Корисні матеріали, що стануть у пригоді всім, хто прагне виховати медіаграмотних учнів.

Медіаграмотність – це наш потужний щит від фейків та викривленої інформації. І зараз це одна з ключових навичок XXI століття, без якої не обійтися нікому. Дійсно, сучасний інформаційний поток настільки потужний, що навіть дорослим буває дуже складно зрозуміти, де ж правда. А як реагувати на ті чи інші новини? Чи варто їх коментувати, репостити, а може взагалі краще не звертати на них уваги?

Якщо складно нам, дорослим, то лишень уявіть, як непросто дітям! Вони активно споживають різноманітну інформацію змалечку, тож їм критично важливо бути медіаграмотними. Про це важливо говорити будь-коли, але особливо – в День безпечного інтернету, який цього року ми віздначаємо 8 лютого. Упевнені, ви вже плануєте тематичні години спілкування. Тож пропонуємо вам корисні матеріали із Бібліотеки «На Урок», які допоможуть сформувати навички медіаграмотності в учнів, та навчити їх відрізняти фейки від фактів. 


Тема: Фейк чи просто помилка: у чому різниця?
Автор: Вистороп Тетяна Василівна
Про матеріал: Пропонований матеріал допоможе ознайомити учнів початкової школи з поняттям «фейк», а також – навчити їх аналізувати отриману інформацію, відрізняти правду від перекручувань, бачити різницю між фейком та звичайною помилкою.


Тема: Правда чи фейк?
Автор: Тарасенко Лілія Олександрівна
Про матеріал: Матеріал розроблено до Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності, але не менш актуальний він і до Дня безпечного інтернету. Урок спрямований на розвиток уміння ідентифікувати фейки та протистояти їхнім негативним впливам. Із його допомогою ви зможете навчити учнів розпізнавати неправдиву інформацію та усвідомлювати її негативні наслідки (в якості прикладу розглядаються повідомлення про COVID-19).


Тема: Фейк чи не фейк
Автор: Гаврилець Яніна Олегівна
Про матеріал: Виховна година, покликана допомогти учням отримати базові знання у сфері медіа, ознайомитися з ключовими поняттями, розповсюдженими видами маніпуляцій та пропаганди. Також діти навчаться критично вивчати інформацію, отриману з різноманітних медіа, та перевіряти її. 


Тема: Маніпуляції в медіапросторі
Автор: Ляшенко Оксана Юріївна
Про матеріал: У пропонованій презентації подано визначення понять «маніпулювання», «пропаганда», «інформаційна війна», «фейк», «джинса». Окремо визначено прийоми медіаманіпуляцій та шляхи подолання пропагандистського впливу. Також зверніть увагу на презентацію, присвячену критичному аналізу медіатекстів


Тема: Медіаграмотність як засіб виявлення неправдивої інформації
Автор: Єлкова Анастасія Сергіївна
Про матеріал: Успіх кожної людини в наш час безпосередньо залежить від вміння працювати з медіа. Саме грамотна робота з інформацією може допомогти вирішити проблеми розвитку та подолати розриви в знаннях. Пропонований матеріал допоможе вам розповісти учням про небезпечні впливи медіа та розвивати в дітей навички медіаграмотності. 


Тема: Медіаграмотність учителя як запорука формування медіакомпетентності учня 
Автор: Велика Тетяна Петрівна
Про матеріал: Методичні рекомендації, що стануть у пригоді як учителям-початківцям, так і досвідченим фахівцям. Автор розробки пропонує зручні й корисні поради для повсякденної практичної роботи вчителя, а також ділиться власним досвідом.


Тема: Діти та Інтернет: медіабезпека дітей у соціальних мережах
Автор: Кравченко Богдана Олександрівна
Про матеріал: Розробка батьківських зборів, метою яких є розширення та поглиблення знань про мережу, а також про ті небезпеки, які чатують у ній на дітей. Цікава родзинка заходу: діти працюють разом із батьками, що забезпечує чудовий результат. До матеріалу додається тематична презентація


Тема: Медіабезпека в соцмережах
Автор: Горшкова Світлана Андріївна
Про матеріал: Виховна зустріч із батьками учнів, мета якої – розробити чітку пам’ятку, яка дозволить уникнути небезпек як для дітей,так і для дорослих в Інтернеті та соціальних мережах. Під час зустрічі використовуються прийоми фасилітації.


Тема: Медіабезпека та медіаграмотність
Автор: Кобзар Олена Юріївна
Про матеріал: Урок-тренінг, основною метою якого є формування відповідального ставлення дорослих, зокрема вчителів, до діяльності дітей у медіапросторі. Учасники заняття ознайомляться з поширеними в медіапросторі маніпуляціями та навчаться їм протидіяти. 


Тема: Як розпізнати: правда чи фейк?
Автор: Лесун Юлія Василівна
Про матеріал: Пропонований матеріал допоможе навчити дітей розпізнавати інформацію в інтернеті, а також навчити їх правилам користування соціальними мережами. Розробка стане у пригоді вчителям, які прагнуть розвивати критичне мислення учнів та вчити їх розрізняти фейки.


Також пропонуємо вам додатково скористатися порадами та лайфхаками для розвитку медіаграмотності, представленими в наших матеріалах:

  1. Три швидкі вправи для розвитку медіаграмотності учнів.
  2. Медіаграмотність та критичне мислення: практичні вправи для кожного уроку.
  3. Формуємо медіаграмотність: інформаційна безпека, актуальність медіаосвіти та цікаві вправи.
  4. Медіаграмотність: покращуємо інформаційний імунітет школярів.
  5. Уроки медіаграмотності: вчимо школярів аналізувати новини та вирізняти фейки.

 

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter