Сюжети про подорож у часі нерідко фігурують у книгах та кіно- чи мультфільмах. Усе це поки фантастика, про яку можна лише мріяти або, навпаки, насторожуватися, бо невідомо, чим можуть закінчитися забавки з часом. Утім, програма НУШ пропонує другокласникам бодай подумки спробувати помандрувати у далеке минуле чи майбутнє! Дитяча фантазія безмежна, тож їм така загадкова подорож точно сподобається!
Світова історія і коти
Запропонуйте другокласникам переглянути відеоролик про те, як люди одомашнювали диких котів. Діти дізнаються про те, як ці пухнастики раніше допомагали людям.
Запитання для обговорення:
- Чому кота у відеоролику прозвали «Непотоплюваний Сем»?
- Як називається регіон, у якому почали приручати котів? А коли це сталося?
- Що раніше люди зберігали у резервуарах чи підземних сховищах? Чи знаєте ви, що таке резервуари?
- Як давні коти допомагали людям?
- Чим відрізняються давні та сучасні коти?
- Чому моряки брали котів на корабель?
- Як коти допомагали давнім єгиптянам?
- Як ви гадаєте, навіщо котів увічнювали у статуях, ієрогліфах і настінних розписах?
- А навіщо котів муміфікували разом із господарями?
- Від якого кота походить більшість сучасних домашніх улюбленців (котів)?
- Чи маєте ви домашнього улюбленця? Якщо так, то в чому проявляється його дикий характер?
Вправи про подорож у часі
1. На Місяці. Уявіть, що ви опинилися на Місяці. Ви одягаєте скафандр і робите перші кроки поверхнею супутника Землі. Що ви бачите? Як виглядають космічні тіла навколо? Далі ви сідаєте у місяцехід і вивчаєте рельєф поверхні Місяця. Про що ви думаєте, знаходячись у новому транспортному засобі? А тепер час повертатися на Землю. Розкажіть класу про свої враження від побаченого.
2. Подорож у минуле. Учитель показує відео або розповідає дітям про будь-яку епоху (період Стародавнього Риму чи Греції тощо). Далі діти мають уявити, що прогулюються вулицями країни, про яку розповів педагог. Запитання для обговорення: Що ви бачите навколо? Які люди проходять повз вас? У що вони зодягнені? Які у них манери поведінки? Розкажіть про свої враження від подорожі у минуле? Які знання про минуле допомогли вам малювати в уяві образи? А що було важко уявити?
3. Подорож у майбутнє. Уявіть, що ви перемістилися на машині часу у кінець ХXІІ століття. Як виглядають транспортні засоби навколо вас? А які речі оточують? Як виглядають люди? Чи є зміни у їхній зовнішності, які відбулися в процесі еволюції? А що залишилося незмінним? Поділіться своїми враженнями від побаченого.
Цитати про машину часу
Учні мають скласти з отриманих слів цитату, а потім відповісти на запитання для обговорення. Слово з великої літери – маленька підказка: з нього має починатися речення.
1. дозволяє машина подивившись неї Фотографія часу лише що на переміститися епоху в іншу
(«Фотографія – машина часу, що дозволяє лише подивившись на неї, переміститися в іншу епоху.» (Автор невідомий))
2. можливі то туристи з майбутнього Якщо де ж в часі подорожі
(«Якщо подорожі в часі можливі, то де ж туристи з майбутнього?» (Стівен Хокінг))
3. та у минуле Машина у кожного часу є з нас спогади що переносить мрії в майбутнє забирає та що
(«Машина часу є у кожного з нас: та, що переносить у минуле – спогади; та, що забирає в майбутнє – мрії.» (Герберт Уеллс)
4. подорожі щоб залишити час в минуле Настав у минулому
(«Настав час, щоб залишити подорожі в минуле – у минулому.» (Джоан Роулінг))
5. машину побудують часу У кого ні в майбутньому але скористатися не буде кого часу нею
(«У майбутньому побудують машину часу, але ні в кого не буде часу нею скористатися.» (Джордж Карлін))
6. знищить може змінити травинку Якщо повернеться мандрівник у часі маленьку хід історії назад і він
(«Якщо мандрівник у часі повернеться назад і знищить маленьку травинку, він може змінити хід історії.» (Маурін Лі))
Запитання для обговорення:
- Хто з вас хотів би подорожувати тільки в минуле? Чому?
- А хто із задоволенням відвідав би майбутнє? Що б ви там хотіли побачити?
- А хто вважає, що найцікавіше – жити сьогоднішнім днем?
- Які з цитат вам сподобались найбільше? Чим вони близькі вам?
- Які з цитат вам не зовсім зрозумілі?
- Оберіть одну з цитат і спробуйте візуалізувати її за допомогою малюнку.
Творча математика
Запропонуйте дітям підготувати два невеликі виступи (у класі чи під час онлайн-заняття (в Zoom, Skype тощо) про караван та колізей. Другокласники у пошуковій роботі мають відповісти на такі запитання:
- Що таке «караван»? Хто мандрує таким способом?
- Де його можна зустріти (назви материк)?
- Що таке колізей? Чим знаменита ця історична споруда?
- Чому, на вашу думку, колізей у Давньому Римі був дуже популярним?
Додаткові запитання:
- Скільки верблюдів зображено на малюнку?
- Скільки людей намальовано?
- Назви кількість пірамід.
- Скільки пальм зображено?
- На скільки більше/менше верблюдів, ніж людей?
- На скільки більше/менше людей, ніж пальм?
- Скільки потрібно домалювати пірамід, щоб їхня кількість була такою ж, як кількість пальм справа?
- Скільки зображено верблюдів, що сидять? А скільки тих верблюдів, що стоять?
- На скільки більше/менше верблюдів, що сидять, ніж тих, що стоять?
Додаткові завдання:
- Розмалюй колізей. Чого цій споруді не вистачає? Розкажи, який вигляд мав колізей у Давньому Римі?
- Скільки арок показано на малюнку?
- Тепер порахуй арки на кожному ярусі.
- На скільки більше/менше арок на другому ярусі (знизу), ніж на першому (знизу)?
- На скільки більше/менше арок на третьому ярусі (знизу), ніж на першому (знизу)?
Додаткові матеріали до тридцятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»
Тема: «Речення за інтонацією (окличні, неокличні)»
Авторка: Ляшенко Вікторія Миколаївна
Про матеріал: Ця розробка містить завдання для аналізу та редагування текстів. Діти розширюють словниковий запас і вчаться логічно будувати речення.
Тема: «Усне додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 56 + 2»
Авторка: Андрійчук Інна Михайлівна
Про матеріал: Завдання у цій розробці поділено на чотири групи: пояснення, зразки міркувань, поетапна корекція прикладів нового типу; репродуктивні завдання; завдання для самостійної роботи; творчі завдання.
Тема: «Спільнокореневі (споріднені) слова»
Авторка: Ахмедінова Олена Анатоліївна
Про матеріал: Ця розробка містить завдання із розрізненням слів, корені яких звучать однаково, але мають різне значення. Діти повторять вивчене з тем: «Корінь слова» і «Спільнокореневі слова».
Тема: «Складання розповіді за серією малюнків»
Авторка: Ніколайчук Алла Дмитрівна
Про матеріал: Складання розповідей за серією малюнків на основі ТРВЗ-педагогіки «Дивна історія».
Тема: «Картки з математики. 2 клас. Самостійна робота під час карантину»
Авторка: Іванович Світлана Леонідівна
Про матеріал: У цій авторській розробці є задачі, вирази на порядок дій, рівняння та геометричний матеріал.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
- «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «У світі художніх образів». 23 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Новий погляд на звичні речі» 24 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
- «Кмітливість рятує!». 25 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Винаходи і винахідники». 26 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Весна прийшла!» 27 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Слова, що долають відстань!» 28 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.