Добірка вправ для другокласників за програмою НУШ.

Сюжети про подорож у часі нерідко фігурують у книгах та кіно- чи мультфільмах. Усе це поки фантастика, про яку можна лише мріяти або, навпаки, насторожуватися, бо невідомо, чим можуть закінчитися забавки з часом. Утім, програма НУШ пропонує другокласникам бодай подумки спробувати помандрувати у далеке минуле чи майбутнє! Дитяча фантазія безмежна, тож їм така загадкова подорож точно сподобається!

Світова історія і коти

Запропонуйте другокласникам переглянути відеоролик про те, як люди одомашнювали диких котів. Діти дізнаються про те, як ці пухнастики раніше допомагали людям. 

Запитання для обговорення:

  1. Чому кота у відеоролику прозвали «Непотоплюваний Сем»?
  2. Як називається регіон, у якому почали приручати котів? А коли це сталося?
  3. Що раніше люди зберігали у резервуарах чи підземних сховищах? Чи знаєте ви, що таке резервуари?
  4. Як давні коти допомагали людям?
  5. Чим відрізняються давні та сучасні коти?
  6. Чому моряки брали котів на корабель?
  7. Як коти допомагали давнім єгиптянам?
  8. Як ви гадаєте, навіщо котів увічнювали у статуях, ієрогліфах і настінних розписах?
  9. А навіщо котів муміфікували разом із господарями?
  10. Від якого кота походить більшість сучасних домашніх улюбленців (котів)?
  11. Чи маєте ви домашнього улюбленця? Якщо так, то в чому проявляється його дикий характер?

Вправи про подорож у часі

1. На Місяці. Уявіть, що ви опинилися на Місяці. Ви одягаєте скафандр і робите перші кроки поверхнею супутника Землі. Що ви бачите? Як виглядають космічні тіла навколо? Далі ви сідаєте у місяцехід і вивчаєте рельєф поверхні Місяця. Про що ви думаєте, знаходячись у новому транспортному засобі? А тепер час повертатися на Землю. Розкажіть класу про свої враження від побаченого.

2. Подорож у минуле. Учитель показує відео або розповідає дітям про будь-яку епоху (період Стародавнього Риму чи Греції тощо). Далі діти мають уявити, що прогулюються вулицями країни, про яку розповів педагог. Запитання для обговорення: Що ви бачите навколо? Які люди проходять повз вас? У що вони зодягнені? Які у них манери поведінки? Розкажіть про свої враження від подорожі у минуле? Які знання про минуле допомогли вам малювати в уяві образи? А що було важко уявити?

3. Подорож у майбутнє. Уявіть, що ви перемістилися на машині часу у кінець ХXІІ століття. Як виглядають транспортні засоби навколо вас? А які речі оточують? Як виглядають люди? Чи є зміни у їхній зовнішності, які відбулися в процесі еволюції? А що залишилося незмінним? Поділіться своїми враженнями від побаченого.

Цитати про машину часу

Учні мають скласти з отриманих слів цитату, а потім відповісти на запитання для обговорення. Слово з великої літери – маленька підказка: з нього має починатися речення. 

1. дозволяє машина подивившись неї Фотографія часу лише що на переміститися епоху в іншу
(«Фотографія – машина часу, що дозволяє лише подивившись на неї, переміститися в іншу епоху.» (Автор невідомий))

2. можливі то туристи з майбутнього Якщо де ж в часі подорожі
(«Якщо подорожі в часі можливі, то де ж туристи з майбутнього?» (Стівен Хокінг))

3. та у минуле Машина у кожного часу є з нас спогади що переносить мрії в майбутнє забирає та що
(«Машина часу є у кожного з нас: та, що переносить у минуле – спогади; та, що забирає в майбутнє – мрії.» (Герберт Уеллс)

4. подорожі щоб залишити час в минуле Настав у минулому
(«Настав час, щоб залишити подорожі в минуле – у минулому.» (Джоан Роулінг))

5. машину побудують часу У кого ні в майбутньому але скористатися не буде кого часу нею
(«У майбутньому побудують машину часу, але ні в кого не буде часу нею скористатися.» (Джордж Карлін))

6. знищить може змінити травинку Якщо повернеться мандрівник у часі маленьку хід історії назад і він
(«Якщо мандрівник у часі повернеться назад і знищить маленьку травинку, він може змінити хід історії.» (Маурін Лі))

Запитання для обговорення:

  1. Хто з вас хотів би подорожувати тільки в минуле? Чому?
  2. А хто із задоволенням відвідав би майбутнє? Що б ви там хотіли побачити?
  3. А хто вважає, що найцікавіше – жити сьогоднішнім днем?
  4. Які з цитат вам сподобались найбільше? Чим вони близькі вам?
  5. Які з цитат вам не зовсім зрозумілі?
  6. Оберіть одну з цитат і спробуйте візуалізувати її за допомогою малюнку.

Творча математика

Запропонуйте дітям підготувати два невеликі виступи (у класі чи під час онлайн-заняття (в Zoom, Skype тощо) про караван та колізей. Другокласники у пошуковій роботі мають відповісти на такі запитання: 

  • Що таке «караван»? Хто мандрує таким способом?
  • Де його можна зустріти (назви материк)? 
  • Що таке колізей? Чим знаменита ця історична споруда? 
  • Чому, на вашу думку, колізей у Давньому Римі був дуже популярним? 

Додаткові запитання:

  1. Скільки верблюдів зображено на малюнку?
  2. Скільки людей намальовано?
  3. Назви кількість пірамід.
  4. Скільки пальм зображено?
  5. На скільки більше/менше верблюдів, ніж людей?
  6. На скільки більше/менше людей, ніж пальм?
  7. Скільки потрібно домалювати пірамід, щоб їхня кількість була такою ж, як кількість пальм справа?
  8. Скільки зображено верблюдів, що сидять? А скільки тих верблюдів, що стоять?
  9. На скільки більше/менше верблюдів, що сидять, ніж тих, що стоять?

Додаткові завдання:

  1. Розмалюй колізей. Чого цій споруді не вистачає? Розкажи, який вигляд мав колізей у Давньому Римі?
  2. Скільки арок показано на малюнку?
  3. Тепер порахуй арки на кожному ярусі. 
  4. На скільки більше/менше арок на другому ярусі (знизу), ніж на першому (знизу)?
  5. На скільки більше/менше арок на третьому ярусі (знизу), ніж на першому (знизу)?

Додаткові матеріали до тридцятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»

Тема: «Речення за інтонацією (окличні, неокличні)»
Авторка: Ляшенко Вікторія Миколаївна
Про матеріал: Ця розробка містить завдання для аналізу та редагування текстів. Діти розширюють словниковий запас і вчаться логічно будувати речення.


Тема: «Усне додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток виду 56 + 2»
Авторка: Андрійчук Інна Михайлівна
Про матеріал: Завдання у цій розробці поділено на чотири групи: пояснення, зразки міркувань, поетапна корекція прикладів нового типу; репродуктивні завдання; завдання для самостійної роботи; творчі завдання.


Тема: «Спільнокореневі (споріднені) слова»
Авторка: Ахмедінова Олена Анатоліївна
Про матеріал: Ця розробка містить завдання із розрізненням слів, корені яких звучать однаково, але мають різне значення. Діти повторять вивчене з тем: «Корінь слова» і «Спільнокореневі слова».


Тема: «Складання розповіді за серією малюнків»
Авторка: Ніколайчук Алла Дмитрівна
Про матеріал: Складання розповідей за серією малюнків на основі ТРВЗ-педагогіки «Дивна історія».


Тема: «Картки з математики. 2 клас. Самостійна робота під час карантину»
Авторка: Іванович Світлана Леонідівна
Про матеріал: У цій авторській розробці є задачі, вирази на порядок дій, рівняння та геометричний матеріал.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  11. Тижневий кейс №11: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  12. Тижневий кейс №12: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  13. Тижневий кейс №13: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  14. Тижневий кейс №14: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  15. Тижневий кейс №15: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  16. «З Новим роком та Різдвом!». 16 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  17. «Що насправді цінне?». 17 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  18. «Цінуймо те, що маємо». 18 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  19. «Зимуємо – не нудьгуємо». 19 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
  20. «Мої бажання та обов'язки». 20 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  21. «Як впливає реклама?». 21 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  22. «Бажання та дії». 22 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  23. «У світі художніх образів». 23 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  24. «Новий погляд на звичні речі» 24 тиждень 2 класу НУШ. Додаткові матеріали та рекомендації
  25. «Кмітливість рятує!». 25 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  26. «Винаходи і винахідники». 26 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  27. «Весна прийшла!» 27 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  28. «Слова, що долають відстань!» 28 тиждень 2 класу НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  29. «Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter