Добірка додаткових завдань, які стануть цікавим доповненням до основного навчального матеріалу протягом десятого навчального тижня.

Відповідно до Модельної навчальної програми 10 тиждень НУШ присвячено театру. Впродовж цього тижня необхідно ознайомити дітей з цим мистецтва як театр, розказати про історію його створення, а також пояснити, чому так важливо долучатися до прекрасного. За результатами тижня діти мають не просто дізнатися багато нового про театр, а ще продовжити й розвивати емоційну чутливість та творчі здібності, а також вивчити нові поняття, вдосконалити вміння рахувати до 10,навчитися інсценізувати казки тощо.

10 тиждень – один з найцікавіших, а щоб було ще веселіше та корисніше, ми підготували для вас додаткові матеріали та вправи, які можна використати під час уроків.

Вправа-інтерв’ю «Що ти знаєш про театр?»

Діти об’єднуються у пари (самі або за допомогою вчителя) та беруть один в одного інтерв’ю. Серед оірєнтовних запитань:

  • Чи був ти колись у театрі?
  • На якому спектаклі?
  • Яка дія відбувалася у цьому спектаклі?
  • Що тобі сподобалося (або не сподобалося) у спектаклі?
  • Тобі сподобалися актори? Якщо ні, то чому?
  • А тобі сподобався сам театр?
  • Ти пішов би в театру ще раз?
  • На яку виставу ти хотів би потрапити?
  • Як ти гадаєш, а чому люди ходять в театру?
  • А чи знаєш ти, як виник театр?
  • Як ти гадаєш, хто відповідає за створення вистави?

Гра «Жести»

Запропонуйте учням сісти колом. Кожен гравець має вигадати свій жест, наприклад, можна почухати вухо, помахати рукою, поплескати в долоні тощо. Потім один з учнів показує свій жест і одразу­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ – іншого учасника. Той, чий жест показали, має повторити його сам та також показати чужий. І так по колу. Якщо хтось збився, він вибуває з гри. Гра продовжуються доти, поки не залишаться два переможці.

Гра «Відгадай героя»

Заздалегідь підготуйте картки якогось кольору (наприклад, блакитного) та одну зелену. Покладіть їх у коробку та запропонуйте учням по черзі витягнути картку. Той, хто витягне зелену, стає ведучим. Учень загадує будь-якого казкового персонажа та без слів показує його однокласникам. Завдання глядачів ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­– відгадати, про якого героя йдеться. Той, хто відгадав першим, стає ведучим.

Вправа «Створи історію»

Діти дуже люблять вигадувати різні цікаві історії. Запропонуйте кожному з них вигадати власний сюжет про похід у театру та розказати його однокласникам. Історія не обов’язково має бути масштабною, достатньо кількох речень. Ви були з учнями в театрі? Ускладніть завдання та попросіть їх вигадати продовження вистави, наприклад, подумати над тим, як склалася історія героїв після завершення дії на сцені. А потім розіграйте цей сюжет.

Гра «Знайди своє місце»

Заздалегідь підготуйте картки з номерами та прикріпіть їх у довільному порядку на стільці. Потім роздайте дітям «квитки» з номерами їхніх місць. Але номери на квитках не мають бути очевидними: наприклад, номер 7 можна записати як 6+1, а номер 5 як 3+2. Попросіть учнів порахувати кількість місць та знайти власне.

Вправа «Театр тіней»

Запитайте у дітей, які види театру їм відомі та розкажіть про таке цікаве мистецьке явище як театр тіней. Запропонуйте учням подумати над тим, чи можна створити його у звичайних шкільних умовах і що для цього потрібно. Підкажіть та спрямуйте на правильний шлях, а потім запропонуйте пограти в театр тіней у класі. Про те, як створити театр тіней, ми писали у статті

Вправа «Скоромовки»

Запитайте в учнів, чи не хотіли би вони стати акторами, та поясніть їм, що для того, щоб досягти цієї мети, необхідно довго тренуватися, зокрема, навчитися правильно вимовляти звуки. І зробити це можна за допомогою скоромовок! Роздайте дітям аркуші зі скоромовками та запропонуйте разом потренуватися. Кожен по черзі буде вимовляти скоромовку, а коли зіб’ється, може обрати однокласника, який вимовить її за нього.

Приклади скоромовок:

Ой, збирала Маргаритка маргаритки на горі.
Розгубила маргаритки Маргаритка у дворі.

Ой, був собі коточок,
Украв собі клубочок
Та й сховався в куточок.

Кит кота по хвилях катав -
Кит у воді, кіт на киті.

Тигренятко з тигром-татом
Тренувалися стрибати.

Крокодил до крокодила
Припливав просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.

Вправа «Намалюй афішу»

Запропонуйте учням подумати над тим, яку саме виставу їм би хотілося відвідати. А що можна зробити для того, щоб й інші діти захотіли на неї піти? Правильно, намалювати гарну афішу, яка привертатиме увагу! Як це зробити? Об’єднайте дітей у декілька груп по п’ять осіб – разом вони мають намалювати афішу. При цьому важливо, щоб кожен учасник висловив свою думку та брав участь у створенні малюнка.

Корисні матеріали до дев'ятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»

Тема: Закріплення знань про звукове значення букви «пе». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ, театралізація). Інтеграція з природознавством.
Автор: Буренок Наталія Володимирівна
Про матеріал: Розробка уроку до 10 тижня НУШ, під час якого учні не лише закріплюють свої знання про нову літеру а й театралізують казку «Ріпка».


Тема: Виховний захід для учнів початкових класів на тему «За лаштунками лялькового театру»
Автор: Забожко Ірина Миколаївна
Про матеріал: Яка дитина не мріяла, щоб її улюблені іграшки, які є найкращими друзями, ожили і заговорили? Щоб вони змогли розповісти про себе, поділитися своїми таємницями, стати справжніми партнерами в іграх? І навіть ляльки-роботи неспроможні виконати цю мрію. Але, виявляється, диво «живої» іграшки можливе!


Тема: Вистава лялькового театру «Казка про Дракошу і Кенгуру»
Автор: Шведова Євгенія Володимирівна
Про матеріал: Вистава лялькового театру «Казка про Дракошу і Кенгуру» розроблена для святкування Дня матері, але вона може бути використана на інтегрованих уроках мистецтва, «Я досліджую світ» (як спільний проект учнів у НУШ). Якщо є бажання, ляльки можуть виготовити учні із батьками.


Тема: Конспект уроку з української мови НУШ: Буква П, звук [п].
Автор: Кравець Христина Віталіївна
Про матеріал: Конспект уроку української мови разом з усіма додатками за Букварем та робочим зошитом І. Большакової та М. Пристінської. Тема – Звук /п/. Букви П п. Тверді та пом'якшені приголосні звуки.


До вашої уваги серія статей, створених для урізноманітнення роботи під час проведення тематичних тижнів НУШ протягом навчального року:

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації. 
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  10. «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  11. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  12. «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  13. «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  14. «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  15. «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  16. «Світ захоплень». 17 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter