Добірка матеріалів, що допоможуть реалізувати завдання восьмого тижня навчання НУШ.

Відповідно до Модельної навчальної програми, учитель впродовж 8 тиждень НУШ має допомогти учням розібратися, як техніка та технічне обладнання допомагає в побуті, а також навчити використовувати найпростіші прилади, організовувати робоче місце, дотримуватися правил безпечної поведінки у побуті, в громадських місцях, на природі. Ми, педагоги, повинні пояснити дітям, що таке техніка, як вона полегшує життя людини, яких правил треба дотримуватися, користуючись технікою або електроприладами. Розповідаючи про правила використання приладів, необхідно звертати увагу не тільки на особисту безпеку, але й на необхідність раціонального використання природних ресурсів, збереження довкілля, дотримання принципів охорони навколишнього середовища.

Як це зробити?

Цікаво навчатися, граючи. Давайте запропонуємо учням пограти в цікаві ігри та розширити свої знання про побутову техніку.

Гра «Відгадай і розкажи»

Ця гра навчить дітей працювати в групі, аналізувати інформацію, колективно ухвалювати рішення, аргументувати власну думку. Що нам потрібно? 10-15 хвилин, кросворд, зображення побутової техніки, цікавість і добрий настрій.

Запропонуйте школярам назвати відповіді на загадки, знайти зображення згаданих приладів, а потім з допомогою вчителя або самостійно записати відповіді у клітинки кросворду. При цьому можна звернути увагу й на те, що у всіх відгадуваних словах є буква л, а також запропонувати дітям потренуватися у її написанні. Роботу можна виконати, об’єднавши дітей у 5 груп. Кожна група отримує власне завдання із загадкою, відгадує її та розповідає, для чого потрібен прилад, як він працює, які існують правила його безпечного використання.
  

 

  1. Є у нас в квартирі робот, має він великий хобот. Любить робот чистоту і гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос) 
  2. Якщо душно буде влітку – у кімнаті зробить вітер. (Вентилятор)  
  3. В нашій кухні кілька літ він воркоче, наче кіт, і ховає справжню зиму за надійними дверима. (Холодильник). 
  4. Він на відстань не зважає. С ким попросиш – з тим з'єднає. Як почуєш звук-рингтон, треба брати… (Телефон)
  5. Схожа груша ця на сонце, має вуса й шапочку. Здогадались, діти, що це? Електрична …( Лампочка.)

Після цього доречно буде розказати, чим відрізняються звичайні електричні та енергоощадні лампочки, які з них треба обирати, пам’ятаючи про необхідність збереження довкілля, як утилізувати відпрацьовані, якої шкоди можуть завдати викинуті на смітник батарейки, лампочки та акумулятори. Доповнити розповідь цікавою інформацією допоможе мультфільм.

 
Розповідаючи дітям про техніку, обов’язково треба розказати про можливості, які відкриває для людини науково-технічний прогрес: роботи і технічні прилади, що виконують багато функцій у побуті й на промисловості, позбавляють людей важкої фізичної праці, звільняють час для відпочинку і спілкування. Важливо при цьому уникнути ситуації, коли, бажаючи уберегти дитину від ймовірної небезпеки, дорослі просто забороняють їй самостійно користуватися приладами. Натомість краще пояснити правила безпечної поведінки, розповісти, що треба робити у разі аварійної чи надзвичайної ситуації. Розказати, що за умови дотримання усіх правил позаштатна ситуація не повинна трапитися.

За допомогою мультфільмів можна також показати, як влаштовані деякі прилади, наприклад, міксер і пилосос.

Розкажіть дітям, що електроприлади – це електричне або електромеханічне обладнання, що виконує корисну роботу в домашньому господарстві: допомагає готувати їжу, прибирати, прати тощо.

Обговоріть зі школярами правила безпеки при користуванні електроприладами, запропонуйте їм поміркувати над такими запитаннями:

1. Чому перед тим, як увімкнути електроприлад, преба уважно подивіться на його шнур і вилку?
2. Чому ніколи не можна торкатися електроприладів вологими або мокрими руками?
3. Чому не можна залишати електроприлади без нагляду впродовж тривалого часу?
4. Чому, закінчивши роботу, обов’язково треба перевірити, чи все вимкнено?
5. Чому не можна користуватися електроприладами без нагляду дорослих?
6. Чому не можна користуватися саморобними електроприладами?
7. Що треба робити, якщо ви побачили в квартирі полум’я або відчули запах диму, горілої ізоляції?
9. Що треба робити, якщо вдома нікого немає, а ви побачили в квартирі полум’я або відчули запах диму, горілої ізоляції?
10. Чому не можна гасити електроприлади, що зайнялися, водою?
 

 

Давайте пофантазуємо. Уявіть, які роботи або механізми були б корисними в школі, в домашньому господарстві, в магазині, на виробництві, як могли б змінитися знайомі нам сьогодні прилади. Запропонуйте дітям намалювати їх або змайструвати з різноманітних матеріалів. А потім представити однокласникам, щоб вони відгадали, що це.


І, як завжди, можна скористатися досвідом колег!

У журналі «На Урок» є багато цікавих публікацій, які допоможуть учителеві зробити навчання ще цікавішим: «Як провести стем-урок», «Фінський експеримент: школярів тепер навчають роботи», «STEM: як власноруч сконструювати зі школярами технологічні іграшки»«6 ідей STEM-лабораторій для кабінету НУШ».


А у Бібліотеці «На Урок» містяться розробки колег, які теж можуть надихнути на роботу

Про матеріал: в основу цифрового кейсу покладено Модельну навчальну програму для першого класу, розроблену учасниками проекту «Нова українська школа» під керівництвом Р. Шияна. Автором взято з мережі інтернет та упорядковано такі матеріали:
1.Електрика (презентація)
2.Сучасні види техніки та їхні давні попередники (презентація)
3.Безпека в побуті (презентація)
4.Безпека вдома (презентація)
5.Побутова техніка (відео)
6.Загадки про побутову техніку (відео) 

Про матеріал:  пропонований матеріал допоможе поговорити з учнями про роботів і техніку, познайомить учнів із різними видами роботів: андроїдами, роботами-помічниками, роботами-тваринами та іншими.

Редакція освітнього проекту «На Урок» готує до публікації серію статей із добірками тематичних ігор та завдань, які можна використати як доповнення до Модельної навчальної програми для першого класу впродовж відповідних тематичних тижнів.

Стежте за оновленнями нашого журналу. А також скористайтеся можливістю додати власні розробки до Бібліотеки «На Урок» або ознайомитися з напрацюваннями колег-новаторів, представленими там.

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу протягом попередніх тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.

  1.  Petr
    На 8 тижні давати розгадувати кросводри? Коли ще не всі букви вивчили. Мені здається, що зарано