Добірка вправ, які допоможуть провести 11 тиждень навчання у 2-му класі НУШ продуктивно.

Новий навчальний тиждень у другому класі НУШ сповнений неймовірних цікавинок та відкриттів. Учні досліджуватимуть людські емоції, познайомляться з орфографічним словником, дізнаються більше про рекламу та медіа, а також знову працюватимуть із текстами.

А для того, щоб вам було легше вибудовувати навчальний процес, ми дібрали кілька цікавих вправ, які варто використати під час підготовки для уроків.

Гра «Хто такий орфографічний словник»

Розкажіть дітям про те, наскільки важливо правильно писати, адже інколи найменша помилка може призвести до викривлення змісту всього вашого висловлювання. А це просто неприпустимо! А щоб такого не трапилося, на допомогу нам приходять різноманітні словники. І один із них – орфографічний. Хто він такий та як може нам допомогти? Щоб дізнатися про нього більше, запропонуйте дітям пограти у цікаву гру. 

Клас об’єднується у 2-3 команди (в залежності від кількості учнів). Дошка ділиться на кілька частин (по кількості команд). Для кожної команди напишіть на дошці слова, у яких буде пропущена одна літера. Діти мають по-черзі виходити до дошки та вставляти пропущену букву. 

Наприклад: м...та, за...ць, прост...р, пап...р, доро...чий, ден...ий, да...ий, н...скільки, зробле...ий, клас...ий, уноч…, стояч…, н...яковіти, тов...ий тощо.

Не страшно, якщо діти помилилися та вказали неправильну букву, можна навіть навмисне дібрати складніші варіанти. Поясніть їм, що деякі слова складні для написання та запам’ятовування, і саме для того, щоб не помилитися, треба заглядати до орфографічного словника. Цей словник – справжній супергерой, який розкаже дітям, як треба писати правильно. Запропонуйте учням взяти такий словник, знайти слова, із якими у них виникли проблеми, та дізнатися, як писати правильно. 

Вправа «Вгадай, що далі»

Читати – завжди цікаво та весело, чи не так? А інколи просто неймовірно цікаво, адже ми, захопившися розповіддю, намагаємося вгадати, що ж буде далі, що ще хоче сказати нам автор. Чи завжди наші очікування справджуються? Аж ніяк! І тим цікавіше! Запропонуйте дітям не просто прочитати текст, а спробувати вгадати, що ж буде далі. 

Найледачіший у світі кіт

Лежав на столі кіт. Дівчинка поставила перед ним дві тарілки - одну зі сметаною, другу - з молоком.

Кіт подумав: це дівчинка принесла мені частування. Але що краще: сметана чи молоко?

Кіт збирався подумати, що краще, але не міг думати - такий він був ледачий. Коли це у відчинене вікно залетів горобець.

Залетів, сів на стіл i клює там якісь крихти. Тепер перед Котом було вже три смачні речі: сметана, молоко i горобець. Та xiбa легко зважитися, що з цих трьох речей найсмачніше?

Кіт збирався подумати, що ж найсмачніше, але думати було важко. Він заплющив очі и заснув. Це був найледачіший у світі Кіт.

Не поспішайте і читайте поступово, одночасно розмовляючи із дітьми.

  1. Оповідання, яке ми маємо прочитати, називається «Найледачіший у світі кіт». Як ви думаєте, чому воно має саме таку назву?
  2. Прочитайте перші два абзаци та запитайте: Як ви думаєте, коту сподобалося таке частування? Що кіт буде робити далі?
  3. Прочитайте наступні два абзаци та запитайте: Чи так має поводити себе кіт? Що у його поведінці не так?
  4. Дочитайте текст до кінця та підбийте підсумки, поставивши дітям декілька запитань: На яке завершення ви очікували? Чи думали ви, що оповідання закінчиться саме так? Яке закінчення вигадали б ви?

Вправа «Реклама для кота»

Реклама – важлива частина нашого життя, ми бачимо її всюди. Поставте дітям декілька запитань:

  1. Чи часто ви бачите рекламу?
  2. Яка реклама запам’яталася вам найбільше?
  3. Що саме перш за все привертає вашу увагу?
  4. Як ви гадаєте, прорекламувати можна будь-які речі, чи ні?
  5. Як ви гадаєте, як реклама впливає на нас? Чи може вона спонукати нас до дій?
  6. А чи можна за допомогою реклами спонукати ледачого кота з попереднього оповідання до дій?

Запропонуйте учням подумати над тим, що могло б пожвавити кота. Наприклад, якщо б він точно знав, що запропоновані дівчинкою молоко та сметана неймовірно смачні, він би однозначно скуштував хоча б щось! То може, варто прорекламувати ці продукти? Або ж подумайте, чи міг кіт з’їсти горобця? Міг, але чи правильно це? Хіба не краще вживати їжу, яку пропонують господарі? Тут точно знадобиться реклама відмови від поїдання інших тварин! Але зрештою, чому кіт так нічого не зробив і нічого не з’їв? Тому що був дуже ледачий і, певно, через лінощі мав зайву вагу. Тому доречно створити рекламу, яка б продемонструвала котику всі переваги активного життя. 

Об’єднайте учнів у кілька команд та запропонуйте обрати рекламу, яку б вони хотіли створити для ледачого котика. Тепер діти мають скористатися раніше отриманими знаннями та скласти сценарій до ролика – зауважте, що він має йти не більше двох-трьох хвилин. Коли сценарій буде готовий, діти мають презентувати його перед класом, розігравши рекламу у ролях. 

Вправа «Потяг готовий до подорожі»



Роздрукуйте запропоновані зображення та розріжте його так, щоб кожен вагончик був окремо. Також бажано роздрукувати зображення таким чином, щоб кожен учень у класі отримав по кілька вагончиків. На кожному з вагончиків має бути цифра, наприклад: 8, 10, 6, 5, 11 тощо – вона позначатиме кількість людей, які можуть їхати потягом. Закріпіть паровозик на дошці та запропонуйте дітям виконати кілька вправ, під час яких вони мають кріпити свої вагончики за паровозиком, утворюючи повноцінний потяг. Запропонуйте дітям підготувати потяг до подорожі, виконавши наступні завдання:

  1. Закріпіть на дошці вагончики із цифрами 8, 6 та 5. Скільки людей у потязі?
  2. Який вагончик (із якою цифрою) треба додати, щоб у потязі їхало 25 людей? Додайте.
  3. Скільки ще треба додати вагончиків, щоб у потязі їхало 40 людей?
  4. Не всі люди їдуть до кінцевої. На одній зі станцій зішло 11 пасажирів та сіло 7. Скільки їх зараз?
  5. На наступній станції зійшло 2 пасажири, ніхто не заходив. Скільк людей зараз?

Вправа «Прикрась ялинку»

Новий рік уже не загорами. А отже саме час потренуватися у прикрашанні ялинки. Запитайте дітей, на яку геометричну фігуру (чи, можливо, навіть не на одну) схожа ялинка. З яких фігур її можна зібрати? Роздайте другокласникам кілька паперових трикотників, прямокутників, кіл, овалів та трапецій, можна навіть додати складні фігури. Нехай школярі зберуть ялинку та пояснять, чому вони використали саме такі фігури. Які фігури залишилися, чому?

Тепер ялинку треба прикрасити іграшками. Поясніть, що найчастіше для цього використовують кульки різного розміру. Тому роздайте дітям паперові кола з написаними на ними числовими виразами, наприклад: 3+11; 20 - 10; 12 + 11; 8 - 1 тощо. Запропонуйте не просто прикрасити ялинку, а зробити це за пеними правилами: 

  • повісьте на ялинку іграшку, сума чисел на якій становить 14;
  • додайте іграшку, сума числе на якій дорівнює 23;
  • знайдіть та додайте до прикрас іграшку, на якій результат виразу становить 10 тощо.

Складіть усі отримані числа, скільки вийшло? Чи вистачає на вашій ялинці прикрас? Якщо бажаєте додати нові, візьміть кола, на яких записані лише цифри. Наприклад: 5, 13, 28 тощо. Які вирази можна створити, щоб отримати саме ці числа?

Корисні матеріали для одинадцятого тижня навчання 2 класу НУШ із Бібліотеки «На Урок»

Тема: Конспект уроку з української мови 2 клас. Питальні речення
Автор: Ковальова Тетяна Сергіївна
Про матеріал: Конспект уроку з української мови для 2 класу з теми «Питальні речення» з використанням 5 різних вправ, а саме використовуємо усну та письмову колективну, ігрову та творчу, самостійну вправи.


Тема: Конспект уроку «Вірші та небелиці. Правда і вигадка. М. Сингаївський»
Автор: Арляпова Лариса Миколаївна
Про матеріал: Під час заняття учні навчаться прогнозувати орієнтовний зміст твору, потренуються у виразному читанні вголос текстів (віршів) та дізнаються багато корисного щодо правильного оформлення речень на письмі. 


Тема: Інтегрований урок з природознавства та української мови для 2 класу НУШ
Автор: Пушкар Тетяна
Про матеріал: Урок розвитку зв̛'язного мовлення. Складання розповіді за поданим початком. Мета: ознайомити учнів з історією рідного села та своєї вулиці ; вчити писати розповіді за поданим початком, правильно називати свою адресу; розвивати зв̛ язне мовлення школярів; виховувати любов до рідної землі, куточка, де народився і живеш. Додається презентація


Тема: Попереднє і наступне числа. Додавання і віднімання 1. Порівняння виразу і числа. Розв’язування задач. Робота з геометричними матеріалами
Автор: Шульга Олена Сергіївна
Про матеріал: Розгорнутий план-конспект відкритого уроку з математики за підручником Н.Листопад для 2 класу. Додається докладна презентація


Тема: Досліджуємо таблиці віднімання чисел в межах 20
Автор: Михалко Євгенія Василівна
Про матеріал: Цікавав та яскрава презентація до уроку математики, завдяки якій діти дазнються більше про віднімання числе у межах 20 та потренують навички роботи з числами. 


Тема: Цікаві вправи геометричного змісту
Автор: Гаращенко Олена
Про матеріал: Цікаві вправи геометричного змісту, дидактичні ігри, які допоможуть учителю початкових класів у підготовці до уроку.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  10. Тижневий кейс №10: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter