ТОП 10 статей Журналу «На Урок»

Метою адаптаційного циклу здобуття базової середньої освіти є створення комфортних умов для пристосування учнів до нових умов навчання та зниження рівня стресу під час переходу з початкової школи до середньої. І незважаючи на всі надскладні реалії, які виникли у нашій країні через війну, українські вчителі ефективно працюють над поетапним впровадженням ключової освітньої реформи. Із вересня 2023 року цю естафету приймають шостикласники. Аби обговорити важливі теми, що стосуються адаптаційного періоду, окреслити перспективи та організацію взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу, ми запрошуємо вас долучитись до дводенної Всеукраїнської-інтернет конференції «5 і 6 клас НУШ: організація ефективного навчання». Під час ефіру ми поговоримо про підготовку до нового навчального року, про створення безпечного освітнього середовища, про формування ключових компетентностей учнів та торкнемось інших важливих питань.

А ще ми підготували добірку актуальних статей Журналу «На Урок», які стануть у пригоді під час планування освітнього процесу та побудови траєкторії професійного розвитку.


Держстандарт базової середньої освіти: огляд та розбір кожної освітньої галузі

Державний стандарт базової середньої освіти є фундаментальним документом, яким визначено обсяг навчального навантаження та вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів. Тож розуміння засад та ключових компонентів Держстандарту є важливою теоретичною базою організації всього навчального процесу. У цій статті  ми зробили вибірковий огляд кожної з освітніх галузей, акцентувавши увагу на найважливіших складових та додавши ключові посилання на першоджерела, за якими ви зможете ознайомитись із оригінальними документами.


НУШ у 5 класі: інновації та особливості

Адаптаційний цикл навчання передбачає впровадження інноваційних підходів до структури та змісту освіти. Нормативними документами встановлено чіткі орієнтири, за якими учні розбудовують власні компетентності: здобувають знання, розвивають вміння та формують ставлення.  У цій статті ми розглянули деякі норми Типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, зокрема:

  • вимоги до здобувачів освіти;
  • форми організації освітнього процесу;
  • освітня програма закладу освіти;
  • навчальне навантаження;
  • оцінювання здобувачів освіти.

Підготовка до нового навчального року: складаємо навчальний план для 6-х класів НУШ

Із 2023/2024 навчального року 6-ті класи закладів загальної середньої освіти працюватимуть за новим Державним стандартом базової середньої освіти та новою Типовою освітньою програмою. У статті розглянуто навчальне навантаження майбутніх шостикласників і розподіл навчальних годин між обов’язковими освітніми компонентами. 

А якщо ви бажаєте дізнатися про планування навчального процесу для п'ятикласників, пропонуємо опрацювати статтю «Складаємо навчальний план та обираємо модельні навчальні програми для 5-х класів НУШ».


Огляд модельних навчальних програм міжгалузевих інтегрованих курсів для 5-6 класів НУШ

Згідно з Типовою освітньою програмою школи мають право включати до навчального плану міжгалузеві навчальні предмети, які вивчаються за модельними навчальними програмами. І це справжня інновація! Аби допомогти освітянам розібратися з її особливостями, у цій статті ми підготували стислий огляд відповідних програм.


Особливості організації навчання учнів, які перебувають за кордоном

Через війну на території нашої країни багато українських школярів вимушено опинилися за кордоном.  У цьому матеріалі ми підготували огляд нормативних документів щодо забезпечення безперервності здобуття освіти дітей в умовах воєнного стану, який допоможе освітянам у підготовці до нового навчального року. Зокрема у статті приділено увагу організації освітнього процесу для учнів, які одночасно навчаються в закладах освіти країни перебування і України, за дистанційною та індивідуальною формою навчання. 


Організація інклюзивного навчання: ведення документації в закладі освіти

У цій статті ми підготували орієнтовний перелік та особливості ведення документів щодо інклюзивного навчання, які мають бути створені та використовуватись у школі під час воєнного стану, зокрема:

  • документи для зарахування учнів з ООП до закладу освіти;
  • документація адміністрації закладу освіти;
  • документація команди психолого-педагогічного супроводу дітей із ООП. 

Підвищення кваліфікації вчителів 5-6 класів НУШ: вимоги та можливості

Згідно зі ст. 59 Закону України «Про освіту» підвищення кваліфікації є необхідною умовою для проведення атестації педагогів й проводиться в міжатестаційний період відповідно до законодавства. Тож за цей час вчителю потрібно окреслити чіткі орієнтири для розвитку професійних компетентностей та побудувати траєкторію самовдосконалення педагогічної майстерності. Пропонована стаття містить вибірковий огляд  Типової програми підвищення кваліфікації для вчителів закладів загальної середньої освіти, які впроваджують Державний стандарт базової середньої освіти та можливості, які пропонують різні суб'єкти підвищення кваліфікації. 


Підвищення кваліфікації педагогів: розвиток цифрової компетентності

Створення безпечного онлайн-простору, ефективне використання інноваційних ІТ-технології у навчанні дозволяє забезпечити якісний освітній процес у будь-яких складних умовах. У цій статті ми підготували вибірковий огляд базового документа, яким регламентовано напрями підвищення кваліфікації педагогів з розвитку цифрової компетентності. Знання та навички, отримані під час навчання, дозволять педагогу: 

  • орієнтуватися в інформаційному просторі;
  • здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію та оперувати нею в професійній діяльності;
  • ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) освітні ресурси;
  • застосовувати цифрові технології в освітньому процесі.

Атестація педагогічних працівників закладів освіти: огляд нового Положення

Із  01.09.2023 вступає в дію нове Положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом МОН від 09.09.2022 №805. У цій статті ми підготували огляд цього документа та акцентували увагу на більш вагомих нормах, зокрема:

  • вимогах до планової та позачергової атестацій;
  • присвоєнні (підтвердженні) кваліфікаційних категорій та педагогічних звань;
  • атестації окремих категорій педагогів;
  • діяльності атестаційних комісій та оскарженні їхніх рішень.

Сертифікація вчителів української мови і літератури та математики: яким буде тестування та як до нього підготуватися

Цьогоріч на вчителів української мови і літератури та математики, які забезпечують реалізацію нового Державного стандарту на першому циклі базової загальної середньої освіти, чекає нововведення: сертифікація. Реєстрація триватиме з 01 до 11 серпня 2023 року, основний етап відбуватиметься протягом 01 - 07 серпня, додатковий етап - 07 - 11 серпня.  І успішне проходження сертифікації має чимало переваг! Зокрема отримання щомісячної доплати та  зарахування її як проходження чергової (позачергової) атестації із присвоєнням/збереженням кваліфікаційної категорії, педагогічного звання.  У цьому матеріалі ви зможете дізнатися про проведення І етапу сертифікації - незалежного тестування фахових знань та умінь учителів. А у статті «Сертифікація вчителів: що потрібно знати» ми підготували огляд Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого Постановою КМУ від 27.12.2018 №1190 (зі змінами) та інших нормативних документів, які регламентують процедуру зовнішнього оцінювання професійних компетентностей вчителя у 2023 році.

Бажаєте дізнатися більше про роботу у 5-6 класах НУШ? Долучайтеся до нашої конференції та слідкуйте за анонсами! 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter