Відповідно до Модельної навчальної програми 10 тиждень НУШ присвячено театру. Впродовж цього тижня необхідно ознайомити дітей з цим мистецтва як театр, розказати про історію його створення, а також пояснити, чому так важливо долучатися до прекрасного. За результатами тижня діти мають не просто дізнатися багато нового про театр, а ще продовжити й розвивати емоційну чутливість та творчі здібності, а також вивчити нові поняття, вдосконалити вміння рахувати до 10,навчитися інсценізувати казки тощо.
10 тиждень – один з найцікавіших, а щоб було ще веселіше та корисніше, ми підготували для вас додаткові матеріали та вправи, які можна використати під час уроків.
Вправа-інтерв’ю «Що ти знаєш про театр?»
Діти об’єднуються у пари (самі або за допомогою вчителя) та беруть один в одного інтерв’ю. Серед оірєнтовних запитань:
- Чи був ти колись у театрі?
- На якому спектаклі?
- Яка дія відбувалася у цьому спектаклі?
- Що тобі сподобалося (або не сподобалося) у спектаклі?
- Тобі сподобалися актори? Якщо ні, то чому?
- А тобі сподобався сам театр?
- Ти пішов би в театру ще раз?
- На яку виставу ти хотів би потрапити?
- Як ти гадаєш, а чому люди ходять в театру?
- А чи знаєш ти, як виник театр?
- Як ти гадаєш, хто відповідає за створення вистави?
Гра «Жести»
Запропонуйте учням сісти колом. Кожен гравець має вигадати свій жест, наприклад, можна почухати вухо, помахати рукою, поплескати в долоні тощо. Потім один з учнів показує свій жест і одразу – іншого учасника. Той, чий жест показали, має повторити його сам та також показати чужий. І так по колу. Якщо хтось збився, він вибуває з гри. Гра продовжуються доти, поки не залишаться два переможці.
Гра «Відгадай героя»
Заздалегідь підготуйте картки якогось кольору (наприклад, блакитного) та одну зелену. Покладіть їх у коробку та запропонуйте учням по черзі витягнути картку. Той, хто витягне зелену, стає ведучим. Учень загадує будь-якого казкового персонажа та без слів показує його однокласникам. Завдання глядачів – відгадати, про якого героя йдеться. Той, хто відгадав першим, стає ведучим.
Вправа «Створи історію»
Діти дуже люблять вигадувати різні цікаві історії. Запропонуйте кожному з них вигадати власний сюжет про похід у театру та розказати його однокласникам. Історія не обов’язково має бути масштабною, достатньо кількох речень. Ви були з учнями в театрі? Ускладніть завдання та попросіть їх вигадати продовження вистави, наприклад, подумати над тим, як склалася історія героїв після завершення дії на сцені. А потім розіграйте цей сюжет.
Гра «Знайди своє місце»
Заздалегідь підготуйте картки з номерами та прикріпіть їх у довільному порядку на стільці. Потім роздайте дітям «квитки» з номерами їхніх місць. Але номери на квитках не мають бути очевидними: наприклад, номер 7 можна записати як 6+1, а номер 5 як 3+2. Попросіть учнів порахувати кількість місць та знайти власне.
Вправа «Театр тіней»
Запитайте у дітей, які види театру їм відомі та розкажіть про таке цікаве мистецьке явище як театр тіней. Запропонуйте учням подумати над тим, чи можна створити його у звичайних шкільних умовах і що для цього потрібно. Підкажіть та спрямуйте на правильний шлях, а потім запропонуйте пограти в театр тіней у класі. Про те, як створити театр тіней, ми писали у статті.
Вправа «Скоромовки»
Запитайте в учнів, чи не хотіли би вони стати акторами, та поясніть їм, що для того, щоб досягти цієї мети, необхідно довго тренуватися, зокрема, навчитися правильно вимовляти звуки. І зробити це можна за допомогою скоромовок! Роздайте дітям аркуші зі скоромовками та запропонуйте разом потренуватися. Кожен по черзі буде вимовляти скоромовку, а коли зіб’ється, може обрати однокласника, який вимовить її за нього.
Приклади скоромовок:
Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі.
Розгубила маргаритки Маргаритка у дворі.Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок
Та й сховався в куточок.Кит кота по хвилях катав -
Кит у воді, кіт на киті.Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати.Крокодил до крокодила
Припливав просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
Вправа «Намалюй афішу»
Запропонуйте учням подумати над тим, яку саме виставу їм би хотілося відвідати. А що можна зробити для того, щоб й інші діти захотіли на неї піти? Правильно, намалювати гарну афішу, яка привертатиме увагу! Як це зробити? Об’єднайте дітей у декілька груп по п’ять осіб – разом вони мають намалювати афішу. При цьому важливо, щоб кожен учасник висловив свою думку та брав участь у створенні малюнка.
Корисні матеріали до дев'ятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»
Тема: Закріплення знань про звукове значення букви «пе». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ, театралізація). Інтеграція з природознавством.
Автор: Буренок Наталія Володимирівна
Про матеріал: Розробка уроку до 10 тижня НУШ, під час якого учні не лише закріплюють свої знання про нову літеру а й театралізують казку «Ріпка».
Тема: Виховний захід для учнів початкових класів на тему «За лаштунками лялькового театру»
Автор: Забожко Ірина Миколаївна
Про матеріал: Яка дитина не мріяла, щоб її улюблені іграшки, які є найкращими друзями, ожили і заговорили? Щоб вони змогли розповісти про себе, поділитися своїми таємницями, стати справжніми партнерами в іграх? І навіть ляльки-роботи неспроможні виконати цю мрію. Але, виявляється, диво «живої» іграшки можливе!
Тема: Вистава лялькового театру «Казка про Дракошу і Кенгуру»
Автор: Шведова Євгенія Володимирівна
Про матеріал: Вистава лялькового театру «Казка про Дракошу і Кенгуру» розроблена для святкування Дня матері, але вона може бути використана на інтегрованих уроках мистецтва, «Я досліджую світ» (як спільний проект учнів у НУШ). Якщо є бажання, ляльки можуть виготовити учні із батьками.
Тема: Конспект уроку з української мови НУШ: Буква П, звук [п].
Автор: Кравець Христина Віталіївна
Про матеріал: Конспект уроку української мови разом з усіма додатками за Букварем та робочим зошитом І. Большакової та М. Пристінської. Тема – Звук /п/. Букви П п. Тверді та пом'якшені приголосні звуки.
До вашої уваги серія статей, створених для урізноманітнення роботи під час проведення тематичних тижнів НУШ протягом навчального року:
- «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
- «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.