З метою забезпечення права школярів на здобуття повної загальної освіти Міністерством освіти і науки України розроблено чотири моделі організації освітнього процесу з урахуванням місця їхнього перебування. Завдяки цьому значно розширено можливості для повноцінного навчання в безпечних умовах здобувачам освіти, які:
1. Перебувають на безпечній території України. Для них може бути організовано навчання за:
- очною, дистанційною, сімейною, екстернатною формами;
- змішаним форматом, що передбачає поєднання очного навчання та навчання з використанням дистанційних технологій.
2. Є внутрішньо переміщеними особами. Вони можуть здобувати освіту за такими формами:
- очна (за новим місцем проживання);
- дистанційна (за попереднім або новим місцем проживання);
- сімейна (за попереднім або новим місцем проживання);
- екстернатна (за місцем фактичного перебування);
- у змішаному форматі.
3. Перебувають за кордоном. Вони мають можливість здобувати освіту за:
- очною формою (у закладах освіти країни перебування, в українських школах з використанням технологій дистанційного навчання або екстернату з окремих предметів (українська мова та література, історія України, географія));
- дистанційною (за попереднім місцем навчання або у будь-якій школі на безпечній території України, зокрема шляхом екстернату в Міжнародній українській школі);
- сімейною (за рішенням батьків та отримання дозволу відповідного органу з обов’язковим прикріпленням до дистанційної приватної школи або до закладу освіти, який надає послуги екстернату);
- екстернатною (у будь-якій школі на підконтрольній території України, яка надає такі послуги).
4. Знаходяться у зоні проведення активних бойових дій або на тимчасово окупованій території. Школярі можуть здобувати освіту у будь-якій школі на підконтрольній території України за дистанційною, екстернатною та сімейною формами навчання.
Аби ефективно реалізувати будь-яку модель навчання та налагодити ефективну взаємодію з учасниками освітнього процесу радимо опрацювати:
1. Державний стандарт базової середньої освіти.
2. Нормативну-правову базу щодо організації 2022/2023 навчального року.
3. Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти.
4. Рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році:
- початкова освіта;
- українська мова та літератури;
- математика;
- предмети природничої освітньої галузі (5 клас);
- предмети соціальної та здоров'язбережувальної освітньої галузі, «Основи здоров'я»;
- мистецтво;
- історія, правознавство, громадянська освіта;
- технології, трудове навчання;
- географія;
- інформатика;
- «Захист України»;
- іноземні мови;
- фізична культура.
5. Особливості організації освітнього процесу учнів із особливими освітніми потребами.
6. Вимоги до оцінювання результатів навчання учнів та заповнення Свідоцтва навчальних досягнень школярів 5-х класів НУШ.
7. Правила поведінки під час повітряної тривоги.
8. Концепцію національно-патріотичного виховання в системі освіти України.
Бажаєте отримати корисні поради та цікаві ідеї щодо організації якісного освітнього процесу в умовах воєнного стану від досвідчених педагогів-інноваторів? Перегляньте наші конференції у запису:
Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.