26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ
Корисні матеріали та цікаві вправи для 8 місяця НУШ.

Рух і час – конкретні і водночас абстрактні поняття, які людство постійно прагне дослідити і навіть намагається контролювати. Звісно ж, у другому класі діти не мають глибоко замислюватися над суттю цих лексем. Утім, дечому вони точно мають навчитися: трохи знати історію виникнення годинника, вміти швидко визначити час, навчитись цінувати свій його, дізнатися, де ми можемо спостерігати за рухом тощо. Цьому і присвячений восьмий місяць НУШ. 

Ми підготували добірку цікавих завдань про рух та час, які точно сподобаються другокласникам!

Цікаві факти про годинник

Якщо трішки схитрити, час можна уповільнити або прискорити. На жаль, це можна зробити лише у власних механічних та цифрових пристроях, а не у всьому світі. Люди можуть робити дивовижні речі, але точно не керувати часом (якщо не брати до уваги власний тайм-менеджмент): ми не можемо зробити день коротшим чи довшим. 

Запропонуйте дітям переглянути відеоролик про годинник, після чого провести невеличку дискусію. 

Запитання для обговорення:
  1. Чи хотіли б ви по-справжньому навчитися сповільнювати чи прискорювати час? Із якою метою ви б це робили?
  2. Чи часто ви замислюєтеся над тим, на що витрачаєте власний час?
  3. Чи багато корисних справ ви встигаєте зробити протягом дня?
  4. Як ви гадаєте, чи раціонально витрачав свій час головний герой відеоролику? 
  5. Що потрібно зробити з маятником годинника, аби сповільнити час? А що потрібно зробити, щоб прискорити час?
  6. Як виглядали перші годинники, що винайшло людство?
  7. Як можна зробити найпростіший сонячний годинник?
  8. Як працює водяний годинник?
  9. А як функціонує пісочний годинник?
  10. За яким годинником увесь світ звіряє час?

Машина часу

(Сучасна притча)

Один чоловік винайшов машину часу, за допомогою якої можна переноситись у майбутнє. Винахідник дуже боявся будь-яких неприємних життєвих ситуацій, через що намагався їх уникати. 

Кожного разу, коли вчений відчував неприємності, він одразу переносився на кілька хвилин, годин або днів уперед. Туди, де ця неприємність уже стала минулим. Принаймні, він так вважав.

Чоловіку вдавалося перестрибувати неприємності та уникати вирішення життєвих труднощів. Аж раптом... через місяць він побачив у дзеркалі старезного діда...

Запитання для обговорення:

  1. Як ви гадаєте, чи раціонально чоловік використовував свій час?
  2. Перевіримо, наскільки ви уважно слухали. Чи може вчений повернути свій час і знову стати молодим?
  3. Якщо б у вас була машина часу, що «перестрибує» усі життєві негаразди, чи використовували б ви її?
  4. Чому ми маємо цінувати свій час?
  5. Чи боїтеся ви труднощів? Як гадаєте, чи варто їх боятися?
  6. Які риси характеру допоможуть людині долати труднощі та досягати висот?
  7. А які риси характеру заважають людям ставати успішними?
  8. Яких рис бракувало чоловіку з притчі, через що він змарнував свій час?

Розшифруй

Запропонуйте дітям скласти слова з набору літер. Усі зашифровані лексеми з переліку нижче – назви транспортних засобів. 

Ця вправа не лише покращує когнітивні здібності дитини, а й актуалізує знання видів транспорту.

абмовтоіль, сікат, зовбеноз, ранк, мокбайн, тілак, такер, возорап, вочен, атекар (утвори 2 слова), сакатмо, роткатр, ятах, сейкт, дігінсох, шамина, канартама, тосубав, тушарап, возосіл, клицотом, скетур, боракель, критогвинл, ксидомас, накротав, валопрап, аккот, вайматр, цироклідг, булейстро, добульзер, томенцозев, торваскаке, жітанкавав, налтапдель, тривільник, сімдяхіце, сидепевол.

Які твердження правильні?

Деякі відомості про час дитина має завчити до автоматизму. І цього цілком реально досягти! Запропонуйте дітям розглянути наступні твердження та визначити, які з них є хибними.

  1. У кожному році —  11 місяців.
  2. У кожному році — 365 днів.
  3. У добі — 24 години.
  4. У кожному місяці — 30 днів.
  5. У годині — 60 хвилин.
  6. У 1 хвилині 100 секунд.
  7. У 1 секунді 100 мілісекунд.

Пряме і переносне значення слів

Другокласники мають навчитися чітко розрізняти слова з прямим та переносним значенням. Запропонуйте їм обрати вираз, де слово, пов'язане з рухом, має пряме значення. 

Окрім того, діти можуть спробувати пояснити, яку функцію у реченні виконують слова з переносним значенням. Чи, може, мова могла б чудово функціонувати і без них? 

 

  • Світ не стоїть на місці.
  • Пташки відлітають у вирій.
  • Годинник ходить по колу.
  • Час пливе невпинно.
  • Я іду до басейну.
  • По небу ліниво пливуть білі пухнасті хмари.
  • Ми поїхали до бабусі.
  • Небо сходилось із морем.
  • Ллється музика в театрі.
  • Потяг поїхав у депо.

Творче завдання до вправи: другокласники мають обрати одне речення, де слово вжито у переносному значенні, і спробувати зобразити його у вигляді малюнку. 

Корисні матеріали для восьмого місяця навчання другого класу НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Урок з природознавства на тему «Повернення перелітних птахів»
Авторка: Баличева Вікторія Олександрівна
Про матеріал: Ця розробка формуватиме уявлення дітей про життя птахів навесні. Крім того, другокласники дізнаються про взаємозв'язок змін у житті птахів із природою. 


Тема: Рух і час. Стіна слів
Авторка: Ставицька Світлана Іванівна
Про матеріал: Розробка пропонує кілька цікавих завдань, наприклад: діти мають відгадати слова за першими літерами малюнків. Цей вид завдань даватиме вчителю можливість урізноманітнити діяльність учнів на уроці під час роботи із лексемами.


Тема: Гра – подорож «Дорожній рух»
Авторка: Гордієнко Елла Олександрівна
Про матеріал: Авторська розробка спрямована на повторення правил дорожнього руху: закріплює знання дітей про правила дорожнього руху;  розвиває увагу, спостережливість і вміння працювати в команді; виховує культуру поведінки на вулиці, дорозі, а також навички використання правил дорожнього руху в повсякденному житті. 

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних місяців НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. «Зміни». 1 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Способи пізнання». 2 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Територія». 3 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Спільнота». 4 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  5. «Вартість і цінність». 5 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Хочу – можу – треба». 6 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ідеї – винаходи – відкриття». 7 місяць 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter