Додаткові матеріали для організації навчання під час 10 тижня у другому класі НУШ.

Другокласники продовжують своє навчання у звичному режимі, але цього місяця їх очікує щось цікавеньке! Модельна навчальна програма з «Я досліджую світ» пропонує місяць Території і, з такої нагоди, ми заохочуємо дітлахів перевтілитися у науковців та дізнатися більше про нашу планету за допомогою української мови та математики!

І у пригоді, як завжди, стане добірка унікальних ігор від «На Урок»!

«Казки школи під голубим небом» 

Запропонуйте учням виразно прочитати твори зі Збірки оповідань та казок Василя Сухомлинського «Казки школи під голубим небом». Запропонуте школярям дати відповідь на такі питання: 

  1. Про кого (або про що) цей твір? 
  2. Яка головна ідея оповідання? 
  3. Який можна вигадати заголовок для кожного твору? 
  4. Порівняйте із учнями, наскільки відрізняється запропонована дітлахами назва твору від оригінальної?

Зверніть увагу школярів на те, що для того, щоб відповісти на запитання у кінці кожного з оповідань, необхідно уважно прочитати текст.

Прекрасна пісня Жайворонка

Ішла Людина пшеничним полем. Раптом з-під її ніг випурхнув Жайворонок. 

Піднявся високо-високо й заспівав гарну пісню.

Чує Людина в цій пісні дивну казку про срібні струни, натягнуті від сонця до землі. 

Про золоте сонечко, що ввечері йде відпочивати до казкового саду. 

Про веселку — золотий міст, яким на землю сходять ковалі-велетні по залізо й вугілля.

Слухає Людина чарівну пісню Жайворонка і йде все далі й далі — туди, куди летить пташка,— до лісу. 

Побачив Жайворонок, що Людина вже на узліссі, та й залетів у пшеницю, сховався.

Там його гніздечко. Жайвороненята чекають не дочекаються матері. Вони запитують:

— Мамо, про що ти співала в своїй пісні?

— Про Людину. Я просила її: йди, Чоловіче, подалі від мого гнізда. Не злякай моїх пташенят.

— І сподобалась твоя пісня Людині?

— Дуже. Вона йшла за піснею аж до самого узлісся.

Про що саме співала пташка та що чула людина? Чи не зміниться сенс, якщо назвою твору буде «Прекрасна пісня пташки»? Також попросіть учнів підібрати синоніми до слова «жайворонок».

Пурпурова Квітка

Серед ночі розпустилася Квітка троянди. Розпрямились ніжні пурпурові пелюстки.

Народилась нова квітка. Вона була ще не дуже гарна, бо пелюстки не зовсім розпростались, а один то й зовсім залишався прим’ятим.

Квітка подивилась на зірки, що мерехтіли в небі, стрепенулась й прошепотіла:

– Уже світає. Треба показатися сонцю у всій красі. На нас, на пурпурові наші пелюстки буде дивитися увесь світ.

Пелюстки затремтіли. Прим’ята пелюсточка випрямилась. На пурпурне тло впала краплина роси, здригнулася і теж стала пурпуровою, заграла переливами пурпурових барв.

– Дивіться, – сказала Квітка пелюсткам, – навіть небо на сході стає пурпуровим. Це від нашої краси. Увесь світ буде пурпуровим.

І Квітка застигла в чеканні.

Та пурпурове небо блідло, червоніло, потім стало рожево-блакитним.

Квітка троянди здивовано озирнулася. Вона побачила зелене дерево, а на ньому — білу свічку.

– Ти хто? – запитала Квітка.

– Я – каштан, Квітка каштана.

– А чого ти не пурпурова? Чому ти біла, небо – блакитне, дерево – зелене?

– Якби в світі все було однакове, не було б краси, – відповіла Квітка каштана.

Чого нас навчає цей твір? Що справжнє у творі, а що ні? Хто виступає оповідачем? Чи може ця історія мати продовження? Чи хотілося б вам прочитати продовження? Чому?

Сива волосинка

Маленький Михайлик побачив у косі матері три сиві волосинки.

– Мамо, у вашій косі три сиві волосинки, – сказав Михайлик.

Мама усміхнулась і нічого не сказала.

Через кілька днів Михайлик побачив у материній косі чотири сиві волосинки.

– Мамо, – сказав Михайлик здивовано, – у вашій косі чотири сиві волосинки, а було три... Чого це посивіла ще одна волосинка?

– Від болю, – відповіла мама. – Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка...

– А від чого ж у вас боліло серце?

– Пам’ятаєш, ти поліз на високе-високе дерево? Я глянула у вікно, побачила тебе на тоненькій гілці.

Серце заболіло й волосинка посивіла. Михайлик довго сидів задумливий, мовчазний.

Потім підійшов до мами, обняв її і тихо запитав:

– Мамо, а коли я на товстій гілці сидітиму, волосинка не посивіє?

Дайте відповідь на останнє запитання Михайлика: чи справді мамина волосинка не посивіє? Як впливають наші небезпечні дії на близьких? Знайдіть та випишіть пестливі слова.

Ековправа «Лист Ведмедику»

Запропонуйте учням прослухати вірш Олександра Пархоменка зі Збірки віршів «Що хвалити куликові» та виконати до нього цікаве завдання.

Мама ведмедиця мовила сину:
– Ти зоставайся, а я по малину.
Не одкривайся, дитино, нікому. –
Вийшла і вже не вернулась додому.
Довго ведмедик сидів самотою,
Довго не відав, що став сиротою.
Лапу смоктав і журився сирітка,
Ждав терпеливо, бо голод – не тітка
Кволий, заплаканий виліз з барлогу,
Треба ж у когось шукати підмогу.
Бачить – людина! Наївному звіру
В серце людина вселяє довіру.
Нагодувала малого, зігріла, –
Справді, як меншого брата зустріла.
Прикро одне лиш: навіщо сирітку –
Зразу ж у клітку?!

Повідомте діткам, що бурі ведмеді – вид, що зникає, і саме тому занесений до Червоної книги України. Роздрукуйте візуальний матеріал та запропонуйте школярам, дізнавшись історію Ведмедика-сирітки, надіслати йому листа. Перший аркуш – це конверт, який слід підписати, а другий – безпосередньо звернення до Ведмедика.

Завантажити візуальні матеріали у високій якості

Потім запропонуйте школярям прочитати та обговорити власні листи. Про що вони? (про допомогу у пошуку харчів, у облаштуванні барлогу, про обіцянку не скривдити, гратися тощо). Підведіть учнів до висновку, що теми кожного листа різні. А яка ж спільна головна думка кожного з них? (допомога Ведмедику-сирітці).

Під час розмови зі школярами наголосіть на тому, що історія Ведмедика-сирітки не унікальна, по всій Україні полюють на тварин, зменшуючи їх чисельність, проте у поводженні із кожною істотою треба бути обережними та у першу чергу піклуватися про власну безпеку.

Мультфільми «Без слів, але із сенсом»

Ми звикли до відеоробіт із озвучкою, коли текст підсилює зображення або навпаки. Німі фільми вже не в моді, проте як щодо німих мультиплікаційних робіт?

Запропонуйте учням уважно переглянути мультфільми. Після перегляду попросіть їх виділити головну тему роботи та обговоріть, що сподобалося найбільше. Запитайте, чи складно було зрозуміти сенс мультфільму без слів?

Дайте завдання школярям доповнити кінороботу власною озвучкою, вигадавши імена головним героям. Запропонуйте учням розподілити між собою ролі, періодично змінюючи їх під час роботи, та спробувати озвучити мультиплікацію. Ще одним варіантом проведення цієї вправи є повторний перегляд мультфільму, коли вчитель періодично зупиняє відтворення та пропонує всім класом подумати над реплікою або діалогом, який тільки-но відбувся (у прикладі час вказує на початок репліки/діалогу).

Мультфільм «Крила»

https://www.youtube.com/watch?v=RtU8nBnpFVE

0:59 Пташка: Мені холодно та боляче! Будь ласка, допоможіть! Люди встановили капкан, я зачепилася та не можу летіти!

3:20 Мишеня зрозуміло, що пташка вже хоче повертатися до своєї родини. Герой засмутився, що вони із пташкою не зможуть більше проводити так багато часу разом та дружити.

4:26 Пташка: Друже, летимо зі мною!

5:14 Мишеня: Як же ж гарно! Як же ж радісно, що колись я допоміг пташці, завдяки чому і знайшов собі друга! І тепер я можу дивитися на цей гарний світ по-новому!

Запитайте учнів, чи знало мишеня про те, що врятувавши пташку, знайде собі друга? Обговоріть, що по-справжньому добрі справи не мають прихованих мотивів, а також що все хороше віддячується. 

Мультфільм «Інаковість»

https://www.youtube.com/watch?v=UATPH44jRSw

1:10 Дитина: Ого, як же гарно грає! Я теж хотів би навчитися!

3:38 Тато: Чому я не став щасливішим (не набув кольору)? Дитя, обійми мене міцніше!

3:58 Тато: Чому ти такий сумний (не кольоровий)?

Дитина: Я не щасливий та не хочу бути як усі. Але заради тебе буду.

Запитайте учнів, коли і чому у мультфільми герої бліднішають та стають кольоровими? А як почуття щастя проявляється у людей? Що означає мальовничий парк посеред сірого міста? (Захоплення, які роблять нас щасливішим). Яка головна ідея відеороботи? (Усі різні, але слід не забувати робити те, що приносить саме тобі задоволення).

Математична Червона книга

Розкажіть дітям, що математика не тільки неймовірно важлива наука для життя кожної окремої людини, а ще й може допомогти цілій планеті! Пропонуємо вам скористатися розробкою редакції «На Урок» для цікавого та корисного уроку математики. Ця розробка приховує у собі безліч варіантів математичних вправ!

Висока якість для завантаження

Ссавці: лис-корсак (4), бурий ведмідь (6), зубр (2), кінь дикий (3), видра річкова (2), їжак вухатий (4), заєць білий (3), кіт лісовий (2), афаліна (2), кажани (2: кажан пізній, вухань австрійський)

Птахи: беркут (2), лелека чорний (3), сови (3), лебідь малий (1), пелікан кучерявий (1)

Плазуни: ящірка зелена (2), змії (2: мідянка звичайна, гадюка степова)

Комахи: жук-олень (1)

Запропонуйте дітлахам порахувати кількість тваринок у лісі. Скажіть, що треба розподілити мешканців за такими категоріями: сухопутні, водоплавні, летючі, повзучі. У процесі роботи не забувайте допомагати учням дізнаватися назви тварин. Можна запропонувати дітям порахувати, скільки у лісі яких тваринок (наприклад, 4 їжачка) та скільки їх у кожній із категорій. Обговоріть із учнями, які тварини, на їхню думку, занесені до Червоної книги України. Після обговорення повідомте, що вид кожного з мешканців лісу знаходиться на межі зникнення.

Приховані тваринки Червоної книги

Запропонуйте школярам погратися з числовою дошкою до 100. Можна використати вже готову дошку або запропонувати дітлахам створити власну за макетом.

Якісне зображення для друку №1

Якісне зображення для друку №2

Існує чимало варіантів завдань із числовою дошкою. Наприклад, можна запропонувати учням виконувати математичні дії та паралельно розфарбувати такі числа: додавати 10 (10, 20,30..), 2 (4, 6, 8…), віднімати від 100 число 5 (95, 90, 85…) тощо.

Але все ж таки найбільше дітлахи у цьому віці полюбляють бавитися та розфарбовувати саме малюнки! Тому пропонуємо вам комплексну математичну гру, де учні, завдяки розфарбуванню числових клітинок, зустрінуться із тваринками, що занесені до Червоної книги не тільки України, але й усього світу.

Способи виконання розфарбовки варіюються та залежать тільки від креативності вчителя. Школярам можна одразу пропонувати розфарбувати конкретні числа, а можна ускладнити завдання та скласти математичні приклади, де отриманий результат вкаже на певний колір.

А потім розкажіть дітям більше про мешканця нашої планети, чому його вид зникає та як цьому можна завадити.

Сонечка – хижі комахи 4-10 мм у довжину. Мають яскраве забарвлення та виділяють отруйну рідину, через що птахи і павуки їх не їдять. Чисельність особин різко зменшилася у зв'язку із масовим знищенням попелиць (комах, які висмоктують сік із м'яких частин рослини). Це призвело до зникнення головного джерела їжі сонечків. Сонечка можна підгодовувати цукром, медом та поїти за допомогою змочених серветок.

Болотяна європейська черепаха – прісноводна тварина та єдиний вид черепах, що мешкає на території України. Живе кілька десятків років і перебуває на межі зникнення через те, що люди їх відловлюють, а також засмічують та осушують водойми.

Заєць білий – рідкий гризун, що вирізняється серед інших умінням змінювати забарвлення: літом шубка зайця бурувато-сіра, а зимою зовсім біла, лише кінчики вух чорні. Ці тваринки мають цінне хутро та м'ясо, тому на них полюють, що привело вид на межу зникнення.

Азійські (Індійські) слони – ці великі істоти цікаві тим, що їх єдиним органом дотику, нюху і хапання є рухливий хобот. Слони мають хорошу пам'ять, здатні проявляти емоції, наприклад, радість, сум, гнів, а також люблять гратися з різними інструментами. Тварини вимирають, оскільки дуже часто їх виловлюють для зоопарків, цирків або просто заради м’яса.

Пінгвіни імператорські – птахи, які мають дуже давнє походження. Відомі тим, що утворюють пари на все життя. Парою батьки висиджують яйця, а після вилуплення пташенят покидають їх і лише зрідка повертаються годувати. Нині, через людську діяльність, відбувається глобальне потепління, тому у домівці пінгвінів, Антарктиці, теплішає, що призводить до зменшення популяції. 

Вправа «Різні, рівні»

Запропонуйте дітлахам згрупувати наведені нижче малюнки за двома категоріями: фігури поділені на рівні та нерівні частини. Малюнки необхідно вирізати, приклеїти до відповідної категорії (зліва – рівні частини, справа – ні) та розфарбувати. 

Посилання для завантаження у високій якості  

Поміркуйте, як поділити фігури з нерівними частинами на рівні. Запропонуйте школярам знайти максимально можливу кількість рівних частин до кожної з наведених фігур.

Корисні матеріали для десятого тижня навчання 2 класу НУШ із Бібліотеки «На Урок».

Тема: Мовна тема 2 «СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА» (2 клас НУШ за підручником Вашуленко, Дубовик) 
Автор: Ясковець Марія Михайлівна 
Про матеріал: За допомогою цієї цікавої розробки, учителі зможуть діагностувати знання школярів із теми «Слово. Значення слова».


Тема: Урок «Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади»
Автор: Пархоменко Валентина Петрівна
Про матеріал: Авторка пропонує розробку, за допомогою якої школярі дізнаються більше про правила наголошування слів.


Тема: Презентація на тему «Усний рахунок в межах 100 за допомогою Lego шість цеглинок»
Автор: Матюшенко Наталія Євгенівна
Про матеріал: Презентація містить приклад ігрового методу у викладанні математики. Діти мають збудувати вежу, що не тільки розважить їх, а дозволить потренувати усний рахунок у межах 100. Як бонус – згідно з умовами гри, діт допомагають тваринкам.


Тема: Порівняння іменованих чисел (Текст)
Автор: Шимчук Оксана Іванівна
Про матеріал: Запропоновані веселі вірші урізноманітнять навчальний процес та зацікавлять школярів у розв’язанні математичних прикладів.


Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:

  1. Тижневий кейс №1: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  2. Тижневий кейс №2: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  3. Тижневий кейс №3: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  4. Тижневий кейс №4: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  5. Тижневий кейс №5: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  6. Тижневий кейс №6: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  7. Тижневий кейс №7: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  8. Тижневий кейс №8: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
  9. Тижневий кейс №9: Українська мова і математика. 2 клас НУШ
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter