиця.
(Ніч)
Сім братів, літами всі рівні, а іменами різні. Відгадай, – хто ми?
(Дні тижня)
Святкові поробки
Яке ж свято без листівок? Пропонуємо легку та оригінальну техніку виготовлення святкових листівок. Погодьтеся, подарунок від щирого серця – це приємно, а от якщо він виконаний за оригінальною технологією – приголомшливо. Ви можете використати будь-які доступні матеріали.
Календар власного дизайну
Першачки дізналися, що таке час та з чого складається рік. Запропонуйте дітям зробити календарики власного дизайну. Візьміть аркуш А4 та розділіть на три частини. Дві верхні третини використайте для дизайну. Ви можете разом із дітьми зробити з паперу фігурки і прикрасити майбутній календар. Це необмежений простір для фантазії та творчості! На місце, яке залишилося в нижній третині аркуша, допоможіть дітям наклеїти заздалегідь роздрукований горизонтальний календар.
Декілька ідей поробок для прикрашання календаря паперовими звірятами:
І веселими сніговичками:
Математична вікторина «Коли я буду дорослим»
Усі діти мріють стати дорослими. Зважаючи на те, які числа вже вивчили діти, запропонуйте порахувати, скільки їм буде через рік. А через три? А коли виповниться десять? А скільки років тому було чотири рочки? А щоб учням було цікаво, задійте їхню фантазію. Поєднайте приємне з корисним та пофантазуйте, що буде, коли вони підуть до другого класу або коли їм виповниться сім років.
Рефлексія «А як ти відчуваєш час?»
Запитайте в дітей, як вони розуміють час та навіщо він потрібен. Дайте дітям простір для фантазій! Нехай вони висловлюють найнеймовірніші припущення. Орієнтовні запитання:
- Що ви знаєте про час?
- Чи траплялось так, що час для вас йде дуже довго?
- А було так, що час минав дуже швидко?
- Чи вміє час бігати?
- Для чого нам фото?
- Чи можна зупинити час за допомогою фотоапарата?
Корисні матеріали до п’ятнадцятого тижня НУШ із Бібліотеки «На Урок»
Тема: Ідея розтяжки-напису до теми «Подорожуємо у часі» – 15 тиждень НУШ.
Автор: Руденко Анна Сергіївна
Про матеріал: Пропонуємо зробити розтяжку-напис до теми «Подорожуємо у часі» – 15 тиждень НУШ. Кожна буква на листів А4 в форматі jpg. До розробки додано текстові документи для зручності друку в розмірах А4 і А5. Матеріали можна роздрукувати і розмістити у класній кімнаті.
Автор: Ягупа Ірина Дмитрівна
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.