Корисні матеріали та поради для навчання на дев’ятому тижні 2-го класу НУШ.

На дев’ятому тижні НУШ учні продовжують вивчати текст – досліджують роль опорних слів, пишуть листи, аналізують характер героїв та вперше стикаються з іменованими числами. Паралельно другокласники досліджують геометричні фігури, відкривають для себе поняття променя, ламаної лінії, прямого та гострого кутів. 

Аби вивчення матеріалу не було нудним, ми зібрали ряд корисних вправ та ідей, що стануть в нагоді учителю. 

Вправа: «Веселе листування»

Листи та записки – поширений вид комунікації. Бажаючи попередити близьких про зламаний чайник, скисле молоко або затримку на роботі, люди обліплюють холодильник стікерами, викладають слова з магнітів чи просто лишають папірець на кухоному столі.

Запропонуйте дітям сховати у класі будь-який предмет та написати товаришу про сховок. Аби ускладнити завдання, попросіть сховати зошит серед зошитів, олівець серед олівців, книгу серед інших книг. Обов’язково зауважте: створюючи записку ми відштовхуємося від логіки, знань та досвіду читача. 

  1. Чи знайомий він із класом, квартирою, кімнатою? 
  2. Чи знає розташування речей у приміщенні? 
  3. Чи бачив предмет, про який ви говорите? 
  4. Як не переплутати його з іншим, подібним предметом? 
  5. Як дати точний опис, аби людина якнайшвидше знайшла подібну річ (елементи тексту-опису)?

Якщо діти впорались, ускладніть завдання, попросивши уявити себе господарем/господинею, які приймають родичів з іншого міста. Нехай розкажуть у записці, де лежать шкарпетки, сіль, сірники, серветки, рушник.

Вправа «Безкінечні історії»

Діти обожнюють меми та охоче діляться ними у соцмережах. Завдяки яскравим ситуаціям та переважній безсюжетності, ці відео відкриті для будь-яких інтерпретації та є ідеальним матеріалом для власних історій.

Запропонуйте учням створити сюжет до деяких кумедних відео. Скількома способами можна описати те, що відбувається? Що більше варіантів, то краще.

Відео можна подивитися за посиланням: https://www.facebook.com/mydrougdog/videos/364788341069372/ 

Уривок на 1 хв. 23 сек. Попросіть учнів (у групах, чи окремо) записати думки кота зі скетчу

Чому він не хоче вставати? Використовуйте опорні слова чи інтерпретації, аби спрямувати уяву школярів в одне чи інше русло.

  • Життя-тлін.
  • Спортзал під боком, нікуди не піду.
  • Я – великий спортсмен.

Уривок на 1 хв. 51 сек.

  • Маленьке чудовисько.
  • Отак йдемо гуляти щоразу.
  • Тато, тато, пішли у кіно!

Уривок на 0 хв. 19 сек.

  • Піді мною лежить гривня. Всі підуть – я заберу.
  • Розумний в гору не піде, розумний гору обійде.
  • Підтримую ідею прибирання… морально (Я котик, в мене лапки).

Які ще сюжети до замальовок можна придумати? Спонукайте дітей інтерпретувати відео різними способами. Як результат, діти навчаться формувати смисли, бачити потенціал у кожній сцені. Дана вправа розвиває емоційний інтелект, вчить помічати різні підтексти, підкреслювати їх словами (або музичним супроводженням), змінюючи атмосферу на абсолютно протилежну. 

Вправа «Наші улюблені герої»

Перегляньте відео, присвячені героям мультфільму (можна збільшити кількість героїв, задіявши інших персонажів, яких знають діти). Нехай по завершенню перегляду діти спробують розібратися, хто їм більше сподобався, чому саме він чи вона?

  1. Герой/героїня зробили щось, що не вдалося іншим?
  2. Я схожий/схожа на нього/неї. 
  3. Хочу таким/такою бути.
  4. Учинила б так само.
  5. Він мене розсмішив, підняв настрій.

 

Які головні риси цих двох персонажів? Чого вони хочуть?

Моана – відповідальність перед своїм племенем, юність, невпевненість, бажання пригод, хоче знайти своє покликання, готова ризикувати.

Мауі – багато досягнень, зрілість, надмірна самовпевненість, схильність до вихваляння, зверхність до інших, веселий характер, хоче впливти з острова.

Які позитивні та негативні риси є у обох? Які ви запозичили б собі? Чого героям варто навчитись один у одного?

Логічні ігри на складання фігур

1. Попросіть учнів узяти вісім олівців (уявімо, що це прямі лінії) та скласти їх так, аби кожен олівець одночасно претинався з усіма іншими. 

2. Попросіть дітей із 24 сірників скласти 9 квадратів у формі кубика Рубика. Потім попросіть прибрати 8 сірників, аби лишилось 5 рівних квадратів. Відповідь: прибрати по два сірники з кожного кута.

3. Переставте 2 сірники з 18 так, щоб замість 8 трикутників фігура складалася з 6 трикутників. Потрібно отримати тільки трикутники, без «висячих» сірників.

4. На лузі пасеться корова. Перемістіть 2 сірники так, аби тварина дивилась у протилежний бік.

Вправа «Читаємо план квартири»

Запропонуйте учням розглянути план квартири. Які фігури на ньому зображені, які предмети вони позначають? Скільки прямих кутів можна налічити у квартирі?

Ідея для інтегрованого уроку малювання: «Мій дім»

Запропонуйте школярам сконструювати паперовий макет власної чи уявної квартири. Нехай діти намалюють всередині меблі, предмети, підпишуть, у якій кімнаті хто мешкає. За наявності часу використовуйте білий чи кольоровий папір (стіни, двері), картонну основу (підлога) та клей. А от якщо часу не вистачає, можна змалювати план по фото в інтернеті. 

Вправа «Римське військо»

На третьому місяці НУШ діти вперше виконують операції з іменованими числами. Мета вчителя – донести принцип вмісту більшими величинами менших, переведення менших величин у більші та навпаки. 

Розкажіть дітям про устрій римського легіону. Поясніть, навіщо знадобилися складна організація та бойовий порядок війська:

  • для зручності ліку та класифікації;
  • полегшує керівництво великою кількістю людей;
  • полегшує передачу наказів під час маршу та бою;
  • дозволяє використовувати окремі частини легіону.

Нехай діти вирахують загальну чисельність легіону (від 5 до 8 тисяч), знаючи кількість бійців у підрозділах. 

Декурія = 10 солдат.

Центурія = 100 солдат

Маніпула = 2 центурії

Турма = 30 вершників

Корисні матеріали для дев’ятого тижня навчання 2 класу НУШ з Бібліотеки «На Урок».

Тема: Урок: «Сніжинка і Сонечко» (складання казки за поданим початком)
Автор: Пішеходько Тетяна Анатоліївна
Про матеріал: Розробка допоможе вдосконалити навички дітей зі складання оповіді, уміння правильно і чітко висловлювати свої думки.


Тема: Урок «Тематичні групи слів. Розподіл слів на тематичні групи за такими ознаками, як колір, матеріал, форма та ін.»
Автор: Попова Олена Михайлівна
Про матеріал: Комплекс вправ на роботу з тематичними групами слів: зайві слова, об’єднання предметів та понять за спільною ознакою, складання слів зі складів. 


Тема: Діагностична Перевірна Робота «Таблиці додавання і віднімання чисел. Дужки. Довжина ламаної»
Автор: Гончарова Наталія Едуардівна
Про матеріал: Діагностична перевірочна робота № 2 з математики (2 клас), що містить вправи на лічбу (віднімання, додавання), вирахування довжини ламаної лінії шляхом складання окремих відрізків. 


Тема: Інтегрований урок з математики та природознавства «Порівняння двох числових виразів. Ознаки осені, осінні місяці»
Автор: Лазоренко Олена
Про матеріал: Тематичний урок з математики, присвячений осені, що допоможе закріпити навички лічби двозначних чисел та вивчити назви осінніх місяців. 


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter