Якщо у тебе є захоплення, то ти - цікава та непересічна особистість, яка ніколи не нудьгує у вільний час. Тому мати хобі – чудово. Це знають навіть першачки. Саме тому, відповідно до Модельної навчальної програми, темою сімнадцятого тижня НУШ є «Світ захоплень». Протягом цього тижня учні дізнаються багато цікавих фактів про те, якими бувають захоплення, чому вони корисні, як, маючи захоплення, досягти успіху, та, можливо, знайдуть для себе чудове хобі.
Вправа «Що ми любимо?»
Створіть разом із дітьми «хмару вподобань» класу. Запропонуйте кожному учню подумати над тим, що вони люблять робити та чому. Напишіть на дошці (чи фліпчарті) ключове словосполучення, наприклад, «Захоплення учнів 1-А класу», а навколо нього запишіть названі учнями хобі та вподобання. Збережіть цю хмару слів до кінця тижня. Завдяки ній ви розумітемете, чим захоплюються ваші учні, на основі цих даних можна побудувати роботу впродовж усього навчального тижня.
Вправа «Якими бувають захоплення?»
Запропонуйте учням згадати попередню вправу та захоплення однокласників, а потім поміркувати над тим, чим ще можуть захоплюватися інші діти та дорослі. Розкажіть учням про нестандартні хобі, наприклад, карвінг - художнє вирізання красивих фігурок з овочів та фруктів, малювання на воді технікою ебру, створення картин із листя чи клаптиків тканини тощо. Запропонуйте учням подумати над тим, які ще незвичайні хобі можуть бути у людей, або ж пригадати оригінальні захоплення близьких та знайомих.
Після цього поставте декілька запитань:
- Про які ще незвичайні захоплення ви чули?
- Як ви гадаєте, які ще незвичайні захоплення бувають у людей?
- Чи є незвичайні хобі у ваших близьких чи знайомих?
- Чим частіше за все захоплюються люди?
- Чи варто наслідувати оригінальні захоплення?
- Чи може хобі згодом перетворитися на професію?
Вправа «Знайди відповідності»
Запропонуйте учням зіграти у гру, яка допоможе їм знайти власне захоплення. Для цього заздалегідь знайдіть та роздрукуйте два типи карток: із зображеннями дітей, які зайняті своїм хобі (грають на музичних інструментах, малюють, співають, катаються на велосипеді чи роликах тощо), та із зображеннями предметів, які потрібні для реалізації цих хобі (музичні інструменти, велосипед, ролики, ноти тощо). Роздайте картки дітям, запропонуйте роздивитися їх та поєднати зображення за принципом: хобі та те, що для нього потрібно.
Гра «Вгадай захоплення»
Зіграйте з учнями у гру: ви називаєте слово чи речення, які описують певні захоплення. Той, хто швидше вгадає, про що саме йдеться, отримує наліпку або фішку. Переможе той учень, який набере більше фішок.
- Командна гра, в якій гравці мають забити м’яч у ворота суперника. (Футбол)
- Ноти, піаніно, музика. (Навчання грі на піаніно)
- Фарби, пензлі, альбом. (Малювання)
- Нитки, голка, тканина. (Вишивання)
- Рухи під музику. (Танці)
- Марки, наклейки, моделі машинок. (Колекціонування)
- Карти, чарівна паличка, капелюх-циліндр. (Фокуси)
- Глина, пластилин. (Ліплення)
Гра «Актори»
Об’єднайте дітей у групи. Кожна група отримує картку із завданням, на якій вказане (намальоване чи написане) певне захоплення. Діти мають обговорити це та без слів, за допомогою лише жестів та міміки, показати своє захоплення. Інші учні мають відгадати, що ж саме показують їхні однокласники.
Вправа «Я – творець»
Дайте учням відчути себе справжніми творцями та випробувати нове цікаве хобі. Об’єднайте дітей у групи. Для цього покладіть у мішечок чи капелюх різнокольорові папірці та запропонуйте дітям навмання дістати папірці і за об’єднатися у групи відповідно до кольору шматочку паперу. Кожна група отримує власне завдання: зліпити горобця, намалювати картину, створити фігурку-орігамі, створити картину, використовуючи техніку квілінгу, побудувати невеличку скульптуру з LEGO тощо. Таким чином учні випробують цікаві справта, можливо, знайдуть щось нове для себе.
Корисні матеріали до сімнадцятого тижня НУШ із Бібліотеки «На Урок»
Тема: Оформлення тижня «Світ захоплень»
Автор: Попач Оксана Василівна
Про матеріал: Теми днів до змінного тематичного тижня у класі. Тема: «Світ захоплень». Можна використовувати під час занять та бесід. Містить написи – назви тем дня та яскраві картинки. Роздруковуємо, ламінуємо за бажанням та кріпимо за допомогою прищіпок та стрічки на стіну.
Тема: Розробка вправ для тематичного тижня «Світ захоплень» з використанням конструктора LEGO
Автор: Садах Ірина Миколаївна
Про матеріал: Цю розробку вправ можна застосувати на уроках природознавства, математики та мистецтва.
Тема: Ранкова зустріч «Світ захоплень»
Автор: Кокоріна Оксана Олександрівна
Про матеріал: Під час ранкової зустрічі діти ділитимуться своїми захопленнями, відгадуватимуть загадки, співатимуть та навіть вирощуватимуть рослини.
Тема: Чи завжди захоплення приносять нам радість?
Автор: Ягупа Ірина Дмитрівна
Про матеріал: Мета розробки – розширити уявлення учнів про захоплення та розказати, що не всі хобі є однаково корисними.
Тема: Урок фізичної культури з використанням інноваційних технологій «Світ захоплень»
Автор: Рябушкіна Оксана Валеріївна
Про матеріал: Розробка має на меті розкрити перед учнями чарівний світ людських захоплень; надати школярам можливість поділитися розповідями про власний світ захоплень; виховувати людяність, доброту, любов до праці. Спорт - одне з найцікавіших і найкорисніших захоплень, він є засобом вияву фізичної досконалості, мужності та краси.
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зима». 13 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Таємниці космосу». 14 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Подорожуємо в часі». 15 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Зимові свята». 16 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я – мандрівник». 18 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – дослідники. Ми – винахідники». 19 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.